יום חמישי, 28.03.2024 שעה 19:20

כוכב איראני, מירצ'ה לוצ'סקו והסנסציה האירית

מכבי תל אביב תפגוש בשלב הבתים של הליגה האירופית את זניט סנט פטרסבורג, אלקמאר ודונדלק. אלירזה יהאנבקאש יגיע לישראל? הכירו את יריבות הצהובים

|
אמברוז מול יהאנבקאש במונדיאל 2014 (רויטרס)
אמברוז מול יהאנבקאש במונדיאל 2014 (רויטרס)

פחות מ-24 שעות לאחר ההעפלה הדרמטית מפלייאוף הליגה האירופית, עם הניצחון 3:4 בפנדלים על היידוק ספליט, מכבי תל אביב כבר מתכוננת לדבר הבא מבחינתה: שלב הבתים של המפעל השני בחשיבותו באירופה. היום (שישי) במונאקו הצהובים הוגרלו מול: זניט סנט פטרסבורג, אלקמאר ודונדלק. ONE עושה לכם היכרות איתן.

זניט סנט פטרסבורג
לאחר חמש עונות רצופות בשלב הבתים של ליגת האלופות, זניט ירדה העונה כיתה. הקבוצה של מירצ'ה לוצ'סקו, שמונה במאי האחרון, תגיע ארצה לפגוש את הצהובים. באצטדיון פטרובסקי, שלא האיר פנים לנבחרת ישראל במוקדמות מונדיאל 2014 (הפסד 3:1), החבורה של שוטא ארבלדזה תתקשה מאוד. זניט, שאיבדה את תואר האליפות בעונה שעברה, סיימה את במקום השלישי בליגה הרוסית וזכתה בגביע ובסופר קאפ.

צפו: כך ניסו לפתות את אצילי לחתום בישראל

כעת, כשהיא במקום השמיני לאחר ארבעה מחזורים, היא מצויה בפרשת דרכים. לוצ'סקו עדיין לא מביא את התוצאות הרצויות ממאמן בעל שם כמו שלו, והוא מאכזב מאוד. אקסל ויטסל עתיד להימכר בקרוב, ככל הנראה לפרמייר ליג, אבל הנתח המשמעותי של נבחרת רוסיה בסגל הקבוצה - עם שחקנים כמו אלכסנדר קוקורין, ארטם דזיובה ויורי ז'ירקוב - מספיק כדי לתאר את האיכות בו.

מירצ´ה לוצ´סקו (רויטרס)
מירצ´ה לוצ´סקו (רויטרס)
 
אקסל ויטסל מול גרניט שאקה (רויטרס)
ויטסל. יישאר בזניט ויגיע לישראל? (רויטרס)
 

אלקמאר
החבורה של ג'ון ואן דן ברום, שסיימה את העונה שעברה במקום הרביעי בליגה ההולנדית, מצויה בקשיים כלכליים וירדה מנכסיה בשנים האחרונות. האחרון שבהם, וינסנט ינסן, נמכר לטוטנהאם בקיץ. אחרי הכישלון בעונה שעברה בשלב הבתים (סיימה במקום האחרון בבית 12), אלקמאר רוצה להחזיר לעצמה את הגאווה האירופית. את מרכז ההגנה שלה יוביל רון פלאר, בלם נבחרת הולנד, ובהתקפה מצפה לצהובים מפגש פיקנטי (שספק אם יתקיים בישראל) עם חלוץ הקבוצה ונבחרת איראן, אלירזה יהאנבקאש.

רון פלאר מנסה לעצור את הקטור הררה (רויטרס)
רון פלאר מנסה לעצור את הקטור הררה (רויטרס)
 

לאחר פתיחת עונה מגמגמת, אלקמאר במקום העשירי עם ארבע נקודות לאחר שלושה מחזורים. בדרך לשלב הבתים היא הדיחה את פאס ג'יאנינה היוונית בסיבוב השני (1:3 בסיכום) ובסיבוב השלישי את וויבודינה נובי סאד, הודות ל-0:3 במשחק הראשון בסרביה. 0:0 מאכזב מול הקהל הביתי באצטדיון AFAS שלח את אלקמאר להגרלה במונאקו. בפעם האחרונה שהקבוצה הגיעה ארצה היא פגשה את מכבי חיפה בעונת 2013/14, וניצחה 0:1 בקריית אליעזר ו-0:2 ביתי על הירוקים.

דונדלק
אלופת אירלנד, הסנסציה של מוקדמות הצ'מפיונס, תיבחן על קדמת הבמה של המפעל השני בגודלו באירופה. לאחר שעברה את הפרנרפטדוור הפינית עם שערי חוץ (3:3 בסיכום), החבורה של סטפן קני הפתיעה בגדול כשהדיחה את באטה בוריסוב. לאחר הפסד 1:0 במשחק הראשון, האירים הרשיתו שלוש פעמים והעיפו את הבלארוסים מסיבוב המוקדמות השלישי. גם לגיה ורשה לא טיילה מולם בפלייאוף, אז דונדלק נכנעה 3:1 לאלופת פולין שהעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות.

דונדלק. הסנסציה של מוקדמות הצ´מפיונס
דונדלק. הסנסציה של מוקדמות הצ´מפיונס
 

אחרי שדרסה בעונה שעברה את הליגה האירית, וזכתה באליפות בפער של 11 נקודות מקורק סיטי השנייה, דונדלק בראש הטבלה גם העונה. עם 46 נקודות לזכותה במחזור ה-20, היא בדרכה הבטוחה להבטחת אליפות שלישית ברציפות. כ'מיטב המסורת' האירית, אוהדי מכבי ת"א עשויים להתקבל עם מחאות פרו פלסטיניות. בכל מקרה, צפוי לצהובים חורף חם במיוחד.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */