יום שישי, 19.04.2024 שעה 23:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ממש לא קורבן: הפרטים שעובדים כנגד רייכרט

החוזה המשודרג, השיחות עם קרויף והתקדימים. רייכרט לא בהכרח נפגע ממכבי ת"א. החרמת האימונים עוד יכולה לעלות לו ביוקר. מבט לפרשה של הקיץ

|
בן רייכרט (איתי כהן)
בן רייכרט (איתי כהן)

2003. החלוץ הארגנטינאי של פנרבחצ'ה, אריאל אורטגה, זומן לסגל נבחרתו, יצא למחנה של האלביסלסטה ולא חזר משם לטורקיה. הוא בחר שלא לשוב לאימוני קבוצתו החל מה-12 בפברואר וזאת בשל העובדה שלא הצליח להתאקלם במועדון ובמדינה. במשך כחודשיים הוא סירב לשוב לטורקיה ולאימוני קבוצתו עד שבחודש אפריל פנתה פנרבחצ'ה לפיפ"א, טענה להפרת חוזה מצד החלוץ וביקשה שההתאחדות לכדורגל העולמית תהיה זו שתכריע בסוגייה.

חודשיים בלבד לאחר פניית פנר לפיפ"א, נפסק כי על החלוץ לפצות את הטורקים בלא פחות מ-11 מיליון דולר בגין הפרת חוזהו ובנוסף נאסר עליו לשחק כדורגל במשך ארבעה חודשים. הוא ערער ל-CAS, אך בקשתו נפסלה על הסף והוא חוייב לעמוד בעונש שנגזר עליו אם ברצונו להמשיך ולשחק כדורגל. אריאל אורטגה הפר באופן חד צדדי את חוזהו בפנרבחצ'ה ונענש, בגדול. קשר מכבי תל אביב, בן רייכרט, בטח לא ישמח לקרוא את שורות אלה.

האם רייכרט שווה מיליון יורו?

אבל למה ללכת עד לטורקיה? אפשר לחסוך את הטיסה המטאפורית, ולחזור בזמן ל-1999, אז חתם יוסי אבוקסיס על חוזה במכבי ת"א של לוני הרציקוביץ'. אבוקסיס, הנחשב כסמל אדום, עזב בזמנו את בית"ר ירושלים לטובת הצד הצהוב של תל אביב בחוזה לשנתיים. מאותו רגע הופעל עליו לחץ בלתי פוסק מצד אוהדי בית"ר ואבוקסיס החליט כי הוא לא מעוניין במעבר לקריית שלום.

אבוקסיס חזר בו, נשאר בבית"ר ירושלים ומכבי ת"א פתחה בהליך משפטי. בחלוף מספר חודשים התקבלה ההחלטה - אבוקסיס הפסיד בבוררות מול הצהובים וחוייב לשלם 480 אלף ש"ח, זאת על פי תיעוד באתרי החדשות השונים מאותה התקופה. 480 אלף ש"ח בזמנו היו סכום חסר תקדים ובפעם ההיא ששחקן הפר חוזה מול מכבי ת"א באופן חד צדדי, היא זכתה. גם את זה סביר להניח שרייכרט לא יאהב לשמוע. 

אריאל אורטגה. שילם מחיר יקר (רויטרס)
אריאל אורטגה. שילם מחיר יקר (רויטרס)
 

תשעה ימים עברו מאז רייכרט בחר שלא להתייצב לאימון מכבי ת"א, החרימו והודיע כי הוא לא מתכוון לצאת למחנה האימונים של הצהובים אליו זומן עוד בחודש אפריל כפי שפורסם לראשונה ב-ONE.

באותו הערב בו החליט שלא להופיע לאימון הקבוצה ולמחנה האימונים באוסטריה, ביקש להודיע לכלי התקשורת כי "בימים האחרונים אני נמצא בלחצים אדירים שלא מאפשרים לי להתאמן באופן סדיר ולהתרכז בכדורגל ולכן אני לא אצא למחנה האימונים מכיוון שאני זקוק לכמה ימים של שקט כדי להחליט על המשך דרכי בכדורגל. אני מבקש מכלי התקשורת לכבד את רצוני ולתת לי את השקט הדרוש לי. אמסור הודעה מפורטת לאחר שאחליט על צעדיי".

הודעה מפורטת טרם נמסרה מאז אותו יום שבת וכל הצעדים מצביעים על הליכה לבוררות עם מכבי ת"א בתקווה לקבל שחרור מהמועדון, אולם הצד המשפטי לא לצידו של השחקן ואם לשפוט על האירועים שהתרחשו בציר הזמן, קשה להבין מדוע רייכרט הוא זה שמוצג כ"קורבן", כשבפועל, הוא לא.

רייכרט בהפועל ת&qout;א. ידע שמגיע ל-3.5 חודשים (נעם מורנו)
רייכרט בהפועל ת"א. ידע שמגיע ל-3.5 חודשים (נעם מורנו)
 

ולמה הוא לא? בשביל להצדיק טענה זאת צריך לחזור אחורנית לחודש פברואר, כמה ימים בודדים אחרי שהושלמה עסקת גילי ורמוט במסגרתה הושאל רייכרט יחד עם שון גולדברג להפועל תל אביב. 

דווקא באותם הימים, בהם ספג קללות באימוני הפועל ומתחם האימונים נותר נצור עד אשר כוח משטרתי פיזר את האוהדים האדומים מהמקום, בחר רייכרט לקשור את עתידו עוד יותר עם מכבי תל אביב. כן, כן, עוד בחודש פברואר בן רייכרט ידע שהוא חוזר למכבי ת"א.

ואיך הוא ידע? פשוט. כמה ימים לאחר אותו מעבר, רייכרט חתם על חוזה משודרג במכבי ת"א לארבע שנים, עם שכר גבוה יותר ממה שקיבל בחוזהו המקורי, עם ידיעה ברורה כי המסע שהוא הולך לעבור עומד לקחת שלושה  חודשים וחצי ואחריו הוא שוב יהיה בקריית שלום. לכן, כשהטלפון האישי שלו צלצל בחודש אפריל והבקשה להגיע לאימוני הקבוצה נאמרה, רייכרט כלל לא הופתע. 

ג´ורדי קרויף (יניב גונן)
ג´ורדי קרויף. אוהב שחקנים עם אומץ (יניב גונן)
 

במכבי ת"א מספרים כי בשיחה שבה ערך עם ג'ורדי קרויף ועופר רונן בחודש מאי, לאחריה יצאה ההודעה הרשמית שרייכרט חוזר למכבי, הוא כלל לא הביע רצון לעבור להפועל ת"א, אלא הביע את רצונו לקבל העונה דקות משחק וכי הוא לא רוצה לחזור ולשמש ככינור שלישי ורביעי לשחקני הקישור הצהוב.

קרויף שוחח מאז עוד מספר פעמים עם רייכרט. בכל הפעמים הבהיר לו כי הוא בונה עליו. ההולנדי אוהב שחקנים עם אומץ, כאלה שלא סופרים אף אחד. רייכרט נתפס בעיניו ככזה, וכאחד שנלחם בכל קיץ להביא את הישראלים הטובים ביותר למועדון, עבור ג'ורדי החזרה של הקשר הייתה אחד הדברים היותר טובים שהיו אמורים לקרות לסגל שלו. 

הפספוס של רייכרט שבחר שלא להופיע לאימונים ולצאת למחנה באוסטריה בצעד שהופך מיום ליום כצעד, לכאורה, של הפרת חוזה, הוא פספוס גדול. שכן בדיוק כמו שקרויף מחזיק ממנו, גם המאמן החדש סלבישה יוקאנוביץ' התרשם מאוד מסיפורו של השחקן, היכולות שהציג והוא אכן התכוון להעניק לרייכרט דקות משמעותיות מאוד העונה. 

כל הדברים האמורים, אשר הובהרו גם לרייכרט בשיחות שערך עם קרויף, עובדים לרעתו של השחקן שברגע שבחר לנקוט בצעדים שנקט, סיכן בצורה משמעותית את הקריירה שלו, ייתכן ואף בעידוד אנשים שהאינטרס שלהם לכאורה קשור ליריבה העירונית. 

סלבישה יוקאנוביץ´. בנה על רייכרט (האתר הרשמי של מכבי ת&qout;א)
סלבישה יוקאנוביץ´. בנה על רייכרט (האתר הרשמי של מכבי ת"א)
 

עו"ד איל יפה, מומחה למשפט ספורט, התארח בשבוע שעבר באולפן ONE ושם הוא סיפק את הזווית המשפטית לדבריו לנושא הטעון: "נכון לעכשיו זה מצב של LOSE LOSE. לבן רייכרט יש הסכם עליו הוא חתם כשכולם ידעו את הסיפור עם הפועל ואת הבעיתיות. הוא חייב לכבד את ההסכם. הוא לא רוצה לכבד? יש לזה מחיר. אי אפשר לכפות על שחקן כמו על עובד שירות אישי, זאת אמרת מכבי ת"א לא יכולה לבוא עם אקדח ולהגיד לו 'אתה תשחק אצלנו', מצד שני, היא בהחלט יכולה למנוע ממנו לשחק בכל קבוצה אחרת".

"אם מכבי ת"א תרצה, היא יכולה להחליט שרייכרט ישב ביציע כל העונה. אם כל שחקן שלא רוצה לשחק יפנה לקבוצה וישוחרר, תהיה אנדרלמוסיה. זה כאוס טוטאלי. הבורר צריך להגיד לו יש לך חוזה ותכבד אותו או ש'תבוא למכבי ת"א, תגיד סליחה, אני באמת רוצה לעזוב, ויש לזה מחיר'. מכבי קנתה אותו בכסף. יש לו הסכם עם מכבי. צריך לכבד אותו. אין לו זכות משפטית קנויה להשתחרר ממכבי ת"א. יש לו חוזה ואותו הוא חייב לכבד. הוא צריך לעבור קודם כל מחסום שהוא מאוד בעייתי וזה ההסכם. בכדורגל מתוקן, שחקן שלא רוצה והוא תחת חוזה, הוא פונה לקבוצה ומבקש להשתחרר ושואל בכמה הוא יכול לפדות את הכרטיס שלו", ממשיך עו"ד יפה שהיה מי שסידר לרייכרט את הסכם ההעברה לעירוני רמת השרון כשהיה בן 16.

ומה אם מכבי תחליט להושיבו ביציע והאם היא תצטרך לשלם לו שכר במקרה כזה? "קודם כל אי אפשר לקרוא לו מנודה, כי הוא מנודה מרצון, ומכבי ת"א לא תצטרך לשלם לו שכר כי הוא לא נותן לה את השירות. מי שנותן לו עצות, במצב הנוכחי אלו עצות אחיטופל. אני לא רוצה לזרוק לאוויר סכומים לגבי מה צריך להיות המחיר שיצטרכו לשלם למכבי ת"א עבור כרטיסו אבל זה צריך להיות במיליונים. מכבי ת"א שילמה מיליון ש"ח עבורו, הוא הושבח במכבי, הגיע לקדמת הכדורגל במכבי. לוועדה לא נגיע, זה יגיע לברור וזה יגיע לשם רק אם מכבי ת"א תגיד 'אנחנו רוצים לשחרר אותו, אבל אנחנו רוצים חמישה מיליון יורו והצד השני מוכן לתת רק שניים ושהבורר יקבע. אבל אנחנו עוד לא שם". 

ואיך הסאגה הזאת תסתיים? הנתונים היבשים לצידה של מכבי ת"א, הקבוצה שמוצגת כאיש הרע בסיפור, אולם על פי הפרטים החדשים שנחשפים, מתברר כי היא דווקא נהגה כשורה. רייכרט מצידו, יצטרך להסביר מדוע שחקן שכל-כך לא רוצה לשחק במועדון הצהוב, בוחר לחתום על חוזה חדש מספר ימים אחרי שהושאל להפועל ת"א, ומדוע דווקא באותם הרגעים, הצעד הראשון שבחר לעשות (אם לכאורה הרגיש כה פגוע מהצהובים על כך שביקשו ממנו לעבור להפועל), היה לקשור את עתידו בחוזה חדש ומשודרג עם האלופה.

"בן רייכרט עשוי לשבת שנה ביציע"

בן רייכרט לא הגיב לבקשת ONE לתגובה. תגובתו של עו"ד יוסי שפרלינג תובא כשתתקבל

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */