יום חמישי, 28.03.2024 שעה 12:06

אסקלינג, צעירי, מגבו וגבאי יפתחו מול אורדבסי

פורסם הרכב בית"ר לקראת מוקדמות הליגה האירופית ב-15:00: אצילי ולידור כהן בקישור. דראפיץ' הזהיר: "אורדבסי מסוכנת". וגם: ניתוח היריבה

|
חדר ההלבשה של בית
חדר ההלבשה של בית"ר. השחקנים יחגגו שם בסיום?

בית"ר ירושלים השלימה את ההכנות לקראת המשחק היום (15:00 שעון ישראל) מול אורדבסי שמקנט הקזחית. אחרי שבע שנים, בית"ר חוזרת למפעל האירופי והמטרה של הקבוצה ברורה - להעביר את ההכרעה לטדי. המשמעות - לעשות הכל כדי להמנע מהתפרקות מול הקזאחים במפגש הראשון. כעת באצטדיון שוררים 40 מעלות וחם שם במיוחד. למעלה מ-600 שוטרים מאבטחים את המשחק.

הבעלים אלי טביב, שלא טס עם הקבוצה בגלל עניינים אישיים, נמצא בקשר יום יומי עם הצוות המקצועי ומחדיר להם ביטחון כי אפשר לעשות תוצאה טובה. "הרבה פעמים היו הגרלות שכולם חשבו שהן קלות והכל התפוצץ בפנים. נכון שההגרלה שלנו לא קלה, אבל זה הכדורגל. אם נעביר את ההכרעה לטדי זה יהיה מצוין כי אז יגיעו 20 אלף אוהדים שיעזרו לנו לעבור שלב בדרך למשחק מול שרלרואה", אמרו במועדון.

שחקני בית&qout;ר ירושלים מתאמנים
שחקני בית"ר ירושלים מתאמנים
 

המאמן סלובודאן דראפיץ' ערך אסיפת קבוצה בה הזהיר את השחקנים מהחלוץ המרכזי של אורדבסי, איבאן בוזיץ' הקרואטי: "יש להם חלוץ 9 גבוה וחזק. זו קבוצה מסוכנת, בעיקר במצבים נייחים. לא מדובר בקבוצה עם שחקנים טכניים, אבל תנאי המגרש יגרמו להם לשחק על כדורים גבוהים והם גם בונים על מצבים נייחים. אנחנו צריכים לחלק את הכוחות ולדעת מתי ללחוץ אותם בחלק שלהם", אמר המאמן לשחקניו בתדרוך האחרון שלפני המשחק.

סלובודאן דראפיץ´. שם דגש על החלוץ הקרואטי (אורן בן חקון)
סלובודאן דראפיץ´. שם דגש על החלוץ הקרואטי (אורן בן חקון)
 

מבחינת ההרכב, בית"ר תחסר את אלי דסה ושלומי אזולאי הפצועים. ארבעה שחקנים יערכו הופעת בכורה ב-11 הפותחים של בית"ר: אורי מגבו, דניאל אסקלינג, לירוי צעירי ודובב גבאי. אסקלינג יפתח במרכז ההגנה לצידו של טל כחילה, כאשר דושאן מאטוביץ' ותומר ירוחם ישלימו את חוליית ההגנה. קלאודמיר פריירה יפתח בקישור עם מגבו, צעירי, לידור כהן ועומר אצילי, ובחוד ישחק כחלוץ דובב גבאי.

הרכב בית"ר: בוריס קליימן, תומר ירוחם, טל כחילה, דניאל אסקלינג, דושאן מאטוביץ', קלאודמיר פריירה, לירוי צעירי, עומר אצילי, אורי מגבו, לידור כהן ודובב גבאי.

חדר ההלבשה של בית&qout;ר ירושלים
חדר ההלבשה של בית"ר ירושלים
 

האווירה בקזסחטן רגועה יחסית, בעוד שהשחקנים נערכים לתנאי מגרש לא קלים. "כל משחק חוץ במסגרת האירופית זה משחק קשה. מצפה לנו משחק במגרש עם תנאים לא הכי טובים, אבל נצטרך לעבוד קשה כדי להיות מאורגנים ולזכור ששער אחד שלנו שווה הרבה. אנחנו חייבים להביא את ההכרעה לטדי, זו המטרה שלנו. נכון שחסרים לנו שחקנים והסגל עוד לא הושלם, אבל זה כרגע לא מעניין. המטרה היא לחזור לישראל עם סיכוי לעבור שלב", אמר אחד השחקנים בקבוצה ל-ONE.

חדר ההלבשה של בית&qout;ר ירושלים
חדר ההלבשה של בית"ר ירושלים
 

בתוך כך, במועדון מאוד מרוצים מההחתמה של ולאד מוראר הרומני. "מדובר באחד הכישרונות ברומניה והוא תוספת כוח משמעותית עבורנו. כן על המדף, לא על המדף, טביב ממשיך להשקיע בבית"ר ירושלים", מסמכים בצוות המקצועי של בית"ר מקזחסטן. מורר יצטרף לבית"ר לאחר נחיתתה של הקבוצה בארץ ולאחר שיעבור בדיקות רפואיות. מלבד זאת, טביב רוצה להחתים עוד בלם זר ובלם ישראלי נוסף, כאשר המגעים עם ניסו קפילוטו נמשכים.

צפו ברכש החדש של בית"ר, ולאד מוראר

סגל: קישור מעובה, אך ללא שחקן יצירתי. החיסרון בזריזות
הסקאוט אלון סגל ניתח את היריבה הקזחית של בית"ר ירושלים: אורדבסי שימקנט אמנם נמצאת במהלך העונה שלה ולכן בעלת כושר גופני טוב יותר, אבל גם בירידה ובמשבר מבחינת התוצאות בשבועות האחרונים - רק ניצחון אחד בששת המשחקים האחרונים, בהם ספגה שלושה הפסדים. זה נתון משמעותי מאוד, כי אורדבסי היא קבוצה שעד לפני כחודש וקצת ה-DNA שלה היה הגנתי, אחרי שנה לא טובה בפן הזה. זה אומר שהיא ספגה 7 שערים ב-14 המשחקים הראשונים, ו-5 ב-3 המשחקים האחרונים, שהיו יכולים להגיע גם לכמות כפולה לפחות.

התקפית, זו קבוצה מוגבלת שהבקיעה 17 שערים ב-18 המשחקים עד כה, ולא הבקיעה יותר משער ב-9 המשחקים האחרונים, כשחלקם היו ממצבים נייחים. בגדול הם משחקים עם אמצע מעובה ופיזי, שכולל שחקנים מנוסים, אבל החיסרון הוא בעיקר בזריזות ובתיאום. למעשה, הקישור הוא דפנסיבי במהותו, ומתבסס על קשרים אחוריים ובלמים, כשחסר שחקן יצירתי. זה משלים מרכז הגנה מאוד מעובה וגבוה, ולכן בית"ר חייבת לייצר חטיפות, לצאת למתפרצות ולנצל את הזריזות שלה. לחלוטין אסור לה להתחכם בהגבהות טיפשיות, כי יש שם שוער גבוה ומנוסה.

איבאן בוזיץ´. דראפיץ´ הזהיר מפניו
איבאן בוזיץ´. דראפיץ´ הזהיר מפניו
 

בית"ר יכולה להביך אותם דרך שני צידי ההגנה כי בכל אופן, התיאום בחלק האחורי שלהם לא טוב. השאלה היא עד כמה בית"ר תחזיק מעמד מבחינת כושר גופני והאם תשתמש נכון בשחקנים כמו עומר אצילי ודובב גבאי. מדובר בקבוצה שפתחה את העונה טוב עם מערך של 4-2-3-1, אבל עברה לשחק בחוץ את ה-5-4-1, כשבבית לרוב היא פותחת עם שני חלוצים.

בבית"ר צריכים לתת תשומת לב לשני קשרי הקו - ירקבולאן טונגישבייב מהנבחרת הצעירה שמשחק באגף ימין ומעורב במהלכים רבים (כבש ובישל שלושה שערים), ואזט נורגאלייב, שחקן טוב בשמאל שבעיקר מבשל ונמצא בכושר לא רע. מדובר בצמד מאוד מסוכן במשחק המעבר וההצטרפות. צמד החלוצים בוזיץ' הקרואטי וגיינריך האוזבקי הם שחקנים מנוסים, אבל לא ביכולת משכנעת העונה. מגיינריך הוא שחקן שבעברו כבש 28 שערים בנבחרת אוזביקיסטן ב-84 משחקים, אבל הוא מאכזב והדקות שלו הולכות ופוחתות. בית"ר תהיה חייבת להיזהר מאוד במצבים הנייחים, במיוחד מהבלם הסרבי שלהם טרייקוביץ' (1.91).

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */