יום חמישי, 28.03.2024 שעה 19:47
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

מחוץ לתחום: צפו ב-1:1 של מכבי ת"א מול חיפה

משחק שביעי ברציפות לצהובים מחוץ לבלומפילד ללא ניצחון. ערן זהבי כבש ראשון (12), רובן ראיוס השווה (35). נקודה ראשונה העונה לירוקים מול האלופה

|
שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א בסיום (עמית מצפה)

מכבי חיפה הפסידה כבר ארבע פעמים העונה למכבי תל אביב. אולם הערב (שני) היא השיג סוף סוף 1:1 מול האלופה, ולא הייתה רחוקה מניצחון מול הצהובים, שפרט לדקות הראשונות היו חלשים מאוד, ורשמו משחק חוץ שביעי ברציפות ללא ניצחון.

המשחק נפתח כאמור בשליטה מוחלטת של הצהובים מתל אביב, כשהקבוצה של בלבול נראתה אובדת עצות. היתרון על הדשא בא לידי ביטוי גם על לוח התוצאות, כשכבר אחרי 12 דקות ערן זהבי כבש את שערו ה-27 העונה אחרי הדיפה של סטויקוביץ' מנגיחה של זהבי עצמו.

חיפה ומכבי ת"א נפרדות בתיקו 1:1

הירוקים הבינו שכדי להשיג נקודות צריך גם לשחק כדורגל, ולאחר שיצאו מההלם גם עשו את השוויון כשרובן ראיוס איזן ברגל שמאל אחרי בישול מצויין של טאלב טוואטחה (35). מאותו הרגע הייתה רק קבוצה אחת על המגרש, וזו ממש לא הייתה האלופה.

הירוקים תקפו בחמת זעם, וחן עזרא, שנכנס כמחליף הגיע לשלוש הזדמנויות טובות מול חואן פאבלו, אך לא היה חד מול השער. זהבי, שהציג משחק עצבני אחרי השער, וגל אלברמן ספגו צהוב חמישי העונה ויחמיצו את המשחק מול קריית שמונה בעוד שני מחזורים. בעקבות התיקו, הצהובים לא יוכלו לקחת אליפות גם בשבוע הבא אם ק"ש תנצח את מכבי פ"ת.

ראיוס זורק את החולצה לאוהדים (עמית מצפה)
ראיוס זורק את החולצה לאוהדים (עמית מצפה)
 

עוד לפני המשחק היה בלאגן בכניסה לסמי עופר כאשר כ-50 אהדי מכבי פרצו את אחד השערים ונכנסו ללא כרטיסים. פרשים וכוחות גדולים של שיטור הגיעו מאוחר מידי וניסו לאתר את הפורצים.

לפני השריקה נערכה מחאה של צלמי העיתונות שהגיעו למגרש, זאת בשל פציעה ונזק שנגרם לציוד של הצלם ניר קידר, במשחק בין הפועל חיפה להפועל פ"ת בשבת. הצלמים הודיעו הודעה ובה נכתב: "אנו מוחים את המחאה שלנו, ולכן בזמן עליית השחקנים למגרש, לא צילמנו. פשוט עמדנו עם הגב להתרחשויות בניגוד גמור לאינסטיקנט שלנו לצלם, לא ניתן לראשי הקבוצות, המשטרה, מנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל להפנות גב אלינו הצלמים שנמצאים בכל התרחשות כדי להעביר לקהל את האירוע בתמונות. אנחנו פה למען הסולידריות ונגד האלימות".

אוהדי מכבי ת&qout;א (עמית מצפה)
אוהדי מכבי ת"א (עמית מצפה)
 

מחצית ראשונה
דקה 1: השופט זיו אדלר הוציא לדרך את המשחק לעיני כ-30,000 צופים נלהבים באצטדיון סמי עופר בחיפה.

אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)
אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)
 
מרקו בלבול (עמית מצפה)
מרקו בלבול (עמית מצפה)
 
פאקו אייסטרן (עמית מצפה)
פאקו אייסטרן (עמית מצפה)
 

דקה 3: הצהובים פתחו טוב את המשחק והיו הראשונים לנסות ולכבוש. ערן זהבי חטף את הכדור באגף הימני, התקדם וניסה למצוא את ברק בדש בכדור רוחב טוב, אך אוראל דגני  הרחיק ברגע האחרון את הסכנה.

דקה 12, מכבי ת"א עלתה ל-0:1: הפתיחה הטובה של הצהובים תורגמה גם לשער. שרן ייני קיבל את הכדור באגף הימני חופשי לחלוטין, נתן הרמה מדוייקת לעברו של ערן זהבי, שנגח לאמצע. ולדימיר סטויקוביץ' הדף, אך לחוסר מזלו ההדיפה הגיעה ישירות לזהבי שבעט על גופו של השוער ולרשת. שער מס' 27 למלך השערים של הליגה העונה, שחגג עם חבריו בתנועת העריסה א-לה-בבטו, לרגל הולדת בנו של טל בן חיים.

ערן זהבי חוגג (עמרי שטיין)
ערן זהבי חוגג (עמרי שטיין)
 

שחקני מכבי ת&qout;א חוגגים (עמית מצפה)
שחקני מכבי ת"א בעריסה (עמית מצפה)
 

דקה 16: מכבי חיפה נזכרה שמותר גם לה לשחק כדורגל. ויאם עמאשה פרץ והוכשל על ידי גל אלברמן, 18 מטרים מהשער. ראיוס לקח את הבעיטה וניסה להתחכם עם כדור שטוח מתחת לחומה, אך הבעיטה הלכה החוצה.

דקה 21: מצב כפול תוך דקה לדור מיכה. הקשר עשה דאבל-פס עם בדש ולקח בעיטה מ-20 מטרים שהלכה החוצה. מיד לאחר מכן הצהובים חטפו כדור וזהבי שלח את מיכה בכדור עומק מצויין, אך טאלב טוואטחה הקשה עליו, והבעיטה שלו מול השוער הלכה גם היא החוצה.

שרן ייני מול אלירן עטר (עמית מצפה)
שרן ייני מול אלירן עטר (עמית מצפה)
 

דקה 30: החמצה גדולה לחיפה. יוסי בניון הגיע לכדור עומק שהותיר אותו לבד מול חואן פבלו, אך במקום לבעוט, מסר מהאוויר לראיוס, שהתרשל בביצוע ולא הצליח לייצר בעיטה לשער.

דקה 34: ערן זהבי עשה עבירה על ראיוס וראה צהוב חמישי העונה, שיגרום לו להיעדר מול קריית שמונה בעוד שני מחזורים. זהבי לא קיבל את ההחלטה והתווכח ארוכות עם אדלר. במקביל, בוקולי, שנפגע קודם לכן, לא יכול היה להמשיך, ומיצ'ל נכנס במקומו.

ערן זהבי מתווכח עם זיו אדלר (עמית מצפה)
ערן זהבי מתווכח עם זיו אדלר (עמית מצפה)
 

דקה 35, חיפה השוותה ל-1:1: הירוקים הצליחו להשיג את השער המיוחל מהר מהצפוי. טאלב טוואטחה לא ספר את ייני ועבר אותו באגף השמאלי. המגן הוציא כדור רוחב מצויין ישירות לראיוס, שברגל שמאל בעט מ-10 מטרים לפינה של חואן פבלו ולרשת.

ראיוס חוגג (עמית מצפה)
ראיוס חוגג (עמית מצפה)
 

דקה 42: רגע של מחלוקת בסמי עופר. ערן זהבי נגע בידו במכוון ליד קו החוץ, והיה חייב לראות צהוב שני, אולם אדלר התעלם למרות מחאותיהם של הירוקים. מי שכן ראה צהוב, דקה לאחר מכן, הוא דווקא גל אלברמן, שגם עבורו זהו צהוב חמישי העונה.

מחצית שנייה
דקה 55: המחצית השנייה נפתחה כמו שהראשונה הסתיימה, בלחץ והתלהבות מצדם של המארחים. טוואטחה המשיך להיות פעיל באגף השמאלי של התקפת חיפה, אך כדור רוחב נוסף שלו, מצא הפעם את חואן פבלו מוכן. גם בעיטה מרחוק של משומר לא הצליחה להפתיע את השוער הספרדי.

משומר מול איגייבור (עמית מצפה)
משומר מול איגייבור (עמית מצפה)
 

דקה 64: שני המאמנים החליטו שהגיע הזמן לשינוי. בלבול הכניס את חן עזרא במקומו של ויאם עמאשה, והסיט את אלירן עטר למרכז. ברק בדש סיים את חלקו מנגד, וראדה פריצה נכנס במקומו.

דקה 66: חן עזרא כמעט ופרע את השטרות בנגיעתו הראשונה בכדור. יוסי בניון הוביל התקפה מהירה של המארחת ומצא את הקשר המחליף בצד שמאל. עזרא התקדם, נכנס לרחבה ושחרר בעיטה מסובבת ברגל ימין, שחלפה סנטימטרים מהעמוד.

אברהם פאס לפני בדש (עמית מצפה)
אברהם פאס לפני בדש (עמית מצפה)
 

דקה 68: שוב עזרא במרכז העניינים. רובן ראיוס מסר לו כדור באמצע, והקשר ניער את ייני ולקח בעיטה מ-18 מטרים, אך שוב מחוץ למסגרת. נוסא איגייבור, שנראה צולע כבר מספר דקות, יצא שלוש דקות לאחר מכן, גאל מרגוליס נכנס במקומו.

דקה 76: כדור חופשי לא מוצלח של האורחים הוביל להתקפה מהירה מנגד. עטר הרים כדור מדוד לראיוס, שהיה חופשי לגמרי, אך משבעה מטרים בעט מהאוויר מעל לשערו של חואן פבלו ופספס הזדמנות אדירה.

חן עזרא (עמרי שטיין)
חן עזרא (עמרי שטיין)
 

דקה 78: גם הצהובים הראו שהם יודעים לעשות התקפות מהירות. ערן זהבי מצא את פריצה בצד ימין. החלוץ החזיר לו בדאבל פס והשאיר אותו בעמדה טובה בתוך הרחבה, אך הבעיטה של זהבי הלכה אל מחוץ למסגרת.

דקה 84: בניון שוב מצא את עזרא חופשי לגמרי מול חואן פאבלו, אך עזרא שוב לא היה חד מול השוער ובעט ברגל שמאל ישירות לידיו של השוער. דקה לאחר מכן שוב עזרא, הפעם עבר שחקן באגף הימני והוציא אחורה לעטר. הבעיטה שלו נעצרה בהגנת חיפה אך על הריבאונד היה בניון, שבעט מהאוויר, אך חואן פאבלו הדף לקרן.

ערן זהבי עם הכדור (עמרי שטיין)
ערן זהבי עם הכדור (עמרי שטיין)
 

דקה 88: חילופים בשורות שתי הקבוצות. איתי שכטר החליף את עטר שמעט נפגע, ואילו מנגד מהראן ראדי נכנס במקומו של דור מיכה.

מכבי חיפה: ולדימיר סטויקוביץ', אייל משומר, אברהם פאס, אוראל דגני, טאלב טוואטחה, גוסטבו בוקולי (מיצ'ל, 34), אביחי ידין, יוסי בניון, רובן ראיוס, ויאם עמאשה (חן עזרא, 64) ואלירן עטר (איתי שכטר, 88).

מכבי ת"א: חואן פאבלו קולינאס, שרן ייני, קרלוס גארסיה, איתן טיבי, יואב זיו, גל אלברמן, ניקולה מיטרוביץ', נוסא איגייבור (גאל מרגוליס, 71), דור מיכה (מהראן ראד, 88), ערן זהבי וברק בדש (ראדה פריצה, 64)

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */