יום שישי, 29.03.2024 שעה 00:43
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

אורי שלף הובא למנוחות, גור: מה אמא תעשה?

מאות ליוו את מנהלה המקצועי של הפועל ת"א בדרכו האחרונה, מוקדם יותר נערך טקס לזכרו בדרייב-אין. אחיו ספד לו: "השארת מאחוריך אחים שאוהבים אותך"

|
שחקני הפועל ת
שחקני הפועל ת"א בהלווייתו של אורי שלף (נעם מורנו)

בהפועל תל-אביב נפרדו היום (שני) בדמעות ובכאב מאחד הסמלים הגדולים של המועדון, אורי שלף ז"ל, שנפטר אמש במפתיע מדום לב והוא בן 43. שלף, המנהל המקצועי של המועדון שאף שימש בו בעבר כשחקן וכמאמן, הותיר אחריו אישה ושני ילדים והכה בהלם את הכדורסל הישראלי בפרט ואת הספורט הישראלי בכלל.

מאות משתתפים ליוו את שלף בדרכו האחרונה והגיעו להלווייתו בבית העלמין "מנוחה נכונה" בכפר-סבא. בין המנחמים היו עודד קטש, רמי כהן, חברי הנהלת הפועל וכל שחקניה, המאמן הלאומי ארז אדלשטיין, אריק שיבק, גיא גודס וגורמים נוספים ממכבי ת״א וגם אשתו ובנו של דייויד בלאט.

מוקדם יותר הגיעו עשרות חברים, קולגות ובני משפחה לאולם הדרייב-אין - אחד מסמלי ההצלחה של אורי שלף ושותפיו לפרויקט של הפועל אוסישקין - כדי להיפרד מאורי האהוב. ארונו הונח על הפרקט שהכיר כל כך טוב, ובזה אחר זה עברו חבריו ואוהביו כדי להיפרד ממנו. בין המנחמים היו צביקה שרף, אריק שיבק, רוני בוסני, אפי ודבורה בירנבוים, עמית גל, עידו קוז'יקרו ושביט אלימלך.

גור: "מה תעשה אמא שנלקחת ממנה?"

ארונו של אורי שלף (נעם מורנו)
ארונו של אורי שלף (נעם מורנו)
 

ארונו של אורי שלף (נעם מורנו)
ארונו של אורי שלף (נעם מורנו)
 

חולצתו של שלף על ארונו (מערכת ONE)
חולצתו של שלף על ארונו
 

עודד קטש (נעם מורנו)
עודד קטש (נעם מורנו)
 

הכרוז של הפועל, ישי משה, פתח את האירוע: ״משפחת שלף היקרה, חברים, שחקנים ואוהדים. התכנסנו כאן היום כדי להיפרד מאורי, בנם של מירי ועמי ז״ל. אורי היה ממקימי עמותת הפועל אוסישקין ת"א. בתקופה בה אימן ייזכר כמאמן שלא נחל ולו הפסד אחד. אנחנו נפרדים ממנו בדמעות ובצער״.

שולדברנג, ג´רון מימון, לימונד ונאור (נעם מורנו)
שולדברנג, ג´רון מימון, לימונד ונאור (נעם מורנו)
 

גור שלף, אחיו, נשא דברי הספד: "הכי התרגשת כשהגעתם לבית החדש באולם הדרייב-אין. ריגש אותך מאוד הטקס בו אבא שלנו קיבל כבוד, אבל שמרת את הכל בלב. מה עכשיו? השארת אמא שנלקחת ממנה, ילדים ואחים שאוהבים אותך".

משפחת שלף (נעם מורנו)
משפחת שלף (נעם מורנו)
 

קפטן הפועל ת"א, מתן נאור: ״תמיד הייתה לך את הדרך שלך, מעולם לא ספדתי לאיש ואני לא מאמין שאתה הראשון. אני לא מפסיק לחשוב על תמר, ניב וגלי. כמה דיברת וסיפרת עליהם, כמה הם היו חשובים לך. משפחת שלף היקרה אני מאחל לכם שתדעו להתמודד עם המצב הבלתי אפשרי הזה. לדבר עליך בהקשר של הפועל זה יותר פשוט. תמיד תהיה המרכז של הפועל ת"א. צוואתך ומורשתך צרובים ברוח המועדון לתמיד. החיוך שלך זכור לי תמיד". 

שרון אברהמי, שאימן בעבר את הפועל אוסישקין: ״אורי, יש חלומות שאתה רוצה להתעורר מהם. זהו חלום בלהות שאי אפשר להתעורר ממנו. הכרנו בגיל חמש בקיבוץ שמיר. אני זוכר הכל. את התחרותיות ואת הרצון הבלתי פוסק לנצח. שיחקנו ודמיינו שאנחנו במגרש של הגדולים. אהבתך לספורט ולהפועל בכדורסל הייתה ענקית, מילאה את עולמך באור אדום בוהק. לצערי ראית אותך ואת משפחתך מתמודדים עם המחלה הארורה של אביך, לעולם לא אשכח את החוויות שחווינו יחד בשנתיים עם הקהל האדום".

שרון אברהמי (נעם מורנו)
שרון אברהמי: "חיית את החלום וגרמת אושר להרבה אנשים" (נעם מורנו)
 

אברהמי המשיך: "אתה חיית את החלום וגרמת אושר להרבה אנשים. הגית, חלמת, יזמת והאמנת, ואת האושר והסיפוק ראיתי בעיניך. הייתה לך את הדרך שלך, של אורי. שקט, רציני ובטוח. אם רק היית יודע כמה השראה נתת לרבים. מביט אני במשפחתך, תמר, ניבי וגלי, וזה ידוע שאצל משפחת שלף המשפחה היא לפני הכל. אורי, השארת חותם על כל מי שפגש אותך. אזכור אותך עם ההומור המיוחד והעוקצני, עם הכנות והחכמה. כפי שעמי זכור כאיש מופת מיוחד במינו, כך גם אורי ייזכר".

ד"ר אסף ביבס, רופא הקבוצה, ספד גם הוא: ״יום אחד, אחרי שהתחילה הפועל החדשה, קיבלתי את הטלפון של אורי. דיברנו כל יום, הרוב לא היה על כדורסל. בהתחלה לא היה פשוט להיכנס לארגון כזה, אבל אורי עטף אותי. יש גיל מסויים שאתה אומר 'החברים שלי זה מה שיש לי'. פתאום מגיע מישהו חדש ולוקח לך את הלב. צריך לשמוח ולהגיד תודה על זה שזה עדיין יכול לקרות. תודה אורי על זה שהיית, תודה על החברות. אני אוהב אותך כמו שאוהבים משפחה".

גור שלף (נעם מורנו)
גור שלף (נעם מורנו)
 

גארד הפועל דוראנט סקוט סיפר על הטרגדיה: ״זה אירוע קשה ומצער מאוד לכולנו. קשה עוד יותר עבור האוהדים, המשפחה ושחקנים כמו מתן נאור שהיו חלק מהפועל כמה שנים. בחודשים הבודדים שהייתי בישראל הצלחתי לבנות מערכת יחסים קרובה מאד עם אורי, זה מצער ומאוד מפתיע".

"אנחנו חייבים להישאר ביחד ולצאת מזה חזקים. לעולם לא אשכח איך חבר קרוב שלי נפטר לפני לא מזמן בארה״ב, אורי היה שם לחזק אותי ולנחם אותי. הוא אמר לי שהכל יהיה בסדר והרעיף עליי אהבה. קשה לי לעכל שלא אוכל להחזיר לו אותה אהבה, זה לא נתפס״.

סקוט:"לא אמיתי, רק אתמול כתבתי לו"

סקוט סיפר על התגלגלות האירועים עד שנודע לו על המקרה: ״אתמול בבוקר שלחתי לו הודעות והוא לא ענה. הייתי יותר בשוק מכולם ואני עדיין חי בהכחשה. עזבתי את האימון אתמול יחסית מוקדם לפני יתר השחקנים ולא קיבלתי את ההודעה המצערת עם הקבוצה. הייתי בסופר ורביב לימונד התקשר אלי וסיפור לי על פטירתו של אורי. הייתי בשוק, פרצתי בבכי ויצאתי משם באותה השנייה. היה לי מאוד קשה, הלכתי הביתה, בכיתי והתפללתי עבור המשפחה של אורי, עבור הקבוצה, עבור המשפחה שלי ועבורי גם כי דבר כזה מאוד מצער. אורי נגע בחיים של המון אנשים, קשה למלא את החלל שהותיר״.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */