יום שלישי, 07.05.2024 שעה 22:05
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3740-3032בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 11/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 00:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 18/05, 00:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 18/05, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 00:00
  • הפועל ירושלים

פרס טוני: ההצלחה של וואקמה בהפועל ב"ש

ההתחלה הקשה, הרוטציות שפגעו, המעבר לספסל, ההשפלה מבכר. כל הקשיים הללו לא מנעו מוואקמה להפוך לבורג מרכזי ולשחקן שמח שגם מבלה. יסתיים בדאבל?

|
טוני וואקמה יביא דאבל לב
טוני וואקמה יביא דאבל לב"ש? (מרטין גוטדאמק)

 
 טוני הוא שחקן שמעריך את המקצוע ולא מאלה שמתפנקים. הוא אף פעם לא יבקש לנוח ואף פעם לא יגיד כואב לי. היכולות שלו לבצע דברים טקטיים והגנתיים לא פחות טובות ולפעמים יותר מאשר בהתקפה ומעולם לא פחדתי שהוא יבצע את הדברים 
 
 
 

הדברים הללו של חיים סילבס, שאימן את טוני וואקמה ברעננה, אולי מספרים הכי טוב את האופי של אחד השחקנים הטובים שהגיעו לכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. הקשר הניגרי שחגג רק לפני חודש את יום הולדתו ה-27, נמצא בדרך להפוך לאחד המשמעותיים בעונה נהדרת של הפועל באר שבע.

באר שבע היא העונה קבוצה של כוכבים; ברדה, בוזגלו, מליקסון ובן שהר הם רק חלק מהרשימה המפוארת שמעטרת את הסגל שבנו בבירת הנגב אלונה ברקת וברק בכר, אך עושה רושם שההשפעה של הניגרי על הקבוצה היא לא פחות ולפעמים יותר משמעותית מכולם.

אחד מי יודע? 1:4 גדול לב"ש על סכנין

כמו שהוא בולט על המגרש, כך הוא צנוע מחוצה לו. לא תראו אותו מבלה בשעות לילה מאוחרות בפאבים מקומיים ולא בניסיון להרשים את חבריו. מדובר בבחור פשוט, מחויך שבסך הכול אוהב לשחק כדורגל ומאוהב במקצוע שלו.

בניגוד לרוב השחקנים, בין אם הם מקומיים או הזרים, ממש לא אכפת לו מה יהיה כתוב בתקשורת ואם יחמיאו לו או יבקרו אותו. רק תנו לו כדור ושימו אותו במסגרת. מי ידאג לכל השאר? "אלוהים, הוא היחיד שמכוון אותי".

סילבס: טוני תמיד שמח בחדר ההלבשה ונותן כבוד למקצוע
"טוני תמיד שמח בחדר ההלבשה ותמיד נותן כבוד לשחקנים ולמקצוע", מוסיף סילבס, "מעולם לא הורגש עליו שהשחקנים מרגישים קטנים לידו. זו פונקציה של יכולת והוא מושלם לדינאמיקה הקבוצתית, תמיד שמח ונותן כבוד לאחרים והוא ברכה לכל קבוצה".

"הוא יודע להיות סבלני, יודע לפרגן ואחד הגורמים הגדולים להצלחה של הקבוצה. הוא יודע להתמודד עם הצלחות לא פחות טוב מאשר עם כישלונות וזה לא דבר פשוט, כי הוא לא מתבלבל מזה והוא כוכב אמיתי", מחמיא סילבס.

חיים סילבס. מפרגן לשחקנו לשעבר (נעם מורנו)
חיים סילבס. מפרגן לשחקנו לשעבר (נעם מורנו)
 

סילבס הוסיף: "כששחקנים אחרים רואים שאחד כזה שם את התחת אז כולם נהנים לפרגן לו. בכל קבוצה שהיה מגיע היא הייתה נמצאת במקום של הפועל באר שבע כי טוני פקטור מאוד משמעותי וכל הזמן הוא שובר שוויון כי התקופות הפחות טובות של הקבוצה היו שהוא שיחק פחות או היה פצוע".

יש דבר אחד שהוא חשוב לו וזה הצורה שבה מבטאים את שמו. "זה וואקמה ולא נוואקמה כי את ה-נ' אמנם כותבים באנגלית, אבל היא לא נשמעת", אמר הקשר בתחילת העונה. הכתבים והפרשנים הפנימו והיכולת על המגרש? הלכה והתעצמה.

וואקמה נחת בהפועל רעננה הקטנה לפני שלוש שנים וכבר אחרי מספר משחקים היה ברור שהיהלום לא מתכוון לעצור כאן. הפיזיות, האתלטיות, חוכמת המשחק ויכולת מסירה מדהימה שידכו אותו למכבי ת"א, הפועל באר שבע וקריית שמונה, אבל הקשר הניגרי העדיף להישאר ברעננה.

טוני וואקמה. מקפיד על השם שלו בלי נ´ (רדאד ג´בארה)
טוני וואקמה. מקפיד על השם שלו בלי נ´ (רדאד ג´בארה)
 

"לא היה לחוץ לעזוב את רעננה, יכול היה להישאר עוד שנה"
"לא הייתה לו בעיה להישאר גם בשנה הזו ברעננה והוא לא לחץ ללכת", מספר סילבס, "הוא גם אמר לי שהוא יכול להתפתח עוד ולא היה בלחץ בכלל לעבור לבאר שבע ואם זה לא היה מסתדר הוא היה נשאר".

"הזמן שלי יגיע", סיפר הקשר לחבריו ולמרות העובדה שכבר בחודש ינואר הקודם היה סגור בבאר שבע, העסקה לא יצאה לפועל בגלל תום חלון ההעברות. אלונה ברקת לא התייאשה וצירפה את הניגרי בקיץ על מנת שיעזור לה ולעצמו לזכות באליפות ראשונה.

עם 10 שערי ליגה ועוד 4 בישולים הפך ווקאמה, למרות פתיחת עונה צולעת, לאחד הברגים המרכזיים בקבוצה של ברק בכר. "הרגע שבו באר שבע התחילה לפרוץ קדימה זה הרגע שהפסיקו להחליף אותו ונתנו לו את המפתחות. הוא האחרון שמשחקים איתו ויוצא מההרכב", מוסיף סילבס.

"טוני הוא שחקן שאתה יכול בשקט לשים לו את המפתחות בידיים וגם כשהוא מרגיש הכי חם בעולם, הוא לא כופה את עצמו על כולם. הוא מאוד טקטי וממושמע וכל משימה הוא יבצע בצורה מושלמת מהדקה הראשונה עד הדקה האחרונה", ממשיך לפרגן סילבס.

ברק בכר (משה חרמון)
ברק בכר. בהתחלה הוא לא נתן קרדיט לוואקמה (משה חרמון)
 

"הוא הגיע קצת פצוע מפגרת הקיץ ולכן היה צריך זמן כדי להיכנס לעניינים", אמר בתחילת העונה ברק בכר. בחמשת המשחקים הראשונים עלה מהספסל והשיא הגיע במחזור החמישי כשדן ביטון הצעיר הועדף על פניו בהרכב.

"ברעננה הוא היה יותר סוליסט ושיחק הרבה עם היכולת האישית שלו לבד", אמר ויקו חדד, "הוא היה קצת מהיר אז הלך לו לא רע בכלל ואחר כך הוא למד גם לשחק עם הקבוצה כי הוא שחקן קבוצתי מאוד והחיבור שלו עם אוגו ועם שאר השחקנים הוא מדהים".

כבש שער ראשון אי פעם בטרנר, "זה רגע אותו אזכור כל חיי"
אבל וואקמה לא ויתר והשתלט על המקום ב-11 מדי שבוע מאז המחזור השישי עם צמד מול מכבי פ"ת והראשון אי פעם באצטדיון טוטו-טרנר. "זה רגע שאני אזכור כל הקריירה שלי ולהיות הכובש הראשון באצטדיון החדש היה מאוד מרגש", אמר הקשר לחבריו.

ג'ון אוגו היה חבר של וואקמה עוד כששיחק ברעננה. השניים התחברו ואפילו צפו במשחקים אחד של השני. אוגו אמר עוד בעונה שעברה שאם וואקמה היה מגיע בינואר, הפועל באר שבע הייתה זוכה באליפות כבר בעונה שעברה.

החברות עם אוגו ועם נוסא איגייבור איחדה אותם לכדורגל הישראלי ואיפשרה להם גם ליהנות מחוץ למגרש. "טוני יודע להיות חבר. הם תמיד היו הולכים בקבוצות יחד עם אמבולה ורוג'רס קולה. אוגו היה מגיע לבקר והם יודעים להתרועע ביחד", סיכם סילבס.

ג´ון אוגו וטוני וואקמה חוגגים. הפכו לחברים טובים בישראל (רדאד ג´בארה)
ג´ון אוגו וטוני וואקמה חוגגים. הפכו לחברים טובים בישראל (רדאד ג´בארה)
 

"התכונה הכי טובה שלו זו היציאה מהמקום שהיא מרשימה מאוד ביחס לשחקנים בליגה הישראלית והוא פיזי מאוד, שומר על הכדור בצורה טובה ויודע לעבור שחקנים על הקו. טוני הוא אחד הזרים הטובים בליגה, אבל עדיין לא ברמה של זרים אחרים שהגיעו לבאר שבע במהלך השנים", סיכם חדד.

טוני הוא לא הכישרון היחיד במשפחת וואקמה. אחיו הגדול, דיקסון, שיחק בשנים האחרונות במלזיה ומספרים על זה שהוא מוכשר יותר וללא ספק סקורר. 29 שערים ב-52 הופעות יש לוואקמה הבוגר בקבוצת פאהאנג המקומית ולפני כן עוד 10 שערים בעונה בליגה של ויטנאם.

אגב, דיקסון שוחרר לפני מספר חודשים מפאהאנג וכעת מחפש את עתידו. החיבור בין טוני לאוגו עשה פלאים בבירת הנגב אז אולי חיבור במשפחת וואקמה גם יצליח בזירה האירופית? קודם רוצה טוני להתגבר על מכבי חיפה בדרך לגמר גביע המדינה. ודיקסון? אולי בעתיד יחבור לטוני בישראל.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */