יום שישי, 19.04.2024 שעה 12:31

וויליאמס עברה את אזרנקה, נדאל נולה ומארי עלו

רולאן גארוס: הספרדי הביס את קוזנצוב 1:6, 3:6 ו-2:6, גם הבריטי והסרבי טיילו, פרר עבד קשה בהרבה. הרומנייה (99) הפתיעה את סקיאבונה עם 5:7 ו-4:6

|
סרינה וויליאמס. הוכיחה אופי (רויטרס)
סרינה וויליאמס. הוכיחה אופי (רויטרס)

סרינה וויליאמס לא היתה רחוקה היום (שבת) מגניזת חלום הגראנד סלאם ה-20 שלה כשפיגרה 6:3 ו-4:2 בסיבוב השלישי מול יריבתה המושבעת ויקטוריה אזרנקה, אבל סרינה, כמו שרק היא יודעת חזרה בגדול גם במערכה השנייה וגם מפיגור 2:0 במערכה השלישית בדרך ל-6:3, 4:6 ו-2:6 ומקום בשמינית הגמר. 

סרינה הפסידה רק משחק אחד ב-2015 ואחרי הנצחון הזה היא נראית בלתי עצירה. אזרנקה פתחה נהדר שברה ועלתה ל-0:2. סרינה השוותה ל-2:2 אבל אזרנקה שברה וברחה שוב ל-2:5 בדרך ל-3:6 במערכה הראשונה. המומנטום של אזרנקה נמשך גם בפתיחת המערכה השנייה . הבלארוסית שברה ל-1:3 והמשיכה ל-2:4, אבל סרינה לא ויתרה, נלחמה ושברה בדרך ל-4:4.

המומנטום השתנה והראשונה בעולם השלימה ארבעה משחקונים ברצף ל-4:6 אחרי נקודת מערכה במחלוקת בסיומה שהתסיסה את האווירה בין השתיים וגם בקהל. אזרנקה העצבנית ירדה להפסקת שירותים ללא בקשה מהשופט אבל חזרה חדה ומפוקסת. היא שברה את ווליאמס בפתיחת המערכה השלישית, המשיכה ל-0:2 אבל סרינה התאוששה עם שישה משחקונים רצופים בדרך לניצחון ופגישה בשמינית הגמר עם בת ארצה סלואן סטיבנס (42) שחוזרת לכושר מצוין וגברה הערב צבטנה פירונקובה מבולגריה 4:6 ו-1:6.

ויקטוריה אזרנקה. פיספסה בגדול (רויטרס)
ויקטוריה אזרנקה. פיספסה בגדול (רויטרס)
 

פטרה קביטובה, אלופת ווימבלדון, סוף-סוף הגיעה לטורניר. אחרי שני סיבובים, בהם ניצחה רק בתום שלוש מערכות, הצ'כית ניצחה בתוך כשעה בלבד את אירינה קאמילה בגו מרומניה 3:6 ו-2:6. קביטובה תפגוש בשמינית הגמר את השווייצרית טמיאה בשינסקי (23), אחת מהבולטות העונה, שניצחה את מדיסון קיז (16) מארה"ב 4:6 ו-2:6.

גם שרה אראני האיטלקייה (17), פיינליסטית הטורניר בעבר, ממשיכה להביא לידי ביטוי את היכולת הנהדרת שלה על החימר, כששלחה הביתה את מי שהגיעה בשנה שעברה עד חצי הגמר אנדריאה פטקוביץ' מגרמניה עם 3:6 ו-3:6 . אראני תפגוש במדיחתה של קרולין ווזניאקי, יוליה גורגס הגרמנייה, שגברה על אירינה פאלקוני מארה"ב 4:6 ו-1:6.

אראני. ממשיכה לככב על החימר (רויטרס)
אראני. ממשיכה לככב על החימר (רויטרס)
 

השם המפתיע בשמינית הגמר הוא של אנדריאה מיטו מרומניה בת ה-23 (99 בעולם), שהיתה אלמונית גם לעכברי טניס לפני הטורניר הזה. מיטו הדיחה בסיבוב השלישי את אלופת 2010, פרנצ'סקה סקיאבונה עם 5:7 ו-4:6. סקיאבונה הוליכה 2:5 במערכה הראשונה, אבל אז המומנטום השתנה ודווקא מיטו היא זו שתייצג את רומניה בשמינית הגמר ולא סימונה האלפ השלישית בעולם. הרומנייה תשחק על מקום ברבע הגמר מול עוד סינדרלה, אליסון ואן אוטובנק (103). הבלגית גברה 4:6 ו-1:6 על קריסיטינה מנדלוביץ הצרפתיה

בזוגות, שחר פאר ואניקה בק מגרמניה, שנכנסו לטורניר כאלטרנטיבה ברגע האחרון ועברו את הסיבוב הראשון, סיימו את דרכן עם 6:3 ו-6:2 מול ז'י ז'אנג מסין ויאן צ'אן מטיוואן המדורגות 11.

מיטו. אף אחד לא ספר אותה (רויטרס)
מיטו. אף אחד לא ספר אותה (רויטרס)
 

שמינית הגמר לנשים: וויליאמס (1)- סטיבנס, אראני (17)-גרגאס, קביטובה (4)- בשינסקי (23), מיטו-ואן אוטובנק, איבנוביץ' (7)- מקרובה (9), סביטולינה (19)- קורנה (29), פנטה (28)-מוגורוסה (21), סאפארובה (13)-שראפובה (2).


נדאל טייל מול קוזנצוב, מארי הדיח את קיריוס
אלוף הרולאן גארוס תשע פעמים בעבר, רפאל נדאל, המשיך לטייל על המשטח האהוב עליו כשהביס את אנדרי קוזנצוב מרוסיה 1:6, 3:6 ו-2:6 בסיבוב השלישי של הטורניר. בשמינית הגמר יחכה לספרדי הטניסאי הצעיר ג'ק סוק מארה"ב, שממשיך לנסוק קדימה וניצח בקלות את בורנה צ'וריץ בן ה-18, 2:6, 1:6 ו-4:6.

רפאל נדאל. לא התקשה מול הרוסי הצעיר (רויטרס)
רפאל נדאל. לא התקשה מול הרוסי הצעיר (רויטרס)
 

הראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ', הראה לאוסטרלי צעיר ומבטיח אחר, תנאסי קוקינאקיס בן ה-19, את הדרך הביתה עם 4:6, 4:6, 4:6. למרות ההפסד, הטניסאי הצעיר הרשים כשנשבר פעם אחת בכל מערכה והוא מועמד ללכת רחוק בשנים הבאות. הסרבי ישחק בשמינית הגמר מול הצרפתי רישאר גסקה (20), שגבר על המדורג 15 קווין אנדרסון מדרום אפריקה 6:4, 6:7, 5:7 ו-4:6 והשלים חמישייה צרפתית בשמינית הגמר.

אנדי מארי המשיך את עונת החימר המדהימה שלו, כשעלה לשמינית הגמר עם 4:6, 2:6 ו-4:6 על ניק קיריוס הלהיט האוסטרלי בן ה-20 המדורג 29 בטורניר. מארי לא נבהל מהחבטות האדירות של האוסטרלי האנרגטי, שהציג טניס נפלא לעיתים אך גם ביצע טעויות לא מחויבות רבות. מארי, שסגר ענין בתוך שעתיים, יפגוש בשלב הבא את הצרפתי ג'רמי שארדי, שגבר על הבלגי דייויד גופין (17), 3:6, 2:6 ו-3:6.

מארי (רויטרס)
מארי. התאהב במשטח הקשה (רויטרס)
 

אלוף ארה"ב הפתוחה, מריאן צ'יליץ' הקרואטי (9), חוזר סוף-סוף לכושרו המצוין מהשנה שעברה. צ'יליץ מחץ בלי בעיות את המדורג 23 לאונרדו מאייר הארגנטיני עם 3:6, 2:6 ו-4:6. הקרואטי יפגוש בשמינית הגמר את המדורג שביעי דוד פרר שחזר מפיגור 2:1 במערכות מול סימונה בוללי האיטלקי לניצחון 3:6, 6:1, 7:5, 0:6 ו-1:6.

קיריוס. לא הצליח להביא את יכולותיו לידי ביטוי (רויטרס)
קיריוס. לא הצליח להביא את יכולותיו לידי ביטוי (רויטרס)
 

שמינית הגמר לגברים: ג'וקוביץ (1) - גסקה (20), סוק - נדאל (6), מארי (3) - שארדי, צ'יליץ (9) - פרר (7), נישיקורי (5) - גבשווילי, טסונגה (14) -ברדיך (4), ואורינקה (8) - סימון (12), מונפיס (13) - פדרר (2). 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */