יום חמישי, 28.03.2024 שעה 15:34

סרינה גברה על ונוס, פדרר ומארי ברבע הגמר

ווימבלדון: הראשונה בעולם לא התקשתה מול אחותה וניצחה 4:6 ו-3:6 בשמינית. הפנומן והבריטי ניצחו, החשיכה עצרה את משחקו של ג'וקוביץ' עם אנדרסון

|
סרינה חוגגת על חשבון אחותה (רויטרס)
סרינה חוגגת על חשבון אחותה (רויטרס)

סרינה וויליאמס, המדורגת ראשונה בעולם, לא התחשבה היום (שני) באחותה בת ה-35, ונוס, ועשתה עוד צעד בדרך לגראנד סלאם ה-21 שלה והרביעי ברצף כשניצחה בשמינית הגמר על המגרש המרכזי 4:6 ו-3:6. זה היה הניצחון ה-15 של סרינה מתוך 26 מפגשים מול אחותה.

סרינה פתחה עם שמונה נקודות רצופות ועלתה ל-0:2. ונוס כמעט נשברה שוב אבל התאוששה ושברה ל-2:2. למרות זאת, סרינה שברה מיד שוב, עלתה ל-2:4 ושמרה על היתרון עד לסיום המערכה עם 4:6.

ונוס וסרינה בסיום (רויטרס)
ונוס וסרינה בסיום (רויטרס)
 

ונוס נלחמה בפתיחת המערכה השנייה, הצילה נקודות שבירה ונשארה בתמונה עד למצב של 3:3. במשחקון השביעי סרינה קיבלה שלוש הזדמנויות לשבור, ונוס אמנם הצילה שתיים מהן, אך ביצעה טעות כפולה בשלישית וסרינה שברה ל-3:4. סרינה זכתה בשני המשחקונים הבאים ואחרי שעה ושבע דקות השתיים התחבקו כבר ליד הרשת. 

"זה תמיד קשה לשחק מול אדם שאתה אוהב אבל השתדלתי להיות מרוכזת. זה לא קל לשחק ולא לשמוח אבל זו תחרות. הסרב שלי היה יציב וזה עזר לי. אני בת 33, ונוס בת 35 ומי יודע עוד כמה רגעים כאלה יהיו לנו על המגרש המרכזי בווימבלדון? אנחנו חולמות על זה מגיל שמונה", אמרה סרינה הנרגשת.

סרינה. עוד משחק נהדר שלה (רויטרס)
סרינה. עוד משחק נהדר שלה (רויטרס)
 

וויליאמס תפגוש ברבע הגמר את ויקטוריה אזרנקה, שניצחה את הטניסאית המבטיחה בסבב, בלינה בנצ'יץ', עם 2:6 ו-3:6 תוך שעה ושמונה דקות בלבד. הבלארוסית, שהגיעה בעברה פעמיים לחצי הגמר ב-2011 וב-2012, סיפקה טניס מופלא ולא הותירה סיכוי לצעירה השוייצרית.

כעת, אזרנקה תקווה לשפר את המאזן האיום שלה מול סרינה, שעומד על שלושה ניצחונות ב-19 מפגשים מולה בקריירה. אגב, השתיים נפגשו בעבר פעמיים בווימבלדון - בסיבוב הרביעי ב-2009 ובחצי הגמר ב-2012, בשני המקרים ידה של סרינה הייתה על העליונה.

ספארובה מאוכזבת מעצמה
ספארובה מאוכזבת מעצמה
 

לוסי סאפארובה, פיינליסטית הרולאן גארוס והמדורגת שישית בטורניר, סיימה היום (שני) את דרכה בטורניר במפתיע בשמינית הגמר לאחר שהפסידה לקוקו ואנדוויי האמריקאית (47 בעולם) 7:6 (7:1) ו-7:6 (7:4). ואנדוויי, שידועה במשחק העוצמתי שלה, פתחה עם אייס כבר את הנקודה הראשונה ובכך אותתה לבאות. סאפארובה הצליחה לשבור ל-4:5 במערכה הראשונה, אך נשברה מיד בחזרה ונכנעה 7:1 בשובר השוויון.

במערכה השנייה האמריקאית שברה ל-3:4, אבל אז הצ'כית שברה חזרה ל-5:5 והשתיים הגיעו שוב לשובר שוויון, בו ניצחה ואנדוויי 4:7 עם עוד שתי הגשות עוצמתיות ברגעים הלחוצים בסיום. האמריקאית תפגוש את מריה שראפובה, שעברה בשלום שתי מערכות צמודות מול זארינה דיאז הקזחית, שאף הוליכה 1:3 במערכה השנייה, עם 4:6 ו-4:6.

וונדווג. ניצחון ענק
וונדווג. ניצחון ענק
 

המדורגת 21, מדיסון קיז, חזרה מפיגור מערכה לנצחון על אולגה גובורטסובה מבלארוס עם 6:3, 4:6 ו-1:6 והמשיכה את ההצלחה של האמריקאיות בטורניר. קיז, שהגיעה באליפות ארה"ב הפתוחה עד לחצי הגמר, תנסה להגיע שוב לארבע האחרונות כשתפגוש בשלב הבא את אגה רדוונסקה שגברה 5:7 ו-4:6 על ילנה ינקוביץ' אחרי קרב צמוד ומותח. הפולנייה נאלצה לעבוד שעה ו-42 דקות לפני שהצליחה לגבור על הסרבית, שכזכור הדיחה בסיבוב הקודם את פטרה קביטובה האימתנית.

המדורגת חמישית, קרולין ווזניאקי, חטפה מהלומה רצינית בדמות הדחה כואבת בשמינית הגמר לטניסאית המבטיחה, גארבין מוגורוזה, שניצחה אותה 4:6 ו-4:6. הספרדייה בת ה-21, שהישג השיא שלה בווימבלדון היה הגעה לסיבוב השני ב-2013, סיפקה משחק אגרסיבי ולמרות לא מעט טעויות לא מחויבות, שמרה היטב על ההגשות שלה (נשברה פעם אחת בלבד) וניצחה את ההתמודדות. הדנית מודחת זו הפעם החמישית בקריירה בשלב שמינית הגמר.

קיס. ממשיכה את ההצלחה האמריקאית
קיס. ממשיכה את ההצלחה האמריקאית
 

מוגורוזה תפגוש ברבע הגמר את טימאה בשינסקי, שחזרה מפיגור מערכה מול מוניקה ניקולסקו וניצחה 6:1, 5:7 ו-2:6 תוך שעתיים ועשר דקות של טניס מותח. בשינסקי, שזהו הישג השיא שלה בטורניר, סיפקה 31 ווינרים איכותיים שעשו את העבודה לבסוף והבטיחו לה את המקום היוקרתי ברבע הגמר. 

גברים: ואורינקה ומארי ברבע הגמר, קאמבק מדהים לפוספיסיל
אצל הגברים, אנדי מארי המשיך בטורניר הנהדר שלו כשגבר על מכונת האייסים הסרבית, איבו קרלוביץ', ועלה לרבע הגמר עם 6:7 (7:9), 4:6, 7:5 ו-4:6 בתום שלוש שעות ושלוש דקות. הבריטי הציג טניס יציב, שבר את יריבו פעמיים והעיף את אחד משחקני הדשא הטובים בעולם.

הבריטי יפגוש בסיבוב הבא את ואצ'ק פוספיסיל, המדורג 54 בעולם, שרשם הישג שיא בקריירה כשחזר מפיגור 2:0 במערכות לנצחון הגדול בקריירה שלו על המדורג 22 בעולם ויקטור טרויצקי מסרביה עם 6:4, 7:6 (7:4), 4:6, 3:6 ו-3:6.

מארי. חובט ווינר נוסף (רויטרס)
מארי. חובט ווינר נוסף (רויטרס)
 

בדומה למארי ופוספיסיל, גם סטן ואורינקה הבטיח את מקומו ברבע הגמר, לאחר שלא הותיר סיכוי לדויד גופין וניצח אותו 6:7 (3:7), 6:7 (7:9) ו-4:6. אלוף הרולאן גארוס, שסיפק 44 ווינרים בהתמודדות, השווה את הישג השיא שלו מאשתקד בתקווה להדהים שוב ולהשלים זכייה שנייה ברציפות בגראנד סלאם.

בשלב הבא השווייצרי יתמודד מול רישאר גאסקה, המדורג 20 בעולם, שרשם ניצחון ענק על האוסטרלי המבטיח בן ה-20 ניק קריוס עם 5:7, 1:6, 7:6 (9:7) ו-6:7 (6:8). גאסקה חוזר למעמד רבע הגמר לראשונה מאז 2007, אז הוא המשיך גם לחצי הגמר ונוצח רק על ידי רוג'ר פדרר.

פוספיסיל. ניצחון ענק
פוספיסיל. ניצחון ענק
 

המדורג שני בטורניר, רוג'ר פדרר, טייל אל עבר רבע הגמר עם ניצחון קל על רוברטו בטיסטה אגוט 2:6, 2:6 ו-3:6. השווייצרי, שזכה בעברו שבע פעמים בווימבלדון, לא נשבר ולו פעם אחת בהתמודדות והוכיח שהוא מגיע בכושר מצוין לשלבים המאוחרים של הטורניר. הספרדי, שגם נאלץ לעבור טיפול במהלך ההתמודדות, לא הצליח להוות יריב לפנומן הנהדר.

המדורג 12 בטורניר, ג'יל סימון, רשם את הופעת היום כשהביס את אחד השחקנים הטובים בעולם, תומס ברדיך (6 בטורניר) 3:6, 3:6 ו-2:6. הצרפתי שמר על הגשותיו לאורך כל המשחק, שבר את יריבו המרשים לא פחות מחמש פעמים וטייל בצורה מפתיעה למדי למעמד רבע הגמר לראשונה בקריירה בטורניר האנגלי. אגב, סימון רשם רק 11 טעויות לא מחויבות בהתמודדות, לעומת לא פחות מ-30 של ברדיך.

צ´יליץ´. הזיע מול יריבו המפתיע
צ´יליץ´. הזיע מול יריבו המפתיע
 

מרין צ'יליץ' (9 בטורניר) הצליח אף הוא להעפיל לרבע הגמר, אך הוא לא עשה זאת בקלות יתרה. הקרואטי נאלץ להזיע מול האמריקאי המפתיע, דניס קודלה (105 בעולם), לפני שגבר עליו 4:6, 6:4, 3:6 ו-5:7 אחרי שעתיים ו-44 דקות. התשיעי בעולם, ששיחזר את הישג השיא שלו מאשתקד, חבט 21 אייסים ולמרות לא מעט טעויות לא מחויבות, הגיע חד לרגעי האמת והשלים את העבודה.

הקרואטי, שבוודאי רוצה לדעת מי יריבו בשלב הבא, ייאלץ להמתין מעט מאחר וההתמודדות בין קווין אנדרסון לנובאק ג'וקוביץ' הופסקה בגלל החשיכה במצב של 2:2 במערכות. הדרום אפריקאי פתח את הקרב בטירוף ועלה ליתרון 0:2 במערכות עם 6:7 (6:8) ו-6:7 (6:8), אך דווקא אז נולה נכנס לעניינים. הסרבי, שכבר הרגיש את הלחץ, החל להעלות הילוך ובמהרה איזן ל-2:2 במניין המערכות עם 1:6 ו-4:6. במצב הזה, בסביבות השעה 21:00 בווימבלדון, עצר השופט את ההתמודדות בגלל חשיכה והשניים ימשיכו במלאכתם מחר.

זוגות גברים: דודיג' ומלו יפגשו את ארליך ופצ'נר ברבע הגמר
הנציג הישראלי האחרון בווימבלדון, יוני ארליך, גילה היום מי הוא ובן זוגו, פיליפ פצ'נר, יפגשו ברבע גמר טורניר הזוגות בווימבלדון, לאחר שאיבן דודיג' ומרסלו מלו (2 בטורניר) ניצחו 1:6, 4:6 ו-6:7 (6:8) את ג'ונתן מארי ופרדריק נילסן.

ארליך ופצ´נר (איגוד הטניס)
ארליך ופצ´נר (איגוד הטניס)
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */