יום שבת, 20.04.2024 שעה 03:41
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

קרויף שגה בחיזוק, אכזבה מהבחירות של בוס

המאמן לא מצא פתרונות ולקח הימור נאיבי והערך המוסף של המנהל הספורטיבי מוטל בספק. סיכום ה-1:1 בדרבי, ממנו יוצאת מכבי בתחושות קשות. צפו בתקציר

|
אלברמן, זהבי, פרץ המומים בסיום (רדאד ג`בארה)
אלברמן, זהבי, פרץ המומים בסיום (רדאד ג`בארה)

אווירה קשה מאוד שררה במכבי תל אביב, דקות לאחר סיום הדרבי מול הפועל ב-1:1 המאכזב, אשר היווה תיקו שני ברצף עבור הקבוצה של פיטר בוס, שכעת מסתכלת מלמטה על הפועל באר שבע המוליכה וסופרת כבר חמש נקודות הפרש ממנה.

אם לא הספיקו התחושות הלא נעימות והרעות לאחר התיקו, הגיע גם אקורד סיום "נחמד", בו רצו השחקנים להיכנס להתקלח אך גילו כי מחכים להם מים קפואים במקלחות וכל השחקנים מיהרו אל האוטובוס כדי לנסוע לקריית שלום ומשם לביתם.

שוינפלד כבש בבכורה, 1:1 בדרבי התל-אביבי

זה היה משחק שני ברציפות שבוס לא הצליח למצוא פתרונות ליריבה שמולו. ההולנדי יכול להמשיך לטעון שהמשחקים תלויים ב-95% בקבוצתו, אך ההכנה שלו ליריבות בינתיים אינה מספקת. הבחירה בברק יצחקי כקשר במקום שלומי אזולאי הייתה תמוהה, ואין ספק שמאמן צריך היררכיה, ואכן יצחקי הוא השחקן ה-12 מבחינת הדקות תחת בוס, אך הרעיון שעמד מאחורי הפתיחה עימו לא צלח.

בוס רצה להשתמש ביצחקי כדי לייצר שטחים ולפתוח את ההגנה של הפועל, אולם בפועל אל המצבים המסוכנים ביותר שלה מכבי הגיעה בדקות הסיום של המשחק, כך שמה שניסה בוס להשיג, לא צלח ובשורה התחתונה גם הוא הודה בכך: "פתיחת המשחק שלנו הייתה נוראית, אבל מה שמאכזב אותי יותר זה איך ששיחקנו במחצית השנייה. היינו נטולי קצב, המשחק היה רגוע מדי".

המאמן ההולנדי עדיין לומד את הקבוצה שלו, וקצת קשה להאשימו, אך כן הייתה ביקורת בסביבת השחקנים על כך שבחר לפתוח פעם נוספת ללא הבלם המנוסה, טל בן חיים. אם במקרה הקודם הפציעה שעבר בגביע עוד היוותה תירוץ, הפעם ההחלטה נבעה מכך שבוס מאמין כי איתן טיבי הוא הבלם המהיר ביותר שלו ובמאבק בין קרלוס גארסיה לבן חיים, הוא מעדיף את הספרדי. אולם אמש, במבחן היחיד שלהם, שניהם כשלו, הודות לעזרה אדיבה מצד פרדראג ראיקוביץ'.

פיטר בוס. הרבה טענות הופנו אליו (איתי כהן)
פיטר בוס. הרבה טענות הופנו אליו (איתי כהן)
 

"לא הגיוני שהבלמים שלנו בכל משחק יאבדו שחקן למצב של גול", כעסו בקבוצה והוסיפו: "עוד יותר לא ברור זה איך אחרי השער של מליקסון, ראיקוביץ' עדיין יוצא ככה לכדורים". ביקורת נוספת הופנתה גם כלפי המנהל הספורטיבי, ג'ורדי קרויף, שכן ברור לכל שהסגל של מכבי ת"א עייף וגם האופציות על הספסל כבר לא נוצצות מספיק או מספקות את הסחורה, אולם גם בקיץ וגם בחלון האחרון, ההולנדי לא הביא את החיזוק הראוי.

בסביבת המועדון יש ביקורת גדולה כלפי קרויף, שלא הביא את החיזוק הנכון ולא טיפל בבעיה הגדולה ביותר של מכבי ת"א בשתי העונות האחרונות - האיטיות של שחקני ההגנה. בימים האחרונים מקורביו של ההולנדי מנסים "למכור" כי היו בעיות להשיג תקציב לרכש, כאשר גם בוס רמז לכך אמש בסיום המשחק כי לא בטוח שהיה את הכסף הנדרש כדי לבצע את אותו חיזוק.

אלא שהטענות שלהם הופרכו עוד יומיים לפני כן, כשטיירון שרי אישר בראיון בהולנד כי הייתה לו הצעה ממכבי ת"א, כפי שנחשף ב-ONE, וכי בוס ניסה לשכנע אותו להגיע. שרי היה אמור לעלות 2.5 מיליון פאונד. טאלב טוואטחה, למשל, היה אמור לעלות כ-800 אלף יורו לפחות. כך שאישור לחיזוק וכוונה לחיזוק, וגם כסף, היו לקרויף, אך הוא פישל ברגע האמת.

ג´ורדי קרויף. לא מצליח להביא חיזוק ראוי (רדאד ג´בארה)
ג´ורדי קרויף. לא מצליח להביא חיזוק ראוי (רדאד ג´בארה)
 

אם מכבי ת"א תפסיד את האליפות העונה, וכרגע זה הולך לכיוון הזה על פי הטבלה, כלל לא בטוח כי בעונה הבאה ההולנדי יוכל להמציא את עצמו מחדש, שכן לא נשארו שחקנים שאפשר להביא אחרי שהפסיד מספר קרבות משמעותיים לב"ש.

סיכם את הנושא אדם המקורב למועדון שאמר ל-ONE: "אם ב"ש תצליח לקחת אליפות העונה, זה יהיה על השם של ג'ורדי וגם הוא יודע את זה. אם הוא לא מצליח להוות את שובר השוויון, מה בדיוק הערך שלו כיום עבור מכבי ת"א?". 

אגב, במכבי ת"א היה כעס גדול מאוד כלפי השופט, אלון יפת, שלטענתם ניהל את המשחק בצורה רעה, איפשר יותר מדי בזבוזי זמן וגם לא הגיב לעבירות של שחקני הפועל. הצהובים יצאו מהמשחק בתחושה כי יפת פשוט הלך עם הפועל בכל שריקה ומרגישים כי כך קורה בכל משחק איתו מאז אותו משחק מפורסם בבלומפילד מול ק"ש.

ערן זהבי ודור מיכה. יצאו מאוכזבים (יניב גונן)
ערן זהבי ודור מיכה. יצאו מאוכזבים (יניב גונן)
 

כובש שער השוויון, דור מיכה, סיכם: "אין לנו מה לכעוס על הפועל ת"א. זאת הדרך שבה הם בחרו לשחק. אני חושב שזה היה תלוי בנו ואנחנו יכולים לבוא רק לעצמנו בטענות שלא השכלנו לנצח. הם סגרו בצורה קצת מביכה בשבילם, אבל זכותם, אני לא עכשיו בא לשפוט ולבקר אותם. היינו צריכים לנצח, אנחנו קבוצה הרבה הרבה יותר טובה והטענות צריכות להיות רק לעצמנו".

"הפועל שיחקה עם 10 שחקנים על ה-16, היה קשה, ניסינו הכל כדי לפצח בונקר כזה אבל זה לא הלך. הם גנבו גול בהתחלה שלא כל-כך מחוייב במציאות מהבעיטה יחידה שלהם במשחק. אין ספק שאם לא השער הזה, הדברים היו נראים אחרת", המשיך מיכה.

עוד אמר מיכה: "המשחקים מול בית"ר ומול הפועל לא היו הכי טובים שלנו, אני מסכים. בגביע דווקא היינו יחסית בסדר. נצטרך לדעת לפצח בונקר והגנות. אנחנו תלויים בעצמנו. יש עוד פלייאוף ושני משחקים מול ב"ש. אם נשחק יותר טוב ולא נאבד נקודות אז יהיה בסדר. סיפור האליפות רחוק מלהיות גמור. הפער לא יותר מדי גדול. אם לא נאבד נקודות סתמיות כמו נגד הפועל אז אנחנו עדיין במצב טוב. עדיף לשחק לפניהם אבל זה לא תירוץ שאפשר להשתמש בו. אני באמת מאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה גם השנה".

בתוך כך, המנהלת אישרה הבוקר שהמשחק הקרוב של הקבוצה מול מכבי נתניה ביום ראשון ב-20:30 ייערך באצטדיון המושבה בפתח תקווה, זאת בשל עונש הרדיוס שנגזר על הקבוצה של מנחם קורצקי.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */