יום שישי, 29.03.2024 שעה 01:24
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

בחזרה למקורות: הכירו את מרסל הייסטר

אמיץ, עצבני, לא מגן, לא אוהב להיות מוחלף. בקרואטיה חלוקים, אבל בבית"ר משוכנעים שמה שעבד עם ישראלים, יעבוד גם עם שחקן הרכש הגרמני

|
מרסל הייסטר. גדל כשחקן התקפה (בית
מרסל הייסטר. גדל כשחקן התקפה (בית"ר ירושלים)

ביום שישי יחגוג מרסל הייסטר יום הולדת 24 ובתקופה הזו של השנה בדרך כלל קורים לו דברים טובים. לפני שנה ויומיים, לדוגמה, רשם את משחקו הטוב בקריירה. איסטרה אירחה את היידוק ספליט, הגרמני חגג באגף השמאלי, סחט פנדל וכבש פעמיים. "פראן טודור עדיין מסוחרר מהקרוסלה שעבר מהייסטר", נכתב בתקשורת הקרואטית. הייסטר ואיסטרה המשיכו לעונה קבוצתית מסויטת, אבל זה לא מנע מהשחקן הצעיר מעבר גדול ראשון בקריירה. 

משחקים מהסוג הזה צדו את עיניו של אלי טביב. בבית"ר מספרים שהבעלים ראה שלל משחקים מלאים לפני שהחליט בצעד לא שגרתי מבחינתו לרכוש שחקן זר תחת חוזה ולשלם דמי העברה. בית"ר בונה על הייסטר שיהפוך לשחקן מוביל, דומיננטי וגם יתקדם מכאן יום אחד לליגה גדולה ויניב רווח למועדון. מה היא מקבלת בינתיים? כישרון לא מלוטש. הכירו את הגרמני השני בהיסטוריה של ליגת העל (הראשון היה שוער הכח עמידר רמת גן יוליאן ריינהרד). 

שכטר:"היו הרבה דפיקות לב"

הייסטר הגיע בגיל צעיר למחלקת הנוער של רויטלינגן ובגיל 18 התגאו במחלקה שהילד היה חלק ממעבר להופנהיים. שנה אחת שיחק בקבוצת הנוער, עוד אחת בקבוצת המילואים בליגה הרביעית והרגיש שהדרך לקבוצה הבכירה או לרמות הגבוהות לא סלולה. לפיכך, ביצע מהלך לא מאוד שגרתי בקרב גרמנים צעירים ועזב בגיל 20 למדינה אחרת. כשסוכנו הגיע עם ההצעה מזאדאר הקרואטית, הייסטר השיב: "למה לא".    

אביו של הייסטר. לוקאס, נולד בקרואטיה והיגר עם הוריו לגרמניה כשהיה תינוק, כך שהשורשים הקרואטים עזרו לקבל את ההחלטה. בניגוד לאב, הייסטר לא כמעט לא הכיר את השפה ובימיו הראשונים נהג להסתובב בעיקר עם יוסיפ איבנצ'יץ', שהגיע לא מזמן לישראל עם שריף טירספול. כשאחד העיתונים המקומיים ביקש לראיינו, הצטרפה למראיין עובדת בעיתון שדוברת גרמנית והשחקן העיד שהוא מתקשה לפעמים באימונים להבין את כל ההוראות של המאמן פרדו מילין שמגיעות "קצת בקרואטית, קצת באנגלית וקצת בגרמנית". 

הכדורגל הקרואטי רגיל לשלוח את נציגיו לליגה הגרמנית, אבל גרמני בקרואטיה? זה כבר היה סיפור. הייסטר עורר עניין וגם הותיר רושם חיובי די מהר. תכונה אחת בלטה מיד: מדובר באחד השחקנים הכי מהירים בליגה. גם עניין נוסף צף במהרה. הייסטר הוא במהותו שחקן התקפה ולכן ניסיונות של חלק ממאמניו לתפקד אותו כמגן שמאלי לא תמיד צלחו. 

ויש גם את עניין הטמפרמנט. עיתונאים קרואטים מספרים על שחקן שחי את המשחק ולעיתים מקבל צהובים על עימותים ודחיפות. גם המאמן מילין חווה על בשרו את הייסטר העצבני. לקראת סיום עונת 2013/14, הייסטר הוחלף במהלך המחצית הראשונה במשחק חוץ מול ציבאליה, התפרע בירידה מהמגרש וספג צהוב. "חטפנו שער מהאגף שלו וכל הלחץ הגיע משם. החלטתי להוציא אותו והוא השתולל. ההתנהגות שלו מקובלת עליי", סיפר המאמן שהשעה את השחקן שלו משלושת משחקי הליגה האחרונים. 

מרסל הייסטר במדי איסטרה
מרסל הייסטר במדי איסטרה
 

הייסטר בילה עוד חצי עונה בזאדאר לפני שעבר לאיסטרה, עוד מועדון קטן בליגה הקרואטית, בין היתר בשל מצבה הכלכלי הרעוע של זאדאר. באחד ממשחקיו הראשונים פגש את האקסית והבטיח שיחגוג אם יכבוש (ובסופו של דבר שיחק 20 דקות כמחליף והפסיד 2:0). המאמן איגור פאמיץ' המשיך לנסות אותו בתור מגן וקיבל תוצאות מעורבות. "כל החיים שיחקתי בתפקידים התקפיים ורק בשנה האחרונה עברתי לתפקיד יותר הגנתי. אני צריך להסתגל. המאמן ביקש ממני לשחקן כמגן ומתקן אותי כל הזמן. אני עובד על הטעויות ומאמין שאוכל להשתפר", סיפר בעבר. 

בשתי העונות האחרונות היה שחקן הרכב קבוע. 64 הופעות, 61 מהן בהרכב, שלושה שערים, 12 כרטיסים צהובים ואדום. העונה שעברה הייתה קשה מבחינה קבוצתית. איסטרה נקלעה לרצף הזוי של 25 משחקים ללא ניצחון ושרדה בליגה אחרי פעמיים 1:1 ודו קרב פנדלים מול שיבינק במבחנים. הייסטר שיחק לא מעט משחקים בחלק הקדמי, אבל כשהקבוצה הייתה כל כך חלשה, הוא התקשה להתבלט. 

הנקודה הזו, טוענים בקרואטיה, היא שפגעה בו. במובן מסוים, הייסטר נבלע בבינוניות של המועדונים הקטנים בהם שיחק ולא הצליח להיכנס לתודעה ולעשות את קפיצת המדרגה המיוחלת. "הוא לא השאיר רושם מיוחד על הכדורגל הקרואטי כי הוא שיחק בקבוצות קטנות וחלשות. זה לא אומר שהוא לא שחקן טוב", טען גורם בכדורגל הקרואטי. 

העיתונאי דאבור פטרוביץ' מרחיב: "הייסטר שחקן טוב ששיחק בקבוצות בינוניות ובסך הכל אפשר לומר שעשה התקדמות בארבע העונות האחרונות אחרי שהגיע כאלמוני לחלוטין. הוא ביסס את עצמו כשחקן איכותי בקרואטיה, אבל כנראה לא מספיק טוב לקבוצות הגדולות כאן. עם המהירות וקלילות הרגליים שלו, הוא שחקן אגף יעיל. אם ישחק בקבוצה שיש לה שחקן קישור מרכזי שישלח לו כדורים ארוכים ותדע לשחק על המהירות שלו, הוא יהיה מסוכן מאוד". 

אלי טביב. מה שעבד עם ישראלים פחות הלך עם זרים (אחמד מוררה)
אלי טביב. מה שעבד עם ישראלים פחות הלך עם זרים (אחמד מוררה)
 

הייסטר הגיע לבית"ר בחוזה לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות כהשקעה לטווח ארוך. החולשות ההגנתיות ידועות היטב לטביב ולרן בן שמעון, אבל התחושה היא שלצד שני בלמים מנוסים וחוליית קישור יצירתית אפשר יהיה להוציא ממנו יותר ובמקביל להשתמש בו לפרקים כשחקן כנף. בית"ר גדולה וחזקה מקבוצות התחתית הקרואטיות, אבל היא בוודאי תצטרך סבלנות עם שחקן צעיר שלא רגיל למעמדים גדולים. מבחינת הייסטר, הפרק הקרואטי בדרך חזרה לבונדסליגה הסתיים וכעת הוא עבר לתחנה שאמורה לקדם אותו עוד קצת למטרה. 

טביב אוהב מאוד לצרף ישראלים צעירים ולהשביח אותם, אבל בבית"ר - בניגוד למקרי דגלאס דה סילבה וסמואל יבואה בכפר סבא - זה לא עבד לו עם זרים. בראיין ז'ונס לא היה מספיק טוב, ולאד מוראר הגיע פצוע ושוחרר וארסניו ואלפורט עדיין מנסה להוכיח את עצמו (והקרדיט הולך ואוזל). בין לבין, טביב עבר להסתמך בשנים האחרונות בבית"ר על זרים מנוסים והמהלך הוכיח את עצמו. לכן, במובן מסוים, הייתה בטדי יותר סבלנות מקצועית כלפי ישראלים מאשר כלפי זרים. הייסטר, אחד שבוודאות יזדקק לסבלנות, ינסה לשבור את הסטטיסטיקה. 

ולאד מוראר. זוכרים? (מערכת ONE)
ולאד מוראר. זוכרים? (מערכת ONE)
 

הרושם הראשוני חיובי. לאימון הראשון הגיע הייסטר במרצדס ובקבוצה סיפרו על חיבור טוב לשחקנים ובמיוחד לחסוס רואדה. הוא הרשים במהירות, בטיפול בכדור ובבעיטות החזקות ממרחק, אבל ניכר עליו שחסר לו כושר משחק. למרות זאת, בן שמעון לקח אותו בחשבון להרכב לקראת המשחק מול ילגבה הלטבית בסיבוב המוקדמות השלישי בליגה האירופית. אם יפתח או לא, הגרמני רוצה להרגיש ניצחון קבוצתי ראשון מאז ה-17 באוקטובר ולארגן לעצמו מתנת יום הולדת מוקדמת.             

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */