יום חמישי, 28.03.2024 שעה 16:23

כוכב עולה והחוב של כספי: הסגל ליורובאסקט

דוסון יפרוץ, הקפטן ירצה למחוק את חרפת הטורניר הקודם, פישר יספק מטריה אווירית וגרין ישאף לשבור שיא. אלו הם 12 הנבחרים של אדלשטיין לטורניר

|
גרין וכספי. שאיפות שונות, אותה מטרה (איתי כהן)
גרין וכספי. שאיפות שונות, אותה מטרה (איתי כהן)

ההכנה של נבחרת ישראל לאליפות אירופה לא יכולה הייתה להיות גרועה יותר עבור המאמן הלאומי ארז אדלשטיין. משחקנים שלא פתחו את האימונים כל אחד מסיבותיו שלו ועד לסנטר קשיש שלא שיחק כדורסל כשמונה וחצי חודשים. כך התכוננה הנבחרת לקראת יורובאסקט 2015, הטורניר בו תרצה למחוק את חרפת הטורניר הקודם בו הודחה בשלב המוקדם.

תחילה, מספר רב של נבחרות יריבות סרבו לקיים מול הנבחרת משחקי אימון, בבית או בחוץ. גם בגזרת השחקנים כאמור לא היה שקט: יוגב אוחיון וליאור אליהו איחרו להצטרף לאימונים כל אחד מסיבותיו הוא; הרכז הוותיק אפיק ניסים, המבולבל אפשר להגיד,  שוחרר תחילה מההכנה, חזר לבקשת המאמן, ולבסוף נופה מהסגל.

גם בצבע, כמו במשחקים, לא היה פשוט לנבחרת: יניב גרין הקשיש לא שיחק שמונה וחצי חודשים כדורסל, אולם נזרק למים העמוקים כדי להציל את מצבת הגבוהים באליפות. בנוסף, דיאור פישר ורוברט רות'בארט הסתבכו בפציעות והתקשו להשלים אימונים. ובכל זאת, כל התירוצים הצידה. המאני טיים הגיע.

ארז אדלשטיין. ההכנה ממש לא הייתה אידאלית (איתי כהן)
ארז אדלשטיין. ההכנה ממש לא הייתה אידאלית (איתי כהן)
 

הנבחרת סיכמה את ההכנה עם מאזן מביך של 7:1 כאשר הניצחון היחיד הגיע על נבחרת אסטוניה החלשה, ואילו ההפסדים, לבוסניה, מקדוניה, אוקראינה, סרביה, וקרואטיה. כעת, רגע לפני הג'אמפ-בול הרשמי ליורובאסקט, ONE עושה לכם סדר ומונה את הציפיות מכל שחקני הסגל באליפות.

עומרי כספי
במוקדמות בשנה שעברה הפורוורד של סקרמנטו קינגס סיפק קמפיין מצוין והוביל את הנבחרת בנקודות כשהוא קולע ב-50% מחוץ לקשת. אלא שבאליפויות אירופה עסקינן וכאן לכספי קיים חוב. פעם אחת הוא וויתר על קמפיין לטובת ה-NBA ופעם אחרת החלים מפציעה. את הכישלון המביך באליפות הקודמת כספי לא שכח, וכעת, כשהוא הכוכב הבלתי מעורער, חובת ההוכחה היא עליו - להוביל את הנבחרת לשיאים חדשים (או לפחות למשחקי ההצלבה).

גל מקל
הרכז הראשון של הנבחרת סיפק קמפיין מוקדמות נהדר אשתקד בהיעדרו של יוגב אוחיון. אלא שמאז הרבה מים עברו בירקון. מקל שיחק במוקדמות כשחקן הדאלאס מאבריקס, ומאז הספיק לעזוב את ה-NBA, לשחק ברוסיה, ולחתום בסרביה. מקל יתמודד נגד רכזים מהטופ של ה-NBA ואירופה וינסה להוכיח שוב שהוא לא מפחד מכלום.

גל מקל (איתי כהן)
גל מקל. ינסה להוכיח שהוא לא מפחד מכלום (איתי כהן)
 

יוגב אוחיון
קפטן מכבי ת"א בעונה החולפת סיפק סדרה של הופעות מעודדות בהכנה יחסית לשחקן שהיו ספקות לגבי השתתפותו ביורובאסקט בגין מחלה. אוחיון יכול לשחק ליד מקל, ולימונד. הוא אף שיפר את יכולת הקליעה מחוץ לקשת, כך שמסוכן להמר נגדו (ונבחרות בכל זאת יהמרו נגד הקליעה שלו). הרכז בן ה-28 יצטרך לנצל את האתלטיות והזריזות ההגנתית שלו מחד, ואת יכולת החדירה והמסירה מאידך.

יוגב אוחיון ועומרי כספי (איתי כהן)
יוגב אוחיון ועומרי כספי. הרכז שיפר את הקליעה מבחוץ (איתי כהן)
 

ליאור אליהו
ה-MVP של הליגה הישראלית אשתקד הציג משחקים טובים והיה לאחד היציבים בהכנה. אליהו שידרג בעונה החולפת את האלמנט ההגנתי, אך הליגה הישראלית לחוד ואליפות אירופה לחוד. ביורובאסקט ההגנות שונות, האינטנסיביות גבוהה יותר, ורמת האגרסיביות עולה, כך שאליהו יצטרך לישר קו עם שחקני היריבה כדי שלנבחרת יהיה סיכוי לצאת עם משהו מהבית המוקדם.

ליאור אליהו (נעם מורנו)
ליאור אליהו. השיפור באלמנט ההגנתי יבוא לידי ביטוי גם באירופה? (נעם מורנו)
 

דגן יבזורי
הרכש החדש של מכבי ת"א ירשום את הפריצה האמיתית הראשונה במדי הנבחרת כשהוא בגיל יחסית מתקדם, ועדיין מדובר בקלע הכי טוב שיש לארז אדלשטיין בסגל, או לחילופין, הקלע היחיד. משחקי אליפות אירופה יהוו הכנה טובה עבור יבזורי לקראת הרמה ביורוליג, כאשר כבר מול נבחרת קרואטיה ניתן היה לראות כי הידית מהעמק לא התקשה להפציץ.

דגן יבזורי ושון דוסון (משה חרמון)
דגן יבזורי ושון דוסון. אליפות ראשונה לשניהם (משה חרמון)
 

אלישי כדיר
הפוינט-פורוורד של הפועל אילת נופל בין העמדות בזירה האירופית, אך ביורובאסקט הצפי מכדיר יהיה לתרום כאשר הנבחרת תעבור ל-"סמול בול", לתת אוויר לסנטרים, לשלוח מרפקים ולפוצץ בהגנה. כדיר מסוגל לאיים מחצי מרחק ואפילו לעשות נזק ליריבה מהפוסט, אך האנרגיות והרוח החיובית שיביא לנבחרת תהיינה המשמעותית ביותר.

שון דוסון
הטאלנט הצעיר הולך לעשות את הפריצה הגדולה בימים הקרובים בזירה הבינלאומית. לדוסון משחק משובח במגרש הפתוח, אך כדי להרוויח את האמון של המאמן הלאומי, הוא חייב לשחק באחריות גם במשחק העומד, ולכופף ברכיים בהגנה. 15 דקות טובות של דוסון מהספסל עשויות להיות משמעותיות מאוד ולקרב את הנבחרת לניצחון. הכי חשוב שיוריד חלודה בינלאומית ויוריד את  הבוסריות ברמות הגבוהות.

דיאור פישר
המתאזרח הישראלי לא הציג הכנה מרשימה ואף נפצע במהלכה, אך העובדה שהגיע לישראל והתאמן עם הנבחרת החל מה-20 ביולי מעיד על הרצון שלו לתרום להצלחת המדינה. פישר מגיע אחרי עונה אישית מצוינת בקאזאן ופגרה טובה עוד יותר שהחזירה אותו לישראל ולמשפחה עם החתימה בהפועל ירושלים. פישר הינו המטרייה האווירית המשמעותית היחידה בצבע עבור אדלשטיין והוא יהיה חייב להיות דומיננטי בשני צידי המגרש.

רביב לימונד
הקומבו-סקורר המצוין של הפועל ת"א הוא גם השומר אחד-על-אחד הכי טוב בנבחרת. לימונד אמור ללחוץ את הכדור, ויכול ליצור לעצמו מצבי קליעה ברמה גבוהה. המחסום של יותם הלפרין בנבחרת כבר איננו וכעת לימונד חייב לתפוס את המשבצת של הסקנד-גארד הבכיר ולייצר לנבחרת פעולות טובות.

ד´אור פישר (איתי כהן)
ד´אור פישר. חייבים את הדומיננטיות שלו בשני צידי המגרש (איתי כהן)
 

יניב גרין
שמונה חודשים וחצי לא שיחק יניב גרין כדורסל. מאז הפציעה מול הפועל חולון בליגה ועד למשחק ההכנה מול נבחרת סרביה, גרין לא שותף במשחק פעיל. הסנטר בן ה-35 עצמו אפילו היה סקפטי לגבי האפשרות שיחלים בזמן להשתתף בקמפיין.  הקאמבק שלו יש אף כאלו שמגדירים את הקאמבק שלו כ-"נס". לנסיון של גרין באליפויות אירופה אין שני בנבחרת הנוכחית כאשר בסופה הוא ישמח לחזור כשיאן ההופעות של הנבחרת בכל הזמנים. למען האמת, כן פצוע או לא פצוע, איך שנראו יתר הגבוהים בהכנה, היה זה אסון לנסוע בלעדיו. אנחנו מחזיקים לו אצבעות.

בר טימור
הגארד הירושלמי שנכנס לסגל הסופי על חשבון אפיק ניסים כחלק מהצערת הנבחרת לא קיבל מספיק הזדמנויות בהכנה. בדקות המועטות שכן שיחק, ברוב המקרים, טימור היה נפלא והציג יכולת טובה בשני צדי המגרש. טימור חווה חצי עונה שנייה טובה מאוד במדי האלופה והתקווה היא שבקמפיין בכורה ביורובאסקט, יוכל להשתפשף ולצבור ניסיון ובטחון להמשך.

רוברט רות'בארט
השחקן המצטיין של משחק האולסטאר והשחקן המשתפר של מנהלת הליגה חזר לנבחרת ושריין לעצמו מקום בסגל הסופי לאליפות. רוברט יהיה הגבוה השלישי אחרי פישר וגרין, אך מבחינת ניסיון וכישרון הוא לא נופל מהשניים הראשונים כאשר גם הוא מסוגל לרווח את הרחבה ואפילו שיחק עונה אחת טובה ביורוליג במדי לובליאנה. עקב האכילס של רות'בארט הוא בהגנה, ושם אדלשטיין מצפה ממנו שלא יתבייש להעיף מרפקים, ולהיות הרבה יותר אגרסיבי במאבק על הכדורים החוזרים.     

רוברט רות´בארט מריאן סוסיץ´)( (מערכת ONE)
רוברט רות´בארט מול מריאן סוסיץ'. לא נופל מגרין ופישר
 
       

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */