יום רביעי, 17.04.2024 שעה 00:49
מוק' מונדיאל (ד' אמריקה) 23-24
152-86ארגנטינה1
135-136אורוגוואי2
123-66קולומביה3
113-56אקוואדור4
93-66ונצואלה5
77-86ברזיל6
53-16פרגוואי7
57-36צ'ילה8
314-46בוליביה9
28-16פרו10
לוח משחקים
  • פרגוואי
  • 1 - 0
  • קולומביה
  • אקוואדור
  • 0 - 1
  • צ'ילה
  • אורוגוואי
  • 0 - 3
  • בוליביה
  • ברזיל
  • 1 - 0
  • ארגנטינה
  • פרו
  • 1 - 1
  • ונצואלה

ביקורת חריפה על בלאטר: לא יישאר יותר משנתיים

ראשי ההתאחדויות של מספר מדינות תקפו את בלאטר: "חייבים נשיא חדש. הסוף שלו מתקרב. השקיפות נכנעה". פיגו: "חייב לעזוב". הנשיא: "נתקן הכל ביחד"

|
בלאטר (טוויטר) (מערכת ONE)
בלאטר (טוויטר) (מערכת ONE)

אתמול (שישי) נבחר ספ בלאטר בפעם החמישית ברציפות כנשיא פיפ"א, זאת בשל פרשת השחיתות בארגון שהסעירה את עולם הכדורגל ועולם הספורט בכלל.

עם זאת, על אף הבחירה בשווייצרי לכהונה חמישית, הוא זכה ללא מעט ביקורות, בעיקר מאנגליה. יו"ר ההתאחדות האנגלית, גרג דייק טען: "זה לא נגמר. יותר משליש מהמדינות בפיפ"א הצביעו לנסיך עלי בין אל חוסיין, קרי נמאס להם מהשחיתות בארגון ומהנשיא המכהן".

בפעם הראשונה מאז שהחל לכהן כנשיא פיפ"א ב-1998 נראה היה שהשווייצרי באמת עלול לאבד את מקומו בראש הארגון, אך לבסוף הוא גרף 133 קולות לעומת הנסיך עלי שזכה לתמיכה מ-73 מדינות ולא המשיך לסיבוב נוסף. "זה לא קרה לבלאטר 16 שנה שהוא היה במצב בו הוא חשש לתפקידו. ובכל 16 השנים הללו היו רמות שונות של שחיתות בארגון", המשיך דייק.

גרג דייק (טוויטר) (מערכת ONE)
גרג דייק (טוויטר) (מערכת ONE)
 

"הוא לא האיש שיביא לשינוי", טען יו"ר ההתאחדות האנגלית, "צריך לעשות שינוי מהשורש, להביא מנהיג חדש לארגון. זה לא קרה כעת כי בלאטר נבחר, אבל אנחנו צריכים לראות מה ניתן לעשות בעתיד ומה עוד אנחנו יכולים לעשות. אנינ אהיה מופתע מאוד אם בלאטר יהיה נשיא פיפ"א בעוד כשנתיים".

גם נשיא ההתאחדות של אירלנד ג'ון דילייני תמך בעמיתו מאנגליה וטען: "אני עדיין חושב שזו תחילת הסוף של בלאטר. אני לא רואה אותו מסיים את ארבע השנים שלו כנשיא. המומנטום שצברנו כעת הוא גדול, וזה הזמן לעשות שינויים. נצטרך להשתמש בכוח שיש לאירופה כדי לבצע זאת".

וכפי שהבנתם, בבריטניה יש קונצנזוס נגד הנשיא הנבחר. גם מנכ"ל ההתאחדות של סקוטלנד, סטיוארט רייגן תקף: "אנחנו מאוכזבים, אבל אנחנו לא באמת מופתעים יותר מדי מהתוצאות. נתייעץ עם אופ"א כדי לשקול את העמדה של הארגון האירופאי בבכדי שנוכל להשיג את השינויים הנדרשים בתוך פיפ"א".

ספ בלאטר (רויטרס)
ספ בלאטר (רויטרס)
 

אבל לא רק בבריטניה ביקרו את הנשיא הנבחר. לואיס פיגו, שרצה לרוץ לנשיאות פיפ"א ולבסוף פרש טען לאחר זכייתו של בלאטר: "אם בלאטר היה דואג לכדורגל העולמי, הוא כלל לא היה מתחרה לנשיאות פיפ"א. הוא עדיין יכול לתקן זאת ואם יש לו כבוד מינימאלי, הוא צריך להתפטר באופן מיידי".

יתר על כן, דייויד גיל, מנכ"ל מנצ'סטר יונייטד, שהפך ביום שישי לסגן נשיא פיפ"א הודה כי הוא חשב להתפטר באופן מיידי לאחר זכייתו של ספ בלאטר בפעם החמישית לנשיאות הארגון.

נשיא ההתאחדות של דנמרק יספר מולר הצטרף גם הוא לביקורת: "השקיפות נכנעה בסופו של דבר. בלאטר הוא האחראי. הוא מכהן כנשיא בזמן שהוא עסוק בענייני שחיתות. מיכאל ואן פראח נשיא ההתאחדות ההולנדי טען: "אולי הפסדנו כאן בקרב, אבל המלחמה עוד רחוקה מלהיגמר".

אבל על אף הביקורות להן זוכה בלאטר מאירופה, מארה"ב, מאוסטרליה, מניו זילנד ומקנדה, התמיכה לה הוא זוכה באוקיאניה, מרכז אמריקה, אפריקה ואסיה מסייעת לו להמשיך להיבחר. אבל נראה שהאחיזה של בלאטר בלא מעט מדינות מתחילה להישחק. חברו הטוב, ג'ק וורנר, שגם נעצר במהלך פרשת השחיתות ובינתיים שוחרר בערבות טען: "אם אני גנבתי כסף במשך 30 שנה, מי זה שנתן לי את הכסף? איך הוא לא מואשם בכלום?".

ג´ק וורנר (טוויטר) (מערכת ONE)
ג´ק וורנר (טוויטר) (מערכת ONE)
 

ספ בלאטר הנשיא הנבחר הגיב לכל המבקים נגדו ואמר: "אני לא מושלם, ואין אף אחד מושלם, אבל אין לי כל ספק שנעשה עבודה טובה ביחד. אני אחראי לתקן ולהחזיר את פיפ"א למקום בו היא הייתה. בתום הקדנציה אשאיר את פיפ"א איתנה".

בתוך כך, נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, שכזכור קרא לבלאטר לשים את המפתחות ולפרוש, ייכנס את כל פקידי אופ"א בשבוע הבא ב-6 ביוני בגמר ליגת האלופות בברלין כדי לדון בתוכניות של הארגון לקראת העתיד. לאחר הבחירות טען פלאטיני: "גאה שאופ"א תמכה בשינוי. השינוי הזה קריטי כדי להחזיר את האמינות".           

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */