יום חמישי, 28.03.2024 שעה 16:57

אליפות Israel Jump 8 תצא לדרך בהדר יוסף

האליפות, אותה ייסד אלכס אברבוך, תתקיים למען קידום מקצועות הקפיצה. מיננקו מועמדת לזכות בקופה הגדולה. קרויטר וליברמן ראש בראש על הכרטיס לבאקו

|
קנזייבה (רויטרס)
קנזייבה (רויטרס)

Israel jump ה-8, התחרות אותה ייסד אלכס אברבוך למען קידום מקצועות הקפיצה באתלטיקה הישראלית, תתקיים בשבת בהדר יוסף, כשבמוקד חנה מיננקו, המועמדת הראשית לזכות בקופה הגדולה. דימה קרויטר וצור ליברמן ימשיכו במאבק ראש בראש על הכרטיס לבאקו 2015 בקפיצה לגובה.

התחרות עברה גלגולים רבים במשך השנים והפכה להיות פסטיבל אטרקטיבי של ספורט לכל המשפחה הכולל תחרויות ילדים ונוער, הן כחימום והן כדי למלא את היציע במשפחות כנהוג בתחרויות בחו"ל, פרסים כספיים, הן לאתלטים והן לקהל שינסה לנחש את תוצאות המנצחים, אתלטי צמרת ואתלטים צעירים ומבטיחים הנאבקים על קריטריונים לתחרויות בינלאומיות לצד מאבק על הפרסים.

אתלטי לידר ירושלים, האגודה שבראשה עומד אברבוך, מארגנת את התחרות, שההשראה שלה הגיעה מהתחרות השנתית אותה ייסד סרגיי בובקה האגדי בעיר הולדתו, דונייצק שבאוקראינה, ואשר הגיעה לשיאה בשנה שעברה, כשרנו לאבילני שבר את השיא העולמי לקפיצה במוט לעיני בובקה, שהחזיק בו 21 שנים.

אלכס אברבוך (חגי ניזרי)
אלכס אברבוך (חגי ניזרי)
 

אברבוך ומנכל המועדון, מולי מלכא, גייסו מהציבור ומספונסרים קופת פרס ראשי בה יש נכון לכתיבת שורות אלה קרוב ל-4000 שקלים. אתלט שיקבע קריטריון א' לאליפות העולם בבייג'ין, יזכה בכל הקופה, שיכולה לגדול עדיין.

סך הפרסים הכללי עומד על 15,000 שקלים, ואלה יחולקו לשלושת הראשונים בכל מקצועות הקפיצה, וכן לשני הראשונים בריצות השונות.

בשבת עלתה קופצת המשולשת, חנה מיננקו ממכבי תל אביב, אל המקום ה-1 באירופה, זמנית, לאחר שניצחה במחזור האחרון של ליגת המועדונים בישראל עם 14.38 מטר, והיא המועמדת הראשית לזכייה בפרס הגדול מכיוון שהמינימום לבייג'ין עומד על 14.20 מטר.

חנה בת ה-26, שזכתה החורף במדליית הארד של פראג 2015 - אליפות אירופה באולם - עם 14.49 מטר, מחזיקה בשיא אישי 14.71 מטר, אותו קבעה עוד בהיותה אוקראינית, וכן בשיא ישראלי, 14.58 מטר, עליו היא תסתער בתחרות ג'אמפ ישראל בשבת בהדר יוסף (17.00).

חנה קנייזבה מיננקו עם המדליה (יח&qout;צ, איגוד האתלטיקה) (מערכת ONE)
חנה קנייזבה מיננקו עם המדליה (יח"צ, איגוד האתלטיקה)
 

צור ליברמן מאתלטי לידר ירושלים, שעבר כבר בחורף 2.16 מטר, מדורג במקום 3 עד גיל 23 באירופה. דימה קרויטר ממכבי תל אביב עבר אתמול בתחרות הזמנה בהדר יוסף 2.14 מטר, שמדרגים אותו 9 באירופה עד גיל 23, והוא יתמודד מול ליברמן על הכרטיס למשחקי אירופה - באקו 2015 - בנוסף לקרב על הפרס הכספי.

התחרות השנתית של מיטב הקופצים בישראל תיפתח כבר בשעה 11.00 בבוקר עם גמר ליגת האתלטיקט לילדים עד גיל 11 ועד גיל 9, ועם תחרות קפיצה במוט עד גיל 15, בנות ובנים.

בשעה 14.00 ייפתחו תחרויות הבוגרים. תחילה, קפיצה לרוחק, שם תנסה יפעת זליקוביץ ממכבי ראשון לציון לעלות שלב אחד, הן אל תוך הטופ 10 הישראלי של כל הזמנים, והן אל תוך הטופ 50 של אירופה העונה. זליקוביץ קבעה לאחרונה את שיאה האישי, 6.11 מטר, כשניצחה באליפות אס"א ישראל, ובדיוק אמש הוכתרה כספורטאית המצטיינת של אס"א השנה.

דימה קרויטר (משה חרמון)
דימה קרויטר (משה חרמון)
 

אצל הגברים, גילרון צבקביץ' מהפועל השרון מוביל העונה עם 7.45 מטר, שיא חדש שהזניק אותו אל המקום ה-7 עד גיל 23 באירופה. איתמר באסטקר ממכבי ת"א קבע אתמול בתחרות בהדר יוסף 5.10 מטר בקפיצה במוט ועלה למקום 14 עד גיל 23 באירופה.

גם תחרויות ריצה יהיו לצד הקפיצות, והשם הבולט הוא אמרי פרסיאדו ממכבי ת"א, אלוף ישראל בריצת 100 מטר, בעל שיא אישי של 10.50 שניות, העמיד את תוצאת השנה בישראל על 10.57 בתחרות הליגה האחרונה, שמדרגת אותו 16 באירופה עד גיל 23.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */