יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:17
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-29 26הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

הצרות של גוטמן: כל בעיות הנבחרת לפני וויילס

רוב הקשיים הם בהגנה: הספיגות בליגה של מרציאנו, טיבי 'שווה' גול במשחק, דגני מאבד ריכוז ובן הרוש צריך לחשוב הגנה, ומדוע בן חיים לא צריך לפתוח

|
בן הרוש, בן חיים, דגני וטיבי. הצרות של גוטמן
בן הרוש, בן חיים, דגני וטיבי. הצרות של גוטמן

מבט לעבר ההרכב שמאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן מתכנן לפתוח איתו ביום שבת מול נבחרת וויילס, מלמד על מספר בעיות לא פשוטות מבחינת נבחרת ישראל. כדי לעבור בשלום את המשחק הכל-כך חשוב צריך לקוות שמה שאנחנו מתריעים עליו מראש לא יקרה בשבת באצטדיון 'סמי עופר' בחיפה.

מדובר במספר מפתחות שהם אפילו קריטיים מבחינת הנבחרת שלנו. דווקא רוב הבעיות שלנו מתרכזות במשחק ההגנה עם שחקנים שלא בכושר או שלא בעמדות הקבועות שלהם.

45 הגולים שספג אופיר מרציאנו
אופיר מרציאנו הוא שוער טוב, הוא שוער שאפילו יש לו חלק גדול מכך שנבחרת ישראל חזרה מקפריסין עם ניצחון. אך זה היה לפני חודשים רבים. מאז, מרציאנו משחק בקבוצת התחתית הכושלת של מ.ס. אשדוד ומוציא בחודשים האחרונים שקי כדורים מהרשת במשחקי הקבוצה. נכון, זה קשה לשוער לשחק בקבוצה שמופקרת הגנתית, לא טקטית, ללא אחריות של שחקנים עם מרחקים גדולים בין החוליות וללא אגרסיביות של השחקנים.

אופיר מרציאנו (עמית מצפה)
אופיר מרציאנו. ספג 45 שערים בליגה (עמית מצפה)
 

כולם אומרים שבנבחרת זה אחרת, שלנבחרת יש הגנה אחרת, שיהיה לו יותר קל בנבחרת, ושמרציאנו כבר הוכיח את עצמו במדים הכחולים-לבנים והוא בזכות יילבש שוב את אפודת השוער ביום שבת.

אך השאלה אם מרציאנו יעשה את הסוויץ' בראש, האם 45 שערים לא ישבו לו כקוף על הכתף וישפיעו עליו בסופו של דבר. כי ההפקרות באשדוד השפיעה על מרציאנו שאיבד משהו מהיכולת הטובה שהביאה אותו היישר לשער הנבחרת. מרציאנו יהיה תחת 90 דקות אולי הכי חשובות בקריירה שלו, אולי הכי חשובות של הנבחרת שלנו אם אנחנו סוף-סוף רוצים להגיע לטורניר גדול.

החורים של איתן טיבי
איתן טיבי נחשב לאחד הבלמים היותר מוכשרים שיש לנו בכדורגל הישראלי, אך מנגד יש לבלם של מכבי ת"א ירידה גדולה מאד ביכולת שלו מתחילת העונה, וכבר אי אפשר לסמוך עליו במאה אחוזים. טיבי גם בלא מעט משחקים הפך להיות 'שווה' גול לטובת הקבוצה היריבה.

מילא טיבי, אבל הבלם השני, טל בן חיים, שסובל מכאבי גב ויעלה לשחק בעזרת זריקת הקוקטייל של הד"ר רוסנובסקי, לא בכושר מלא בעקבות הפציעה המטרידה.

ייני, טיבי ובן הרוש (נעם מורנו)
ייני, טיבי ובן הרוש. הגנת מכבי תל אביב תסייע לגוטמן מול וויילס? (נעם מורנו)
 

הדבר יכול לפגוע עוד יותר בביטחון של טיבי, כאשר הלחץ לבטח יגבר במשחק מול שחקן בסדר גודל של גארת' בייל, שיגרום קרוב לוודאי עוד לחץ על מרכז ההגנה של נבחרת ישראל.  השאלה אם בשבת נראה לפתע את טיבי של העונה שעברה, מהמשחקים שגרמו לכך שתהיה התעניינות מחו"ל לגביו? או שיישאר טיבי של העונה הנוכחית.

אוראל דגני עם 57 דקות  בלבד במדי הנבחרת
גוטמן מתכנן לעלות עם הבלם של מכבי חיפה למשחק ראשון רשמי אולי הכי חשוב של נבחרתנו; ברזומה של דגני עד היום שני משחקים בהם הוא נכנס כמחליף והם היו במסגרת ידידותית. האחד בשנת 2010 מול נבחרת איסלנד כאשר דגני נכנס לשחק בדקה ה-78, והשני לפני כשנה ב-5.3.14 מול נבחרת סלובקיה כאשר הוא נכנס בדקה ה-46. ניתן להתייחס לכך שכאילו דגני לא לבש כלל את המדים הלאומיים.

דגני סובל פעמים רבות במהלך משחק מחוסר ריכוז שזה אולי נובע מביטחון עצמי מופרז ויש לו אמונה גדולה שהוא יכול לצאת מכל סיטואציה, אבל כיוון שהוא מאבד לפתע ריכוז זה פוטנציאל גדול לעשות פנדלים או לקבל כרטיס אדום. נקווה מאדו שזה לא מה שיקרה בשבת. גם העובדה שהוא משחק קבוע בחיפה כבלם ופתאום שוב מחזירים אותו לעמדת המגן לא הכי חכמה ונכונה.

אוראל דגני ואלי גוטמן (עמית מצפה)
אוראל דגני ואלי גוטמן. לבלם מכבי חיפה אין ניסיון בינלאומי (עמית מצפה)
 

מנגד, דגני מין שחקן אדיש, אבל מודע גם לגודל הצ'אנס שניתן לו. החבילה שלו כוללת מהירות גבוהה לטווח קצר, בינוני וארוך; משחק ראש טוב; שכל בראש; יציאה נכונה להתקפה; קשה לעבור אותו באחד על אחד; אגרסיבי במידת הצורך; מבין  את משחק ההגנה האישי והקבוצתי, כאשר בצד ההתקפי המסירה שלו על 50 מטרים מדויקת; וגם יש לו בעיטה אימתנית לשער. השאלה אם גוטמן ישתמש ויורה לו לבעוט לשער היריב כדי להפתיע.

עמרי בן הרוש - לא רק התקפה
עמרי בן הרוש היה אחד השחקנים היותר טובים בליגה שלנו בעונה מבחינת עמדת המגן השמאלי שהיא די בעייתית. אך במכבי ת"א יותר קל למגן שמאלי לשחק מאשר בנבחרת ישראל. באלופה של השנתיים האחרונות המגן יותר תוקף ופחות מתרכז בצד ההגנתי.

בן הרוש ייבחן בחוכמת המשחק שיביא בשבת מול הנבחרת האורחת, פרמטר שלפעמים הוא עושה בו שטויות ולא מפעיל את הראש. בקמפיין הנוכחי הראה בן הרוש שיש לו גם יכולת הגנתית, אך המשחקים הקרובים הם בהרבה יותר קשים ויוכיחו האם באמת בן הרוש השתפר בפרמטר זה.

עומרי בן הרוש (עמרי שטיין)
עומרי בן הרוש. יצטרך לגלות אחריות בהגנה (עמרי שטיין)
 

לבן הרוש יש מהירות, אגרסיביות, כוח מתפרץ, בעיטה טובה לשער והוא לא רע  במשחק הראש, אבל האחריות היא מעל הכל ואת זה יצטרך להראות המגן השמאלי של הצהובים.

טל בן חיים איבד מהחדות שלו
נדנדת ההרכב של פאקו פגעה קשות בשחקן שהפך להיות שחקן לא קבוע בהרכב הצהובים; לבן חיים יש ירידה חדה מאוד בכושר וביכולת שלו. שמעתי את התאוריה שהוא מכיר היטב את עומר דמארי ויש ביניהם הבנה עיוורת. הם כבר הרבה זמן לא משחקים יחד וזו לא סיבה להרכיב שחקן בהרכב.

במשחק ביום ראשון מול מכבי חיפה בן חיים נראה רע מאוד, הוא פשוט איבד מהחדות ומחדוות המשחק שלו. אפילו סקאוטים שבאו במיוחד לראות אותו התאכזבו מאוד ולא הבינו מדוע הם באו לעקוב. דווקא היה לא רע להשתמש בו בצורה אחרת, להכניס אותו בסביבות הדקה ה-70 כאשר הגנת הנבחרת האורחת עייפה, ואז לנצל את המהירות שלו ואולי הוא גם יקבל יותר ביטחון כשיקום מהספסל כשהוא טרי ורענן ויכול לנצל את מעלותיו.

גוטמן וטל בן חיים (נעם מורנו)
גוטמן וטל בן חיים. שחקן מכבי תל אביב איבד מהחדות שלו (נעם מורנו)
 
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */