יום שישי, 29.03.2024 שעה 00:56

גלושקוב: אני אישה אחרת מזו שהייתי באתונה

אנסטסיה גלושקוב תנסה להגשים את חלום האולימפיאדה הרביעית באליפות אירופה. בראיון ל-ONE השחיינית האמנותית מדברת על הורות, מטרות ומה שביניהן

|
אנסטסיה גלושקוב. פרספקטיבה חדשה לחיים (נעם מורנו)
אנסטסיה גלושקוב. פרספקטיבה חדשה לחיים (נעם מורנו)

אליפות אירופה הקרובה בשחייה תהיה חשובה ביותר עבור אנסטסיה גלושקוב. אחרי שהשיגה את הקריטריון הבינ"ל בתחרות המבחן בריו לפני כחודשיים, השחיינית האמנותית תנסה לעשות היסטוריה ולהשיג יחד עם יבגניה טטלבאום והמחליפה אביב בובליל גם את הקריטריון הישראלי בדואט, שדורש מהן לסיים בין 14 הראשונות בתחרות היוקרתית. כשזה יקרה, מקומן במשלחת יהיה מובטח.

"אחרי תחרות המבחן בריו חזרתי הביתה מאוד מרוצה, עם סיפוק גדול. מהר מאוד הבנתי שצריך להרגיע את החגיגות כי יש עוד משוכה שצריך לעבור", סיפרה גלושקוב בראיון מיוחד ל-ONE, רגע לפני שתקפוץ למים באליפות היבשת בלונדון. "סיימתי עם הקריטריון הבינ"ל, עכשיו צריך להשיג גם את הישראלי והאמת שהיום אני מרגישה מוכנה עוד יותר ממה שהייתי לפני התחרות הקודמת".

אליפות אירופה הזו הפכה לחשובה ביותר.
"בהחלט. אם אני הולכת לאחור וסופרת את 15 אליפויות אירופה האחרונות, אז גם הפעם, אני תמיד מייצרת לעצמי עניין חדש וככה ההתרגשות גוברת".

עם הניסיון הגדול שלך, אפשר לסיים בין 14 הראשונות?
"כן, זה אפשרי ובר השגה. אם מסתכלים על העבר, אז סיימנו כבר במקומות השביעי והתשיעי, לכן אני מרגישה די בטוחה עם המטרה הזו".

"רוצה לכבוש עוד פסגה"

בסוף החודש גלושקוב תהיה בת 31, מה שאומר שאם תשיג את הקריטריון היא תהיה אחת מהספורטאיות הוותיקות במשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים. יותר מזה, היא תהיה הספורטאית הישראלית הראשונה שתשתתף במשחקים האולימפיים ארבע פעמים ברציפות, דבר שלא קרה מעולם. ההישג הזה יהיה משמעותי עוד יותר, גם בגלל העובדה שמדובר באמא במשרה מלאה.

אחרי אולימפיאדת לונדון האחרונה גלושקוב לקחה הפסקה וילדה את בנה תום. שנה וחצי אחר כך, החליטה שהגיע הזמן לחזור לבריכה ולתחרויות שהיו חסרות לה כל כך. בין לבין, היא נפרדה מאינה יופה, בת הזוג המקצועית שלה וזו שליוותה אותה בשלוש האולימפיאדות האחרונות, והחלה לעבוד עם טטלבאום.

"מתחילת העונה הבנו שאין לנו הרבה זמן ושאנחנו צריכות לשנס מותניים כדי להיכנס מהר מאוד לעניינים", ציינה גלושקוב. "הכימיה שלנו הייתה מאוד חיובית כבר מההתחלה, אנחנו בדיוק באותו הראש מבחינת החשיבה והשאיפות שלנו ואנחנו יודעות בדיוק מה אנחנו רוצות שיקרה או מה חסר לנו. בכל יום אנחנו משתפרות בסנכרון שלנו".

כמה הקמפיין הזה שונה לעומת שלושת הקמפיינים הקודמים שבהם הופעת עם אינה יופה?
"זה שונה בהרבה בחינות. אחרי שלוש אולימפיאדות ביחד, אני רואה את העבודה שלי עם אינה כמשהו מאוד מכובד. זו גם הייתה הקריירה שלפני תהליך האמהות שעברתי ועכשיו, יחד עם ההתעסקות המשפחתית והפרופורציות שקיבלתי, יש התרגשות חדשה ומחשבות חדשות על איך שאני מחדשת את עצמי ואיך אני יוצרת משהו שעדיין לא חוויתי".

גלושקוב ויבגניה טטלבאום. ינסו להגיע לריו
גלושקוב ויבגניה טטלבאום. ינסו להגיע לריו
 

איך עושים את זה באמת?
"גיליתי שאני משיגה עוד רצון והתלהבות כשאני מייצרת עניין חדש לעצמי. אם השגתי משהו שעבדתי בשבילו הרבה זמן, אז אני לא עוצרת שם אלא מחפשת אתגר חדש. זה משהו שהיה חסר לי בשנה שעברה, לייצר לי עוד מוטיבציה ותחושת התחדשות, כי אחרת אני נשחקת והופכת למותשת - וזה לא מוביל לשום דבר טוב".

זה משהו שהיה גם קצת חסר לך אחרי לונדון, ההתחדשות הזו.
"כן. בשנה האחרונה עברתי שינוי דרסטי בין הקיצוניות של המקצוע לבילוי שלי בגן המשחקים, בנדנדה ובהחלפת חיתולים, וזה דווקא משאיר אותי מאוד מאוזנת, לברוח מהעומסים והעבודה אל המשחקים והפאזלים ששומרים אותי במקום מאוד חיובי כל הזמן, אז אני מודה על זה בכל יום".

אני מניח שבמיוחד בתקופה הזו, יש פה איזו הקרבה מסוימת בכל היחס שלך לילד.
"חד משמעית. זה עניין של בחירה והחלטה. מאוד עוזר לי שמצאתי את האדם שמעריך את מה שאני עושה. לבעלי היקר לא קל בכלל והוא מבלה הרבה זמן עם הילדים בבית. יש לי יותר נסיעות ועבודה לקראת המשחקים ואני מאושרת לדעת שיש לידי את האדם הנכון שיודע מה דורש הענף הזה ומה עושה לי טוב. אני מאוד מאמינה בזה שאם אני עושה משהו שאני אוהבת, אז אני גם אמא טובה יותר. אני יודעת מה אני צריכה ומה המחירים והוויתורים שבאים בעקבות זאת".

בהתחלה היית חרדה מאוד להתפתחות של הילד. איך את רואה את זה כיום?
"אני מאמינה שאין שום קשר בין תמיכה אישית לנזק מסוים שנעשה בהתפתחות של הבנים שלי. כמו שחשוב לי להיות בעבודה, חשוב לי גם להיות בבית ומעורבת בגידול שלהם ואני כן מצליחה להחזיק את שני העולמות האלה יחד במקביל. שניהם חשובים לי באותה המידה".

זה מצחיק, כי גם אמא שלך (המאמנת שלה, טטיאנה צים) לא כל כך זמינה לעשות בייביסיטר.
"אל תתחיל עם זה כי זה נושא רגיש", היא צוחקת. "מבחינת הסבתות אנחנו קצת במחסור אבל אנחנו מסתדרים".

אנסטסיה גלושקוב ואמה, המאמנת טטיאנה צים (נעם מורנו)
אנסטסיה גלושקוב ואמה, המאמנת טטיאנה צים (נעם מורנו)
 

גלושקוב מזכירה לא פעם במהלך הראיון את העובדה שהיא נמצאת בהליך של התחדשות. ולא רק היא מזכירה את המילה הזו - גם באיגוד השחייה החלו בשנה האחרונה להשתמש בה, עם הקמת נבחרת חדשה בשחייה אמנותית, שהתגבשה רק לפני כארבעה חודשים והיא כוללת את עדן בלכר, נטלי קוטיק, גל ליטמן, אלינה חלמסקי, יעל פולקה, נועה ולדמן, אליז ארנבורג ואביב הילל. חלקן צעירות מאוד וגם הן יתחרו באליפות אירופה באמצע השבוע הבא, במה שנראה כמו מבחן רציני ראשון לנבחרת הזו. אם הן יעברו אותו בהצלחה, סיכוי סביר שנשמע על התחרויות הקבוצתיות עוד בעתיד.

מנסים לרענן את הענף עם הנבחרת החדשה. איך את רואה את המצב של השחייה האמנותית בארץ?
"תמיד מנסים לחדש. הייתי שמחה לראות מסה גדולה יותר של בנות כדי שיהיו יותר עניין, התלהבות ומודעות. יכול מאוד להיות שקשה קצת להבין אותו, אבל זה ענף מאוד יפה. אני מאחלת לבנות המון הצלחה באליפות אירופה הראשונה שלהן וטוב שהן מקבלות עידוד ותמיכה. חוץ מזה, לנסוע במשלחת גדולה זה תמיד מוסיף".

בכלל, אם מסתכלים על המשלחת האולימפית לריו רואים בעיקר ספורטאים צעירים יותר מאשר באולימפיאדות הקודמות. כשאת עומדת לידם, את מרגישה אולי פתאום גם כאמא של המשלחת במובן מסוים?
"האמת שלא, אני פחות אוהבת את הטייטל הזה. אני רוצה להישאר האמא של הילדים שלי, זה יותר מתאים לי. בתחושה האישית שלי, בגיל 30 אני מרגישה שאני עדיין לא פחות חיונית וצעירה ממה שהייתי בגיל 15. אם לא הייתי מרגישה שיש לי עוד מה לתרום או לחוות אחרי ההיריון, לא הייתי חוזרת למים. חשבתי על זה המון אחרי לונדון, שאולי הגיע הזמן לנסות משהו אחר, אבל השחייה עדיין ממלאת אותי בכל המובנים. נכון להיום, אני עושה את מה שאני אוהבת ומה שמביא לי סיפוק ותחושה של אושר וזה הכי חשוב".

אנסטסיה גלושקוב. בדרך לפסגה חדשה? (נעם מורנו)
אנסטסיה גלושקוב. בדרך לפסגה חדשה? (נעם מורנו)
 

את בדרך לקבוע שיא היסטורי של השתתפות בארבע אולימפיאדות, הישג שעדיין לא קרה. זה נותן עוד אמביציה?
"ללא ספק זה נותן לי המון כוחות לאחרונה. תמיד אפשר למצוא עוד פסגה לכבוש וזו תחושה נהדרת. אני חושבת על זה ומזכירה את זה לעצמי יותר ויותר. אני מרגישה שאני חזקה, יכולה ומסוגלת לתת עוד הרבה יותר מעצמי. זו הסיבה שגם חזרתי".

באולימפיאדה, הגעת בשיא שלך למקום ה-15 בבייג'ינג. אני יודע שזה אולי יהיה יותר קשה עכשיו במצב הנוכחי של הענף בעולם, אבל כמה בוער לך לקבוע הישג טוב יותר?
"תראה, מלכתחילה הענף הזה מורכב בגלל נושא הציונים, שהם לא מדידים באמת כי יש דעה אנושית שקובעת ומחלקת את הציונים האלה. מנסים לגרום לזה להיות קצת יותר אובייקטיבי, עם שיטת שיפוט חדשה ושיטת ניקוד יותר מעודכנת או ממוחשבת שתשדרג את זה, אבל לא תמיד זה עובד לטובת הספורטאים. המפה הפוליטית משתנה כל הזמן והדינמיקה בנושא הזה היא די רצינית. הרבה דברים השתנו אחרי לונדון ולכן אני מאוד מתמקדת דווקא בעשייה האינדיבידואלית שלנו ופחות בזה. בתחרות הקריטריון בריו הרגשתי נהדר עם הציון שלנו והרגשתי שקיבלנו הרבה הערכה בזכות הביצוע שלנו, אז אני פחות אוהבת לדבר על מיקום או מספרים אלא רק רוצה לדעת שאנחנו תמיד עולות כדי לתת את הביצוע הנקי, המסונכרן והמקסימלי ביותר. אם זה קורה, אני מרגישה שניצחתי".

אפשר לומר שעברת שינוי מאוד גדול מאז האולימפיאדה הראשונה שלך ועד היום.
"לגמרי. זה מדהים. לפעמים אני מנסה להיזכר בשנים שעברו ויש חלונות זמן שאני פשוט לא מצליחה לזכור, יש לי בלאק-אאוט טוטאלי ואני לא זוכרת אם זה באמת קרה ומתי. אני פשוט אדם אחר מזה שהיה ב-2004 באתונה ואני מאוד אוהבת את מי שהפכתי להיות עם השנים". 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */