יום שבת, 20.04.2024 שעה 14:25

ביג אורנג' זכה במרוץ גביע גודווד בבריטניה

הסוס בן החמש השלים ניצחון שני ברציפות בתחרות והעניק לרוכב ג'יימי ספנסר מקום בהיכל התהילה, גם פרנקי דטורי חגג. צפו בסיכום היום ה-3 בפסטיבל

|
ג´ימי ספנסר על ביג אורנג´  (רויטרס)
ג´ימי ספנסר על ביג אורנג´ (רויטרס)

היום היפה ביותר של פסטיבל גלוריוס גודווד יצא לדרכו הערב (חמישי) באירוע המסורתי המכונה "לידייז דיי" עם מיטב האופנה, כמו שרק האנגלים יכולים לספק. אך למרות העובדה שגודווד מכונה האירוע ה'חם' של הקיץ, בבריטניה כמו בברטניה, מזג האוויר לא ממש מתחשב בכך והיום השלישי של גודווד היה סגרירי וקודר במיוחד. כמו בכל שנה גם בגודווד הנוכחי אחד המרוצים המרכזיים שלו הוא כמובן גביע גודווד העתיק וההיסטורי שהוענק לראשונה ב-1812. ובו קצת יותר משלושה קילמוטרים הפרידו בין 15 סוסים לזכייה שתסמן כל מנצח כאגדה ותבטיח סכום כספי שלא פחות מ-300 אלף פאונד למנצח במקצה. המרוצים משודרים בערוץ ONE, אפיק 50 באיכות HD ללקוחות HOT ,yes וסלקום tv מדי יום עד שבת , מ-15:30 עד 18:00 ובליווי אולפן מרוצים מיוחד.

אחרי שניצח חמש פעמים ביומיים הראשונים של האירוע, הג'וקי החם של הפסטיבל עד כה, ג'יימס דויל, רצה להמשיך את המומנטום שבו הוא נמצא ולהדביק את הפער בצמרת הרוכבים באנגליה שם הוא רחוק בשלב הזה ניצחון מאלוף הרוכבים הברזילאי, סילבסטרה דה סוזה. המרוץ הראשון, המאצ'בוק, שפתח גם את היום השלישי הפגיש  17 רצים לקרב ישיר, אחרי מרוץ מותח הצליח יור היירד לגבור על כולם ולצאת עם ידו על העליונה. הרוכב ששמו פחות נקשר לרוב באירועים גדולים, מרטין דאייר שהגיע כל הדרך מליברפול הרשים על גבו.

מרוץ גביע גודווד (רויטרס)
מרוץ גביע גודווד (רויטרס)
 

במרוץ השני הגיע סוף סוף רגע של הג'וקי המפורסם, פרנקי דטורי. האיטלקי בן ה-45, שנחשב לאחד הרוכבים המפורסמים בעולם, ניצח לראשונה בגודווד השנה על גבי הסוס, מהמאס במרוץ בו הצליח להדיח ארבעה סוסים בלבד. דטורי שניצח בגודווד בשנה שעברה שש פעמים אמר בסיום: "כיף לחזור לנצח אחרי היומיים הראשונים, הסוס נתן הופעה אדירה" אחרי ההצגה של האיטלקי כל העיניים היו נשואות לעבר מקום אחד, גביע גודווד ההיסטורי של הפסטיבל. אחרי שהניף את הגביע בשנה שעברה הרבה מאד ציפיות היו מהסוס, ביג אורנג' של הרוכב ג'יימי ספנסר והמאמן מייקל בל. הצוות של הסוס שסומן כפייבוריט לזכייה שנייה ברציפות בתחרות ידע שלמרות הציפיות רק פעם אחת בעשרים השנים האחרונות אותו סוס הצליח לנצח את המקצה היוקרתי שנה אחר שנה. ביג אורנג' גדול המימדים הוביל לאורך כל המרוץ ובסיומו יצא בפעם השנייה ברציפות עם ידו על העליונה לכל שאגות הקהל האנגלי שחזו בהיסטוריה חיה על אדמת הדשא המיתולוגי של גודווד. המאמן המנוסה, מייקל בל אמר בסיום: "הסוס פשוט נפלא ומשתבח עם השנים". אתרים רבים פרסמו מיד בתום המרוץ שהסוס עשוי לקחת חלק במרוץ מלברון קאפ האוסטרלי בעוד כשלושה חודשים. 

גם מרוצי סוף השבוע בגודווד הולכים להיות לוהטים וסוחפים במיוחד וכבר מחר ממתינים עוד קרבות יוקרתיים בשידורים ישירים. מרוץ גלוריוס שייפתח ב-16:00 יזניק שמונה משתתפים במקצה שקרוי על שמו של הפסטיבל. סוס מס'  7, סקוטיש של הג'וקי הלוהט של הפסטיבל, ג'יימס דויל, ניצח את מרוצו האחרון בניוברי. סוס מס' 5, מאג'יד  יחד עם הג'וקי המנוסה, ג'יימי ספנסר ינסה לרשום את ניצחון השני ברציפות אחרי הניצחון האחרון שלו בירמת'.

ג´יימי ספנסר (רויטרס)
ג´יימי ספנסר (רויטרס)
 

במרוץ השני ב-16:35 דארגון מול, ינסה לנצח לראשונה מאז הניצחון בספטמבר בצ'לספורד ואילו הסוס, טוני קורטיס של המאמן המאמן המצוין, ריצ'רד האנון ינסה לנצח בפעם הראשונה מאז סיים את שני מרוציו האחרונים במקום הרביעי בניומרקט ובדונקסטר. 

המרוץ השלישי והמרכזי של היום המכונה גולדן מייל ייפתח שעריו ב-17:10 וייתן את האות לאחד הקרבות המרתקים של גודווד. הסוס, דונצ'ה, ינסה לנצח לראשונה מזה יותר משנה ולהפתיע כנגד כל הסיכויים יחד עם רוכב אדם קירבי.  הג'וקי הפופולרי, ראיין מור יככב על מס' 15 במרוץ, פרנקלין די, אחרי שסיים את מרוצו האחרון בניו מרקט במקום הראשון במסלול ברמה גבוהה. ושאלות השאלות של המקצה תהיה האם סוס מס' 22, רום קיי, ירעיד את עולם הסוסים? הסוס, שניצח פעם אחת בקריירה ב-15 מרוציו, לפני שנתיים בסלסברי, ינסה לרשום את אחת ההפתעות הכי גדולות של השנה.

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */