יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:24
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

בעל עם ברק: הכירו את האיש שיחליף את דמאיו

ממוכר פרחים להון של 300 מיליון ש"ח, אהבה גדולה לכדורגל ומהפך מספונסר לבעלים, אברמוב מגיע עם מטרה: לתרום לקהילה. רק אל תגיעו אליו הביתה

|
אברמוב ודמאיו. זה שבא וזה שהולך (חגי ניזרי)
אברמוב ודמאיו. זה שבא וזה שהולך (חגי ניזרי)

לפני מספר חודשים נפל דבר מאחורי הקלעים של בני יהודה. האיש המזוהה ביותר עם המועדון בשנים האחרונות, משה דמאיו, פתח מסעדת דגים, וככל שעבר הזמן, התחיל להשקיע יותר בעסק החדש ולבו נחצה לשניים, אולי לראשונה מאז שכף רגלו דרכה באצטדיון שכונת התקווה. דמאיו התאהב במסעדה, בלקוחות, ב-"להיות בעל הבית, רק עם פחות קללות", כפי שמתאר אחד ממקורביו. אך אף על פי ולמרות זאת, איש לא חשב ולא האמין שהמנכ"ל יוותר על הילד המועדף עליו ביותר - בני יהודה. כולם הופתעו. 

"אני ברק אברמוב, איש עסקים תל אביבי, שאוהב מאוד כדורגל", אמר בזמנו (או ליתר דיוק, ב-2011) הבעלים המיועד של בני יהודה, שכבר אפשר למעשה לקרוא לו "הבעלים החדש", כיוון שהוא עושה הכול בכל הנוגע לקבוצה. מתכנן את העונה הבאה, מראה פעילות מעשית בשטח, עורך שיחות עם כל מי שצריך, רק חסר לחתום ולקבל את אישור ההתאחדות והנה - לבני יהודה יש אבא חדש.

1:2 למכבי פ"ת בחוץ מול בני יהודה

אז מי אתה בעצם, ברק אברמוב? ולמה לקח לך כל כך הרבה זמן להפוך לבעלים? התשובות בהמשך. אברמוב (37), אב לשתי בנות המתגורר בתל אביב, אשר עשה את הונו בכוחות עצמו, התחיל בכלל כעובד ב״קפה הבימה״ ובתוך 12 שנים בנה אימפריה בתחום המסעדנות. כיום הוא הבעלים של קבוצת "לאנדורה", אשר חלק מהרשתות המגולמות בתוכה הן ג'פניקה, קינג ג'ורג' וציפורה - והוא אוהב כדורגל, אוהב מאוד כדורגל.

בדיקת הנאותות המדוברת, שהייתה קצרה, הפכה לחשובה מאוד עבור אברמוב. הוא לא האיש שיכניס את הראש למיטה חולה, כבר בעבר הוא העיד על עצמו באחד הראיונות שערך עוד כשהתכוון לרכוש את בני יהודה ביחד עם שון מקייטן: "כשאני פותח עסק, אני לא פותח אותו בלי לדעת לאן אני מגיע. כדורגל זה משהו לא קל, אבל אני לא הולך לגמור כמו ארקדי גאידמק".

הוא בכלל אוהד בית"ר ירושלים, אך לא אהב בזמנו את דרך ההתנהלות בה והעובדה כי חברים לקחו אותו למשחקי בני יהודה גרמה לו להתאהב בה. אחת הכוונות של אברמוב היא להשקיע במחלקת הנוער כדי להבטיח את עתיד למועדון. "היה לי הרבה מזל, הרבה תעוזה וקבלת החלטות מהירה", העיד על עצמו בזמנו, וסיפק הצהרה מעניינת, שככל הנראה תהיה נכונה גם לגבי בני יהודה בשנים הקרובות: "אני לא עובד עם שקל אחד יותר ממה שיש לי, לא לוקח כספים מהבנקים".

אברמוב, נמני וכהן. לא יגמור כמו גאידמק (אחמד מוררה)
אברמוב, נמני וכהן. לא יגמור כמו גאידמק (אחמד מוררה)
 

למעשה, הבעלים המיועד של בני יהודה מגיע לקבוצה רק כדי לתרום. הוא כבר הצהיר שלא יהיו שמות של עסקיו על החולצה וכי הוא רוצה הפרדה מלאה בין עסקיו הפרטיים לכדורגל. "הוא מרגיש בשל", מספר אחד מחבריו הקרובים, "הוא כבר מספר שנים משמש כספונסר של הקבוצה ותורם באהבה, ברק למד מהצד איך מתנהל מועדון כדורגל ומאמין שהוא יכול להוביל את הקבוצה להצלחות. הוא רואה בכך נטו תרומה לקהילה ומבין שהוא לא ירוויח כסף מהעסק הזה".

אחרי שמקייטן החליט שלא ללכת ב-2011 על המתווה העסקי שהוצע לו, דמאיו ואברמוב החליטו לצעוד יחד. אלא שבשלב מסוים הגיעו אוהדים לביתו. זה היה הקש ששבר את גב הגמל מבחינתו והוא החליט לעזוב. "החלטתי שאני לא נשאר בבני יהודה. יציע שלם קילל אותי. קיבלתי טלפונים ב-4 לפנות בוקר. אסתדר בלי הקבוצה", אמר בזמנו אברמוב.

אז מה השתנה? "אברמוב הגיע להמון משחקים. הוא רואה שהקהל הבין אחרי ירידת הליגה שאין מה לעשות, בני יהודה זו לא הקבוצה שתתמודד על האליפות בכל שנה, אבל בהחלט צריכה לתקוע יתד בליגת העל", סיפר מקורב לבעלים, "הוא מאמין שהאוהדים יעריכו אותו ואת הרצון שלו להשקיע, הוא הולך להכניס סטנדרטים חדשים בבני יהודה, משהו שלא חלמו שיהיה כאן. האוהדים יידעו להעריך את זה".

כשהוא פגש במשה דמאיו בפעם הראשונה, המשפט "אני כאן כדי להישאר" נאמר לא פעם - והוא באמת נשאר. בעונה הראשונה דאג אברמוב להעביר לבני יהודה תרומה נדיבה, קצת יותר מ-600 אלף ש"ח, כאשר גם העונה העביר תרומה דומה והיה הספונסר הראשי.

אברמוב ויוסי כהן. הגיעו אליו לבית (נעם מורנו)
אברמוב ויוסי כהן. הגיעו אליו לבית (נעם מורנו)
 

ויש לו את הפייבוריטים שלו. אין סביב אברמוב אנשים שאכזבו אותו בעבר. בעיקר חברי ילדות, אותם לקח ביחד איתו על רכבת ההצלחה. "אין הרבה אנשים בעולם שהוא סומך עליהם במאה אחוז", אומר אחד מחבריו, "חברי הילדות שלו אלה אנשים שמכירים אותו גם כמוכר פרחים וגם כאדם עשיר מאוד. אלה האנשים שלו ואיתם הוא צועד". אחד מהאנשים האלה הוא יוסי כהן, האיש שיהיה נציג הבעלים בפירמידה שהולך לבנות אברמוב בבני יהודה. תחתיו יהיה כפיר אדרי, שימשיך לשמש כמנכ"ל גם לאחר לכתו של דמאיו לפחות בעונה הראשונה. בנוסף, ימונו דובר, איש כספים ואיש שיווק ופרסום ואפילו אתר חדש אמור לעלות לאוויר בקרוב, ויש שאומרים שהוא מהמתקדמים שנראו בארץ. כמו כן, עו"ד רועי רוזן, שליווה את תהליך הרכישה, יהיה היועץ המשפטי של המועדון, אך ללא תפקיד רשמי.

"מי שחושב שבני יהודה תרוץ לאליפות תוך כמה שנים, טועה ומטעה", אמרו בסביבתו של אברמוב, "הוא מכיר הרבה אנשי עסקים ויכול לארגן תרומות, מה שבטוח - בני יהודה לא תהיה חלק מקרבות התחתית באופן קבוע ולא תצטרך לדאוג מבחינה כלכלית". הונו מוערך בכ-300 מיליון שקלים, כאשר רק לפני שנה רכש את רשת ג'פניקה ב-50 מיליון שקלים.

שחקני בני יהודה. אליפות עדיין לא על הפרק (נעם מורנו)
שחקני בני יהודה. אליפות עדיין לא על הפרק (נעם מורנו)
 

"אם אברמוב ירצה - הוא יעמיד קבוצה שתרוץ בצמרת, אבל גם הוא יודע שזה לא יכול להחזיק לאורך זמן. הוא באמת בא לתרום לקהילה, מדובר בבחור שאוהב מאוד כדורגל ואוהב מאוד את בני יהודה, אבל אם שוב יחכו לו אוהדים מתחת לבית והוא יקבל איומים כמו בפעם שעברה, יכול להיות שהרומן הזה יהיה קצר יותר".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */