יום שני, 29.04.2024 שעה 22:19
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

לא יורדים עם הגולן? הכירו את מאמן מכבי פ"ת

מבית עם בריכה בברצלונה לדירת חדר בישוב, מירידה לליגה ב' עד מסעות עם המנטור קלינגר. הכירו את דני גולן. האם הוא יכול להשאיר את מכבי פ"ת?

|
דני גולן. שמונה משחקים להציל את העונה (נעם מורנו)
דני גולן. שמונה משחקים להציל את העונה (נעם מורנו)

דני גולן כבר היה עם שתי רגליים מחוץ לכדורגל. פציעה ברצועות הברך גרמה לבלם העבר לפרוש בגיל צעיר ולגולן זה הספיק. הוא החליט שהוא מפסיק עם הכדורגל, טס לברצלונה ופתח מסעדה מצליחה. "הוא החליט שנגמר לו, זה שבר אותו שהקריירה שלו נגמרה בגיל צעיר והוא פשוט אמר 'די'", מספר אחד מחבריו הקרובים, "אבל החיידק היה חזק ממנו".

וגם המסעדה בברצלונה החזירה אותו לכדורגל. במהלך שנות ה-90, בהן כיכב ניר קלינגר במכבי תל אביב, נוצר חיבור בין השניים בזכות חברים משותפים. קלינגר היה מגיע לעיתים תכופות לברצלונה והיה מתארח אצל גולן בביתו המפואר, שכלל אפילו בריכה. כפועל יוצא מכך, גם בין משפחותיהם נוצר קשר חברי. כשדני גולן החליט לחזור לארץ, קלינגר אמר לו: "כדאי שתעשה קורס מאמנים, אולי נעבוד יחד".

גולן:"רוצה לעשות את העבודה"

כך, בגיל 57, וכמעט ללא הצלחות משמעותיות כמאמן בליגות הנמוכות, דני גולן הגיע לאמן קבוצה בליגת העל. לא מעט גבות הורמו השבוע. האם מאמן שלא אימן מעולם בליגת העל הוא האיש הנכון להציל קבוצה במשבר כאשר לסיום העונה נותרו שמונה משחקים בלבד? כיצד יסתדר אדם שהתקשה בעבר עם בעלים שמתערבים עם ההנהלה של מכבי פתח תקווה והמצב המקצועי הקשה? האם מכבי פ"ת עצמה לקחה הימור גדול? הכירו את המאמן החדש של הלוזונים.

הימים בליגות הנמוכות ופתיחת קריירת האימון
נחזור אחורה. גולן הקשיב לעצתו של קלינגר והאחרון עמד במילתו. כשקיבל לידיו את אימון בית"ר באר שבע בליגה הלאומית בשנת 2000 הוא לקח איתו את חברו כפי שהבטיח. בהמשך נדד גולן עם קלינגר למספר קבוצות נוספות, בהן פראלימני הקפריסאית. "אחד הדברים שאפשר להגיד על דני זה שהוא איש מאוד נאמן", מספר קלינגר, "נכון שהוא עבד איתי המון שנים בתור מספר שתיים, אבל הוא כבר שש שנים עובד כמאמן ראשי ופשוט מצליח כמעט בכל מקום שהוא נמצא בו. בגלל הייחודיות של האישיות שלו. הוא מאוד שקט ורגוע, וגם מאמן כדורגל גדול – אני בטוח שהוא יצליח".

קבוצת הבוגרים הראשונה שאימן דני גולן הייתה הפועל מגדל העמק מליגה א', כשעוזרו היה השחקן המוערך במועדון, רפי בוסקילה, שבדיוק פרש (כיום מאמן את נצרת עילית - א.נ). העונה נפתחה לא טוב ולגולן היו עימותים רבים עם שחקנים. היה לו קשה להשתלב. כל מי שמכיר את הליגות הנמוכות יודע שמדובר בקבוצה שלא פשוט לאמן וגולן נכנס פעמים רבות לתוך ריבים שלא היה צריך להיכנס אליהם.

גולן פוטר - ואחרי מספר מחזורים חזר לקבוצה במהלך מפתיע מאוד. המאמן לא הצליח לעשות את השינוי ופשוט קרס, ירד לליגה ב' וכך למעשה פתח את קריירת האימון שלו. "הוא השעה שחקנים ונכנס ליותר מדי תאקלים", נזכרו במגדל העמק, "הוא מאוד יסודי, אבל זו הייתה קבוצה בעייתית. הוא היה בן 37, הגיע לקבוצה עם הרבה שחקנים שהיו קשים לאימון, לא סרים למרות של מאמן. הוא בא ליצור סטנדרט וזה לא התחבר - הם ירדו ליגה בבושת פנים".

ניר קלינגר.  (מערכת ONE)
ניר קלינגר. חבל הצלה (מערכת ONE)
 

שנה לאחר מכן נדד דני גולן לצור שלום מליגה א', בטח לא הנתיב שעליו הוא חלם. הוא גדל בקריות והכיר את יוסי עזריאל, שהיה אז היו"ר של הקבוצה, עמה הוא כבר נחל הצלחה ועלה ליגה בתום עונה אחת: מליגה א' לליגה הארצית בזמנו, אך באופן מפתיע לא המשיך בעונה שלאחר מכן.

גולן ישב בבית, לא מצא עבודה ואף קבוצה לא נראתה באופק. "זו הייתה תקופה מאוד קשה בשבילו, הוא התפרנס רק מזה", נזכרים בצפון. "הוא היה גר בדירת חדר, השכיר דירה בישוב הקהילתי תמרת, לא הכירו אותו בכלל. אלו היו ימים קשים עבורו מבחינה כלכלית, אבל הוא לא נשבר מזה, בהזדמנות הראשונה קלינגר לקח אותו שוב כעוזר בקפריסין".

"לאורך עבודה של שנים, הוא עבר איתי מאז ימי בית"ר באר שבע, לקפריסין והלך איתי יד ביד", מספר קלינגר. "בהמון מקרים לקחתי את דעותיו בניגוד למה שאני חשבתי גם לגבי בחירת שחקנים וכדומה וגם שיבוץ במשחק כזה או אחר. הלכתי איתו וזה הצליח".

נצרת עילית בעונת 2012/13. פסע מעלייה (יניב גונן)
נצרת עילית בעונת 2012/13. פסע מעלייה (יניב גונן)
 

הסקאוט, אלון סגל, שעבד עם דני גולן בנצרת עלית ובהפועל ר"ג, התייחס אף הוא לאופי המאמן: "דני הוא ההגדרה למי שהולך לאיטו מגיע בעיתו ובלי קיצורי דרך. מלמטה, בהתמדה ונאמן לעקרונות המקצועיים שהנחו אותו. לא תמצאו הרבה מאמנים שיצאו לקפריסין ללא המשפחה כדי להיות עוזרי מאמן, או לנסוע שעות כל יום בדרכים מרמת ישי לבאר שבע ואשקלון. זה האיש, נותן מעצמו, לא מתעצל, מאמין ומביא תוצאות". 

"זאב בודד"
כשנצרת עילית ירדה מהליגה הלאומית לליגה הארצית בסוף עונת 2007/8 הוחלט שמבטלים את הליגה הארצית ושבעונה שלאחר מכן יעלו שבע קבוצות לליגה הלאומית. דני גולן קיבל את המושכות בגרין ולקח את הקבוצה לעונה טובה שבסיומה העפילה לליגת המשנה מהמקום השביעי. "זו למעשה הייתה ההצלחה הראשונה שלו", נזכר עורך הספורט של העיתון "ידיעות העמק", יוסי וקנין.

"דני גולן הוא סוג של זאב בודד", מספר וקנין, "הוא אוהב שעוזבים אותו בשקט, שנותנים לו לעבוד. הוא לא אוהב שמתערבים לו. בשנים הראשונות שהוא אימן זה יצר המון חיכוכים עם הבוסים שלו, שיש להם נטייה להתערב, לקבוע הרכב, לדאוג לשחקן כזה או אחר. הוא סולד מזה וזה מוציא אותו מדעתו. לרוב זה מה שגורם לחיכוכים בינו לבין המעסיקים שלו".

גולן חזר שוב לנצרת עילית במהלך עונת 2011/12 אחרי ששוב חבר לקלינגר בהפועל ב"ש והשאיר את הקבוצה הצפונית בליגה הלאומית. עונה לאחר מכן הגיעה ההצלחה הגדולה ביותר שלו, כשהיה רחוק שלוש נקודות בלבד מההעפלה לליגת העל עם הקבוצה הסימפטית. זו הייתה ההזדמנות הראשונה שלו להגיע סוף סוף לליגה הראשונה, אבל הקבוצה לא עמדה בלחץ בפלייאוף העליון וגם הפסידה במשחק העונה להפועל רעננה - בכך תם חלום העלייה.

פרוספר אזגי. סכסוך כספי (חגי ניזרי)
פרוספר אזגי. סכסוך כספי (חגי ניזרי)
 

בקיץ 2013 חתם בהפועל אשקלון. הגיע לראשונה לקבוצה עם כסף וחלומות עלייה מוגדרות - הגיע כמאמן עם שם. אלא שגם באשקלון הגיעה מחלוקת עם הבעלים, כשלא הסתדר כספית עם פרוספר אזגי. בסופו של דבר נחת בהפועל רמת גן במחזור התשיעי של העונה שעברה, כשהיא במקום הלפני אחרון ומסומנת כיורדת ודאית. גולן הוביל אותה למסע היחלצות הירואי שנגמר בפלייאוף העליון - 55 אחוזי הצלחה ומקום שישי בתום העונה – ללא ספק הצלחה כבירה. גם העונה רמת גן היא הצלחה. מקום רביעי אחרי 26 מחזורים ומרחק שתי נקודות מעלייה בליגה מטורפת, אבל גולן לא יכול היה לוותר על החלום.

הסקאוט סגל התייחס להצלחה של גולן באורדונים: "לקבל את הפועל ר"ג בעונה שעברה, אחרי 9 מחזורים עם שתי נקודות ולהגיע לצמרת הפלייאוף העליון, זה עבודה ודרך. אין לי ספק שבמכבי פ"ת ילמדו להעריך אותו כאיש עבודה חרוץ ויסודי, בנוסף לערכיו הטובים".

דני גולן. הצלחה גדולה בר&qout;ג (נעם מורנו)
דני גולן. הצלחה גדולה בר"ג (נעם מורנו)
 

טקטיקן ברמה גבוהה
"הוא מאמן שמתחבר לשחקנים בקטע הרגשי. כשאומרים ששחקנים משחקים בשביל מאמן, אצל גולן זה באמת נושא מאוד חזק", אומר וקנין, "הרבה שחקנים מחויבים לו, אוהבים אותו, ילכו איתו למלחמה. יש לו גישה מאוד נכונה ללב של השחקן הישראלי, הוא יודע מאוד להתחבר, הוא יודע ליצור היררכיה בתוך קבוצה. גם אם הוא מביא שחקנים שהם כוכבים, הוא לא נותן להם להרגיש ככה. יש לו יכולת ליצור איזון בחדר ההלבשה. תמיד חדרי ההלבשה איתו הם בריאים".

גם קלינגר מסכים עם הקביעה הזו: "יש לו הבנה טקטית מאוד רחבה, מאוד עניינית פר משחק. הוא יודע לתכנן מערך טקטי לכל משחק אפילו באופן שונה אם צריך. יש לו טביעת עין מצוינת לשחקנים ויש לו שקט נפשי שזה מצרך מאוד חשוב אצל מאמן שרוצה להצליח ברמות הגבוהות".

"הוא טקטיקן", מוסיף וקנין, "כשאתה יושב איתו אתה רואה סוג של פרשן כדורגל. הוא ממש פרשן אמיתי, מבין את המשחק ברמה גבוהה מאוד. ניהול המשחק שלו תמיד ברמה גבוהה, לא תצליח להפתיע אותו - הוא לא נכנס להלם מדברים שקורים ומגיב מהר במהלך משחק ובאופן שקול. הוא מאמן שלא אוהב בינוניות בשום דבר, הוא תמיד בחר את הקבוצות שלו, הוא לא יבוא סתם, רק כשיש מטרות אמיתיות. הוא לא ייקח קבוצה רק כדי לעבוד - הוא חייב לשאוף למשהו. דני סירב להצעות בעבר כי זה היה בשבילו סתם. הוא רוצה למצות את הפוטנציאל וזה אולי המחיר שהוא שילם במהלך השנים".

"יש לו טמפרמנט. בזמן משחק הוא 'אש', אבל מחוץ למגרש הוא מאוד נינוח וצנוע, נחבא אל הכלים, לא אוהב להתערבב יותר מדי למרות שלאחרונה הוא למד קצת איך עובדים העניינים בכדורגל הישראלי".

כעת, גולן מתייצב לאתגר הגדול בחייו. המטרה שלו כפולה - להשאיר את הקבוצה בליגה ורצוי כמה שיותר מהר ולהשאיר רושם מספיק חיובי כדי להמשיך גם בעונה הבאה ולעשות לעצמו שם בקליקת המאמנים. על הדרך הוא יצטרך להתאקלם בליגת העל ולצלוח מה שלא תמיד עבד לו - עבודה עם סיטואציה מלחיצה והנהלה שלא ידועה כפשוטה.

דני גולן מתדרך את שחקני מכבי פ&qout;ת באימון (נעם מורנו)
דני גולן מתדרך את שחקני מכבי פ"ת באימון (נעם מורנו)
 

ההגעה למכבי פתח תקווה
אז איך הכל התחיל? בפתח תקווה פנו קודם לפרדי דוד, שסרב להצעה. לאחר מכן, כפי שפורסם ב-ONE, אופיר חיים היה השם הבא. כשאמיר 'ג'וקי' כהן, חבר הנהלה ומקורב למשפחת לוזון, שמע שאופיר חיים מועמד, שוחח הראשון עם לוזון ואמר לו בו נמנה את דני גולן. כהן עוקב אחרי גולן מזה מספר עונות ופשוט נדלק על המאמן החדש של מכבי פ"ת וחושב שהוא מאמן שיכול להגיע רחוק. כהן בהתלהבות שלו הדביק גם את אבי לוזון בחודשים האחרונים ובין לוזון וכהן יש קשרי חברות קרובים. לוזון לא פסל את האפשרות על הסף וענה: "הפועל ר"ג לא ישחררו אותו".

כשכהן הבין שישנה אפשרות שגולן אכן יגיע למכבי פ"ת, העניינים התחילו לזוז במהרה. ג'וקי הרים טלפון ליו"ר הקבוצה, עינב חזנוולד, וביקש ממנו לשחרר את המאמן לפ"ת. לאחר שיחה ארוכה בין השניים חזנוולד ביקש מכהן שעה כדי להתייעץ לאחר מכן השניים שוחחו שוב והוא נתן את ברכת הדרך בתנאי שאחרי פגישה של גולן עם פ"ת, הוא יגיע לשיחה עם רמת גן ויגיד להם שהכל בסדר. חזנוולד הבטיח כי לא יבקש כל פיצוי עבור המאמן. לוזון אגב, הבהיר לכהן מראש כי הוא "לא ישלם 100 שקל על מאמן".

אמיר ג´וקי ודני גולן (רדאד ג´בארה)
אמיר ג´וקי ודני גולן. הראשון עוקב זמן רב אחרי המאמן (רדאד ג´בארה)
 

דני גולן הגיע לפגישה עם אבי לוזון, עומר גולן וג'וקי כהן. בפגישה, השניים התרשמו מאוד מהמאמן ולאחר שגם שינו זוארץ נתן אור ירוק - המהלך יצא לפועל. לאחר מכן גולן חזר עם האישור לרמת גן וחזנוולד ביקש להיפגש עם ג'וקי. לפגישה הגיע גם הבעלים דולינגר הפגישה ביניהם ארכה שעה ובה הפועל ר"ג ביקשה פיצוי של כ-50 אלף שקלים. פ"ת סרבה, אך לבסוף ר"ג הסכימה לשחרר את גולן בחינם תוך הבנות שפ"ת חייבת פיצוי מסוים לקבוצה.

"אני מאמין שכן ובטוח שכן", הגיב קלינגר על השאלה האם גולן ישאיר את מכבי פ"ת בליגה. "נתתי לו את ברכת הדרך, הוא מתייעץ איתי הרבה לאורך כל הקריירה. אנחנו גם חברים טובים מעבר לזה, הוא שאל את דעתי והתשובה הייתה ברורה: 'לך על זה, כי זה מגיע לך'. אני בטוח שהוא יסתדר מצוין עם הלוזונים כי הוא איש מאוד אמיתי והגון ואני חושב שזה יהיה חיבור טוב, אני מקווה ומאחל לשניהם".       

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */