יום שישי, 19.04.2024 שעה 02:38

איבור אנג'ל: סיכום פסטיבל הסוסים יורק

מהסוסה המהירה ביותר בהיסטוריה שקבעה שיאים חדשים ועד הג'וקי האיטלקי המצטיין, אנדריאה אצני. מבט נוסף על אירוע הסוסים האחרון - יורק

|
מקאז אנג´ל בפעולה (רויטרס)
מקאז אנג´ל בפעולה (רויטרס)

 ארבעה ימים מהירים ועמוסים המתינו לנו בסוף השבוע האחרון באחד מאירועי השיא האחרונים של עונת המרוצים השטוחה. ההיפדרום של יורק ראה הכל בחייו ואחרי יותר מ-200 שנה הוא הוכיח שוב שהוא עדיין יכול לרגש. פסטיבל יורק איבור השנתי נחשב לאחד מתחרויות הסוסים המהירים של השנה בענף בכל העולם והעניק כמעט הזדמנות אחרונה לצפות מקרוב בסוסים המצטיינים של העונה החולפת ואלה שיהיו כוכבים סביר להניח בעתיד הלא רחוק. 

כבר ביום הראשון קיבלנו מנה ראשונה מפתיעה שהבהירה לנו אם התרגלנו לסוסים פייבורטים מנצחים, אם הורגלנו לג'וקי דוגמת ראיין מור שקוטף שמונה ניצחונות באחוזי הצלחה מסחררים נדמה שביורק ההפתעות הגיעו והכל היה פתוח. את גולת הכותרת של יום הבכורה של התחרות סיפק איך לא הסוס, פוסטפונד שכיכב במקצה שהעניק סכום פרסים חסר תקדים של למעלה ממיליון פאונד.

פול מורנן רוכב על מקאז אנג´ל (רויטרס)
פול מורנן רוכב על מקאז אנג´ל (רויטרס)
 

אנדריאה אצני שנחשב בעייני רבים כבר שנים כאחד הרוכבים המובילים בענף הוכיח שוב, תנו לו את הכלים, תנו לו המהירות והוא כבר יעשה את העבודה. פוסטפונד ענה בדיוק לקטגורייה הזו. הבריק ודהר נפלא במרוץ אינטרנשיונל שנחשב לאחד המרוצים היוקרתיים ביורק ובעונה כולה.

אצני לא עצר עם פוסטפונד והמשיך את המומנטום הנהדר שלו לאורך האירוע כולו בו רשם ארבעה ניצחונות כל הדרך לפסגת הרוכבים ולמקום הראשון במספר הניצחונות באירוע.  האיטלקי הבינלאומי שמתקרב ל-60 ניצחונות העונה רושם את אחת מהעונות הטובות שלו בשנים האחרונות וימשיך סביר להניח להתקדם, לקבל הזדמנויות ולהיות אולי, אחד הרוכבים המבוקשים באירופה. 

לראות את אצני מצליח זה ללא ספק גאווה, אבל לראות ג'וקי כמו ג'יימי ספנסר המנוסה, הנמצא בעשור הרביעי לחייו אך עדיין ממשיך לככב באופן יציב בפסטיבלים הגדולים, ספסנר ניצח באירוע שלוש פעמים ולבטח גם היה אחד הסיפורים המעניינים שלו. ג'יימי ספנסר זכה באליפות אנגליה ב-2005 עם לא פחות מ-163 ניצחונות ומאז תמיד הוא שם, לרוב בעשרת הג'וקים המובילים של השנה באנגליה ולבטח אחד היציבים בהיסטוריה של הענף.

ג´ימי ספנסר יציב וטוב  (רויטרס)
ג´ימי ספנסר יציב וטוב (רויטרס)
 

ספנסר תמיד מספק את הסחורה ומוציא את המיטב מהסוסים שלו לא בכדי לפני כשנה וחצי הוצע לו סכום אסטרונומי ונדיב במיוחד וכל זאת על מנת שיהפוך להיות יועץ מיוחד עבור צוות גודלפין בבעלות השייח' מוחמד. הג'וקי המופלא שגם רכב בעבר גם עבור מלכה אנגליה שקל בחיוב בתחילה את ההצעה ושנדמה שפרישתו הייתה קרובה מתמיד, חזר בו מהחלטתו ונשאר במה שהוא יודע לעשות הכי טוב, לרכב ולדהור ובעיקר לשמח אוהדים רבים ברחבי העולם.

ביום השני של האירוע הייתה זו הסוסה סבנת' אבן שהצליחה לגרום לכולם לחייך שחצתה ראשון את קו הסיום במרוץ אוקס יורקשייר עבור המאמן המעוטר, איידן אובריאן. סבנת' אבן שכבר עכשיו כוכבת תמשיך לעשות קרוב לוודאי שמות גם בעתיד ויהיה מעניין לראות לאן הסוסה הזו מסוגלת עוד לדהור.

ואם כבר דהירות ומהירות מי שסיפקה את רגע השיא של הפסטיבל כולו, ניפצה וריסקה את השיאים היא ללא ספק הסוסה, מאקז אנג'ל, שחצתה בפעם השנייה ברציפות את מקצה הסוסים המהיר בעולם, הנאנט'תרופ' למרחק של קילומטר בודד. מי היה מאמין שהסוסה של הרוכב, פול מלרנן והמאמן מייקל דודס תעשה זאת שוב ומול כל הסוסים הגדולים ביבשת באחת ההצגות הגדולות של סוסה שנראו באנגליה בשנים האחרונות.

מקאז אנג´ל בפעולה  (רויטרס)
מקאז אנג´ל בפעולה (רויטרס)
 

 בשנה שעברה מאקז אנג'ל הסתפקה ב-57 שניות ו-24 מאיות, השנה היא אפילו שיפרה את ביצועיה ועשתה זאת בשניה בדיוק פחות, מה שקבע שיא היסטורי חדש מאז 2003 אז הצליח הג'וקי האגדי,ריצ'רד יוז יחד עם הסוס, אואזיס דרים לעשות תוצאה חסרת תקדים של 56 שניות ו-20 מאיות. מאקז אנג'ל הייתה קרובה אפילו לנפץ את השיא האחרון אבל העובדה שניצחה שנה אחר שנה , דבר רק שני סוסים לאורך ההיסטוריה הצליחו לעשות מציב אותה כאחת המהירות בכל הזמנים.

יורק איבור המשיך את מגמת האירועים האחרונים והציג תחרות ברמה גבוהה כשאנחנו מעלים הילוך לקראת החודשיים האחרונים של סיום עונת המרוצים השטוחה באנגליה. 

המרוצים שודרו לראשונה בישראל בערוץ ONE, אפיק 50 באיכות HD ללקוחות HOT ,yes וסלקום tv.

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */