יום שבת, 11.05.2024 שעה 19:02

רמי גרשון, הגרסה הנשית: הקפטנית שלנו ביורו

רגע לפני הגיוס, קפטנית נבחרת ישראל, שי פרל, שחולמת על קריירה כמו של בלם גנט, פתחה את הלב בראיון ל-ONE. על המטרות, המשברים ובית"ר

|
שי פרל. מדברת על הכל (איתי כהן)
שי פרל. מדברת על הכל (איתי כהן)

שי פרל היא ילדה טובה פתח תקווה. אוהדת את מנצ'סטר יונייטד בגלל ההתמכרות לאקשן של הליגה האנגלית, אביה, עמית פרל, שיחק בהפועל פתח תקווה עוד בתקופתו של אברהם גרנט ומכבי חיפה, ומהיום שנולדה אימה מספרת שהייתה צמודה לכדור כמו אל מגנט. כך גדלה קפטנית נבחרת ישראל עד גיל 19, בחורה יפה וחייכנית עם כושר מנהיגות שלא היה מבייש שחקן ותיק בליגת העל, והיא רק בת 18. 

הכירו את שי מנבחרת הנערות

עבור שי האהבה לספורט החווירה לעומת האהבה הגדולה לכר הדשא. היא גיבשה החלטה כבר מגיל 12 להשקיע את כל כולה כדי להפוך למקצוענית וצדה את העין בעמדת הבלם. רגע לפני הגיוס והיורו עד גיל 19 שיתקיים בארץ הקודש, פרל התפנתה לראיון ל-ONE וסיפרה על המטרות, המשברים, היחסים עם גיא עזורי, התקווה להפוך למקצוענית ולפני הכל, האהדה שלה לבית"ר ירושלים.  

שי פרל. האהבה גדולה לכר הדשא (איתי כהן)
שי פרל. האהבה גדולה לכר הדשא (איתי כהן)
 

"אני אוהדת את בית"ר ירושלים עוד מהיסודי. צפיתי במשחק שלהם עם חברה ומאז לא שיחררתי, זו סוג של התאהבות. לפני שנכנסתי לאקדמיה הייתי הולכת עם אבא להרבה משחקים של הפועל פ"ת במושבה. אני אוהדת בית״ר וזה חלק בלתי נפרד ממני. אבא הוא הגרעין של פ"ת והמשפחה, ובמשך השנים משכתי אותו איתי לכיוון ירושלים", מספרת פרל.

מעמד הענף בישראל: "היורו מקדם את כדורגל הנשים. עבורי זה שווה את העובדה שפספסתי את י"א - י"ב. אם נעשה טורניר טוב ונצליח בו זה ייתן פוש מדהים לכדורגל הנשים בארץ. אנשים מתעניינים וכיף לראות שהמודעות עלתה, אני מצפה שנמשיך להיתפתח וההשוואה בינינו לגברים תצטמצם".

מטרות: "אנחנו מתרכזות כרגע רק בשבדיה, לעשות את המקסימום מולן. הישג? לנצח את שבדיה, אחרי זה נדבר על הדברים הבאים. אין אצלנו חשש מתבוסה, כי למדנו והעלנו רמה בשנתיים האחרונות. אבל ברור שעקב הפעמים הקודמות יש קצת חששות כי הרבה זמן גם לא ראינו את הנבחרות האלה משחקות אבל נגיע נחושות". 

שי פרל. &qout;היורו מקדם את כדורגל הנשים&qout; (איתי כהן)
שי פרל. "היורו מקדם את כדורגל הנשים" (איתי כהן)
 

משברים: "לא נראה לי ששום שחקן ישראלי חווה דבר כזה כמו האקדמיה. זה ממש לא פשוט לחיות פה עם בנות 24/7, ולצאת הביתה לחמשושים. זה קדם צבא של ממש. אנחנו בנות, אז יש כאן הרבה רגשות ואמוציות. במשחק, מחוץ למשחק, זה לא קל להבין את זה. בודאי שהיו לי משברים. לכל אחת פה היה לפחות משבר אחד גדול, אבל מה שהכי יפה לראות פה זה שאף אחת לא נשברה וכולנו נמצאות היום במקום מגובש ובאות למטרה שכולנו מחכות לה". 

שאיפות: "אני רוצה להיות שחקנית כדורגל אבל זה בעייתי כי השכר בארץ וגם בחו״ל לא כזה גבוה. בכל אופן זה משהו שלא יהיה לי קל לוותר עליו ואמשיך להשקיע בו עד אשר אוכל. תהיה לי גם תוכנית ב' ליתר ביטחון". 

תמיכה: "בבית כל כך תומכים והגיבוי הוא מדהים. לפעמים הם אלו שנותנים לי את הכוח להמשיך. לגבי חברים, מאז שנכנסתי לאקדמיה, לא הצלחתי כל כך לשמור על קשר עם החברות מהבית. יש לי יותר חברות מכאן כי מן הסתם אני רואה אותן כל יום. אני מנסה לשחזר את הקשרים מהבית". 

שי פרל. &qout;בעייתי להיות שחקנית כדורגל, השכר נמוך&qout; (איתי כהן)
שי פרל. "בעייתי להיות שחקנית כדורגל, השכר נמוך" (איתי כהן)
 

קנאה: "אנחנו קבוצה של בנות שיש לנו מטרה אחת וכל אחת רוצה את חולצת ההרכב. זה לא פשוט שאת יודעת שיש עוד בנות שמתחרות לך על המקום אז באופן טבעי יש תחרות וזה דבר בריא לקבוצה ובטח שלנבחרת. אנחנו יודעות למתן את זה ושהקנאה גם תהפוך למשהו שהוא חיובי בלבד". 

גיא עזורי: "מאמן מסוג שונה. יש לו דרישות גבוהות במגרש, מבחינה מקצועית. הוא קשוח כשצריך וגם יכול לתת את החיבוק הזה שמרגיע ונותן לנו תחושה שהוא תמיד שם בשבילנו וזה הופך אותו למאמן מיוחד. הוא יודע מתי ללחוץ ומתי לא. הוא וז׳אן טלסניקוב מדהימים ואני שמחה שיצא לי לעבוד איתם". 

סרט הקפטן: "מבחינתי להיות קפטנית זה לתת מענה לכל אחת מהבנות. כמובן להיות מנהיגה על המגרש. יש המון נתינה למען מטרה טובה ואני שמחה על זה. אני מאמינה ומקווה שאני מצליחה לעזור לכולן. זכינו להיות בפרוייקט הזה וזאת חוויה בלתי נשכחת. אני אהיה עצובה כשזה ייגמר כי זאת כמו משפחה שנייה שלי פה". 

שי פרל. &qout;להיות קפטנית זה לתת מענה לא הבנות בנבחרת&qout; (איתי כהן)
שי פרל. "להיות קפטנית זה לתת מענה לכל הבנות בנבחרת" (איתי כהן)
 

מודל לחיקוי: "הבלם רמי גרשון. בעיניי הוא עשה קפיצת מדרגה מדהימה והוא שחקן שנותן המון מעצמו. יש לו אופי שאין אצל הרבה אנשים והוא מקצוען אמיתי. אני לוקחת ממנו את הנחישות ואת הלב הענקי שהוא מביא לכל משחק". 

הנבחרת תפגוש את שבדיה (15 ביולי, 20:10, לוד), צרפת (18 ביולי, 21:15, נתניה) ודנמרק (21 ביולי, 19:40, לוד). מחיר הכרטיס יעמוד על 10 שקלים בלבד.

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */