יום שבת, 04.05.2024 שעה 20:54

הטניס לא שוכח: הטורניר לזכרו של אסף רוזנפלד

לפני 17 שנה הטניסאי המצטיין שגדל בעכו נהרג בדרום לבנון, בעוד כשבועיים תיפתח תחרות על שמו. אביו: "לאסף מגיעה תחרות לזכרו". על חלום שלא הוגשם

|
אסף רוזנפלד ז
אסף רוזנפלד ז"ל כשחקן טניס צעיר. החלום נגדע

"כשהציעו לנו להפוך את התחרות האזורית לבינלאומית וששחקנים מחו"ל יגיעו לשחק בעכו לזכר הבן שלנו, היינו מאושרים. רצינו את זה מאוד, זה שדרוג רציני וזה מגיע לאסף".

דודי רוזנפלד התרגש מאוד כשאלעד רוט, מנהל המרכז לטניס בישראל - עכו, הודיע לו על התחרות המיוחדת שתתקיים בעוד שבועות ספורים בעכו. אסף, יליד עכו ושחקן טניס מצטיין בעברו, נהרג לפני 17 שנה, ב-26 בפברואר 1998, בקרב באזור מוצב 'כרכום' בדרום לבנון.

זה קרה שבוע בלבד אחרי שהודיעו לו חגיגית שהוא יקבל את אות ההצטיינות בבית הנשיא ביום העצמאות ה-50 של מדינת ישראל. לטקס, שלושה חודשים מאוחר יותר, הגיעו הוריו בלבד לקבל את האות בשמו.

מרכז הטניס בעכו נפתח בשנת 2010 וכבר אחרי שנה התקיימה התחרות הראשונה לזכרו של אסף - תחרות הקיץ האזורית לנוער. רוט, מנהל המרכז, הכיר את אסף מילדות. השניים שיחקו יחד בנהריה תחת הדרכתו של המאמן יבגני יוזף (שמאמן היום בעכו), יצאו יחד מגיל 10 למחנות אימונים בחו"ל ושיחקו יחד בתחרויות. "ברגע שנפתח המרכז בעכו ואני התמניתי למנהל, היה לי ברור שתהיה תחרות לזכרו של אסף ואני שמח שתוך ארבע שנים שדרגנו אותה מתחרות לאזור הצפון בלבד, לתחרות בינלאומית", אמר רוט.

אסף רוזנפלד ז&qout;ל
אסף רוזנפלד ז"ל
 

רוזנפלד התגייס לצה"ל בנובמבר 1994 ובחר להצטרף לחטיבת גבעתי, בה שירת אחיו הבכור ערן כקצין. את הטירונות הארוכה סיים כחייל מצטיין וחייל למופת פלוגתי כאשר בספר המסלול, שבו כותבים חיילים ומפקדים הערכות ותחזיות לכל בוגר, חזו לו רבים שיגיע להיות רמטכ"ל. הוא המשיך לקורס מ"כים ולקורס קצינים, מונה למפקד מחלקת טירונים, היה מיועד להתמנות למפקד פלוגה וגם נבחר לקצין מצטיין של חטיבת גבעתי.

התקרית בה נהרג אסף אירעה ב-26 בפברואר 1998. חיזבאללה שיגר פצצות מרגמה לעבר מוצב כרכום, השוכן בגיזרה המערבית של איזור הבטחון. אחד הפגזים התפוצץ בתוך עמדת התצפית במוצב וגרם למותם של שלושה חיילי צה"ל שהיו במקום: סגן אסף רוזנפלד ז"ל, סמל ראשון רונן אשל ז"ל וסמל ראשון יוני דבירי ז"ל.

לאביו של אסף אין ספק שלטניס היה משקל גדול בהצלחה של בנו: "כשאסף היה צעיר, מלבד שני מגרשי טניס במתנ"ס, לא היו מגרשים בעכו והוא נאלץ להתאמן בנהריה. מרכז הטניס החדש שקם, עם 13 מגרשים, הוא דבר מדהים. מי שמכיר את הבן שלי יודע שמה שעיצב אותו כילד היה הטניס - זה חישל אותו, הפך אותו לאיש טוב יותר, רודף צדק ובעל מוסר גבוה ואני אומר לילדים בטקס הסיום של התחרות שגם אם הם לא מגיעים לטופ, הטניס תורם מאוד לאישיות שלהם. החלום הכי גדול של אסף היה להגיע אחרי שחרורו לבתי הספר התיכוניים בעכו ולהרצות על יחידות קרביות. לצערי הוא לא זכה להגשים זאת".

על תחרות הנוער לבנים ולבנות שתפתח ב-11 במאי אמר האב דודי רוזנפלד: "זה דבר ענק שתחרות כזו מתקיימת בעיר שלנו. זה ממתג את עכו, זה חשוב לתושבים וחשוב לילדים שמתאמנים במרכז הטניס. זה מפעל חשוב שמרכז הטניס והעירייה מרימים ואני רוצה להודות לכל מי שנטל חלק בפרויקט הזה. לאסף מגיע שתהיה תחרות כזו לזכרו".

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */