יום שישי, 29.03.2024 שעה 14:00
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

צפו: 73:77 לירושלים על הפועל ת"א בהארכה

האורחים היו קרובים, אך איבודים של תומפסון גמרו לה את המשחק, ואת העונה כולה, עם 0:3 למארחת בסדרה. קטש: "זו תיזכר כעונה בה איבדנו את אורי שלף"

|
שחקני הפועל ת
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים (אורן בן חקון)

איזו דרמה קיבלנו הערב בארנה בירושלים. אחרי הארכה ובתום מותחן אדיר, ניצחה הפועל ירושלים 73:77 את הפועל ת"א והשלימה 0:3 בסידרה, שחבל שנגמרה כל כך מהר.

המשחק הזה היה כמו כל העונה של הפועל ת"א, שנלחמה, הייתה בעניינים, הוליכה ואפילו שיחקה כדורסל טוב לאורך דקות ארוכות, אך כשלה ברגעי ההכרעה, ושוב לא הצליחה לנצח משחק צמוד. דני פרנקו מנגד יכול להיות מרוצה מסיום הסדרה המהיר, אך הוא בוודאי מודאג מהיכולת של חלק משחקניו לקראת שלבי ההכרעה.

סוויפ על הפועל ת"א, י-ם בחצי גמר!

הירושלמים פתחו את המשחק בחוסר ריכוז והירבו לאבד, מה שאיפשר לאדומים מתל אביב לעלות ליתרון קטן אך בטוח. הקבוצה של קטש, שרשמה שיא איבודים עונתי במשחק הקודם בארנה, סיפקה רגעי חוסר ריכוז משלה ואיפשרה למארחים לחזור לשוויון 19:19 בסוף הרבע הראשון

גייטס המשיך להראות יכולת התקפית גבוהה בצבע, כמו שעשה בשאר הסידרה, ויחד עם לימונד, שמרו על היתרון בצד שלהם. מנגד ליאור אליהו ודונטה סמית' מנעו מהחבורה של קטש לברוח ובמחצית יתרון נקודה, 35:36 להפועל ת"א. הסקור הנמוך יחסית נמשך ברבע השלישי, והפועל ת"א עלתה ליתרון שבע, הגדול ביותר שלה במשחק. אולם הירושלמים חזרו ועלו ליתרון קטן בסוף הרבע.

דיון תומפסון חוגג עם הקהל (אורן בן חקון)
דיון תומפסון חוגג עם הקהל (אורן בן חקון)
 

הקבוצה של פרנקו המשיכה להוליך והיה נראה כי היא בדרך הבטוחה לניצחון שלישי בסדרה, אולם התל אביבים לא וויתרו ולימונד כפה שוויון 66:66, שלוש שניות לסיום. מקי נכנס לסל, קלע ושלח את הירושלמים לחגוג, אך החגיגה הייתה מוקדמת כאשר השופטים ראו במוניטור שהקליעה הייתה אחרי הבאזר. הולכים להארכה.

האדומים מתל אביב היו בהחלט יכולים לנצח בהארכה, אך שוב, כמו לאורך כל העונה, הראו חוסר ריכוז ברגעים המכריעים. סקוט קלע רק אחת מהקו וקבע שוויון, אך שני איבודים של דיז'ון תומפסון החלש, גמרו את הסיפור עבור האורחים. 0:3 בסידרה, וסיום עונה מאכזב להפועל ת"א. וירושלים? היא תמשיך לחלום על אליפות ותחכה למנצחת בסדרה בין חולון לראשל"צ בחצי הגמר.

אורי אלון חוגג (אורן בן חקון)
אורי אלון חוגג (אורן בן חקון)
 

בסיום המשחק אוהדי הפועל ירושלים התעמתו עם המאבטחים ביציאה מהיציע, לאחר שאלה לא הסכימו לאפשר להם להוציא את ציוד העידוד שלהם, אך גם זה לא העיב על שמחת המנצחים.

דני פרנקו: "סימנו וי על סדרה קשה"
מאמן המנצחת, דני פרנקו, אמר בסיום: "היה לי מאוד קשה בימים האחרונים לשמור את הקבוצה מרוכזת. ניסיתי בכל מיני דרכים אבל זה לא הלך. הפועל ת"א נתנה משחק הקרבה לעומת משחק לא טוב שלנו אבל אני שמח שאנחנו אחרי ניצחון ולא אחרי הפסד. כשאתה מוביל 0:2 אתה רוצה לגמור את זה, אבל הייתי פחות שקט היום מאשר במשחק השני כי לא היה לי ספק איך הם יבואו. הייתי לחוץ ובסוף נפלנו בפח שלא היינו צריכים להיות בו".

דני פרנקו (אורן בן חקון)
דני פרנקו (אורן בן חקון)
 

"סימנו וי על סדרה קשה ואם לא נלמד מזה לפעם הבאה נשלם על זה ביוקר. לא היה לי איזה דיכאון מזה שהלכנו להארכה. היה ספק גדול אם היה סל או לא, לכן טוב שהלכו להארכה ושיחקנו עוד חמש דקות. אני שמח מאוד שניצחנו, הייתי פחות שמח אם זה היה נגמר הפוך. אם היו אומרים לי לפני הסדרה שזה ייגמר 0:3 לא הייתי מאמין".

עודד קטש, שסיים אחרי ההפסד את העונה עם האדומים, אמר: "כמי שעומד בראש המערכת המקצועית אנחנו מאוד ביקורתיים כלפי עצמנו ויודעים איפה פספסנו. ההחלטות נכונות ברגע שאתה מקבל אותם ולא בדיעבד, אם היינו חוזרים לנקודת הזמן של הבאת דיז'ון לא היינו משנים זאת. אני לא בטוח שזאת הייתה נקודת המפנה כי המשבר שלנו מאמצע הסיבוב השני התחיל לפני שהוא הגיע ולא ניצחנו גם בלעדיו אף משחק צמוד, אז לא הייתי שם את כל העונה הזאת על איבוד כזה או אחר או על שחקן כזה אחר".

עודד קטש (אורן בן חקון)
עודד קטש (אורן בן חקון)
 

"אני אחראי והעונה הזאת הסתיימה בצורה סימבולית, היה חסר לנו מעט מאוד, בעיקר ריכוז. זאת הרגשה מאוד מתסכלת, יכולנו להוציא יותר. הרבה מאוד משחקים נפלו על ריכוז. העונה נגמרה מוקדם מדי. עד היום האמנתי שנוכל ללכת עד הסוף, אז קל וחומר ירושלים. הליגה מאוד שווינית ובטח קבוצה עשירה כמו ירושלים יכולה להסתכל קדימה. עם אותו סגל יכולנו לעשות יותר. לא הצלחנו להרים את המשחק שלנו לרמה שאליה כיוונתי. העונה הזאת היא מאכזבת ואני אחראי לכך. מסתכלים אחורה לרגע על כל העונה, זה נכון שעוד ניצחון היה עוזר, אבל העונה הזאת תיזכר כעונה שאיבדנו את אורי שלף והרגשתי צורך להזכיר את זה עכשיו".

רבע ראשון - 19:19
הפועל ירושלים פתחה בחמיישיה עם: טיווין מקי, יותם הלפרין, דונטה סמית', ליאור אליהו ודיון תומפסון. הפועל ת"א עלתה עם: רביב לימונד, לארי אובאנון, מתן נאור, דיז'ון תומפסון ויינסי גייטס.

אוהדי הפועל ירושלים (אורן בן חקון)
אוהדי הפועל ירושלים (אורן בן חקון)
 

אוהדי הפועל ת&qout;א (אורן בן חקון)
אוהדי הפועל ת"א (אורן בן חקון)
 
מקי קלע את הנקודות הראשונות למארחים עם שלשה חופשית, אך לצד דאנק נאה של סמית' אחרי ריבאונד התקפה וגויאבה של ליאור אליהו, המשחק של הירושלמים היה מפוזר, עם ארבעה איבודים תוך שלוש וחצי דקות. מנגד, גייטס היה זה שבלט אצל האדומים, ולימונד ניצל איבוד נוסף כדי להעלות את האורחים ל-7:11 אחרי ארבע דקות.

טייוין מקי מול מתן נאור (אורן בן חקון)
טייוין מקי מול מתן נאור (אורן בן חקון)
 

יהונתן שולדבראנד, שהחליף את נאור, קלע מיד עם כניסתו ואילץ את פרנקו לקחת פסק זמן ראשון, ממנו חזרו הירושלמים עם סל של אליהו. סמית' עם עוד שתיים מריבאונד התקפה, וסל נוסף של אליהו, צימקו את היתרון של האורחים למינימלי, וחור בהגנה של קטש איפשר לדרווין קיצ'ן לקבוע שוויון בסוף הרבע, בו איבדו הירושלמים שמונה כדורים.

לארי אובאנון מול ליאור אליהו (אורן בן חקון)
לארי אובאנון שומר על ליאור אליהו (אורן בן חקון)
 

רבע שני - 35:36 להפועל ת"א
האדומים מתל אביב המשיכו עם הנחישות גם בפתיחת הרבע השני כשגייטס בצבע וחמש רצופות של שולדבראנד העלו אותם ליתרון שבע. קיצ'ן ואליהו צימקו, אך סל ועבירה של לימונד ותיקון של תומפסון בצבע קבעו 23:31 להפועל ת"א אחרי חמש דקות.

דיון תומפסון מול יינסי גייטס (אורן בן חקון)
דיון תומפסון מול יינסי גייטס (אורן בן חקון)
 

שני איבודים רצופים של רביב לימונד, שעשה גם שתי עבירות ברצף, אילצו את קטש לזרוק למערכה את תמיר בלאט הצעיר. קליעות עונשין של מקי יחד עם סל במתפרצת של סמית' אחרי איבוד של בלאט הוריד את ההפרש לשתיים בלבד, אך שלשה של שולדבראנד בסוף שעון נתנה אוויר לאורחים. עד סוף הרבע הקבוצה של פרנקו נגסה שוב בהפרש, והחטאה של אובאנון עם הבאזר חתמה את הרבע עם 35:36 לתל אביבים בירידה להפסקה.

שולדראנד עולה לזריקה (אורן בן חקון)
שולדראנד עולה לזריקה (אורן בן חקון)
 

רבע שלישי - 49:51 להפועל ירושלים
לימונד פתח את הרבע עם שלשה מוצלחת, מנגד הירושלמים המשיכו לאבד כדורים כשאחרי אחד מהם דונטה סמית' ספג עבירה בלתי ספורטיבית כשניסה לעצור מתפרצת של גייטס. סל של וורקמן בצבע, ואסיסט שלו לגייטס במתפרצת העלו את האורחים ל-37:44, שאילץ את פרנקו לקחת פסק זמן.

דונטה סמית´ בין הרגליים של גייטס, תומפסון מהצד (אורן בן חקון)
דונטה סמית´ בין הרגליים של גייטס, תומפסון מהצד (אורן בן חקון)
 

פסק הזמן עשה את שלו וסל של אליהו כשאחריו ארבע רצופות של גייטס, צימקו את היתרון לנקודה בלבד, אולם אז התעורר דוראנד סקוט, שקלע חמש רצופות, הראשונות שלו במשחק, והעלה את היתרון התל אביבי לשש. היתרון לא החזיק מעמד, ועד סוף הרבע ליאור אליהו השווה עם גויאבה, ובר טימור השלים ריצה של 0:8 והחזיר את היתרון לירושלמים, לראשונה מאז הרבע הראשון. 49:51 לפני הרבע האחרון.

קיצ´ן מול סקוט (אורן בן חקון)
קיצ´ן מול סקוט (אורן בן חקון)
 

רבע רביעי - 66:66
הרבע המכריע נפתח כמו שקודמו הסתיים, עם דאנק של גפני ונקודות בצבע של טימור. לימונד ניסה לעצור את הסחף עם שתיים משלו, אך גפני שוב היה שם כדי להגדיל את היתרון ל-51:57, שבע דקות לסיום. גייטס ולימונד היו שם שוב כדי לשמור את התל אביבים במשחק וכפו שוויון עם שש רצופות, כשבתווך גפני החטיא סל קל במתפרצת.

ליאור אליהו עם הכדור (אורן בן חקון)
ליאור אליהו עם הכדור (אורן בן חקון)
 

ליאור אליהו עם ארבע רצופות, וסקוט עם סל משלו נתנו יתרון שתיים לירושלים, דקה לבאזר. גייטס קלע רק אחת מהקו, גפני ואובאנון קלעו שתיים כל אחד, ואז מהלך נפלא של ירושלים מול הלחץ איפשר לאליהו להרים לגפני לדאנק אדיר. גייטס תיקן החטאה של לימונד וצימק ל-64:65, בר טימור קלע רק אחת מהקו, ולימונד בפעם השנייה לא החטיא וקבע שוויון 3.2 שניות לסוף. מקי חדר לצבע וקלע סל ענק ששלח את הירושלמי לחגוג, אך השופטים הלכו למוניטור וראו כי הסל נקלע אחרי הבאזר. הולכים להארכה.

ליאור אליהו מול גייטס (אורן בן חקון)
ליאור אליהו מול גייטס (אורן בן חקון)
 

הארכה - 73:77 להפועל ירושלים
ההארכה נפתחה בסל של מקי ושתיים מהקו של בר טימור, אך ארבע רצופות של גייטס כפו שוויון נוסף. מקי קלע רק אחת מהקו, אבל פיצה על כך בהתקפה לאחר מכן והעלה את ירושלים ל-70:73. לימונד עם שתיים וסקוט עם אחת מהקו קבעו שוויון דקה לסוף ההארכה, אך איבוד נוראי של דיז'ון תומפסון נתן את הכדור לירושלים. מקי לא התבלבל וקלע שתיים מהקו, ותומפסון איבד עוד כדור ואיפשר למקי לעשות עוד שתיים מהקו ולגמור את המשחק, ואת העונה של הפועל ת"א.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */