יום שישי, 19.04.2024 שעה 23:25

ג'קי בן זקן: שחקנינו יתקדמו מכאן רק לאירופה

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם בעלי מ.ס. אשדוד על החזרה לליגת העל ועם רוני רוזנטל על האליפות המדהימה של לסטר

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו לכם את תכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE, המשודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

"אני מודיע חגיגית שלא נרד העונה"
יום לאחר משחק העונה, כאשר הפועל באר שבע נמצאת קרובה מתמיד לאליפות ראשונה לאחר 40 שנה, שוחחנו עם אוהד הקבוצה צביקה הדר, שככל הנראה עדיין מפחד להצהיר שקבוצתו בדרך לאליפות ומפחד מעין הרע:

אתה מרגיש שהאליפות מאוד קרובה?
"עדיין לא, זה באמת קרוב אבל זה מריח שזה שלנו. בעונה שעברה העסק היה סגור מההתחלה, ועכשיו זה ממש קרוב ואפשר לגעת בצלחת. העונה הזו היא כיף גדול, כי הכל צמוד ומותח ומרתק, והחלפנו מקומות עם מכבי ת"א לאורך העונה. כיף נוסף זה לראות אוהדים של מכבי משקשקים מפחד לפני משחקים ולחוצים"

אנו מבינים שלא היית באצטדיון טוטו-טרנר עדיין?
"נכון, פשוט לא יצא לי. זה פועל יוצא של שני דברים: הופעות שהיו לי וחזרות להופעות ונסיעה לארצות הברית. במשך כל התקופה הזו הקבוצה רצה מצוין ולא הפסיקה לנצח. בעקבות הניצחונות חבריי החלו לרמוז לי בעדינות שעדיף שלא אגיע למשחקים. הם פוחדים שאביא נאחס. הילדים שלי ממש נכנסו לזה וחוגגים על אמונות תפלות כל הזמן. גם אני מודיע חגיגית שאנחנו לא נרד השנה".

מה הביא לשינוי הגדול בקבוצה?
"קודם זו הדרך, וזה לא לקח יום-יומיים. גם לאיצטדיון יש תפקיד חשוב והקהל גם יותר חיובי. חזרנו למסלול ירדנו מגדולתנו בעבר והקבוצה נמצאת היום איפה שהיא באמת צריכה להיות".

אולי זה בסופו של הדבר הכסף של אלונה שעושה את ההבדל?
"בסופו של דבר, עם כל המקצוענות והכסף והמשכורות בזמן, שחקן חייב לתת מעצמו יותר ולא רק לבוא ו 'להדפיס כרטיס'. זו קבוצה וחייב להיות חדר הלבשה בריא ושמח, ולכן השנה כשיש חדר הלבשה טוב זה משפיע לטובה"

"מטרת קיומנו היא קידום צעירים מהאקדמיה שלנו"

מ.ס. אשדוד הבטיחה אתמול את חזרתה לליגת העל לאחר עונה אחת בלבד. שוחחנו עם בעלי הקבוצה ג'קי בן זקן שסיפר על חזון הקבוצה ועל התכניות של הקבוצה לעונה הבאה:

אתה עדיין הבעלים?
"המועדון מתנהל כיום כעמותה, ואני על תקן מי שמביא את הכספים".

הקבוצה הייתה זקוקה לירידה הזו, מעין "ירידה לצורך עלייה"?
"בסופו של דבר זה עשה טוב לקבוצה ואנחנו חוזרים לליגת העל במצב טוב יותר ובריא יותר משהיינו לפני  שנה וזה עשה לנו טוב, סוג של חישוב מסלול מחדש".

ג´קי בן זקן (משה חרמון)
ג´קי בן זקן. "רוני אוואט וכל הצוות המקצועי ימשיך בעונה הבאה" (משה חרמון)
 

למה החלפת מאמן באמצע העונה, לא היה כאן סוג של הימור?
"מבחינתי לא היה מדובר בהימור. המטרה הראשונה של מ.ס. אשדוד היא הבאה לידי ביטוי של הצעירים ושאלה יקבלו במה, כי אחרת אין לנו אפשרות לשרוד. הפועל אשקלון למשל ככל הנראה תעלה, אבל מה יש לה מעבר לזה? להם אין תשתית של צעירים כמו שלנו יש. על מנת להצליח ולהתקדם אני צריך מספר שחקנים צעירים ומקומיים. זו הסיבה שביצענו את ההחלפה בעמדת המאמן גם כאשר היינו במקום הראשון".

יש לך שחקנים שהם למכירה מבחינתך, אם למשל ג'ורדי קרויף ירצה?
"לא. השחקנים שלנו לא למכירה ואני חושב שיש לנו שחקנים מוכשרים וטובים, ומכאן הם יתקדמו רק לאירופה. אני לא חושב ששחקנינו חולמים לשחק במכבי ת"א, הפועל ב"ש או במכבי חיפה - הם רוצים להתקדם מפה היישר לאירופה".
 

רוני אוואט ממשיך בעונה הבאה?
"כפי שהודעתי מוקדם יותר, רוני אוואט וכל הצוות המקצועי ימשיך בעונה הבאה".

רוני אוואט, מאמן מ.ס. אשדוד, שנכנס לתפקידו במקום אייל לחמן במהלך העונה,  הצטרף לשידור:

ספר קצת על עצמך? לא הכירו אותך
"שיחקתי כדורגל בעירוני אשדוד. רוב השנים אימנתי במחלקות הצעירות. באמצע העונה קראו לי לאמן את הקבוצה הבוגרת ונעניתי לאתגר".

רוני אוואט. &qout;צריכים מספר שחקנים לחיזוק, יש לנו שלד טוב&qout; (משה חרמון)
רוני אוואט. "צריכים מספר שחקנים לחיזוק, יש לנו שלד טוב" (משה חרמון)
 

רוני, הכלים הנוכחיים של הקבוצה יספיקו לליגת העל?
"קודם כל, אני סומך על השחקנים שיש לנו כיום. נעשה כמה חיזוקים מתאימים ואנו מצפים להיות קבוצה לגיטימית וטובה בליגת העל".

רוזנטל: זו אליפות יותר סנסציונית מזו של קרית שמונה
אי אפשר שלא להתייחס לחדשה המרכזית של עולם הספורט, וכמובן מדובר באליפות הסנסציונית של לסטר סיטי שהובטחה אתמול. רוני רוזנטל, שחקן העבר ויועץ וסוכן לשחקנים, הביא את דעתו בנוגע לאלופה הטרייה ולדרכה מכאן והלאה:

אפשר להשוות את זה לאליפות של קרית שמונה לפני מספר שנים?
"לא בדיוק, כי התקציב של לסטר שעומד על כ-100 מיליון ליש"ט הוא מזערי ביחס למועדונים הגדולים כמו סיטי ויונייטד עם תקציבים גדולים פי שלושה, אז האליפות של לסטר היא לטעמי אפילו יותר סנסציונית".

רוני רוזנטל (רדאד ג´בארה)
רוני רוזנטל. "קשה לי להאמין שלסטר תתחיל לקנות שחקנים יקרים" (רדאד ג´בארה)
 

איך האליפות תשפיע על ההתנהלות שלהם בעונה הבאה?
"קודם כל, הם עומדים לקבל מענק של כ-150 מיליון ליש"ט על הזכייה באליפות. זה יסייע להם מאוד אבל אני מאמין שהם לא ישתוללו עם המענק ולא יקנו שחקנים בסכומים גבוהים. לדעתי הם ימשיכו לחפש שחקנים טובים וזולים במטרה להשביח אותם ולמכור במחיר גבוה".

מפרגנים ללסטר באנגליה?
"בוודאי שיש פירגון. האנגלים מאוד אוהבים סיפורי סינדרלה ולכן הסיפור של לסטר מתקבל יפה בקרב האנגלים שלא מפסיקים לעסוק בסיפור ההצלחה הנדיר הזה"

קלאודיו ראניירי (רויטרס)
קלאודיו ראניירי. זלצר: "הוא מאמן יותר נינוח וחברותי וזה סייע לזכייה באליפות" (רויטרס)
 

מנהלה המקצועי של בית"ר טוברוק זאביק זלצר עלה גם כן לשידור והביא את סיפור הגעתו של קלאודיו ראניירי, שאימן בין היתר את צ'לסי, פיורנטינה, רומא, אתלטיקו מדריד וולנסיה זכה לראשונה בקריירת האימון שלו באליפות, ועוד עם לסטר:

"למרות שיש לו תדמית של לוזר, הוא כבר זכה בגביעים באיטליה וספרד. הבעלים התאילנדי שלה בנה את הקבוצה בשנים האחרונות בצורה יסודית והסתמך על המאמן פול פירסון שנחשב לקשוח ונוקשה. בקיץ האחרון הקבוצה שהתה במחנה אימונים בתאילנד ומספר שחקנים השתכרו והעליבו את המקומיים. השחקנים שוחררו מהקבוצה בהוראת הבעלים כאשר אחד מהם הוא בנו של פירסון, שהתפטר כתוצאה מכך. ראניירי הובא במקומו והוא מאוד שונה באופיו ובגישתו לשחקנים לעומת פירסון, יותר חברותי ואמפתי כלפי השחקנים ובעל חוש הומור טוב,  וזה עשה טוב לקבוצה".

דודי רוזנפלד: "הצעתי את התפטרותי והעירייה לא קיבלה זאת"
הפועל עכו הפתיעה את הכדורגל הישראלי אתמול כאשר שני מחזורים לסיום נפרדה מירון הוכנבוים והחתימה את מומי זפרן. יו"ר הפועל עכו דודי רוזנפלד רואיין במטרה להבין מה הביא את עכו למהלך יוצא הדופן:

למה פיטרתם את הוכנבוים?
"לפני הפלייאוף היינו במצב של שבע נקודות מהקו האדום והתכנית שלנו אז הייתה להחתים את הוכנבוים גם לעונה הבאה. מאז הקבוצה לא נראית טוב. אני רואה את טובת האגודה לנגד עיניי. גם לי יש אשמה והצעתי את התפטרותי אך ראש העירייה שהוא הבעלים לא קיבל זאת וביקש שאמשיך".

אולי כיוון שלא היה אימון ביום שישי האחרון לפני המשחק מול מכבי פ"ת?
"לא אהבנו את הרעיון שלא היה אימון מחמישי ועד שבת. ידוע שהוכנבוים שומר שבת וחג. אני לא חושב שזה היה צריך להפריע לו. למרות זאת, הפיטורים נעשו קודם כל בגלל היכולת הלא טובה של הקבוצה בשבועות האחרונים בישורת האחרונה". למרות הכל, ראש העיר לא מתערב בניהול ונותן לנו

לשידור הצטרף המאמן החדש של הפועל עכו מומי זפרן, שינסה להשאיר את הקבוצה בליגה:

לא פחדת להיכנס לזה, בלי לחשוב פעמיים?
חשבתי 200 פעמיים. שאלו אותי למה אני צריך את זה ואני לא צריך - אני חייב את זה, כיוון שמדובר במועדון שגדלתי בו. כל חיי שיחקתי בהפועל עכו ועליתי איתם ב-1976, נפצעתי בעבורם לא פעם ולכן להפועל עכו יש מקום חשוב בחיי".

מומי זפרן (יוסי ציפקיס)
מומי זפרן. "יש לעכו מקום חשוב בחיי" (יוסי ציפקיס)
 

הובטח לך להמשיך בקבוצה בעונה הבאה?
יש לנו הסכם בעל פה שאני ממשיך לאמן כאן גם בעונה הבאה. אי אפשר לחתום במצב כזה ולפעמים מילה יותר חזקה וחתימה על נייר".

אתה יכול להשאיר את עכו בליגה?
אני מאמין שכן ולוקח כדוגמה את לסטר סיטי וזכייתה באליפות. הכל אפשרי בכדורגל. זו לא תכונה שלי לברוח מאתגרים, ובטח כשמדובר בהפועל עכו".

"מטרתנו לתת לאנשים להרגיש איך זה להיות בעל מוגבלות"

ביום שישי הקרוב (6/5) יתקיים במזח הצפוני של נמל ת"א, בשעות 11:00-15:00 (הכניסה חופשית) אירוע יחיד מסוגו של ארגון "נגישות ישראל", הפתוח לקהל הרחב. האירוע יכלול תחומי התנסות כמו כדורסל בכיסאות גלגלים, משחקי כדור בכיסוי עיניים, טעימת גלידה ועוד. על מנת לספר על האירוע עלה לשידור יובל וגנר, נשיא ומייסד נגישות ישראל:

מה יהיה ביום שישי באירוע?
"מטרת האירוע היא להראות לאנשים איך זה להיות בעל מוגבלות ולהתנסות בזה, אך בצורה כיפית. האירוע מיועד לכל עם ישראל ורצוננו שאנשים ללא מוגבלויות יתנסו במשחקים פראלימפיים ויכירו את העולם הזה יותר טוב".

כמה בעלי מוגבלות יש כיום בישראל?
"יש בישראל כ-200 אלף בכסאות גלגלים, עוד כ-600 אלף בעלי מוגבלויות קשות שצריכים עזרה ואדם צמוד, וכמיליון וחצי אנשים בעלי מוגבלות, זהו מספר גבוה יחסית לגודל האוכלוסיה, לעומת מדינות אחרות. השאלה המרכזית כאן היא האם אנו כחברה 'מרחיקים' את המוגבלים מקרבנו, או שאנו הופכים אותם לחלק מהחברה שלנו, שיוכלו לעבוד, לבלות ולתרום לחברה".

יגיעו לאירוע ספורטאים פראלימפיים שישתתפו במשחקים בריו?
"כן, הם ישתתפו חלקם יגיעו לאירוע ויסייעו כמנהלי תחנות פעילות, וחלק ידברו עם המגיעים בתקווה שישמשו להם דוגמה טובה והשראה ויגרמו להם לחשוב בצורה חיובית יותר על בעלי מוגבלויות והספורט הפראלימפי"
 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */