יום שלישי, 16.04.2024 שעה 21:18
ליגת ווינר סל 23-24
86%1749-200422מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
43%1879-174821הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 18/04, 20:45
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • שישי, 19/04, 13:45
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

סטודמאייר: שחקני מכבי? לא מכיר אותם בכלל

כוכב ה-NBA לא סופר את ההחתמות של הצהובים ומפתיע: "אוהדי הניקס צעקו לי כבר 'MVP' בגארדן, אך הדבר הגדול הבא בקריירה - הבכורה בהפועל ירושלים"

|
אמארה סטודמאייר. שחקן מיוחד (רדאד ג`בארה)
אמארה סטודמאייר. שחקן מיוחד (רדאד ג`בארה)

עוד בטרם רשם משחק אחד בישראל, אמארה סטודמאייר כנראה כבר יותר "ישראלי" מכל מתאזרח אחר ששיחק פה בשנים האחרונות. בניגוד לאלו שבידם קליפ בר מצווה (ג'ורדן פרמאר), עבר בטירונות צה"לית (סילבן לנדסברג), התחתנו בדרכם להנפקת תעודת כחול-לבן (ריצ'ארד האוול, אדריאן בנקס), או נדרשו לעזרתו של שמעון מזרחי (טיילור רוצ'סטי) - הכוכב הירושלמי אמנם לא עשה ברית מילה, אבל הוא ככל הנראה בעל ידע רב יותר, והבנה עמוקה יותר בכל הקשור להיסטוריה הלאומית ולמורשת היהודית מרוב הזרים שאי פעם דרכו בליגה המקומית.

"יהוה", שמו של הקדוש ברוך הוא, מקועקע על ידו של האמריקאי. את שנת הקמת המדינה הוא שלף במהירות. הבדלים בין התנ"ך לתורה לא זרים לו. דמויות קדושות מוכרות לו - "אני הכי אוהב את משה" - הוא מבדיל ומזהה בין פסח, יום כיפור, וסוכות וגם מכבד בדרכו את החגים היהודים. בלקסיקון שלו יותר מילים בעברית, וגם סלנג, משחקנים שהעבירו פה עונות שלמות. אפילו ברכת החלמה מהירה מרגשת לנשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, הוא לא שכח להכניס בטוויטר.

אמארה סטודמאייר. בקיא בהיסטוריה היהודית (רדאד ג´בארה)
אמארה סטודמאייר. בקיא בהיסטוריה היהודית (רדאד ג´בארה)
 

סטודמאייר, שירד מהאולימפוס ב-NBA להפועל ירושלים מבחירה כדי להתמסד זמנית בעיר הקודש, הוא התוספת הבולטת והגבוהה ביותר למשלחת שגרירי המדינה והכדורסל המקומי. "אם לא בקבוצת פלייאוף ב-NBA, מבחינתי האופציה הייתה רק ירושלים. מדינות אחרות, קבוצות יורוליג, הדברים הללו לא מדברים אלי. אני לא רואה בזה ירידת מדרגה בכלל. יכולתי לשחק בארצות הברית, באתי מבחירה כי ההיסטוריה המשפחתית שלי היא מפה, מישראל".

ברמה המקצועית, אם נשים לרגע בצד את ניתוח המשחקים, הירושלמים מרוצים מאוד מהשתלבותו של הסנטר האגדי בבירה. בקבוצה מספרים כי סטודמאייר התאקלם בצורה קלילה עד כה, השאיר בחו"ל את פמליית המדיה והאבטחה, מתאמן בצורה רצינית, ומשתלב היטב במרקם החברתי. מבחינתו של השחקן, המאמן סימונה פיאניג'אני הוא פיגורה מרעננת שמזכירה לו את מאמנו האגדי בשיאו ב-NBA, מייק דאנטוני: "הם מאוד מזכירים אחד את השני. יש דמיון בצורת המשחק המהירה שהם רוצים, שניהם נותנים חופש פעולה לשחקנים ואוהבים שחקנים שמרווחים את הפרקט. שניהם איטלקים ויש להם ניסיון בסרייה א', כך שזה בונוס בשבילי".

בהכנה ראינו את סטודמאייר מרבה לקבל דקות משחק במטרה להכניסו לכושר ולעניינים באירופה, כולל הבנת השיניים בחוקה. "נסעתי בידיעה שלא אשחק הרבה. אמרו לי מראש שיש עדיפות להתאקלמות של אמארה. הכל טוב, זמני לתרום יגיע", הסביר אייזיק רוזפלט בתגובה לייבוש שלו על הספסל במרבית המשחקים באיטליה.

אמארה סטודמאייר. מתרגל לשינויים המקצועיים (רויטרס)
אמארה סטודמאייר. מתרגל לשינויים המקצועיים (רויטרס)
 

מה ראינו מאמארה? התקפית, בטורנירים באיטליה קיבלנו ניצוצות מרשימים מול קבוצות דרג ב' וג' (יסלחו לי החבר'ה מסלובניה, אבל דומז'אלה זו קבוצת תחתית בליגה הלאומית אצלנו). בטורניר הבא נגד שחקני פנים טיפה יותר מנוסים, ארוכים, וחזקים מאולימיאפקוס (פטריק יאנג, ניקולה מילוטינוב, קאם בירץ'), אנאדולו אפס (בראיינט דאנסטון) והכוכב האדום בלגרד. הגנתית, הצוות המקצועי בירושלים מנסה למצוא פתרונות יצירתיים להחביא את החולשה הבולטת שלו בשמירה נגד הפיק-אנד-רול. עד כה ראינו את דריוס ג'ונסון-אודום חוגג עם 25 נקודות ואדגר סוסה תוקף את הסל אחרי חסימה ומסיים עם 28 נקודות. מה יהיה מול ספאנוליס, גרין, האקט, לוג'סקי, הרטל, גריינג'ר, קוטון, או סטפן יוביץ'? ובכלל לא הגענו לשיח על רביב לימונד או אנדרו גאודלוק.

"אני לא חושב שיש לי בעיה בהגנת הפיק-אנד-רול. אני יודע לשמור נגדה", הפתיע סטודמאייר בשיחה עם ONE על הפרקט בארנה. "אם יש משהו שעליו אני חייב לעבוד זה להתרגל לאגרסיביות באירופה. בניגוד ל-NBA, המשחק פה הרבה יותר אינטנסיבי והשופטים נוטים לשרוק פחות. היו שחקנים באיטליה שהרביצו, שורטים, מחזיקים בחולצות ובמכנסיים, פעם אחת נפצעתי בצוואר כי מישהו עשה לי לפיתת ראש. ברגע שאסתגל לזה, אנצל זאת לטובתי".

האמריקאי הוסיף וסיפר על ההתרשמות שלו מהקבוצה עד כה בהכנה: "היו לנו רגעים מבטיחים. לבד לא אביא את תארים לירושלים, אנחנו קבוצה. היו גם קטעים לא טובים בהכנה, אבל זה לא הרג אותנו. זו בדיוק הסיבה שעשינו משחקי אימון. אם נשאיר את האגו בבית, ונתחבר כיחידה נוכל לדבר על זכייה בתארים".  

אמארה סטודמאייר. לא מכיר את הכוכבים של מכבי ת&qout;א (רדאד ג´בארה)
אמארה סטודמאייר. לא מכיר את הכוכבים של מכבי ת"א (רדאד ג´בארה)
 

סטודמאייר חווה רגעים גדולים ב-NBA כולל שש הופעות במשחק האולסטאר, מאבקים אדירים נגד קובי בראיינט והלייקרס. הוא גם רשם שיאים היסטוריים בליגה הטובה בעולם, אבל לא תאמינו מה הוא דירג בפסגת הריגושים בקריירה: "להוביל את פיניקס עם סטיב נאש לגמר המערב היה הישג גדול. לשבור בצורת של מעל 60 שנה ולרשום תשעה משחקים רצופים עם 30 נקודות או יותר בניו יורק וכולם צועקים לי MVP הייתה מחווה אדירה. אבל לדעתי משחק הבכורה בירושלים (נגד בני הרצליה ב-8.10), מול כל האוהדים, לעשות היסטוריה בישראל - זה כנראה יהיה הדבר הגדול ביותר בקריירה שלי".

הליגה הישראלית העונה מלאה בשמות גדולים וכשרונות אדירים החל מסטודמאייר ועד לגאנרים הגדולים של מכבי תל אביב. מבחינתו, אין שאלה בכלל מיהו הסופרסטאר האמיתי במדינה. "דעתי על סוני ווימס ואנדרו גאודלוק? מי הם?", הסנטר הירושלמי תהה עם פנים רציניות. "ווימס היה שחקן חמישייה בטורונטו לפני דאמר דרוזן, אשתקד שיחק נגדך עם פיניקס (מיאמי ניצחה 92:108, סטודמאייר רשם 8 נקודות ו-9 ריבאונדים. ווימס לא קלע)", הגיב כותב שורות אלה. "מעולם לא שמעתי עליו".

ומה לגבי המיני ממבה? "מי זה, מה זה"?, שאל סטודמאייר. "אנדרו גאודלוק, שיחק בלייקרס וקיבל את הכינוי בירושה מקובי בראיינט", ניתחתי עבורו. "אין לי מושג מי האנשים האלה. הם משחקים בישראל? אה במכבי ת"א. טוב", סיכם באדישות.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */