יום שישי, 17.05.2024 שעה 11:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

פעם הוא כבש כמו ניימאר: הכירו את לוסיו

עונה מטורפת של 40 שערים הקפיצה אותו לתודעה, אך מאז הוא נעלם והתגלגל לתאילנד. הכירו את הרכש של ב"ש כולל ראיון בלעדי עם מאמנו לשעבר

|
לוסיו מרניאו.
לוסיו מרניאו. "יכול להתקאקלם במהירות"

בשבועות האחרונים ניהלה אלופת המדינה, הפועל באר שבע, מגעים עם אחד השחקנים הבכירים באלופת אירופה, פורטוגל, בעשור האחרון. הפערים בין אלונה ברקת להוגו אלמיידה הצטמצמו ועשה רושם שהחלוץ הוותיק בדרך להפוך לאחת הרכישות המעניינות בליגת העל.

אז איך עברה האלופה ממגעים עם חלוץ שדורש מיליון יורו בעונה לשחקן אלמוני מהליגה השנייה בברזיל, שיצא רק פעם אחת מחוץ לגבולות מולדתו וגם אז כדי לשחק בליגה התאילנדית? ONE עושה סדר במגעים עם הרכש האלמוני, שנחשב עוד לפני שחתם לתעלומה לא קטנה.

"אלונה ברקת ובקר בכר הבינו כבר בתחילת השבוע שהמגעים עם אלמיידה לא יתפסו תאוצה והחליטו ללכת על משהו אחר ושונה. הביצועים של לוסיו הרשימו אותם והמו"מ עם השחקן וסוכנו צברו תאוצה. ברגע שהוא שמע על ההצעה מאלופת ישראל הייתה היענות מידית", אמרו במועדון.

הכירו את לוסיו, הרכש הנוצץ של הפועל ב״ש

בכר חיפש תקופה ארוכה חלוץ רחבה פיזי, שיודע מצד אחד לשלוט בכדור ולעבור שחקנים על שטח קטן ומצד שני להחזיק את הכדור עם הגב לשער. לוסיו מרניאו הוא בדיוק כזה וממרומי 188 הסנטימטרים שלו יש לו גם משחק ראש משובח.

נתחיל עם שיעור קצר בגיאוגרפיה. מרניאו זה לא שם משפחה כי בברזיל השם השני מתייחס למדינה שבה נולד לוסיו ומרניאו היא מדינה קטנה בצפון מזרח בברזיל שבירתה סאו לואיס ואוכלוסייתה מונה קצת פחות משבעה מיליון בני אדם.

ברק בכר (מרטין גוטדאמק)
ברק בכר. חיפש תקופה ארוכה חלוץ רחבה (מרטין גוטדאמק)
 

ההשוואות לניימאר, השאלות והמעבר לתאילנד שלא צלח
לוסיו (או בשמו המלא: לוסיילמו פליאנו סוארס) גדל בפרברי צפון מזרח ברזיל ומעולם לא היה שם גדול, אך את הפריצה הגדולה שלו עשה בשנת 2012. אז שיחק בקבוצה קטנה בשם ASA מהליגה השנייה, כבש 40 שערים ב-53 משחקים וזכה להשוואות מחמיאות לניימאר, אז עוד שחקן סנטוס.

אמנם הממוצעים שלו בגיל 23 היו נמוכים יותר מכוכב ברצלונה בהווה, אבל עצם ההשוואה לחלוץ שכבש באותה תקופה בסנטוס 38 שערים ב-43 משחקים והיה בדרכו לפסגת הכדורגל העולמי, דיברה על הפוטנציאל שיש לו.

למרות זאת, לוסיו לא הצליח להטביע את חותמו על ליגות בכירות יותר ואחרי השאלה לוויטוריה שלא צלחה, חזר החלוץ ל-ASA, ניסה שוב את מזלו בליגה הראשונה בפיגיירנסה ונכשל ולאחר מכן נדד שוב, הפעם לתאילנד.

ניימאר (La Liga)
ניימאר. בתחילת הדרך השוו בין השניים (La Liga)
 

"בליגה הראשונה הוא לא הצליח כי הוא יותר שחקן של כוח ולא טכני", סיפר גורם שמכיר את הליגות בברזיל, "לוסיו הוא שחקן רחבה ולא אחד שייתן דריבל. הוא הצליח רק בצפון המדינה, אבל אחרי שעבר לקבוצות יותר גדולות הוא הצליח הרבה פחות".

ההופעות של לוסיו בבוריראם יונייטד התאילנדית הסתכמו בפרק זמן דומה לחופשה של חיילים אחרי צבא - מספר חודשים. הוא הגיע בעיצומה של העונה וסיים עם שני שערים ב-10 הופעות, הוא היה שותף לזכייה באליפות ולהעפלה לגמר גביע הליגה, אך בתום העונה חזר שוב לברזיל - לפורטלזה מהליגה השלישית.

"חלוץ רחבה שיכול לעבור שחקנים בדריבל ומאוד חזק ופיזי"
ההשוואות לניימאר שעבר לקרוע רשתות בקבוצה הטובה בעולם, הפכו להיות שלג דאשתקד ולוסיו רק רצה לחזור לעצמו. פורטלזה נתנה לו את הבמה ובשנת 2015 הוא כבש שישה שערים ב-35 הופעות בכל המסגרות (ליגה, ליגה מחוזית וגביע). בתחילת 2016 חתם ב-CRB מהליגה השנייה.

המאמן האחרון של לוסיו, מאזולה ג'וניור, סיפר בראיון בלעדי ל-ONE: "מדובר בחלוץ רחבה עם דינמיקה טובה. אם יש לו מקום ושטח בצד שמאל של המגרש, יש לו יכולות לעבור שחקן באחד על אחד. הוא מהיר, מאוד חזק, פיזי ועם משחק ראש טוב".

שלא תטעו. הרמה בליגה השנייה בברזיל היא גבוהה יותר מהרבה ליגות בעולם ולטענת לא מעט אנשי מקצוע גם מליגת העל. ההחלטה של בכר והפועל באר שבע היא אמנם מסוכנת, בהחלט שונה, אבל יכולה להתברר כמאוד מעניינת בעתיד.

לוסיו (מערכת ONE)
לוסיו מרניאו. "לא שחקן טכני, אבל יודע לשחק עם הגב לשער"
 

ג'וניור הוסיף: "הוא בא מתקופה לא טובה של שנה או שנתיים, אבל הוא חזר לעצמו לאחרונה בקבוצה הנוכחית. הוא עזר לנו הרבה עם שערים בגביע וגם בליגה המחוזית והיה שם מלך השערים. יש לי רק דברים טובים להגיד עליו כמקצוען וכבן אדם".

"הוא לא שחקן טכני, אבל הוא יודע לשחק עם הגב לשער בצורה טובה, למסור למי שבא מאחור", המשיך מאזולה ג'וניור במחמאות לחלוץ העוזב, "לא היו לו שום בעיות מחוץ למגרש והוא היה בסדר גמור מבחינת ההתנהגות שלו. הוא מקצוען והציון 100 ביחס שלו למשחק".

"לא יהיו לו שום בעיות מחוץ למגרש, יכול להתאקלם מהר"
ג'וניור החמיא להתנהגות של לוסיו מחוץ למגרש, למרות פרשת הנהיגה בשכרות בה הסתבך. בהתחשב בעובדה שהוא מגיע לחדר הלבשה מגובש מאוד אצל האלופה, בכר יכול להיות רגוע. הבעיה הגדולה עשויה להיות בהתאקלמות של השחקן שלא יודע מילה באנגלית וכאן העזרה של וויליאם סוארס ומיגל ויטור עשויה להיות קריטית.

"גרתי הרבה שנים מחוץ לברזיל וזה תלוי בבן אדם, אבל הכי חשוב זה שמחוץ למגרש לא יהיו לו שום בעיות", מבטיח ג'וניור, "נקווה שיהיה לו מזל והוא יוכל לעזור לבאר שבע כי זה שחקן שראיתי בו הרבה איכויות ואני בטוח שהוא יוכל לעזור לקבוצה. אני מקווה שהוא יוכל להתאקלם".

אלונה ברקת (נעם מורנו)
אלונה ברקת. "לא היו ללוסיו שום בעיות התנהגות" (נעם מורנו)
 

"באר שבע ראתה משחקים שלו ויכול להיות שלוסיו מתאים בול למה שהם צריכים והם יודעים בדיוק את מה שהם מביאים", סיפר סוכן שחקנים ברזילאי. העובדה ששכרו יקפוץ משמעותית ביחס למה שהרוויח בברזיל וההזדמנות הגדולה בכדורגל האירופי שכנעה אותו בקלות להגיע לישראל.

עם 13 שערים ב-33 הופעות מתחילת השנה בליגת המשנה בברזיל, בליגה המחוזית ובגביע שעזרו לקבוצתו, CRB, להתבסס במקום השני, אחרי קבוצת הפאר ואסקו דה גמה שירדה לליגה השנייה ומוליכה אותה, באר שבע עשתה עסקה מעניינת.

אם מסתכלים על ההיסטוריה של CRB ניתן למצוא באופן מפתיע (או שפחות) שמות כמו פפה (אלוף אירופה הטרי מריאל מדריד שגדל בברזיל) והחלוץ של ליברפול, רוברטו פירמינו, שעשו שם את צעדיהם הראשונים, אז בהחלט עושה רושם שמדובר במועדון מפואר.

ההזדמנות שקיבל לוסיו מרניאו בבאר שבע עשויה להיות בלתי חוזרת לקריירה שלו שנמצאת שוב בעלייה אחרי שנים לא פשוטות. אם יתאקלם במהירות, בכר יקבל שובר שוויון לליגה וגם יוכיח ששמות גדולים הם לא בהכרח ערובה להצלחה. במקרה של כישלון, הרבה סימני שאלה ירחפו מעל העונה של האלופה.

פפה נוגח. גדל ב-CRB, קבוצתו האחרונה של לוסיו מרניאו (רויטרס)
פפה נוגח. גדל ב-CRB, קבוצתו האחרונה של לוסיו מרניאו (רויטרס)
 
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */