יום רביעי, 24.04.2024 שעה 04:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

ערן זהבי: סימנתי לעצמי מטרה והיא להגיע ליורו

רגע לפני המשחק החשוב של ישראל בשנים האחרונות מול קפריסין ב-21:45, הכוכב בראיון מיוחד ל-ONE על: גוטמן, פאקו והציפיות. זהבי כמו שלא הכרתם

|
ערן זהבי בראיון מיוחד רגע לפני קפריסין (יניב גונן)
ערן זהבי בראיון מיוחד רגע לפני קפריסין (יניב גונן)

רגע לפני המפגש החשוב מול קפריסין הערב (שבת, 21:45) במוקדמות יורו 2016,  אנחנו פוגשים את ערן זהבי במלון המלך דוד בירושלים, חדר הזית הפך לתפאורה לצורך הראיון עם ONE ומספר 7 מגיע מחוייך כהרגלו לצד שלומי ברזל ומוכן כמו תמיד.

קשה לראיין שחקן שאת קולו שומעים בממוצע שלוש פעמים בשבוע וזה עוד בשבוע חלש. אבל זהבי, בין אם אתם רוצים או לא, הולך להיות הדמות המשמעותית ביותר גם בשנים הבאות. מאז חזר לליגת העל והגיע למכבי תל אביב, המספרים שלו שמו אותו בהיכל התהילה של כדורגלני ישראל. ועם 15 שערים במדים הצהובים מפתיחת העונה הזו, כאשר עוד לא סיימנו את אוקטובר (בשנתיים האחרונות כבש 36 בכל אחת מהעונות במלואן), הציפיות מ-EZ7 גדולות יותר מתמיד. בטח כשהיריבה היא קפריסין והמשחק הוא בטדי.

זהבי בראיון מיוחד לפני קפריסין

אנחנו נמצאים בתקופה קצת מטורפת בימים האחרונים. אתם פה בירושלים, בטח אוזן אחת על התדרוכים של אלי, אוזן שנייה על הדיווחים.
"כן, קצת תקופה לא קלה מבחינת המדינה שלנו, תקופה לא נעימה, במיוחד פה בירושלים ובמקומות הקצת יותר בעייתים, אבל אני מעדיף שנתעסק בראיון הזה בעיקר בכדורגל ולא בפוליטיקה ובדברים אחרים".

אז קדימה. כדורגל. ישבנו בחדר דומה לזה לפני 30 שבועות, אז היו המשחקים נגד וויילס ובלגיה והייתה שם אכזבה גדולה. אחרי המשחק ביום שבת יש סיכוי גדול שאתם תבטיחו מקום בפלייאוף. אני מניח שכל אוהדי הנבחרת בארץ רוצים לדעת דבר אחד: האם סוף סוף נוכל לשמוח?
"ברור שאני מאמין. אני מאמין ביכולת שלנו לבוא למשחק הזה, להציג יכולת טובה ולנצח אבל זה לא יהיה קל, זה יהיה עם הרבה עבודה קשה. יהיו רגעים לא קלים תוך כדי המשחק הזה. אני מאמין שנצטרך להביא אנרגיות טובות מעצמנו וביחד עם הקהל שימלא את האצטדיון תהיה אווירה טובה שתתן לנו דחיפה. אני מקווה שבמוצ"ש נוכל להגיד שעשינו עוד צעד קטן כי גם אם ננצח זה לא יבטיח עוד שום דבר אבל בוא נסתכל על עצמנו וננסה לעשות את העבודה הטובה ביותר ולאחר המשחק ננתח את הסיכויים".

זהבי. מכבד את היריבה לקראת שבת (משה חרמון)
זהבי. מכבד את היריבה לקראת שבת (משה חרמון)
 

איך אתה מנתח את המשחק נגד נבחרת קפריסין? ביום שבת אמרת "אל תמעיטו בערכם".
"כן, לא להמעיט בערכם כי ראיתי את המשחקים האחרונים שלהם וראיתי נבחרת שמשחקת כדורגל תחת לחץ מול בלגיה ו-וויילס שהבקיעו נגדם בדקות האחרונות, אבל זאת קבוצה שמשחקת כדורגל ושלא באה ובועטת למעלה. זאת לא נבחרת אפורה שתבוא לפה ותתבטל. ולפעמים זה קשה לשחק נגד נבחרות כאלה שאתה בטוח שיבואו ויתבטלו קצת בפניך ופתאום יכולות לצאת מכמה אזורי לחץ שאתה לא מצפה".

מי השחקנים שתצטרכו לשים אליהם לב? מה הדבר שהכי יכול לעשות לכם הבעיות נגדם?
"אני לא רוצה להתייחס לשחקנים. ברור שיש את המסוכנים והפחות מסוכנים. כנבחרת הם משחקים טוב, הם התקפיים, משחקים יותר משוחרר כי לאורך כל הקמפיין לא היו מהם ציפיות בניגוד אלינו, וזה יכול לפעול לפעמים לטובה ולפעמים לרעה. נקווה שהפעם זה יהיה לטובתנו".

 
 "קפריסין היא לא נבחרת שתתבטל ותעיף כדורים קדימה" 
 
 
 

הסגל לא בא במצב אופטימלי, בטח כשחסר שחקן משמעותי מאוד כמו ביברס נאתכו.
"ברור שיש פצועים ותמיד מי שפצוע חסר, אבל יש שחקנים טובים בנבחרת ויש שחקנים שפתחו מצוין וכרגע היו בכושר לא הכי טוב ולא זומנו, אבל זה הפלוס בנבחרת. מי שטוב ברגע נתון יכול לקבל הזדמנות ואתה לא יודע מתי ואיפה ויש שחקנים שזה יכול להיות משחק הבכורה שלהם וגם הכי קובע בקמפיין. כשחקן שמקבל הזדמנות בנבחרת אתה צריך להיות תמיד מוכן ואלה שלא יכולים להיות חלק מאיתנו ברור שאנחנו מאחלים להם החלמה מהירה. הם חשובים אבל זה המצב כרגע".

גוטמן, נאתכו וזהבי. (עמית מצפה)
גוטמן, נאתכו וזהבי. "מי שמקבל הזדמנות בנבחרת צריך להיות מוכן" (עמית מצפה)
 

הקפריסאים כבר עשו לנו צרות בקמפיינים קודמים לפני 10-20 שנה, יושב לך בראש תסריט שאתם לא מצליחים להגיע לפלייאוף?
"לא. אני לא מתייחס לדברים האלה. גם מה שהיה והביא לנו הצלחות לא אומר שיביא הצלחה בשבת עוד פעם. צריך לקחת כל משחק לגופו. צריך לבוא מוכנים מנטלית וגופנית בכדי לשים הכל בצד ולעשות את העבודה שלנו ולהביא את הנקודות".

יש כנראה סיבה שעברו 45 שנה מאז שהנבחרת העפילה לטורניר גדול בפעם האחרונה. ואפשר לראות את זה גם בשנים האחרונות במסגרת הקבוצות. אנחנו תמיד נחותים ביותר מאלמנט אחד מרכזי. למה לא היה שינוי ברמת השחקן הישראלי בשנים האחרונות?
"קודם כל אני חושב שכן היה שינוי ברמת השחקן הישראלי וגם בתקופות קודמות היו שחקנים שעשו קריירות מפוארות באירופה. אני לא חושב שיש כזה שוני בין השחקנים הישראלי אם זה מבחינה גופנית. השוני הוא בעיקר במה שמקבלים תוך כדי ואמרתי כבר בעבר שבשביל שינוי אמיתי, הוא לא מתחיל מהבוגרים או מגיל 20. צריך לקבל תנאים יותר טובים גם מבחינת אימונים ותנאים של מגרשים וכאלה דברים ואז נוכל אולי להסתכל ברמות האלה בגובה בעיניים כי כרגע זה לא קורה".

 
 "מה שהביא לנו הצלחות לא אומר שיביא הצלחה בשבת" 
 
 
 

זאת אמרת הבעיה שהנבחרת לא מצליחה להדביק פערים זה בגלל הגיל הצעיר?
"אני יכול להגיד לך שבכמה השנים שהתאמנתי, שנה וחצי באיטליה ובשלוש השנים האחרונות במכבי ת"א, קיבלתי דברים שלא קיבלתי ושהיו לי חסרים מאוד לפני שיצאתי לאיטליה. אז פתאום אתה מבין שזה כן היה חסר לך גם דברים פשוטים וקטנים שיכולים לעשות את קפיצת המדרגה הזאת".

יש משהו מרכזי שאתה כן מסמן ככזה שיכול לקדם את השחקן הישראלי?
"רמת אימון, מודעות למה צריך לעשות ומתי צריך לעשות ומה השחקן צריך לקבל, בנוסף לכל התנאים מסביב כמו מגרשים, ביחד עם זה יכול להיות שינוי גדול".

אבי ריקן, טל בן חיים וערן זהבי עם אלי דסה. לא מתייחס לחיסורים (אורן בן חקון)
אבי ריקן, טל בן חיים וערן זהבי עם אלי דסה. לא מתייחס לחיסורים (אורן בן חקון)
 

אמר ראדה פריצה בזמנו בראיון ב-ONE שלימדו אותו בגיל צעיר שכאשר הקשר מגיע לעמדה קדמית יותר, החלוץ יודע אוטומטית שהוא צריך לסגור במקרה של איבוד. אתה זוכר את אימוני הילדים שלך? זה דברים שלמדתם בכלל או שזה היה 'קחו כדור ושחקו'?
"אני לא אגיד עכשיו שלא עבדנו על דברים כי ברור שאת היסודות שלי למדתי בכדורגל הישראלי ויצא ממני שחקן טוב אבל אני חושב שיכלתי לקבל עוד דברים ועם ידע קצת יותר עשיר ויותר חיוני למשחק. אני יכול להגיד לך שאני התרכזתי הרבה פעמים בלחץ של לקחת אליפות ולהבקיע שערים ואתה מפספס דברים בדרך. אבל בסדר, אמרתי, עם שינוי נכון של אימונים נכונים, של רמת מאמנים טובה ותנאים מסביב - יהיה פה שינוי".

 
 "יש מולנו יריבים שהם לא פחות מוכשרים או טובים" 
 
 
 

לערן זהבי יש את התנועה בלי הכדור, את המיקום, את יכולת הסיום. לטל בן חיים יש מהירות אירופאית לכל דבר. לגילי ורמוט יש ראיית משחק אדירה, למונס דאבור יש יכולת כיבוש ובישול מצויינת, נאתכו עושה משחק מעולה, כוכב ברוסיה. ועדיין כל זה לא מתחבר עדיין לנבחרת שיכולה לעשות העפלה ליורו. למה?
"קודם כל, כל המחמאות נכונות. מצד שני יש מולנו יריבים שהם לא פחות מוכשרים או פחות טובים. נבחרות שהשחקנים שלהן משחקים ברמות יותר גבוהות משלנו. גם כבודדים אתה תראה שחקנים מצויינים מחוץ לנבחרת. אז זה לא שיש פה כישלון חרוץ ואתה לא יכול להגיד שהנבחרת הזאת לא יכולה לעשות כלום - אל תסגור לנו את הסיפור של עלייה".

גילי ורמוט ואלי גוטמן. יחסים טובים עם מאמן הנבחרת (אורן בן חקון)
גילי ורמוט ואלי גוטמן. יחסים טובים עם מאמן הנבחרת (אורן בן חקון)
 

עובדה שגם עכשיו, אנחנו מדברים רק על הגעה לפלייאוף וגם היא לא בטוחה.
"בתחילת הקמפיין סימנו את הפלייאוף. אף אחד לא סימן את המקום הראשון או השני. זה שעשינו בהתחלה שלושה משחקים עם תשע נקודות זה לא אומר שאנחנו סימנו את המקום הראשון או השני כריאלי עבורנו כי הוא לא היה ריאלי. בוא נשים את הדברים על השולחן, בוסניה עלתה למונדיאל, בלגיה דורגה במקום הראשון או השני בעולם, אז צריך לשים את הדברים בפרופורציה ולהיות הגיוניים".

נשנה נושא. הייתי אתכם בכמה נסיעות לאחרונה, תמיד לפני כל תחילת אימון אתה ואלי גוטמן משוחחים ביניכם, הוא בונה עליך הרבה. גם עכשיו לקראת שני המשחקים האלה.
"יש בנינו קשר טוב אז מן הסתם  שתראה אותנו מדברים, לפעמים זה בכלל לא קשור לקטע מקצועי. בטוח שהוא מצפה ממני להרבה ואני מודע לציפיות. אני לא אוהב להתחבא מאחורי הדברים ולא מקטין ציפיות מעצמי ובטח שלא הסובבים אותי יקטינו אותן, אז אני מקווה לעמוד בהן".

 
 "במכבי ת"א אנחנו פייבוריטים, בנבחרת אני עושה את מה שאומרים לי. מול אנדורה הייתי חופשי יותר" 
 
 
 

על שחקנים גדולים כמו אייל ברקוביץ', חיים רביבו, אבי נמני, יוסי בניון וכדומה יש מן סוג של ענן\כתם כזה. הצליחו מאוד בקבוצות שלהם, חלק עשו קריירה נפלאה באירופה, אבל בכל הנוגע לנבחרת - לא הצליחו להגיע לאף הישג (יורו או מונדיאל). אתה חושש שזה גם ידבוק בך באיזשהו שלב?
"אני לא חושש מזה, אני פשוט רוצה להשיג את זה. אני רוצה להשיג את זה בגלל שזה משהו שסימנתי לעצמי במהלך הקריירה - אני רוצה באמת לחוות עם הנבחרת טורניר גדול כי אנחנו באמת מדברים על זה כל-כך הרבה שנים וכל פעם הייתה אכזבה כזאת או אחרת. אני סימנתי לעצמי מטרה להגיע ליורו ואני רוצה להגיע לשם. כרגע היורו הכי ריאלי. המונדיאל עוד רחוק ואני לא יודע מה יהיה עד אז, אבל כרגע יש לי סיכוי לעשות את זה ואני אלך על זה בכל הכוח". 

ערן זהבי. קשר טוב עם גוטמן  (משה חרמון)
ערן זהבי. קשר טוב עם גוטמן (משה חרמון)
 

אתה מרגיש שהצלחת להביא את ערן זהבי לנבחרת במלואו עד היום?
"אתם מדברים על ערן זהבי של מכבי ת"א ואני תמיד מנסה להחזיר אתכם למציאות. במכבי אנחנו הפייבוריטים ברוב הזמן ומגיעים להמון מצבים והתפקיד שלי שם הוא הרבה יותר שונה ממה שאני מקבל בנבחרת. בנבחרת אני עושה את מה שאומרים לי ומה שצריך לעשות בשביל נבחרת ישראל כי אנחנו לא תמיד פייבוריטים. אז נגד אנדורה הייתי יותר חופשי ובלי כל-כך הרבה משימות, אבל מול בלגיה ו-וויילס צריך לרוץ אחרי המגן כל הזמן ואתה רוב הזמן בהגנה ומן הסתם שלא תבקיע כל-כך הרבה כמו במסגרת הקבוצתית. אבל מבחינתי כל עוד אלי מרוצה ממני וממה שאני עושה אז זה מה שצריך".

אבל אני לוקח את זה לכיוון האישי. אתה הכי ביקורתי כלפי עצמך, יותר מכולם, ואני מניח שזה קצת כן מפריע לך שאתה לא כל-כך דומיננטי כמו שאתה בקבוצות שלך, עזוב מכבי ת"א. גם בעבר היית יותר דומיננטי בקבוצות שלך.
"קודם כל להיות דומיננטי זה לאו דווקא להבקיע. אני חושב שאני כן משפיע מאוד על המשחק. לפעמים זה לטובה ולפעמים לא הכי הולך, אבל מבחינת דומיננטיות אני כן מביא את זה. אבל גם במכבי אמרתי תמיד שאני שחקן של מאמן. כמו ששנה שעברה שאלתם אותי כל הזמן 'למה אתה משחק חלוץ?', ו'למה אתה לא אומר שאתה לא רוצה לשחק כחלוץ', כל מה שהמאמן אומר לי אני תמיד אנסה לעשות הכי טוב לקבוצה לפני האינטרס האישי שלי. אם אבקיע עשרה שערים בקמפיין ולא נעלה, אז זה שווה משהו? לא. מבחינתי לא. אז אני אשתדל תמיד לעשות את מה שהמאמן שלי מבקש ורוצה, ואם על הדרך ייצא שאבקיע שערים, אני אשמח".

 
 "יש פה שחקנים שחוו במות אירופאיות, אנחנו חושבים איך לשמח אנשים" 
 
 
 

אחרי שהגעת לליגת האלופות זאת המטרה המרכזית הבאה שלך לקריירה - הגעה עם הנבחרת ליורו?
"כן. מתחילת הקמפיין זאת המטרה שלי. מכבי ת"א בליגת האלופות ונבחרת ישראל ביורו. אחת השגנו אני מקווה שהשנייה תסתיים באותה תוצאה".

יש פה דבר די תקדימי. אתם תשעה שחקנים מאותה הקבוצה בנבחרת, מונס דאבור שהיה חלקם מכם, ברק לוי זה השחקן ה-11, זה עוזר לכם? זה הופך את הנבחרת לאחת שמכירה את עצמה מבפנים יותר טוב?
"ברור שאתה בא למקום ואתה מקבל הרבה מהקבוצה שלך באותה נבחרת אז יש לך יותר יכולת לתקשר ולהבין עם מי אתה משחק. אני יודע את היכולות של כל שחקן במכבי ומה הוא יכול להביא ומתי הוא יראה אותי אם אני עושה תנועה לעומק או בא לקבל את הכדור לרגל. אבל בנבחרת זה שונה, יש שיטה אחרת, יש יריב אחר, ויש דרישות אחרות. ברור שזה עוזר לכל המרקם אבל זה לא מבטיח שום דבר".

ערן זהבי. לא מסתפק בהעפלה לליגת האלופות (משה חרמון)
ערן זהבי. לא מסתפק בהעפלה לליגת האלופות (משה חרמון)
 

הניסיון האירופי האחרון שצברתם בקבוצה עוזר?
"אני לא חושב שזה משהו שיכול להשפיע. יש פה הרבה שחקנים שחוו במות אירופיות והופעות בנבחרת אז כשאתה בא למשחק הזה אתה לא באמת חושב מה עשית נגד קבוצה כזאת או אחרת במסגרת אירופית אלא חושב על איך לקחת נקודות ולשמח אנשים".

 
 "אני לא אותו שחקן שהייתי בהפועל ת"א, גוטמן יודע מה הצד החזק שלי" 
 
 
 

אתה יודע, אלי גוטמן הביא אותך בזמנו להפועל ת"א ושיבץ אותך כקשר 50-50. בהמשך עברת לשחק מתחת לחלוץ ואמרו ששם אתה הכי טוב. אבל ערן זהבי היום הוא חלוץ לכל דבר. השאלה היא האם עשינו טעות שנכנסנו בפאקו בעונה שעברה ואיפה אתה באמת מרגיש הכי נוח?
"קודם כל בהפועל ת"א הייתי שחקן אחר. תמיד היה לי חוש לשערים אבל הייתי משחק בעמדה אחורית, אז המספרים לא היו כאלה. אמרתי עוד הפעם, נוח לי בכל תפקיד בהתקפה. אני לא אותו שחקן שהייתי בהפועל ת"א, ממש לא, ואלי יודע את זה. הוא הפנים את זה כי באמת הוא רואה איפה הצד החזק שלי, איפה היכולות שלי באות לידי ביטוי והוא יודע להשתמש בי מתי שהוא צריך ואיפה שהוא צריך. הוא יודע שאני תמיד אשחק איפה שהוא יצטרך אותי למען הקבוצה, עם הדרישות שאקבל, זה מה שאנסה לבצע".

זאת אמרת, עם כל ההתעסקות בשנה האחרונה עם העמדה שלך עשינו עוול למאמן שלך וגם קצת לך?
"כן. תשמע, כל ההתעסקות הזאת איפה אני משחק ומתי, היו הרבה פעמים ששיחקתי בשמאל, ושיחקתי באמצע ובימין. כששיחקתי חלוץ ולא הייתי מבקיע אז זה היה 'למה הוא משחק חלוץ?', אבל כשהבקעתי אף אחד לא אמר 'וואי, פאקו גאון, עשה אותו חלוץ', אף אחד לא אמר את זה. אבל באמת אני חושב שהמאמנים שלי יודעים בדיוק איפה לשים אותי ונגד מי ומתי אז תנו להם את הקרדיט ואני מה שיגידו לי, שם אשחק".

פאקו. &qout;אף אחד לא אמר שהוא גאון&qout; (יניב גונן)
פאקו. "אף אחד לא אמר שהוא גאון" (יניב גונן)
 

הספק השערים שלך מאז שחזרת מפאלרמו הוא לא משהו רגיל. בשתי העונות האחרונות כבשת בכל המסגרות 36 שערים. העונה אתה כבר מתקרב למחצית מהכמות עם 15 שערים ואנחנו רק באוקטובר. מה הלאה?
"מה הלאה? אחזור על זה בכל פעם כשתשאלו אותי. אני לא מתעסק בלהבקיע שערים. לא תראה אותי בועט ממצבים מטורפים או מנסה להבקיע בכוח. השערים באים כי אנחנו משחקים טוב כקבוצה וכנבחרת. ברגע שנשחק טוב, אני אהיה שם כדי לנסות להבקיע את השערים אבל לא על חשבון הקבוצה או על חשבון הנבחרת".

ההצלחה הזאת הביאה איתה התעסקות מאוד גדולה כי כל פעם כשערן זהבי לא כובש הוא במשבר, אבל כשהוא מצליח הכותרות משוות אותך למספרים של מסי ורונאלדו.
"מבחינתי זאת מחמאה גדולה בשבילי שבכל פעם כשאני לא מבקיע שניים-שלושה משחקים מתחילים לספור לי שניות ודקות ולאורך כמה זמן לא הבקעתי, אז אני חושב שהגעתי למצב שבאמת כיף להיות בו. אומנם לפעמים אנשים יכולים להגיד שזה מלחיץ אותי, אבל מבחינתי אם אני שומר את עצמי בפרופורציות ויודע שלפעמים אני משחק טוב בלי להבקיע, ולפעמים זה גם הפוך, כי אני יכול להבקיע צמד ולחזור הביתה ולהגיד לעצמי 'וואלה, היית חלש היום', אבל אתם תעשו כאילו הייתי מצוין. אז מבחינתי זה לא משפיע עליי לא לצד הזה ולא לצד הזה".

זהבי. &qout;לא מתעסק בלהבקיע שערים&qout; (משה חרמון)
זהבי. "לא מתעסק בלהבקיע שערים" (משה חרמון)
 

אז זה לא מתדלק אותך כל העיסוק הזה?
"ברור שזה מתדלק אותי להבקיע כל הזמן ולהשתפר ולעזור לקבוצה שלי כמה שיותר, אבל אם תגידו שאני מצוין אחרי שהבקעתי צמד ואני יודע בתוך עצמי שהייתי לא טוב, אז אני אקח את הביקורת הזאת ואשים בצד. ואם תגידו שהייתי ממש לא טוב כי לא הבקעתי, אבל אני חושב שהייתי טוב והמאמנים יודעים שהייתי טוב, אז אני יודע להפריד את הביקורת הזאת".

 
 "המטרה היא לעזור לנבחרת להביא ניצחון, מצידי לשבת על הספסל אם זה מה שיביא ניצחון" 
 
 
 

אז הכוונה היא שהמטרה שלך לקראת שבת היא לעזור לנבחרת לנצח ולא להיות הכוכב שלה.
"חד משמעית, כן. המטרה היא לעזור לנבחרת רק להביא ניצחון ומצידי אם אשב על הספסל וזה מה שיביא ניצחון".

בוא נסגור את הנושא הראשון. חלוץ, מתחת לחלוץ, איפה אתה הכי אוהב?
"באמת שנוח לי בכל עמדה בהתקפה. זה פלוס שלמדתי לשחק בכמה עמדות. בהתחלה בתור חלוץ היה קצת קשה אבל קיבלתי טיפים וכיוון נכון ולפעמים אני מרגיש במשחקים מסויימים מצוין כחלוץ ובמשחקים אחרים מעדיף לשחק בשמאל או באמצע".

זהבי: &qout;באמת שנוח לי בכל עמדה&qout; (משה חרמון)
זהבי: "באמת שנוח לי בכל עמדה" (משה חרמון)
 

אני חייב לשאול אותך את זה, למרות שכאחד שעבר דבר דומה מאוד אליך בילדות אני קצת לא אוהב את זה אבל זה כן הפך לסוג של דיון אז אשאל אותך. בשני הראיונות האחרונים שלך נשאלת על אבא שלך וסיפרת בעצם את מה שהתרחש בילדות והוא החליט לאחרונה לענות לך. יצא  לך לראות?
"לא חושב שאני צריך להתייחס לזה. ברור שראיתי מה הוא אמר. אנשים שולחים והכל עובר היום בוואטסאפ בשניות. אני לא רוצה להתייחס לזה. אני שלם עם עצמי ולא צריך לבוא והוא אמר ככה אז אני אגיד ככה. זה לא העניין בכלל ואני לא חושב שאמרתי משהו שצריך לפגוע. שמתי את העובדות על השולחן ואם זה לא נעים למישהו, זאת הבעיה שלו. כרגע זאת לא המסגרת הנכונה להתייחס לזה, בטח לא לפני משחק כזה".

 
 "אני חוזר הביתה ויודע מה יש לי, לא צריך יותר מזה" 
 
 
 

אמרת לי בראיון לפני וויילס שעם ההצלחה שלך פתאום הגיעו כל מיני אנשים שרצו לקחת חלק מהעוגה, שנזכרו פתאום שהם מכירים אותך וניסו להתקרב מחדש רק בגלל ההצלחה. דיברת גם עליו?
"לא, לאו דווקא. דווקא זה לא היה המקרה. אבל אמרתי את זה בכלליות. זה לכיוון ההפוך גם".

ערן זהבי חוגג (רדאד ג´בארה)
זהבי. "הבן שלי קופץ עליי בתמימות, בלי שום אינטרס אחרי כל משחק" (רדאד ג´בארה)
 

כמה זה חשוב לקריירה שלך השקט והתמיכה שאתה מקבל מהאנשים הקרובים אליך, מאמא שלך ומאשתך?
"הם חלק מרכזי בהצלחה שלי. בקריירה שלי. אני תמיד במקום שאיפשהו אני על קרקע בטוחה. אני חוזר הביתה ויודע מה יש לי. אני יודע מי האנשים האמיתיים שאוהבים אותי ותמיד יגידו לי אמת בפנים, ויש לי את האיזון שלי שזה אמא שלי, אשתי, אח שלי, הילדים. לא צריך יותר מזה".

 
 "מקווה שהקיץ לא תהיה לי חופשה" 
 
 
 

יש דבר יותר משמח מזה שאתה מבקיע שער ואז רואה את הבן שלך עושה פיו-פיו כמוך?
"את האמת שלא. אין. כל פעם אחרי משחק, דווקא ברגעים הלא טובים, זה יותר כיף. הוא קופץ עליך בתמימות בלי שום אינטרס. הבקעת לא הבקעת, לא מעניין אותו שום דבר. אתה מקבל אהבה, רואה אותם ושוכח את הכל".

לסיכום, איפה תהיה בעשירי ביוני? בחופשה המסורתית בארה"ב או בצרפת?
זהבי צוחק. "אני מקווה שהעונה לא תהיה לי חופשה, נגיד את זה ככה. מוותר על החופשה בכיף".

אסור לפספס
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
נגןפחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
פחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */