יום שישי, 26.04.2024 שעה 01:25
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

קורטואה הסרבי: העסקה הנהדרת של ראיקוביץ'

סופרסטאר (עם מניירות), פוטנציאל ענק (עם בעיה בקרנות), אלוף עולם. הכירו את שוער מכבי ת"א, שהגיע בעסקה שגרמה לכולם להחוויר. משחק על שש נקודות

|
פרדראג ראיקוביץ´. קורטואה הסרבי
פרדראג ראיקוביץ´. קורטואה הסרבי

1. פרדראג ראיקוביץ' התקשה לשלוט ברגשות שלו ביום ראשון. הכוכב האדום בלגרד סיימה בדיוק את משחק הבית מול יאבור בניצחון 0:1, עלתה על חשבונה לפסגה וראיקוביץ' השתולל משמחה. עם השריקה הוא פשט את אפודת השוער שלו, רץ לעבר כתבת הקווים של הטלוויזיה הסרבית, חיבק ונישק אותה בעודה מעבירה דיווח בשידור חי, הגיש לה את האפודה ולחש משהו על אוזנה. בהמשך, חזר על הדברים למיקרופונים: "המשחק האחרון שלי בכוכב האדום יהיה בסוף העונה כשנחגוג אליפות".

ראיקוביץ' ילד. עוד לא בן 20. אולי בעתיד הוא עוד ילמד למתן את ההצהרות, אבל הסרבים אוהבים אותו כמו שהוא. כוכב מלידה. שחקן שמגיל קטן אומרים לו כמה הוא גדול, כמה הוא יהיה גדול ואין לו שום בעיה זה. קפטן בגיל 19, אלוף אירופה, אלוף עולם, בעל תג מחיר של שלושה מיליון יורו ותווית של שוער העתיד של הכדורגל הסרבי (ואולי השוער הטוב בעולם לגילו). יש לו מניירות, לפעמים הוא נתפס כטיפוס קצת שחצן והוא נהנה מכל רגע מתשומת הלב סביבו.

סשה, אביו של ראיקוביץ', היה שוער שלא הגיע לרמות הגבוהות. כבר בגיל 7, פג'ה הקטן החל לגלות עניין בכדורגל וסשה היה מאמנו הראשון. בגיל 13, כשהיה ברור שהילד מוכשר, הוא עזב את בית הוריו כדי להצטרף למחלקת הנוער של יגודינה. מאמן השוערים לקח אותו תחת חסותו וגידל אותו וראיקוביץ', למרות הקשיים, המשיך לפרוח. בגיל 16 כבר היה חלק מסגל הקבוצה הבוגרת של יגודינה ובמרץ 2013 רשם הופעת בכורה.

הפלא הפך לסנסציה באותו קיץ. יחד עם מילוש ווליקוביץ' מטוטנהאם (משחק היום כמושאל אצל גיא לוזון בצ'רלטון), ראיקוביץ' היה השחקן הצעיר בסגל נבחרת הנוער של סרביה לאליפות אירופה. זה לא מנע ממנו לרשום הצגות כולל עצירת שני פנדלים בדו קרב בעיטות ההכרעה מול פורטוגל בחצי הגמר ושער נקי בגמר מול צרפת. סרביה זכתה בטורניר והשוער נבחר לנבחרת המצטיינים.

ראיקוביץ (מערכת ONE)
ראיקוביץ'. העתיד של הכדורגל הסרבי
 

כמה מחברי הנבחרת הזו עשו מיד אחרי האליפות את דרכם לקבוצות בליגות הבכירות. אלכסנדר מיטרוביץ', למשל, חתם באנדלרכט והקיץ השלים מעבר לניוקאסל תמורת 13 מיליון ליש"ט. ראיקוביץ' עשה צעד ביניים וחתם בכוכב האדום בלגרד. נפרד מיגודינה בה רשם 360 דקות בלבד במהלך הקריירה הבוגרת. בהצגה הרשמית שלו נתן משפט טיפוסי: "הגעתי למועדון הגדול בסרביה".

ראיקוביץ' חיכה עד המחזור האחרון בליגה כדי לרשום את הופעת הבכורה. ברוב המשחקים הוא אפילו לא התלבש, אבל במועדון ידעו מה יש להם ביד. בקיץ השוער הבכיר בובאן באיקוביץ' נפרד לטובת הצעה מבלגיה וראיקוביץ' תפס את מקומו. משם הכל היסטוריה. הוא פתח את העונה עם 652 דקות רצופות ללא ספיגה ובסך הכל הוציא 16 כדורים מהרשת במשך עונה שלמה ושמר 16 פעמים על שער נקי.

ראיקוביץ' משך עניין ונכנס לפנקסי הסקואטים כבר במהלך העונה. אלא שהמונדיאל עד גיל 20 בניו זילנד לקח אותו למקום אחר. סרביה התגברה על הפסד במחזור הפתיחה, נמנעה מהדחה בשמינית הגמר, ניצחה את ארצות הברית בפנדלים ברבע הגמר (שוב ראיקוביץ' עצר פעמיים), נזקקה להארכה גם בחצי גמר מול מאלי וניצחה את ברזיל בגמר עם שער ניצחון בדקה ה-118. דור הזהב חגג תואר נוסף. ראיקוביץ'? הוא כמובן נבחר לשוער הטורניר.

בסרביה מיהרו להשוות את הדור הנוכחי לנבחרת יוגוסלביה הצעירה שב-1987 זכתה גם היא במונדיאל. אז שיחקו במדיה רוברט יארני, זבונימיר בובאן, רוברט פרוסינצ'קי, פרדראג מיאטוביץ' ודאבור שוקר, אבל ראיקוביץ' לא התרשם: "אנחנו לא פחות טובים מהם". שחצן, כבר אמרנו. אולי מכביסט.

בובאן (מערכת ONE)
בובאן. השוו את הדור הנוכחי בסרביה לדור שלו
 

2. כוכבי הנבחרת החלו להתפזר ביבשת מיד אחרי האליפות. המגן הימני מילאן גאיץ' הלך לבורדו, הבלם סרג'ן באביץ' חתם בסוסיאדד ועל כוכב הנבחרת סרגיי מילינקוביץ' סאביץ' לאציו שילמה תשעה מיליון יורו. ראיקוביץ' הבין שאין יותר למה לחכות. בראשית יולי שיחקה הכוכב האדום בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית והפסידה 2:0 לקייראט הקזחית: "תזכרו את השם שלו", החמיא בסיום מאמן קייראט ולדימיר וייס. "הוא הציל אותם מתבוסה וברור שהוא אחד השוערים הטובים באירופה".

בשבועות האחרונים שמו הוזכר למספר רב של קבוצות. גלאסטסראיי הגישה הצעה רשמית בגובה שלושה מיליון יורו לפני קצת יותר משבוע, אבל הכוכב האדום סירבה. אחד מחברי ההנהלה ביקש מהשוער לכבד את האוהדים ולא לעבור לקבוצה הטורקית, זכר לתקרית בה נרצח אוהד הכוכב האדום לפני המפגש בין קבוצות הכדורסל של המועדונים בשנה שעברה באיסטנבול.

המבורג הפעילה לחצים בשבוע האחרון וב"בילד" אף תואר ראיקוביץ' כ"שוער הצעיר הטוב בעולם". רגע לפני שהעסקה עם מכבי תל אביב נסגרה הגיעה משלחת של נציגי אוגסבורג ונפגשה בבלגרד עם נשיא הכוכב האדום, אך ללא הועיל. מכבי הייתה חדה יותר ונחושה יותר והשוער הסתנוור מהמחשבה שישחק בליגת האלופות.

עיתונאים סרבים מספרים שראיקוביץ' מבין שהוא קיבל הזדמנות לדלג על מדרגה. במקום לעבור למועדון אירופי בכיר, להילחם על מקומו או להיכנס ללופ של השאלות כמו חבריו לנבחרת סרביה הצעירה, הוא העדיף להגיע למקום בו יהיה שוער ראשון. כל זה לא היה קורה, כמובן, לולא ההעפלה לליגת האלופות, החשיפה והכסף הגדול.

"הוא שוער ענק", מחמיא מאמן העבר הסרבי דרגוסלב סטפנוביץ' בשיחה עם ONE. "הטוב ביותר בליגה הסרבית וללא ספק אחד הטובים בעולם לגילו. הוא מזכיר לי את טיבו קורטואה בתחילת הדרך בגנק. תוך שנה שנתיים המחיר שלו יהיה 10 מיליון יורו".

בסרביה כבר החליטו שהוא יוביל את הנבחרת הבוגרת בקמפיין מוקדמות המונדיאל, מה שצפוי עוד יותר לעזור לתג המחיר. אגב, למרות גילו, לראיקוביץ' יש כבר הופעה אחת בנבחרת הבוגרת במשחק ידידות מול קולומביה לפני כשנתיים. כשהגיע הזימון, אמר אז הילד בן ה-17 בפשטות: "זה מגיע לי".

ראיקוביץ´ (רויטרס)
ראיקוביץ´. תואר כ"שוער הצעיר הטוב בעולם" (רויטרס)
 

3. ראיקוביץ' מתנשא לגובה 1.91, ניחן באינסטינקטים מצוינים ומצטיין באחד על אחד, אבל בסרביה מדברים בזהירות על בעיה קלה במצבים נייחים. הכוכב האדום, מספרים שם, ספגה רק שישה שערים מפתיחת העונה, אבל מחצית מהם כתוצאה מקרנות.

מעבר לזה, הילד פשוט סופרסטאר על כל המשתמע מכך. התקשורת לא מרפה ממנו (גם כי הוא תמיד מספק את הסחורה), הבחורות מקיפות אותו ולפני משחק חוץ, אוהדי הקבוצה היריבה רוצים להצטלם רק איתו. עם פרסום המעבר הצפוי לישראל ועד שנפרד מהשחקנים, תקשורת הספורט בסרביה עסקה בדבר אחד. ילד שעוד לא מלאו לו 20.

ביום חמישי לפני אימון הערב ניגש השוער לחברו לקבוצה, הישראלי עידן ורד, ושאל על מכבי ת"א. ורד המליץ בחום. התנאים הכספיים נסגרו במהירות. 400 אלף יורו. חוזה לחמש שנים. מספרים שמיד אחרי הניצחון על באזל ניגש מיץ' גולדהאר לג'ורדי קרויף ואמר לו שהוא רוצה להחתים עכשיו שוער לחמש שנים.  גולדהאר הסכים לשלם וקרויף את יוקאנוביץ' סגרו את אחת העסקאות המדהימות שנראו בכדורגל הישראלי אי פעם. 

ורד בבלגרד. המליץ בחום לשוער להגיע למכבי ת&qout;א
ורד בבלגרד. המליץ בחום לשוער להגיע למכבי ת"א
 

4. בואו נתעכב רגע כדי להסביר כמה גדולה. מכבי ת"א מחתימה שוער שנבחר על ידי "פראנס פוטבול" לאחד מ-50 הכדורגלנים הצעירים הטובים בעולם. פוטנציאל מכירה מיידי בסכומים שהכדורגל הישראלי לא מכיר. זו עסקה תקדימית. אפילו אייגביני יעקובו הגדול, שבמשך שנים ניסו מאמנים וסוכנים לשים ידם על מציאה כמוהו, לא הגיע לכאן בכזה מעמד כמו השוער הסרבי.

זו עסקה ששמה את מכבי ת"א בליגה בה היא רוצה להיות, לצד מועדוני צמרת בליגות מהדרג השני ומועדוני מרכז טבלה ומטה בליגות הגדולות. כיאה לקבוצה בליגת האלופות. זו עסקה שמראה שקרויף ממשיך לעשות כאן מה שהוא רוצה, לקבוע טרנדים ולהראות שהמחשבה שלו נמצאת צעד אחד לפני כולם. היכולת של קרויף לשלוף מהלך מפתיע בכל רגע נתון מדהימה ומפחידה במיוחד כשהתקציב שהוא מקבל מהבוס שלו רק יילך ויגדל. בקיץ דיברנו על הקסם שפג ועל קבלת החלטות לקויה. אז דיברנו.  

ההולנדי נשחט כאן על בחירת זרים ועל הימנעות מהימור על זרים. בעונות הראשונות שלו הוא הלך על ותיקים בסוף הקריירה עם שמות מרשימים יחסית. זה עבד נהדר עם ראדה פריצה ונתן השראה. למכבי חיפה, למשל. כך צירפו הירוקים את מיצ'ל, מוחמדו אדיריסו ורק השבוע את לודוביק אוברניאק. הפולני הוא רכש אדיר. שחקן עם רזומה כזה לא מגיע בדרך כלל לישראל גם בגיל 30. הירוקים חשבו בגדול והבריקו, אבל אז הגיעה החתמת ראיקוביץ' ושוב גרמה להם להיראות חיוורים.       

כן, קרויף השאיר אחריו נפגעים ותחושה של תקיעת סכין בגב. למשל חואן פאבלו שגילה יציבות מול באזל. לא יהיה פשוט לשוער בן 37 למצוא קבוצה ימים ספורים לפני סגירת חלון ההעברות העולמי. במשך קיץ שלם, גולדהאר ישב על הכסף וג'ורדי נמנע ממהפכה נוספת מלבד מינוי המאמן. ההעפלות לפלייאוף ולאחר מכן לשלב הבתים הובילו לשחרור הדרגתי של הכסף. אבי ריקן, אחר כך אלי דסה ושלומי אזולאי ועכשיו ראיקוביץ' ואולי עוד מגן. מכבי ת"א מבינה שתחושת הכיף וההיי מההעפלה לשלב הבתים עלולה עוד להתחלף ב"מתי הסיוט הזה כבר ייגמר". ויותר גרוע, אם לא מגיעים ערוכים להתמודדות בשתי מסגרות, מפסידים בשתי מסגרות.

ויש גם את סוגיית המושאלים. ברק לוי עזב למכבי נתניה במחשבה שיחזור כשוער ראשון. חביב אוחיון קודם לעמדת השוער השני עם הבטחה שבונים עליו לעתיד. איפה יהיו השניים הללו בקיץ הבא?

קרויף. השאיר נפגעים (יניב גונן)
קרויף. השאיר אחריו נפגעים ותחושה של תקיעת סכין בגב (יניב גונן)
 

5. קטנות לשבת:

הפועל כפר סבא - מכבי חיפה: תתפלאו, אבל בארבעת הביקורים האחרונים שלה בכפר סבא במסגרת ליגת העל, מכבי חיפה ניצחה פעם אחת.

במשפט: תראו מה עשה הפסד אחד למכבי חיפה, מפחיד לדמיין מה יקרה אחרי אחד נוסף.

הפועל חיפה - מכבי פתח תקווה: הקבוצה של רן בן שמעון עדיין לא הפסידה משחק ליגה בסמי עופר וגם לא ספגה שער חובה.

במשפט: אחת מהשתיים הללו תוביל את הטבלה במוצ"ש ותהפוך זמנית ללהיט התורן של הליגה.

רן בן שמעון (נעם מורנו)
רן בן שמעון. עדיין לא הפסיד בסמי עופר (נעם מורנו)
 

בני סכנין - הפועל רעננה: תזכורת מהעונה שעברה. רעננה מעולם לא ניצחה את סכנין. בשום ליגה. בשום מסגרת.

במשפט: בסגל הנוכחי, רעננה יכולה להיות האשדוד של העונה שעברה. הקבוצה חייבת חיזוק לפני סגירת החלון.

הפועל תל אביב - עירוני קריית שמונה: לצליל חתוכה יש ארבע הופעות בליגת העל והוא ספג בהן 14 שערים.

במשפט: מנגד, הופעה טובה של גיא חיימוב עוד יכולה לסדר לו מקום בהרכב בקרדיף.

6. המחזור בציוץ

 
 

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */