יום שלישי, 16.04.2024 שעה 07:52

הפועל אשקלון חוגגת (אחמד מוררה)

שלושער ללינגאנה, 2:3 לאשקלון על הפועל חיפה

הקשר כבש לבדו וסידר לקבוצתו ניצחון חשוב בבכורה המחודשת בליגת העל. איינוגבה (ע') ואדילסון השוו זמנית. נעים: "כולם אמרו לי לא לקחת את לינגאנה"

יום שבת, 20/08/2016, 20:00אצטדיון סלה - 2500 צופיםליגת העל - מחזור 1
הפועל חיפה
שער עצמי דלה איינוגבה שער עצמי (81)
שער אדילסון בהייה (90)
הסתיים
3 2
שופט:(ציון: 12)
שער איסומעילה לינגאנה (29)
שער איסומעילה לינגאנה (71)
שער איסומעילה לינגאנה (92)
הפועל אשקלון
ליגת העל 16-17
 פלייאוף עליון 
8518-7336הפועל ב"ש1
7228-6136מכבי ת"א2
6036-5336בית"ר ירושלים3
5634-4236מכבי פ"ת4
4846-3236בני סכנין5
4541-3436מכבי חיפה6
 פלייאוף תחתון 
3948-4433עירוני ק"ש1
3746-3933הפועל חיפה2
3632-2233מ.ס אשדוד3
3640-2233הפועל רעננה4
3539-2633בני יהודה5
3242-2433הפועל אשקלון6
3140-2333הפועל כפ"ס7
2934-2933הפועל ת"א8
לוח משחקים
  • בני יהודה
  • 1 - 1
  • בני סכנין
  • עירוני ק"ש
  • 0 - 1
  • מ.ס אשדוד
  • הפועל אשקלון
  • 2 - 3
  • הפועל חיפה
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • הפועל רעננה
  • מכבי פ"ת
  • 2 - 2
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי ת"א
  • 1 - 3
  • הפועל כפ"ס
  • מכבי חיפה
  • 0 - 1
  • הפועל ת"א
הרכבים וציונים
 
 

הפועל אשקלון פתחה נהדר את עונת 2016/17 בליגת העל כאשר רשמה אמש(שבת) ניצחון דרמטי במשחק בבכורה המחודשת בליגה הבכירה, כשניצחה בביתה 2:3 את הפועל חיפה. חמש שנים חיכו אוהדי אשקלון למשחק פתיחה בליגת העל. ואיזו דרמה הם קיבלו. הגיבור הלא צפוי היה איסומעילה ליגאנה, האיש שבעונה שעברה לא הרשים בהפועל תל אביב וסיים את העונה עם מכבי נתניה. הקשר מחוף השנהב בתצוגת תכלית עם שלושער.

המשחק נפתח באופן שקול, כשהאורחים שלטו במרכז המגרש, אבל דווקא החבורה של יובל נעים הייתה זו שיצאה קדימה וסיכנה את שער היריבה. הלחץ השתלם בדקה ה-30 כשבעיטה חופשית של מושיקו לוגסי מצאה את ראשו של של ירדן אבוחצירה, שבישל ללינגאנה את השער שהביא ליתרון היקר. הקשר כבש עם החזה ממטר.

גם במחצית השנייה המארחת הייתה הראשונה לכבוש, כשמהלך קבוצתי נהדר הסתיים ברגלו של לינגאנה, שהקשית מעל פיט פלטהאוזן והשלים צמד בדקה ה-71. ואז החלה הדרמה. החבורה של אלי כהן לא ויתרה, צימקה בדקה ה-82 משער עצמי של דלה איינוגבה, והשוותה בדקה ה-90 מנגיחה מצוינת של אדילסון בהייה.

איסומעילה לינגאנה חוגג (מערכת ONE)
איסומעילה לינגאנה חוגג (אחמד מוררה)
 

כשנראה היה ששתי הקבוצות יחלקו את הנקודות במשחק, רז מאיר המחליף פרץ נהדר באגף הימני והגביה כדור מדויק לראשו של לינגאנה, שלא התקשה להכניע את פלטהאוזן בפעם השלישית במשחק, בדקה ה-92. הפועל חיפה רשמה הפסד במחזור הפתיחה, ותצטרך להראות יכולת טובה יותר אם רוצה לסיים בפלייאוף העליון. איזו פתיחה נהדרת לעונה בליגת העל.

נעים: "עשינו את כל הטעויות האפשריות", חדריאן נטש בזעם
מה שהעיב על השמחה במעט, היה עימות בין השוער השני ליאור חדריאן לאנשי הקבוצה. השוער עזב את חדר ההלבשה בניגוד להוראות של יובל נעים, המנכ"ל דרור אלמלם רץ אחריו כדי שיחזור, והוא אכן עשה זאת בסופו של דבר. נעים התייחס לתקרית עם השוער: "זהו עניין משמעתי. נטפל בזה בתוך הקבוצה". מהפועל חיפה נמסר כי אוהדים מאשקלון תקפו בסיום המשחק מספר אוהדי הפועל חיפה ואף היכו אחד מהם, כמו כן גרמו נזק לרכב ולקחו דגל פריסה. 

יובל נעים (אחמד מוררה)
יובל נעים (אחמד מוררה)
 

נעים על ניצחון במשחק: "אני מרוצה בחמישים אחוז למרות הניצחון. קבוצה שמובילה 0:2 לא יכולה לעשות את כל הטעויות האפשריות ברבע שעה. בגדול אנחנו מאוד שמחים. זה ניצחון גדול כנגד כל הסיכויים. אנחנו עדיין צריכים חיזוק של חמישה שחקנים. לגבי דלה איינוגבה, בין אם הוא טעה ובין אם לאו אנחנו סומכים עליו. הוא שוער מצוין. אנחנו עדיין אחת הקבוצות החלשות בליגה. כל משוכה עבורנו היא לא קלה. אין מישהו שמגיע לו יותר לכבוש מאשר איסומעילה לינגאנה. לא היה בעל מקצוע שהמליץ לי לגעת בו, אבל אני שאומרים לי 'לא לקחת' עושה לי חשק דווקא כן לעשות את זה".

המאמן המפסיד, אלי כהן, התייחס בסיום לאיבוד הנקודות: "אכזבה קשה מאוד. חזרנו מ-2:0 ביכולת לא טובה. יובל נעים אפילו ויתר על חלוץ. השער השלישי היה נאיבי מבחינתנו. לגבי הדיבורים מסביב ועל סכסוכים כאלו ואחרים, הם לא השפיעו על היכולת, סך הכל זה משחק ראשון, לא צריך לצאת מפרופורציות".

אלי כהן (אחמד מוררה)
אלי כהן (אחמד מוררה)
 

מחצית ראשונה
השופט הראשי מנשה משיח הוציא את ההתמודדות לדרכה באצטדיון סלה שבאשקלון.

אוהדי הפועל חיפה (אחמד מוררה)
אוהדי הפועל חיפה (אחמד מוררה)
 

אוהדי הפועל אשקלון (אחמד מוררה)
אוהדי הפועל אשקלון (אחמד מוררה)
 

דקה 17: הפועל אשקלון נכנסה למשחק. החיפאים שלטו בדקות הפתיחה, אך העולה החדשה נכנסה לעניינים והחלה לדחוף לעבר שער האורחת, עם הרבה התלהבות.

חנן ממן ואושרי רואש יורדים להפסקה (אחמד מוררה)
חנן ממן ואושרי רואש יורדים להפסקה (אחמד מוררה)
 

דקה 20: התקפה נהדרת של אשקלון מסתיימת בלא כלום. מושיקו לוגסי מצא בכדור ארוך נפלא את תומר סוויסה באגף ימים, כ-40 מטרים מן השער. החלוץ פרץ היטב כשניער מעליו את המגן וחדר לרחבה, אך מצא את עצמו בזווית קשה ואיפשר לפיט פלטהאוזן להדוף לקרן.

דקה 30, הפועל אשקלון עלתה ל-0:1. לוגסי הגביה כדור חופשי מצד ימין למרכז הרחבה, ישר לראשו של ירדן אבוחצירה, שנגח תחת לחץ מ-7 מטרים לכיוון השער, הכדור הגיע לאיסומעילה לינגאנה שדחק את הכדור לשערו של שוער האורחים עם החזה.

הפועל אשקלון חוגגת (אחמד מוררה)
הפועל אשקלון חוגגת (אחמד מוררה)
 

דקה 42: הרבה מזל למארחים. חיים מגרלשווילי הרים כדור מסוכן בחצי גובה מאגף שמאל, דלה איינוגבה פיספס, אולם לא היה מי שידחוק את הכדור לזכות החבורה של אלי כהן.

דקה 45+1: כמעט מועמד לשער העונה, כבר במחזור הפתיחה. ריף מסיקה ביצע פריצה נפלאה מחצי מגרש, עד לקצה הרחבה החיפאית ומצא את המסגרת, אולם פלטהאוזן מנע מהקשר את השער, והדף לקרן.

חנן ממן ואושרי רואש יורדים להפסקה (אחמד מוררה)
חנן ממן ואושרי רואש יורדים להפסקה (אחמד מוררה)
 

מחצית שנייה
דקה 47: הזדמנות ראשונה להפועל חיפה. מגרלשווילי הוכשל סמוך לרחבה. מקסים פלקושצ'נקו, האיש של אלי כהן בשלהי העונה שעברה, ניסה לסובב מ-18 מטרים אלכסונית, אך פספס במעט את המסגרת.

דקה 55: ניסיון טוב לחבורתו של יובל נעים. הקפטן קובי בן חמו חטף כדור סמוך לרחבת ה-16, ומ-18 מטרים הגיע למצב טוב, אך בעט חלש ולא מדויק.

אדילסון בהייה מול איסומעילה לינגאנה (אחמד מוררה)
אדילסון בהייה מול איסומעילה לינגאנה (אחמד מוררה)
 

דקה 64: הצלה גדולה של הגנת המארחים. אדילסון בהייה נשלח בכדור עומק מצוין על ידי אושרי רואש להרחבה, אך גלישת התאבדות של אבי מלכה מנעה שער ודאי.

דקה 71, הפועל אשקלון עלתה ל-0:2. איזה מהלך קבוצתי נהדר. ריף מסיקה מצא בכדור עומק נפלא את לינגאנה, שמתוך הרחבה הקפיץ מול פילטהאוזן פנימה, והשלים צמד.

הפועל אשקלון חוגגת (אחמד מוררה)
הפועל אשקלון חוגגת (אחמד מוררה)
 

דקה 81, הפועל חיפה צימקה ל-1:2. עידן גולן הגביה במדויק לראשו של אלי אלבז, שנגח חזק לקורה, אך דלה איינוגבה הסיט את הכדור עם הרגל וכבש שער עצמי אומלל.

דקה 90, הפועל חיפה השוותה ל-2:2. שער דרמטי בהתמודדות. עידן גולן המחליף פרץ באגף והגביה מדויק לראשו של אדילסון בהייה שהצליח להכניע את איינוגבה.

הפועל חיפה חוגגת שוויון (אחמד מוררה)
הפועל חיפה חוגגת שוויון (אחמד מוררה)
 

דקה 92, הפועל אשקלון עלתה ל-2:3. רז מאיר פרץ באגף הימני והגביה ללינגאנה שנשאר לבד מול פלטהאוזן, לא התקשה להכניע את השוער בנגיחה חזקה, ולהשלים שלושער.

הרכב הפועל אשקלון: דלה איינוגבה, אסי בוזגלו, אנדריי מישצ׳נקו, אבי מלכה, חיים איצרין, קובי בן חמו, איסומעילה לינגאנה, מושיקו לוגסי (ברוך דגו, 92), ריף מסיקה, ירדן אבוחצירה (רז מאיר, 80) ותומר סוויסה (שניר משען, 89).

הרכב הפועל חיפה: פיט פלטהאוזן, דור מלול, לירן סרדל, אושרי רואש, ניסו קפילוטו, חיים מגרלשווילי, מקסים פלקושצ'נקו, חנן ממן (אלי אלבז, 46), הישאם כיוואן, אדילסון בהייה ושלומי ארבייטמן (עידן גולן, 80).

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 
אסור לפספס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
נגןדקה ה-91: עבד כבש שער ניצחון מול ווסטהאם
דקה ה-91: עבד כבש שער ניצחון מול ווסטהאם