יום שישי, 19.04.2024 שעה 16:58
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
73%1828-206722הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 20:40
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • רביעי, 24/04, 20:30
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • חמישי, 25/04, 20:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • הפועל חולון
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני רמת גן

פדרמן: בעונה הבאה יהיו לנו 12 שחקני יורוליג

אחד מבעלי מכבי ת"א ירה: "מה שעושים לוויצ'יץ' זה עוול נוראי", "אני ושמעון בחרנו את טבק", "עשינו טעויות קשות", "אולי העונה הגרועה בהיסטוריה"

|
דייויד פדרמן (נעם מורנו)
דייויד פדרמן (נעם מורנו)

דייויד פדרמן, מבעלי מכבי תל אביב, ערך היום (שני) מסיבת עיתונאים ובה דיבר בפתיחות על כל הנושאים הבוערים. הבעלים התייחס לבניית הסגל ולבחירת הזרים, האחריות של ניקולה וויצ'יץ' וז'אן טבק, על הגדלת התקציב בעונה הבאה וההעלאה הצפויה במחירי המנויים.  

כזכור, הצהובים ספגו את התבוסה הקשה בהיסטוריה שלהם במשחק האחרון מול מכבי חיפה בהיכל רוממה (91:56) וירדו למאזן 6:13. גם באירופה מכבי ת"א מתקשה לתפקד. מחזיקת הגביע הודחה לראשונה בשלב הבתים של היורוליג ועל אף שפתחה את 32 האחרונות ביורוקאפ עם שני ניצחונות, ספגה מאז שלושה הפסדים רצופים.

פדרמן: "אולי העונה הגרועה בהיסטוריה"

פדרמן פתח את דבריו: "ביקשתי את הפגישה הזו מהסיבה שאנחנו לא רוצים לעשות מסיבת עיתונאים אלא לפתח דו שיח עם התקשורת, שלפעמים לא מדייקת. אנחנו צריכים להיות פתוחים וכנים בנוגע לבעיות שלנו. ביקשתי כי פעם בחודש שנבצע דו שיח כזה, כדי שהציבור שאכפת לו יבין. אין ספק שאם היינו צריכים לבחור שנה קשה אז עונת 2015/16 היא כזו. יש לה מקום של כבוד והיא כנראה הייתה זוכה במקום הראשון. אנחנו מודעים לכך שעשינו טעויות בדרך והעובדה שאנחנו לא ביורוליג מדברת בפני עצמה. עשינו טעויות אבל ננסה לתקן אותן לקראת העונה הבאה".

הביקורת על הבעלים: "יש טענה לפיה הבעלים אדישים למה שקורה לקבוצה. אני עוד לא נתקלתי בבעלים שמשקיעים במשהו עשרות מיליוני דולרים והם אדישים למה שקורה להם. אנחנו לוקחים את הדברים ללב ולא יכולים לישון, אני יכול להבין את אלו ששמחים לאידנו אבל הכל צריך להיות בפרופורציה הנכונה כי זה ספורט. נעשה הכל כדי לחזור לעצמנו כי כולם יודעים לאיפה הבאנו את הקבוצה הזאת בכל כדור הארץ".

דייויד פדרמן (נעם מורנו)
דייויד פדרמן (נעם מורנו)
 

בחירת הסגל: "באוקטובר דיברתי עם ניקולה וויצ'יץ' והצוות המקצועי ואמרתי להם שיעזבו את הכסף ויביאו את השחקן הכי טוב שאפשר למצוא. הסתבר שבתקופה כל כך מאוחרת קשה למצוא שחקנים. יכולנו להביא שחקנים שלא בהכרח יישארו איתנו לעונה הבאה, זה היה לא נכון אבל בשיטה הזו צירפנו שלושה שחקנים. חשבנו שזה פתרון זמני ובפועל אני מודה שזו הייתה טעות. למדתי ממנה שעדיף להישאר תקוע מאשר לתת את החולצה של מכבי לשחקנים שלא מתאימים לה. נפלנו בנוגע לרכש. ה-27 בינואר היה התאריך האחרון לרישום שחקנים ליורוקאפ ואמרנו שנחתים כי אין לנו מה להפסיד. אני נזכר בארבעה שחקנים שהבאנו במהלך העונה ודרשו שנגרש אותם. אנתוני פארקר, טייריס רייס, קית' לנגפורד וניקולה, לא תמיד אפשר לדעת אם זו טעות או לא. הבנו שמדובר בנזק תדמיתי שהורג את הקהל".

תחילת העונה: "הצוות המקצועי היו מגיעים לישיבה והם היו מציגים בפני ההנהלה את השחקנים שהם רצו בכל העמדות. אנחנו מצדנו הסתכלנו על התקציב אבל לא התערבנו. אנחנו מנסים למנוע טעויות שביצענו בעבר. לא תמיד חייבים לראות שחקן כשמדובר בשחקן מוכר כמו טיילר רוצ'סטי או קרלוס ארויו, כולם הכירו אותם".

ג´ורדן פרמאר. ההנהלה אחראית (רדאד ג´בארה)
ג´ורדן פרמאר. ההנהלה אחראית (רדאד ג´בארה)
 

ג'ורדן פרמאר: "דני התקשר אליי יום אחד ואמר לי שהוא רוצה להגיע. זו הייתה הפתעה עבורנו. הצוות המקצועי טען שפרמאר ורוצ'סטי ביחד זה דבר לא טוב, חשבנו שזה אטרקטיבי אבל טעינו בצורה חד משמעית. דני, ניקולה והצוות המקצועי התריעו בפנינו אבל האחריות היא שלנו".

ההתערבות שלו כבעלים: "למעט המקרה של גל מקל, שדיבר איתי באופן אישי. דאגתי שמי שצריך לדעת, ידע מזה. זו הייתה הפעם היחידה שבו לא קיבלנו את ההחלטה ביחד, אני רק הודעתי שזה סגור. אני לא מתכוון להיות מעורב מול סוכנים אבל רוצה לעקוב יותר מקרוב. נמשיך בדרך שלנו. את ג'ואי דורסי יכולנו להביא אבל המשא ומתן עלה על שרטון".

הביקורת על וויצ'יץ': "מה שנעשה לניקולה זה לא ייאמן. הרבה דברים שנכתבו עליו הם לא נכונים. הוא לא היה מעורב בהבאה של טבק ואפילו ביקש מאיתנו לא להיות מעורב. זו הייתה החלטה ששמעון מזרחי ואני הובלנו. עושים לניקולה עוול נוראי, זה משפיע עליו ופוגע. יש שני קודקודים במכבי שהם אלי דריקס, המנכ"ל. בקטע המקצועי יש את ניקולה, שאחראי על הקבוצה. הקמפיין נגדו הוא דבר שלא עושים".

ניקולה וויצ´יץ´. נעשה לו עוול  (משה חרמון)
ניקולה וויצ´יץ´. נעשה לו עוול (משה חרמון)
 

גיא גודס: "אנשים שהיו במערכת ולמדו דברים במערכת, גם כאלה כמו גיא גכודס שהתבקשו לעזוב, זה לא דבר נכון ללכת ולהוציא את חמת הזעם שלהם על ניקולה. תהיו בטוחים שהתפקיד של ניקולה מוגדר, הוא במרכז העניינים ויש בינינו תקשורת". 

התוכניות: "בעונה הבאה במכבי ת"א יהיו 12 שחקנים שכל אחד מהם הוא שחקן שיכול לשחק ביורוליג מול ריאל מדריד, ברצלונה וצסק"א מוסקבה. מה שקרה בעונה הזו הוא שונה ממה שיהיה בעונות הבאות. יהיו כאן שחקנים שיעזרו לנו גם בזירה המקומית".

גיא גודס. התבקש לא לשפוך את חמתו (נעם מורנו)
גיא גודס. התבקש לא לשפוך את חמתו (נעם מורנו)
 

היחסים עם טבק: "ההתרשמות שלנו היא שמדובר באדם עם איכויות גבוהות, שמדבר איתנו בגובה העיניים ומאפשר לנו לנהל איתו דיאלוג. אני לא יכול להתעלם מהעובדה שיש לנו בעיה בצד המקצועי ולא אשתמש בתירוצים של פציעות. מה שקרה לנו בחיפה היה בושה, גם השחקנים ששיחקו לא יכולים להיראות ככה אבל בספורט הכל קורה. ארבעה שחקני חמישייה שלנו לא שיחקו אבל אני מבין שאנחנו לא מספיק טובים. יש לי הערכה לז'אן ואני אוהב לדבר איתו. הוא אמר לי בצורה ברורה מה קו המחשבה שלו, בניגוד למאמנים אחרים. בדצמבר האחרון הצעתי לו להביא את סופו אבל הוא אמר לי תביא גם מאמן חדש, ככה בפנים, אז עניתי לו שלא נביא אותו. ברור שהוא יישאר עד סיום העונה".

הגדלת התקציב: "אני לא יכול לדבר על המספרים המדויקים, אבל ברור לנו שצריך להיות משהו אחר לגמרי. במכבי תקציב שחקנים זה 50-60 אחוזים מהתקציב הכולל כי יש הוצאות אדירות, אבל חד משמעית תקציב השחקנים יגדל. יש קבוצות כמו ריאל ברצלונה וצסק"א שאיתם קשה לנו להתחרות, לכן אני לא רואה אותנו ב-4-5 הראשונות. אנחנו כן נהיה באמצע ובשביל זה אנחנו חייבים להגדיל את התקציב".

פיני גרשון. לא יפה ללכלך (נעם מורנו)
פיני גרשון. לא יפה ללכלך (נעם מורנו)
 

העלאת המנויים בעונה הבאה: "יהיו הרבה יותר משחקים בעונה הבאה. יהיו למעלה מ-35 משחקי בית. הקבוצה צריכה לשחק עוד שישה משחקים והתקציב יהיה אחר, וזה לא בסדר לצפות שהבעלים יכניסו כל שנה את היד לכיס ויוציאו את הסכומים האלה".

פיני גרשון: "הוא מאמן מכובד מאוד. הוא עשה בשביל מכבי דברים יוצאים מן הכלל ואנחנו חייבים לו הרבה תודה, אבל אני חושב שלא הייתי עושה חלק מהדברים שהוא עשה, אבל זה פיני שכולנו יודעים ומכירים. אני חושב שהוא לא מתכוון רע. הדברים שלו גרמו עוול להרבה אנשים".

שון ג´יימס באימון מכבי ת&qout;א (דוברות הקבוצה)
שון ג´יימס באימון מכבי ת"א (דוברות הקבוצה)
 

איכות הסגל: "הסגל שיש לנו לא מספיק כדי לזכות ביורוקאפ. אולי אם כולם יהיו בריאים הדברים ישתנו. יהיה קשה לקחת עם הסגל הזה את היורוקאפ".

שון ג'יימס: "אני לא יודע האם הוא מתאים לנו עכשיו. אין ספק שהוא ראוי להיות שחקן מכבי, אבל אני לא יודע אם הוא הפתרון כרגע. הבעלים והצוות המקצועי יחליטו".
 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */