יום חמישי, 28.03.2024 שעה 13:07

אקינפייב נפגע מאבוקה בראשו, המשחק פוצץ

מקרה חמור במשחק של רוסיה במונטנגרו. השוער פונה לביה"ח, המשחק חודש אך פוצץ אחרי שחפץ נוסף פגע בשחקן. צמד לזלאטן ב-0:2 של שבדיה

|
אקינפייב ברגע הפגיעה של האבוקה. אירוע קשה
אקינפייב ברגע הפגיעה של האבוקה. אירוע קשה

נבחרת רוסיה הגיעה הערב (שישי) למונטנגרו למלחמה על חייה במשחק שנערך במסגרת מחזור המשחקים החמישי של בית 7 במוקדמות יורו 2016, אך הרוסים חשבו על מלחמה ספורטיבית על חייהם לאחר פתיחה גרועה לטורניר. הם לא הבינו שהם באמת הולכים למלחמה על חייהם.

שניות בודדות מפתיחת המשחק התרחשה תקרית אלימה ומכוערת כאשר איגור אקינפייב, שוער נבחרת רוסיה, נפגע בראשו מאבוקה שנזרקה לעברו מכיוון יציע אוהדי נבחרת מונטנגרו, במשחק שנערך בפודגוריצה, בירת מונטנגרו.

האבוקה נזרקה מהיציע שמאחורי השער, שאכלס את אוהדי הנבחרת המארחת, שצפויה לספוג כמובן עונש כבד מאופ"א בעקבות המקרה. שוערה של צסק"א מוסקבה נפל מיד אל הקרקע ופונה באמצעות אלונקה על ידי אנשי העזרה הראשונה, כאשר הוא מחוסר הכרה. בתחילה ועלה חשש כי ייתכן שהוא סובל מפגיעה רצינית, אולם בהמשך התברר שהפגיעה אינה חמורה. בכל מקרה, על מנת ולא לקחת שום סיכון הוחלט לפנותו לבית החולים לביצוע בדיקות מקיפות יותר.

איגור אקינפייב על הדשא, רגע אחרי הפגיעה (טוויטר)
איגור אקינפייב על הדשא, רגע אחרי הפגיעה (טוויטר)
 

שופט המשחק דניז אייטקין הפסיק באופן מיידי את ההתמודדות, אולם לאחר כ-35 דקות החליט לחדש את המשחק כאשר יורי לודגין נכנס לשער במקום אקינפייב, שעשה את דרכו לבית החולים. עם זאת, זה לא היה סופה של הסאגה. בדקה ה-65 זכתה נבחרת רוסיה בפנדל ויכולה הייתה לעלות ליתרון 0:1. רומן שירוקוב בעט לא טוב למרכז השער, שוער נבחרת מונטנגרו ווקאשין פולקסיץ' הדף היטב והגנת המארחת הרחיקה את הכדור לחוץ.

הם לא ידעו איזה טעות זו הייתה. דמיטרי קומבארוב ניגש להוציא את כדור החוץ אך אוהד אחד של הנבחרת המקומית החליט לזרוק חפץ לעבר השחקן, שנפגע בגבו. שופט המשחק, שמאס בזריקות החפצים מהיציעים, החליט לשרוק לסיום ולהוריד את השחקנים לחדרי ההלבשה. במקום התפתחה תגרה בין שחקנים משתי הנבחרות. גם זה בוודאי לא יסייע לנבחרת מונטנגרו בדיונים הצפויים במשרדי אופ"א.

המהומה בין שחקני הנבחרות אחרי שהשופט שרק לסיום (רויטרס)
המהומה בין שחקני הנבחרות אחרי שהשופט שרק לסיום (רויטרס)
 

שתי הנבחרות נותרו עם 5 נקודות לאחר ארבעה משחקים, לפחות עד להחלטת אופ"א בעניין המשחק שהופסק. אך עבור שתיהן לא היה זה ערב מוצלח לא רק בשל המשחק ביניהן, אלא גם בשל ניצחונותיהן של מוליכות בית 7, אוסטריה ושבדיה.  שבדיה גברה על מולדובה 0:2 בחוץ ואילו אוסטריה רשמה 0:5 מרשים בליכטנשטיין. כעת האוסטרים נמצאים במקום הראשון עם 13 נקודות מ-5 משחקים, שבדיה במקום השני עם 9 נקודות מאותו מספר משחקים ורוסיה ומונטנגרו מפגרות מאחור.

צמד לזלאטן ב-0:2 של שבדיה, 0:5 מרשים לאוסטריה
הכחולים צהובים פתחו רע את משחקיהם בבית 7, עם ניצחון אחד בלבד בארבעת המשחקים הראשונים, אך הפעם הם לא התקשו מול המולדובים, אותם ניצחו הודות לצמד של זלאטן איברהימוביץ' האחד והיחיד. מולדובה החלשה נועלת את טבלת הבית עם נקודה אחת בלבד עד כה בקמפיין.

זלאטן איברהימוביץ´. צמד ב-0:2 של שבדיה על מולדובה (טוויטר)
זלאטן איברהימוביץ´. צמד ב-0:2 של שבדיה על מולדובה (טוויטר)
 

שער היתרון הביזארי של שבדיה בדקה ה-46, הגיע מראשו של זלאטן, וספק אם בכוונה. שוער המולדובים קיבל מסירה אחרונית וניסה להרחיק בנגיעה, אך חלוץ פאריס סן ז'רמן עמד בדרך וספג את הכדור בראשו. למזלו של זלאטן, זה המשיך לרשת. החלוץ השבדי הספיק להכפיל בדקה ה-84, לאחר שהצהובים זכו בכדור עונשין מ-11 מטרים, אותו תרגם זלאטן לשער השני שלו במשחק עם צמד חשוב. עמוק בתוספת הזמן, בדקה ה-93, ראה אנדראס גראנדוויס את הכרטיס האדום והותיר את השבדים בעשרה שחקנים, אך זה מנע מהם ניצחון.

אוסטריה המשיכה את הקמפיין הנהדר שלה וסגרה את סיבוב המשחקים הראשון עם ניצחון רביעי ו-13 נקודות מ-15 אפשריות, כשניצחה את ליכטנשטיין 0:5 בחוץ. כבר לאחר 16 דקות של משחק היה ברור לאן הרוח נושבת, אחרי שמרטין הארניק כבש את הראשון בדקה ה-14 ומארק יאנקו הוסיף את השני כעבור שתי דקות. כוכבה של הנבחרת, דויד אלאבה, עוד הספיק להחמיץ פנדל במחצית הראשונה אך תיקן כשהוסיף את השלישי בדקה ה-59. זלטקו יונוזוביץ' קבע 0:4 בדקה ה-74 ושלוש דקות בתוך תוספת הזמן קבע מארקו ארנאוטוביץ' את תוצאת המשחק. האוסטרים נראים בדרך הבטוחה ליורו 2016.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */