יום שישי, 19.04.2024 שעה 10:58
צביקה שרף

מכבי ת"א סבלה ממצבו של סופו

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הצהובים התמודדו עם משחק בו לא הייתה להם שליטה, סמית' ורנדל היו חלשים ומצבו של הסנטר מהווה בעיה משמעותית

בכדורסל לא תמיד יש שליטה על כל דבר שקורה, ולא לכל דבר יש הסבר אחד פשוט - כך גם לא ניתן להסביר את הרבע הרביעי המפלצתי של הקבוצה מבלגראד ואת ההפסד לאחרונה בטבלת הבית בטופ 16.

מכבי תל אביב נסעה לבלגרד למשחק נגד הקבוצה הממוקמת אחרונה בבית ובלי סיכוי אמיתי להגיע להצלבה. גיא גודס, שמאז ההפסד לאלבה ברלין בבית, הוביל את הקבוצה לזכייה בגביע המדינה ולשני ניצחונות דחוקים במשחקי ליגה, ניסה לומר כמה המשחק בבלגרד מסוכן, וידע כמה הקבוצה שלו סחוטה ועייפה. גודס גם היה מודע למצבו של סופו, אבל שלל הדברים הללו לא נכנסו לראשם של השחקנים.

במחצית הראשונה הצהובים הציגו משחק בינוני עם רוטציה רחבה: דווין סמית', שזכה למנוחה ביום שני בליגה, שיחק את אחד המשחקים הרעים ביותר שלו הן הגנתית והן התקפית, סופו עם כל הבעיות שהוא גורר איתו לא נתן את מה שמצפים ממנו, גודס הרגיש שלינהארט באנרגיות שלו וברעננות שלו יכול לתת לו יותר מהיינס ואיכשהו המכבים הצליחו עד סוף הרבע השלישי להוביל בהפרש קטן.

סופו (GettyImages)
סופו. "לא נתן את שמצפים ממנו" (GettyImages)
 

חניכיו של גודס האמינו שכהרגלם יצליחו לשמור על ההובלה, גם בערב פחות מוצלח, ויסמנו 'וי' על המפגש עם הכוכב האדום בלגראד. עם זאת, ככל שעבר הזמן, הסרבים הצליחו יותר ויותר בתוכנית המשחק שלהם שהייתה בראש ובראשונה לא לתת לאורחים מת"א הזדמנות לקלוע במתפרצות, ולכשיצאו למתפרצות, נעצרו הצהובים גם בעזרת עבירות.

בראיין רנדל וסמית', המהווים מרכיב חשוב ביותר בהצלחה של מכבי ת"א העונה, נתקלו בטיפול קשוח מצד הצעירים הסרבים האגרסיביים. יוגב אוחיון עוד הצליח להבליח עם מספר שלשות חשובות ופעולות חיוביות, אבל משחק ההתקפה העומד בצהוב לא היה שוטף, מה שהוביל את פארגו כהרגלו לניסיונות אחד על אחד עם זריקות קשות. בניגוד לבעבר, היום ההימור על פארגו לא צלח והזריקות לא נכנסו פנימה.

רנדל שומר על בלאזיץ´ (GettyImages)
רנדל שומר על בלאזיץ´. יום חלש שלו (GettyImages)
 

המארחים, שעד הרבע הרביעי המשיכו כצפוי באחוזי קליעה גרועים מהשלוש, התעוררו לפתע עם חמש שלשות רצופות והדליקו את הקהל שהדליק את השחקנים בחזרה. לפתע, ההגנה הסרבית לא נתנה מרווח נשימה וככל שההפרש צמח, מכבי ת"א הייתה צריכה יותר ויותר שחקן שיחזיק אותה בעניינים - אך אף אחד לא הצליח להתייצב למשימה. הכוכב האדום המשיכה בינתיים להפעיל מצוין את מריאנוביץ' ולא נמצאו פתרונות להתמודדות עימו.

מכבי ת"א בנתה הרבה על הגנת האחוזים שלה שנותנת לקבוצה היריבה הרבה זריקות משלוש, אך באותם רגעים ברבע הרביעי כל הסטטיסטיקות חרגו וסטו מהרגלם ותוצאה מדהימה של 17:35 לטובת הסרבים היא חריגה מכל תכנון והיא שגרמה לחניכיו של גודס לאבד את השליטה במגרש.

כל החילופים וכל פסקי הזמן לא עזרו כדי לעצור את המתקפה הסרבית, וההפסד הקריטי בסיום פוגע במעמדה בקרב על המיקום בבית, בטח לבטח בהתחשב בכך שברצלונה ניצחה באתונה כהשתיים נמצאות שבוע בלבד לפני המפגש בבירה הקטאלונית.

צ´ארלס ג´נקינס חוגג (GettyImages)
צ´ארלס ג´נקינס והכוכב האדום פגעו בסיכויהם של מכבי ת"א (GettyImages)
 

הקבוצות שבאות לשחק נגד מכבי ת"א עושות הכל כדי לעצור את המתפרצות שלה וזה בוחן את היכולת של הקבוצה לשחק הרבה במשחק עומד ומסודר, שם ישנה ירידה בתפוקה ובביצוע. ביום רע של סמית' ורנדל עם אפתיות וכושר משחק מוגבל של סופו, ועם שפת גוף של חוסר שביעות רצון מצידו, קשה לנצח משחק במגרש כזה עם קהל שדוחף את קבוצתו בצורה כה מעוררת כבוד.

כרגע מה שהצהובים חייבים לעשות זה לעצור ולעשות חושבים בנוגע לסופו וכיצד ניתן לפתור את הבעיות. בשבוע הבא בברצלונה מכבי ת"א תוכל לעצור את הסחף השלילי, אך קל זה לא יהיה ואפילו קשה יש לומר. עם זאת, המיקום לקראת ההצלבה הוא קריטי ועל כן זה משחק סופר-חשוב בו אלופי אירופה יצטרכו להפגין את אופיים פעם נוספת.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים