יום שבת, 20.04.2024 שעה 11:18

"עינוי מתמשך, הכאב שלנו פשוט בלתי נתפס"

אחרי עוד הפסד בגמר, הפעם לצ'ילה 4:1 בבעיטות הכרעה, בארגנטינה חיפשו אשמים. מסצ'ראנו הכאוב סיפר: "מבקש סליחה". אחיו של מסי הותקף. צפו בתקציר

|
מסי מתוסכל בסיום (רויטרס)
מסי מתוסכל בסיום (רויטרס)

שנה עברה ושום דבר לא השתנה. אמנם מדובר הפעם היה מדובר בהפסד בבעיטות עונשין מ-11 מטרים ולא בשער דרמטי של מריו גצה, אבל ארגנטינה נשארה אותה ארגנטינה. אותו רפיסות, אותה החולשה והמחסור הבלתי נתפס באופי ועמוד שדרה. האלביסלסטה נכנעה אמש (שבת) 4:1 לצ'ילה בפנדלים והמשיכה את מסורת הכישלונות שלה מהשנים האחרונות.

החבורה של חרארדו מרטינו הייתה בטוחה לפני המפגש בצ'ילה כי זה הזמן לשבור את המאזן השלילי של השנים האחרונות, שכולל את ה-1:0 מול גרמניה בגמר המונדיאל האחרון והפסד בגמר טורניר הקופה ב-2011. כבר מן הפתיחה היא התקשתה עם הפציעה של אנחל די מריה. המחליף אסקייל לאבצי, לא הצליח להיכנס לנעלייו של קשר פאריס סן ז'רמן ומעל כולם בלטו בחולשתם גונסאלו היגוואין ומרקוס רוחו.

צפו בהיסטוריה: צ'ילה זוכה בקופה

הביקורת הגדולה מצד התקשורת הופנתה למאמן. טאטה התעקש לשתף את היגוואין והחלוץ 'גמל' לו באיבודי כדור תכופים, החמצה חסרת תקדים עמוק בתוספת הזמן של הזמן החוקי ו'קינח' עם בעיטה מחרידה בפנדלים, שהוציאה את האוויר מהריאות של הארגנטינאים והפגינה עובדה אחת ברורה - היגוואין לא עומד בציפיות כאשר מדובר במשחקים גדולים ולראייה משחקיו בנבחרת ובקנדציה בריאל מדריד. בגזרת היכולת הפושרת היה אפשר למצוא גם מגן מנצ'סטר יונייטד.

רוחו הוכיח שוב כי מדובר בשחקן חסר אחריות עם משחק מופקר בחלק האחורי ואפס תרומה בהתקפה. משם אבר באנגה, שעלה כמחליף והצליח להכניס אנרגיות חדשות בקישור, כשל בענק ועם פנדל חלש, נתן לחבורה של חורחה סמפאולי את האות לחגיגות.

צפו בשחקני צ'ילה חוגגים כל הלילה

הכאב רק גדל עבור לאו מסי. אחרי עונה בלתי נתפסת במדי ברצלונה עם טרבל שני בקריירה, הפרעוש קיווה להמשיך את הכושר המצוין ולהניף גביע גביע עם הנבחרת ולתת לה תואר ראשון אחרי 22 שנים שחונות אך היכולת הדלה של חבריו לא תרמה למאמץ.

היגוואין מתוסכל (רויטרס)
היגוואין מתוסכל (רויטרס)
 

מסי חולף על פני הגביע (רויטרס)
מסי חולף על פני הגביע (רויטרס)
 

בתקשורת המקומית הזכירו שוב ושב את ההחמצה של היגוואין גם בגמר המונדיאל אך לרגע זה מעמדו של טאטה יציב, בעיקר בשל יחסיו הטובים עם הקפטן אך נדמה כי ייתכן והיגוואין ישלם את המחיר לקראת המשך.

הרגע המכוער של הגמר הגיע דווקא מהיציעים. משפחתו של מסי שהגיעה לתמוך בלאו סיימה את הלילה בצורה נוראית. אחיו של הפרעוש, רודריגו, הוכה על ידי הקהל הצ'ליאני וסיים עם מספר חבלות בפניו. גם משפחתו של סרחיו אגוארו ספגה קללות וגם היא הייתה חלק מתקרית אלימה עם אוהדי המארחת.  

 
 

חאבייר מסצ'ראנו, שרשם הפסד שלישי בגמר במדי הנבחרת (נתון חסר תקדים), התקשה להסתיר את תחושותיו: "אני לא מסוגל להכיל את ההרגשה שלי. דיברתי עם קרלוס טבס ולא האמנתי שזה קורה לי שוב. להפסיד שני גמרי קופה וגמר מונדיאל זה פשוט כואב. אין לי הסבר שמתכתב עם ההגיון והכאב שלי עצום, זה עינוי שלא נפסק. אני מבקש סליחה מהאוהדים שתמכו בנו ואני מקווה שנוכל להחזיר להם במעט בעתיד".

אל הסוגייה המרכזית אודות מסי, נדרש לאבצי: "אני בטוח שלאו עוד ייתן לנבחרת תואר חשוב. הוא יוביל אותנו למקומות טובים. הייתה לנו הזדמנות לרשום את שמנו בדפי ההיסטוריה אבל נשארנו עם הכאב. הייתי בטוח שהפעם זה יהיה שלנו אבל חשוב שלא נוריד את הראש ונמשיך להיות מגובשים. חסר לנו הצעד הקטן הזה שיהפוך אותנו לנבחרת גדולה באמת".

 
 

מי שהצליח להפתיע את כולם בסיום היה מרטינו: "שתי הנבחרות היו טובות בעיקר בלנטרל זו את זו אבל הרגשתי שהיינו טובים מהם וראויים לניצחון. לא הייתי משנה שום דבר בתוכנית המשחק שלי וגם לא בחילופים. אני אעניק תמיכה בלתי נגמרת לשחקנים שלי, גם כאשר כואב להם, אני אלך איתם עד המוות. הסבל הזה ישתחרר מתישהו, אני מאמין בזה ואנחנו נמשיך לנסות בדיוק כמו שעשינו אחרי גמר המונדיאל".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראל כדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */