יום חמישי, 09.05.2024 שעה 02:21
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3740-3032בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 11/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

מסוזה עד בכר: מיגל ויטור בא לשמור על התואר

ההתחלה כשוער, ההסטה לעמדת הבלם, החיבור בלסטר עם מאמן מכבי ת"א לשעבר והמחמאות מאייל גולסה. הכירו את הבלם החדש שיוביל את הגנת ב"ש

|
מיגל ויטור. יביא אליפות נוספת לדרום? (הפועל ב
מיגל ויטור. יביא אליפות נוספת לדרום? (הפועל ב"ש)

"אני יכול להגיד לכם שמיגל ויטור היה האופציה הראשונה שלנו לעמדת הבלם", כך אמר מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר, עם ההמראה של הקבוצה למחנה האימונים בפולין. בפני בכר עמדה רשימה לא מבוטלת של בלמים איכותיים ואחרי מו"מ ארוך העדיף את הפורטוגלי על פני האחרים.

המבחן בעונה הקרובה יהיה לא רק של ויטור אלא גם של המאמן שהבלם החדש שלו שחגג השבוע יום הולדת 27 הוא הרכש הזר הראשון שאותו מחתים בכר שלא שיחק בעבר בישראל (וואקמה שיחק בהפועל רעננה לפני שהגיע לבאר שבע).

ברק בכר. מביא לראשונה זר שלא שיחק בליגת העל קודם לכן (משה חרמון)
ברק בכר. מביא לראשונה זר שלא שיחק בליגת העל קודם לכן (משה חרמון)
 

אלא שאם הייתם שואלים את מנהלי מחלקות הנוער של בנפיקה בתקופה שויטור היה נער, באיזו קבוצה הוא ישחק בעונת 2016/17 סביר להניח שהיו אומרים לכם שזה יהיה בצ'לסי, אתלטיקו מדריד או לכל הפחות שחקן הרכב באלופת פורטוגל הנוכחית.

פציעות לא מעטות, קבלת החלטות שהייתה יכולה להיות טובה יותר ובעיקר מאמן אחד שלא האמין בו הביאו אותו לכדורגל הישראלי. ויטור נולד בטורס ודראס, המרוחקת כ-50 ק"מ צפונית לבירה ליסבון ואת צעדיו הראשונים עשה במחלקות הצעירות של קבוצת הפאר הפורטוגלית, בנפיקה.

בנפיקה. ייעדה לויטור עתיד מזהיר (רויטרס)
בנפיקה. ייעדה לויטור עתיד מזהיר (רויטרס)
 

התחיל כשוער, הוסט לעמדת הבלם והתגלה על ידי ננה
האירוניה הגדולה, כך מספרים בפורטוגל, היא שאת צעדיו הראשוניים בכדורגל עשה הבלם דווקא בעמדת השוער. אביו, שחקן עבר בעצמו, במהלך חופשה משפחתית על חוף הים ייצר שתי גבעות קטנות והשתמש בהן בתור קורות ומיגל הצעיר החליט לעמוד ביניהן.

אבל מיגל לא יתחרה עם דודו גורש וגיא חיימוב בעיקר בגלל העובדה שאחרי ההצטרפות שלו לקבוצת טורנסה המקומית היו כבר ארבעה שוערים שהתחרו על התפקיד ולכן הוא ניסה את מזלו בתפקידי קישור והגנה.

דודו גורש. יכול להיות רגוע (יניב גונן)
דודו גורש. יכול להיות רגוע (יניב גונן)
 

בגיל 11 במהלך טורניר "קרניבל" המקומי שאורגן על ידי בנפיקה באצטדיון האור. בדומה לרוי קוסטה, אחד השחקנים הגדולים בכדורגל הפורטוגלי שהתגלה על ידי אוזביו, ויטור צד את עיניו של אגדה פורטוגלית אחרת, ננה, שהזמין את מיגל לטורניר בלוקסמבורג.

הטורניר היווה את פריצת הדרך של השחקן הצעיר שכבש בו שישה שערים וזה הספיק כדי לשכנע את ראשי בנפיקה לצרף אותו לאקדמיה של הקבוצה, אך שם הוסט לשחק במרכז ההגנה בגלל מידותיו והמאמנים שלו הרגישו שהוא מתאים יותר לתפקיד.

רונאלדו ונאני. היבול המשובח ממחלקת הנוער של ספורטינג ליסבון (רויטרס)
רונאלדו ונאני. היבול המשובח ממחלקת הנוער של ספורטינג ליסבון (רויטרס)
 

אוהדי הנשרים (הכינוי של בנפיקה) התלוננו שנים ארוכות על כך שמחלקת הנוער לא מספקת כישרונות רבים כמו היריבה העירונית, ספורטינג, ממנה יצאו כריסטיאנו רונאלדו ונאני למשל והסבירות הייתה שמיגל ויטור ישבור את הקביעה הזו וניבאו לו עתיד גדול.

ויטור שיחק בקבוצת הנוער כשהוא היה בן 17 בלבד ושנה מאוחר יותר, ב-2007, הוא גם חתם על החוזה המקצועני הראשון שלו וערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של בנפיקה נגד ויטוריה גימראייש.

מיגל ויטור. הופיע במדי בנפיקה, אך הושאל לאחר מכן (רויטרס)
מיגל ויטור. הופיע במדי בנפיקה, אך הושאל לאחר מכן (רויטרס)
 

שיחק אצל פאולו סוזה בלסטר אבל לא מצא את מקומו בבנפיקה
למרות זאת, בנפיקה שלחה אותו בהשאלה לקבוצת דפורטיבו אבס כדי לצבור דקות משחק והוא חזר ופתח את עונת 2008/09 בסגל של הקבוצה ואף נבחר לשחקן חודש ספטמבר כשהיה בן 20 בלבד וגם נמנה על סגל הנבחרת הלאומית הצעירה של פורטוגל.

ויטור גם זכה לטעום את ליגת האלופות במשחקים מול פ.צ קופנהאגן מדנמרק במקומם של לואיסאו ודויד לואיז המושעים ולאחר מכן גם מול מילאן האיטלקית. חרף העובדה ששיחק בהרכב הפותח ב-15 מתוך 16 המשחקים השינוי בעמדת המאמן באצטדיון האור כשז'ורז'ה ז'סוס החליף את קיקה סאנצ'ז פלורס טרף את הקלפים.

קיקה סאנצ´ס פלורס. עזיבתו פגעה בויטור (רויטרס)
קיקה סאנצ´ס פלורס. עזיבתו פגעה בויטור (רויטרס)
 

ב-2010 עבר הבלם הצעיר לשחק לראשונה מחוץ למולדתו כשחתם בלסטר סיטי, אז עדיין קבוצת אמצע טבלה בליגת המשנה באנגליה. תחת הדרכתו של פאולו סוזה, לימים מאמנה של מכבי ת"א, התקשה הבלם להסתגל לכדורגל האנגלי אבל למרות זאת רשם 15 הופעות וכבש 3 שערים.

החזרה שלו לבנפיקה לא הייתה חלקה עבורו ואת עונת 2011/12 העביר על הספסל ובמקרים מסוימים גם ביציע. "בוודאי שרציתי שהדברים יסתדרו עבורי בצורה טובה יותר אבל לא נפגעתי מהסיטואציה", אמר ויטור בזמנו והוסיף: "אני לא חושב על זה יותר מדי. במהלך השנים היה ברור שלא היה מקום עבורי בבנפיקה עם ז'סוס כמאמן והבנתי שזה יהיה מאוד קשה לקבל שם הזדמנות".

ז´ורזה ז`סוס. לא העניק לויטור הזדמנויות רבות (רויטרס)
ז´ורזה ז`סוס. לא העניק לויטור הזדמנויות רבות (רויטרס)
 

גולסה: חזק מאוד לליגה שלנו, חכם, מקצוען ומנהיג
הישיבה הממושכת על הספסל וביציע שכנעה אותו לנדוד שוב. הבלם החליט לעבור ליוון כשחתם על חוזה בפאוק סלוניקי ובעונה הראשונה שלו רשם 36 הופעות וכבש 6 שערים. באותה עונה רשם ויטור את השער היחיד שלו במסגרת בינלאומית בניצחון הביתי 2:3 על מכבי חיפה בליגה האירופית.

אחד השערים לזכות הירוקים באותו משחק כבש אייל גולסה, לימים ישתף פעולה עם ויטור בקבוצת הפאר היוונית ולקשר הישראלי יש רק מילים טובות להגיד על הרכש החדש של ברק בכר. "הוא מאוד חזק לליגה שלנו, שחקן חכם מאוד ומקצוען שזה הכי חשוב", מפרגן גולסה.

גולסה על ויטור: &qout;הוא מבין את המשחק ובעיקר מנהיג&qout;
גולסה על ויטור: "הוא מבין את המשחק ובעיקר מנהיג"
 

"היתרונות שלו הם משחק ראש מצוין", המשיך גולסה, "הוא מבין את המשחק בצורה טובה מאוד ובעיקר מנהיג ואני חושב שבאר שבע עשתה עסקה טובה והחתימה שחקן מצוין. הוא לא דיבר איתי על באר שבע אבל הוא יודע שזו אלופת ישראל והוא מכיר את הליגה שלנו".

העיתונאי היווני, יאניס פרגקולופולוס, היה פחות נחרץ: "ויטור לא בלם מדהים ולא בלם רע, הוא אמין. לתקופה שלו ביוון הייתי נותן לו ציון 6 או 7 וברוב המשחקים הוא שמר על רמה יציבה. בחור שקט שבקושי החמיץ משחקים. חזק מאוד במשחק הגובה - הגנתית והתקפית - אף על פי שאינו גבוה במיוחד".

מיגל ויטור. המשפחה תומכת (רויטרס)
מיגל ויטור. המשפחה תומכת (רויטרס)
 

גולסה הוסיף: "יצא לנו לדבר הרבה פעמים על הכדורגל בישראל שהשתפר מאוד. מדובר באישיות טובה ויש לו משפחה טובה ותומכת. אני בטוח שהוא בדק ויודע שהגיע למקום מצוין וחם ואני אמרתי לו רק דברים טובים על ישראל ועל הכדורגל שלנו".

"טרבזונספור, הכוכב האדום ואולימפיאקוס התעניינו בו בקיץ"
"היה בו עניין מטרבזונספור והכוכב האדום בלגרד ואפילו שמועות על אולימפיאקוס", סיפר פרגקולופולוס על הקיץ של הבלם, "רגע לפני שעזב, הוא אירגן תרומה של בגדים ונעליים לפליטים שחיים באזור סלוניקי ועודד את שחקני פאוק להמשיך לעזור להם".

ההתחלה של הבלם הייתה קשה, כי ביום הראשון שלו במחנה היה צריך לעבור את מבחן בוזגלו – מבחן הזמר של המצטרפים החדשים. מבחן ההתאקלמות שלו ושל משפחתו בישראל יהיה קשה לא פחות והוא אף ביקש להתגורר בתל אביב כדי להכניס את שתי בנותיו לבית ספר בינלאומי.

מאור בוזגלו. ערך לויטור אודישן (מרטין גוטדאמק)
מאור בוזגלו. ערך לויטור אודישן (מרטין גוטדאמק)
 

למרות זאת, אם נסתכל על השאיפות של ויטור הוא רק הופך להיות "רעב" יותר כל שנה מחדש ואחרי שלוש הופעות רצופות בשלב הבתים של הליגה האירופית הוא רוצה לחזור לליגה ממנה טעם בתחילת הקריירה והיא ליגת האלופות.

העונה הראשונה של הבלם ביוון התחילה מצוין עם ארבעה שערים בשמונה משחקים וזכה לאהדה גדולה אצל האוהדים היוונים ואם יצליח להתחבר גם על הקהל של באר שבע באותה צורה מצפה מערכת יחסים איכותית בין הצדדים ומי יודע? אולי זה יסתיים באליפות שנייה ברציפות.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */