יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:57

כ-600 ילדים השתתפו בהפנינג נגישות בנמל ת"א

האירוע שנערך בפעם השביעית, כלל מגוון רחב של אטרקציות לקהל הרב. עשהאל שבו: "חשוב להראות צד שונה, את הקידום, הדרך להרים את עצמך להישגים"

|
הפנינג נגישות (נעם מורנו)
הפנינג נגישות (נעם מורנו)

היום (שישי) נערך הפנינג גדול בנמל תל אביב בחסות נגישות ישראל בפעם השביעית. האירוע כלל מגוון רחב של אטרקציות לקהל הרחב כגון: השתתפות בכדורסל על כסאות גלגלים, טניס, כדור שער, הדמיית נסיעה בכיסא גלגלים בשטח, ציור והרכבת פאזלים בעזרת כפפות מטבח והתקיים מטס לכבוד האירוע.

האירוע נפתח בהשתתפות של כ-600 ילדים מרחבי הארץ אשר השתתפו באטרקציות השונות. לאחר מכן הגיעו שחקני נבחרת ישראל בכסאות גלגלים אשר השתתפו ושיחקו נגד נבחרת סוכני הביטוח של ״מגדל״ ו-״הראל״ אשר תומכים במהלך כל השנה ב״נגישות ישראל״.

יו"ר הוועד הפראלימפי דני בן אבו אמר: ״מדובר בשנה מיוחדת, אנחנו מספר חודשים לפני האולימפיאדה בריו ב-7 בספטמבר. הסגל שלנו מונה כ-30 עד 35 ספורטאים ובעזרת השם ישמיעו את התקווה ונחזור עם מדליות כמדי אולימפיאדה״.

"אירוע מדהים שמתרחש כל שנה"

שחקן נבחרת ישראל בכדורסל נכים עשהאל שבו: ״חשוב פה להראות את הנגישות, לחשוף את האנשים שבאים לפה מדי יום ומדי שבוע, לחשוף אותם קצת לעולם אחר ואפילו להתנסות בעצמם. אני ספורטאי נכה עם מגבלה. נפצעתי בפיגוע ב-2002 ואיבדתי גם את אמא שלי ו-3 מהאחים שלי ואת הרגל שלי. הייתי שחקן בעברי ועכשיו אני שחקן כדורסל. חשוב להראות את הצד האחר של הדרך, השיפור, הקידום הדרך להרים את עצמך ולהביא הישגים״.

אלופת העולם בחתירה מורן סמואל: ״אייצג את ישראל בריו 2016. אני חושבת שזה אירוע מדהים שמתרחש כל שנה ומפגיש אנשים שאולי ביום יום שלא יוצא להם להיתקל באנשים עם כסאות גלגלים וכל מיני סוגי מוגבליות. כיסא הגלגלים לא מגדיר את מי שאנחנו, אנחנו פשוט ספורטאים וחלקנו פה ספורטאים בכירים. כולנו בני אדם. זה מצמם את הפערים בין מה שאנשים חושבים על אנשים עם מגבוליות ולגבי מה שהם רואים. החיים מצד אחד הם לא פשוטים עם המגבלה ומצד שני הם אפשריים״.

מנכ״לית עמותת נגישות ישראל מיכל רימון: האירוע בא להציג נושאים שלרוב מסתכלים עליהם במסכנות, ברחמנות. הרעיון הוא להתנסות ולחוות, להכיר את האדם מאחורי המגבלה ובעצם להבין שבסופו של דבר כולנו בני אדם, כולנו יחד יכולים ליצור סביבה טובה יותר. התגובות מדהימות, אנחנו מאוד שמחים לארגן ולהוביל אירוע כזה״.
 
סגנית יו״ר הכנסת נורית קורן: ״הרצון, ההתמדה והנחישות מביא את השחקנים להגיע להישגים גדולים. בפעם הקודמת באולימפיאדה השחקנים הביאו לנו יותר מדליות מאשר השחקנים האולימפיים. אני גאה לקחת חלק באירוע הזה, אני מלווה את ספורט הנכים כבר תקופה ארוכה וזו הוכחה לניצחון הרוח על מגבלות הגוף".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */