יום שישי, 19.04.2024 שעה 22:48
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
73%1828-206722הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 20:40
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • רביעי, 24/04, 20:30
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • חמישי, 25/04, 20:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • הפועל חולון
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני רמת גן

קלהון: המטרה של אדריאן היא לחזור ל-NBA

מאמן המכללות האגדי מספר בראיון מיוחד ל-ONE על שחקן הרכש של בני הרצליה: "הוא שחקן מצוין, הליגה בישראל תהנה ממנו". גודס בטוח: "החתמה גדולה"

|
ג´ים קלהון מדריך את ג´ף אדריאן (GettyImages)
ג´ים קלהון מדריך את ג´ף אדריאן (GettyImages)

אם נתעלם לשנייה מהתותחים הכבדים שנחתו בקיץ הנוכחי במכבי תל אביב והפועל ירושלים, החתמתו של הפורוורד האמריקאי ג'ף אדריאן בבני הרצליה עשוייה להתברר כגניבת העונה.

אומנם לאמריקאי נדבקה בתקופה האחרונה תווית בעייתית, אולם אלה בדיוק השחקנים עליהם אוהבים לני רקנאטי ואלדד אקוניס להמר. לרוב הם פוגעים בינגו.

זוכרים את לי ניילון? הפורוורד הנהדר שנחת בהרצליה אחרי שלא שיחק כמעט שנה וחצי ב-NBA, והואשם באלימות נגד אשתו, התגלה כסופרסטאר אמיתי שהוביל את אפי בירנבוים לגמר גביע המדינה על חשבון מכבי ת"א. יחד עם זאת, גם בישראל גילו כוחות המשטרה כי האמריקאי נהג להכות את זוגתו.

אלדד אקוניס. בדרך כלל פוגע עם הזרים (שי לוי)
אלדד אקוניס. בדרך כלל פוגע עם הזרים (שי לוי)
 

הרכש הטרי של הרצליה הוא זן אנושי אחר, רגוע יותר, ללא עבר בעייתי בקבוצות או אלימות בחייו הפרטיים. בקיצור, משחקן שהרוויח 1,100,602 דולרים בניו אורלינס, לכזה שדחה 500,000 דולרים ממכבי ת"א, ל-90,000 דולרים לחודש ברוסיה, ועד לחתימה בהרצליה תמורת כ-150,000 דולרים לעונה, זו עסקת ענק.

בזמנו, כשמיטב המוחות במכבי ת"א עברו על דוחות הסקאוטינג, כשהעלו את שמו של ג'ף אדריאן כמועמד חזק לקבוצה דובר על שחקן הנחשב לנשק קטלני בריבאונד התקפה, בעל חוש נהדר לכדור, ידיים עצומות, אבל כזה ללא משחק גב לסל, עם קליעה חשודה שתלוי מאוד בגארדים. גל מקל שיחק עימו תקופה בבנטון טרוויזו תחת המאמן הסרבי סשה ג'ורג'ביץ'.

"החתמה גדולה של הרצליה", ניתח גיא גודס בשיחה עם ONE, אחרי שניסה ללא הצלחה לגייס את האמריקאי. "זה לא סתם שחקן ספסל ב-NBA, אלא רול-פלייר שעשה שנים טובות בליגה ואחת אדירה במילווקי עם מספרים מצויינים (10.9 נקודות, 7.8 כדורים חוזרים, ו-1.1 אסיסטים למשחק). הוא חוסם מדהים, לא גבוה אבל חזק מאוד - חיפשנו קייל היינס לעניים ורצינו אותו. הליגה שלנו תפורה עליו, הוא היה לפני כמה שנים בחימקי מוסקבה ועשה ערימות של כסף בסין. אם הוא בריא, הרצליה עשתה גניבה לכל אירופה".

גיא גודס. רצה מאוד את אדריאן (רדאד ג´בארה)
גיא גודס. רצה מאוד את אדריאן (רדאד ג´בארה)
 

מזה כמה שבועות לפני החתימה שהרצליה אספה חומרים על השחקן. השאלה הגדולה ביותר לא הייתה עברו הבעייתי עם המשטרה, או מספר הפעמים בהן נעצר - אלא האם הוא בכושר ורעב לשחק? קבוצתו של מיקי גורקה תשחק לראשונה מזה שנים רבות בזירה המקומית וביורופקאפ של פיב"א ולא יכולה להרשות לעצמה נפילות עם שחקני מפתח.

"הוא בכושר נפלא, הייתי מחתים אותו עכשיו לקבוצה שלי", סיפר מאמנה האגדי של מכללת קונטיקט, ג'ים קלהון, בניתוח מיוחד ל-ONE על אדריאן. קלהון אגב, פרש ב-2012 אחרי 40 שנות אימון בהם זכה שלוש פעמים ב-NCAA.

"ג'ף שיחק אצלי ב-2009 והעפלנו לפיינל פור של המכללות, אני מת עליו. הוא בחור שקט, שחקן מצוין, המטרה שלו היא לתת עונה טובה בהרצליה לחזור ל-NBA", אמר קלהון, אדריכל העסקה שהובילה להחתמתו של אדריאן בישראל.

ג´ף אדריאן. מנסה לשקם את הקריירה
ג´ף אדריאן. מנסה לשקם את הקריירה
 

למה ג'ף לא שיחק מעל שנה כדורסל?
"מדובר בילד מוכשר מאוד שעשה שנים טובות והרבה כסף ב-NBA. הוא לא מיהר לוותר על החלום ולחתום באירופה, כי הוא כבר היה שם והצליח. הוא חיכה כל העונה שעברה לחוזה בליגה הטובה בעולם. הייתה לנו שיחה כנה והוא סיפר לי שהוא מאמין כי יחתום על חוזה ב-NBA. הייתי צריך להיות קשוח איתו, כמו דמות אבהית, ולהסביר לו כי ב-NBA חותמים רק אם יש לך הצעות, ואין לו הצעות. הגיע הזמן לשוב לאירופה, לתת עונה טובה, להוביל קבוצה בפלייאוף, ולחזור בדלת הראשית".

לפני כחצי שנה אדריאן נעצר בפעם השלישית בחודשיים בלבד לאחר שלטענת המשטרה "בעט בפקח תנועה". קודם לכן נעצר בינואר בעקבות עבירת תנועה - "לא היה חגור בחגורת בטיחות". בדצמבר היה מעורב בסיפור הזוי כאשר עזב חניון של מלון יוקרתי בלוס אנג'לס עם מרצדס שחורה ונהג בה מספר שעות לפני שהחזיר אותה בשלמותה.

על פי דיווח בצהובון האמריקאי TMZ, אדיראן קיבל את המפתחות לרכב, עזב את החניה, אבל שב עמה למתחם המלון כעבור מספר שעות כאשר בתוכה, לטענת בעל הרכב, "ריח של גראס". השחקן נעצר ע"י ה-LAPD ושוחרר בערבות עצמית של 25,000 דולרים. יש לציין כי בכל המקרים השחקן לא נידון למעצר, וזוכה מכל האשמות.

שמעת על הפרשיות המשטרתיות של אדריאן, והמקרה בו לכאורה גנב רכב?
"הוא לא גנב כלום. הוא עשה טעות, וגם במלון הודו כי טעו כשהביאו לו מפתחות לרכב אחר. השעה הייתה מאוחרת בלילה, הוא נסע עם הרכב, כעבור מספר שעות התבררה השגיאה, טלפנו אליו, והוא השיב הרכב לבעליו. ביג דיל. לא היה סיפור בישראל ששחקנים פעם ברחו לשוטרי תנועה (דבון ג'פרסון, מכבי חיפה)? או היו מעורבים בתקריות אלימות (וויל ביינום ודיאור פישר ממכבי ת"א, קווין פאלמר מהפועל אילת)? או לכאורה השתמשו בסמים (ג'ף אלן ודמונטז סטיט ז"ל ממכבי חיפה ודנילו פינוק, מ.כ. הבקעה)? אדריאן נמצא במקום אחר בחייו, מגיעה לו הזדמנות שנייה. הוא רוצה להשיב את הקריירה למסלול".

מתי ראית אותו משחק לאחרונה?
"לפני מספר שבועות קיימתי משחק ראווה שנתי לבוגרי מכללת קונטיקט שמטרתו גיוס כספים. היו שם כוכבים גדולים, ריי אלן, ריצ'ארד המילטון, קמבה ווקר, רודי גאיי, אנדרה דראמונד, קארון באטלר, והוא שיחק איתם והיה מצוין. סיפרתי את זה לכולם בהרצליה לפני שהחתימו אותו. היה לו קשה להשלים עם העובדה שהוא לא ב-NBA והוא נכנס לסחרור מסוים שהכניס לו קצת מודעות עצמית. אני מאוד אוהב את הליגה בישראל, ג'רום דייסון שיחק בחולון ועכשיו בירושלים, הם יהיו חברים טובים. הליגה תהנה ממנו מאוד".

מה אתה אוהב בישראל?
"ביקרתי בישראל לפני כמה שנים במסגרת משלחת אקדמית של קונטיקט, אימנתי את דורון שפר ונדב הנפלד. ניסיתי לגייס את דייויד בלאט בצעירותו לקולג', ישבנו לארוחת צהריים בת"א, שוחחנו גם על עתידו של בנו, תמיר בלאט, שנראה נהדר בנבחרות הצעירות. הייתי במשחק בת"א כשבראד גרינברג והפועל ירושלים ניצחו את מכבי ת"א, חוויה גדולה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */