יום שישי, 19.04.2024 שעה 01:24

הפועל ראשון לציון זכתה באליפות ה-17 בתולדותיה

כדוריד: בתום סדרת גמר מטורפת מול מכבי ראשל"צ, האדומים רשמו 31:33 וסיימו את הסדרה בסטייל עם 1:3 יוקרתי בדרך לדאבל מספר 12. מימון יפרוש?

|
שחקני הפועל ראשל
שחקני הפועל ראשל"צ חוגגים (יניב גונן)

הפועל ראשון לציון זכתה היום (שישי) באליפות המדינה בכדוריד בפעם ה-17 בתולדותיה, והשלימה דאבל, לאחר 31:33 על מכבי בדרבי בבית מכבי, שחתם 1:3 לזכות שחקניו של סער פרנקל בתום סדרה פשוט מטורפת.

האדומים, שזכו בתואר הכפול בפעם ה-12 בהיסטוריה המפוארת שלהם, התאוששו מה-23:23 המאכזב באשלים ביום שני האחרון, במשחק בו היו כבר על סף ניצחון. חבריו של עידן מימון, שעדיין לא ברור אם יפרוש בתום העונה, בהחלט גילו אופי יוצא דופן במהלך הסדרה בדרך לעוד תואר אדום. הסדרה הזו התאפיינה לא רק בדרמות גדולות אלא באובדן יתרון הביתיות כאשר כל אחת מהקבוצות הצליחה לנצח רק במגרש של היריבה. פיליפ מריאן נבחר לשחקן המצטיין במשחק עם הופעה מעוררת השראה.

מימון נאבק  (יניב גונן)
מימון נאבק (יניב גונן)
 

הרשקוביץ´ חוגג (יניב גונן)
הרשקוביץ´ חוגג (יניב גונן)
 

דקות הפתיחה היו שייכות למכבי ראשל"צ, שעלתה ל-1:3 מהיר אחרי שער של מילורד קריבוקאפיץ'. בדקה ה-22 שי הרשקוביץ' העלה את האדומים לראשונה ליתרון 10:9 וגרם למארחת לצאת לפסק זמן בכדי להערך מחדש. הצהובים חזרו מפסק הזמן ובמהרה השוו, דאבור טסקוביץ' דייק אבל פיליפ מריאן לא נשאר חייב והפציץ בשערו השישי במחצית והשאיר את קבוצתו ביתרון שער אחד. יוליאן סטראט הוחלף בשער על ידי ליאור קפלן ועידן מיימון קיבל את פניו בשני שערים זריזים כאשר הפועל עלתה ליתרון 13:11 חמש דקות לסיום המחצית.

מריאן נאבק  (יניב גונן)
מריאן נאבק (יניב גונן)
 

יוליאן סטראט פתח את המחצית מעולה, אך לא הספיק להתעשת וכאשר הוא חזר, ספג שני שערים רצופים מידיהם של מימון וטל הרשקוביץ'. לא סתם אומרים כי למכבי יש את ההגנה הטובה בליגה, אך בדקה האחרונה של המחצית היא לא הספיקה, לאחר ריבאונד שהאדומים הספיקו לנצל, יובל גררה כבש, והמחצית נחתמה בתוצאה 16:13 לחניכיו של פרנקל.

אופיר חיים (יניב גונן)
אופיר חיים (יניב גונן)
 

שש דקות לסיום, פיש עדיין שמר על רגעים מוצלחים בעשר וירמי סידי, שי הרשקוביץ ופליפ מריאן הגדילו את הפער ושמרו על חמש נקודות הפרש, 30:25. יואב נאמן הצליח אמנם למצוא את הרשת של ניב פישלוביץ', שלח את טל גרא למפגש אחד מול אחד עם השוער האדום שהדף וגרם לקהל בבית מכבי לשאוג. שתי דקות לסיום, 32:28 לטובת הפועל אבל ההצגה עוד לא נגמרה.

מכבי הצליחה לצמק לשני שערים בלבד, 30:32 אבל גם זה היה מאוחר מדי והפועל לוקחת אליפות, מנצחת את מכבי בבית, 33:31. כעת השאלה הגדולה היא עתידו של האיש והפנים של הכדוריד הישראלי, עידן מימון, שהצהיר על פרישה בתחילת העונה ועדיין לא ברור אם יממש אותה. אנחנו מצדנו, רק מקווים לעוד סדרות מן הסוג הזה.

שחקני מכבי מתוסכלים (יניב גונן)
שחקני מכבי מתוסכלים (יניב גונן)
 
 

מחצית ראשונה
אחרי שג'ו מתתיה הפתיע ופתח עם יואב נאמן, הצהובים עלו ליתרון שתי דקות בתוך המחצית הראשונה כאשר דאבור טאסקוביץ' הבקיע את השער הראשון. האדומים הצליחו לאזן אחרי שער של ירין סידי אבל נאמן החזיר את היתרון למארחת. טאסקוביץ' המשיך להיות פעיל סמוך לשער של הפועל והעלה את מכבי ליתרון 3:6.
 

מכבי הצליחה לצמק לשני שערים בלבד, 30:32 אבל גם זה היה מאוחר מדי והפועל קוטפת אליפות, מנצחת את מכבי בבית, 33:31. כעת השאלה הגדולה היא עתידו של האיש והפנים של הכדוריד הישראלי, עידן מימון, שהצהיר על פרישה בתחילת העונה ועדיין לא ברור אם יממש אותה. אנחנו מצדנו, רק מקווים לעוד סדרות מן הסוג הזה.
 

עידן מימון (יניב גונן)
עידן מימון (יניב גונן)
 

דרשקו מרווילייביץ' ספג הרחקה לשתי דקות כארש מריאן הצליח לקבוע 7:7 עם שער שדה ראשון. הרחקה שנייה של הפועל ראשל"צ עופר לוזון הורחק לשתי דקות לאחר שעשה עבירה על עומר גרא ממכבי. מרווילייביץ' ספג הרחקה שנייה אישית ופגע בתוכניות של מכבי ראשל"צ.

מריאן מול נאמן  (יניב גונן)
מריאן מול נאמן (יניב גונן)
 
מתתיה מעיר (יניב גונן)
מתתיה מעיר (יניב גונן)
 

שי הרשקוביץ' חתם מהפך ענק של האורחת בדרך ל-11:14 עם עשר דקות נפלאות בהגנה. מימון חגג שער חמישי במפגש בבית מכבי בדרך ל-12:15. הצהובים איבדו עוד כדור לפני השריקה למחצית ואלעד קפון הבקיע את הראשון שלו. רבים טוענים כי ההגנה של מכבי היא הטובה בליגה אך היא סבלה בענק ולא הצליחה לעמוד בפרץ עד למחצית.

מרוולייביץ´ מול קריביקוביץ´ וטאסקוביץ´ (יניב גונן)
מרוולייביץ´ מול קריביקוביץ´ וטאסקוביץ´ (יניב גונן)
 

מחצית שנייה
קריבוקאפיץ' להט מהדקה הראשונה של החצי השני וצימק את התוצאה להפרש של שני שערים בלבד, לא להרבה זמן. פנדל של מריאן נכנס לשערו של קפלן, שהחליף את סטראט.

מימון מול גרא ואברהם  (יניב גונן)
מימון מול גרא ואברהם (יניב גונן)
 

17:14 להפועל בדקה החמישית. סטראט חזר לעניינים והדף פצצה מכיוונו של הרשקוביץ', לעומת פישלוביץ', שהוכנע פעם נוספת, על ידי עומר גרא מהפינה וקריבוקאפיץ' משבעה מטרים. בהפועל קפון ומימון הורחקו לשתי דקות, ומכבי ניצלה את המומנטום וקבעה 19:18 לטובת הפועל בדקה התשיעית של המחצית השנייה.

ג´ו מתתיה חוגג (יניב גונן)
ג´ו מתתיה חוגג (יניב גונן)
 

 
אחרי עשר דקות של אוירה צהובה-אדומה מהפנטת ביציעים, פישלוביץ' נכנס לזון ונתן עצירה מטורפת מול זריקה של עמית סטלמן, שלא נשאר חייב, שעט לכיוון השער והתאבד עליו והשיג נקודה נוספת למארחת.

היריבות הוותיקות הגיעו לתת פייט. גל אברהם הורחק לאחר טעות אגרסיבית בהגנה ובמקומו סטראט יצא ולנגליב הוכנס במקום השוער. סידי ניצל את העדרותו של סטראט והגביה מעל הגנת הצהובים עם כבש שער מדויק.

מריאן מבקיע (יניב גונן)
מריאן מבקיע (יניב גונן)
 

לנגליב נאבק עם מימון (יניב גונן)
לנגליב נאבק עם מימון (יניב גונן)
 

גל אברהם משך בחולצתו של סידי וקיבל הרחקה שלישית של שתי דקות ויצא מהמשחק בכרטיס אדום. מכבי נותרה עם שחקן חסר, ובהפועל פרנקל ביצע חילוף בין הקורות והכניס את גל הרשקוביץ. בדקה ה-19. שש דקות לסיום, הפועל ראשל"צ עלתה ליתרון מבטיח של חמישה שערים, 25:30, משם הכל הפך לאדום בדרך לדאבל מספר 12 בהיסטוריה של הפועל ראשל"צ.

פרנקל מסמן (יניב גונן)
פרנקל מסמן (יניב גונן)
 
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */