יום חמישי, 28.03.2024 שעה 10:53

"החקירה טובה לפיפ"א, בלאטר לא מעורב"

מנהל התקשורת בפיפ"א התייחס למעצרים בארגון: "אנו יזמנו את זה, פיפ"א היא הנפגעת. המונדיאלים ב-2018 ו-2022 ישוחקו בקטאר ורוסיה למרות החקירה"

|
ספ בלאטר. הנשיא רגוע? (משה חרמון)
ספ בלאטר. הנשיא רגוע? (משה חרמון)

בשעה 6:00 בבוקר זה קרה - כוחות משטרת שווייץ פשטו על מלון "בור או לאק" בציריך, עצרו מספר בכירים בפיפ"א והחקירה בעניין השחיתות בארגון העל של הכדורגל העולמי, שהתנהלה בחודשים האחרונים בחדרי חדרים, יצאה מן החושך לאור.

הדיווחים חלוקים - ברוב המקומות נכתב שנעצרו שישה בכירים, ביניהם סגן נשיא פיפ"א ג'פרי ווב. במקומות אחרים כתוב שנעצרו עשרה או אפילו יותר. אך דיווח רשמי עדיין לא התקבל בעניין. מה שכן ידוע הוא ששתי חקירות מתנהלות במקביל - האחת בעניין הליך ההצבעה לאירוח המונדיאלים של 2018 ו-2022 והשנייה בעניין השחיתות בארגון.

כדי לנסות להסביר מעט ממה שמתרחש זימנה פיפ"א מסיבת עיתונאים זריזה אותה הוביל וולטר דה גרגוריו, המנהל לענייני תקשורת בפיפ"א. דה גרגוריו לא יכול היה לענות לחלק לא מבוטל מהשאלות, ביניהן השאלה כמה עצורים ישנם בפרשה ומי הם, שכן מדובר במידע שאסור לפרסם, אך הוא כן ידע לומר דברים אחרים.

ספ בלאטר  (מערכת ONE)
ספ בלאטר והמעטפה של קטאר. פיפ"א מברכת על החקירה
 

דה גרגוריו פתח ואמר: "מה שקורה היום קורה בעקבות תלונה שאנחנו בצעמנו הגשנו ב-18/10, כדי שיעזרו לנו לפתור את הבעיות הפיפ"א. הטיימינג הוא לא הכי טוב, אבל פיפ"א מברכת על התהליך ומשתפת פעולה עם משרד היועץ המשפטי לממשלה בשווייץ והמשרד הפדרלי לצדק ומגיבים לכל הבקשות למידע. כמו כן, כפי שהודגש בהודעה ליעתונות על-ידי משרד היועמ"ש - במקרה הזה פיפ"א זה הצד הנפגע ולכן אין חיפושים במשרדי פיפ"א. אנשים ממשרד התובע נמצאים פה, אנחנו משתפים איתם פעולה, מספקים להם את כל המידע שהם מבקשים וזה האינטרס שלנו, כי זה האינטרס שלנו שכל השאלות הפתוחות ייפתרו, לאור התלונה שאנחנו פתחנו ב-18/10".

בלאטר נחקר? "ראיתי פרסומים בתקשורת וספקולציות שונות ותגובות וציוצים אז אני רוצה להבהיר - המזכ"ל והנשיא אינם מעורבים בהליך הזה. באשר לשמות שפורסמו בתקשורת הבוקר, אני לא יכול להגיב, זה ברור. אנחנו לא יכולים להגיד באשר להליך הנוכחי שום דבר מעבר למה שנכתב ע"י משרד התובע הפדרלי בהודעה לתקשורת".

המוניטין של פיפ"א: "אף על פי שאנחנו מאוד שמחים על מה שקורה עכשיו, זה שוב פיפ"א שסובלת מנסיבות כאלה. זה רגע קשה בשבילנו בהחלט. אתם יודעים שיש לנו את הקונגרס שעומד להחליט, עכשיו שואלים אם הקונגרס יתקיים או לא. כמובן שהקונגרס יתקיים, דבר אחד לא קשור לשני. מהצד שלנו הקונגרס כמובן יתקיים כסדרו, מה שקרה כרגע לא קשור לקונגרס. המידע הזה נכון לעכשיו, כמובן שאנחנו בקשר הדוק עם היועמ"ש ויתכן שבמהשך היום או מחר בבוקר נוכל לתת לכם עדכון על המצב, לפחות בנוגע לפיפ"א. אנחנו לא יודעים יותר כרגע".

וולטר דה גרגוריו היום במסיבת העיתונאים (רויטרס)
וולטר דה גרגוריו היום במסיבת העיתונאים (רויטרס)
 

בהמשך, פתח דה גרגוריו את מסיבת העיתונאים לשאלות. ראשית, הוא נשאל האם הבחירות לנשיאות פיפ"א ייערכו כמתוכנן, כפי שהוא אמר על הקונגרס, וענה: "מעולם לא היה כזה רעיון לדחות את הקונגרס או את הבחירות. לדבר אחד אין קשר לשני. אנחנו ממשיכים בלו"ז והבחירות יהיו לפי המתוכנן".

תזמון החקירה: "כפי שאמר היועמ"ש, העובדה היא שכל האנשים שמעוניינים לדבר איתם נמצאים עכשיו פה בשביל הקונגרס אז קל יותר לדבר איתם כשהם כולם פה, במקום ללכת ולדבר איתם במדינות שונות. זה משהו שאפשר לבדוק עם היועמ"ש אבל זו התשובה שאנחנו קיבלנו".

כשהתבקש לאשר כמה חברים בוועדה של פיפ"א נעצרו בהקשר לחקירה והאם יש איזשהו ספק באשר לגביעי העולם ב-2018 ו-2022, האם פיפ"א תשקול הצבעה מחודשת, ענה: "לא ולא. אני לא יכול לאשר את השמות, אני לא יכול לאשר כמה אנשים נעצרו, כמה אנשים נמצאים תחת חקירה. ואני יכול להגיד שהמונדיאלים ב-2018 וב-2022 ישוחקו ברוסיה ובקטאר".

בלאטר והמעטפה עם שמ של רוסיה כמארחת 2018. זה באמת לא ישתנה? (רויטרס)
בלאטר והמעטפה עם שמ של רוסיה כמארחת 2018. זה באמת לא ישתנה? (רויטרס)
 

עיתונאי חריף במיוחד שאל אם היה רגע נמוך יותר בהיסטוריה של פיפ"א ועל איזה פיפ"א הנשיא בלאטר ישלוט אחרי זה? דה גרגוריו ענה: "כמו שאמרתי בהתחלה, אתם לא מאמינים לי, אבל אגיד את זה שוב. זה טוב עבור פיפ"א. זה לא טוב במונחים של תדמית או במונחים של מוניטין, אבל במונחים של לנקות, במונחים של תהליך, זה טוב. לא היינו נותנים את כל המידע ליועמ"ש ב-18/10 אם לא היינו יודעים שההשלכות הן מה שאנחנו עושים פה. אז עבורינו זה לא יום נחמד, אבל זה גם יום טוב כי התהליך מתרחש ואנחנו מצפים לתוצאות כי ככל שאין לנו תוצאות קונקרטיות, זה משאיר מקום לכל מיני ספקולציות ואנחנו לא רוצים ספקולציות.

דה גרגוריו נשאל אם הליך ההצבעה נחקר, איך הוא יכול להגיד בכזו החלטיות שהמונדיאלים יישארו ברוסיה וקטאר? ואיך בלאטר יכול להמשיך בשלטון וענה: "הוא לא מעורב. זה עבורי מידע חשוב.ולכן הוא יכול להמשיך. הוא רגוע כי הוא יודע שהוא לא מעורב בזה. ומה אתם מצפים? שנתחיל לעשות ספקולציות ונגיד שצריך להצביע מחדש? רוסיה וקטאר ישוחקו. זו העובדה היום. אני לא נכנס לספקולציות באשר למחר ואחרי מחר ומה יקרה. זה ספקולציות. אני לא יכול להגיד יותר".

כשנשאל על כך שלא מדובר בסוף החקירות והתבקש להתייחס לכך שבלאטר אמר בדצמבר שפיפ"א הייתה במשבר ועכשיו היא לא, אלא שנראה שאירועי היום דחקו את הארגון לעוד משבר, הוא ענה: "אם החקירות יימשכו אז הן יימשכו. ולגבי החלק השני - אני מתנצל, אני שוב חוזר על עצמי אבל כן, עבורינו זה זמן קשה, לא קל להיות פה לפניכם ולנסות להסביר משהו שאינו נחמד, אבל באותו זמן זה טוב עבור פיפ"א, זה טוב, זה מראה שאנחנו במסלול הנכון, זה כואב, זה לא קל, אבל זו הדרך היחידה ללכת ואנחנו מוכנים ללכת את הדרך בה התחלנו לפני ארבע שנים ושום דבר לא יעצור אותנו".

אסור לפספס
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
נגןסוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
סוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */