יום חמישי, 25.04.2024 שעה 07:40
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

קבוצה בהכחשה: מכבי ת"א מתעלמת מהמשבר

איך ההתנהלות הלקויה תשפיע על מאבק אליפות ראשון בעידן קרויף? וגם: ההבדל בין גיא לוי לקורצקי והקמפיין המביך של משפחת קאיודה. משחק על שש נקודות

|
פאקו אייסטרן וערן זהבי. משבר (משה חרמון)
פאקו אייסטרן וערן זהבי. משבר (משה חרמון)

1. משבר. הגיע הזמן לומר את האמת, מכבי תל אביב במשבר. היא לא נראית טוב, ההגנה שלה מבולבלת ומשרה חוסר ביטחון על שאר המערכים, שחקני המפתח לא במיטבם, המערך והשינויים פוגעים בתפוקה ההתקפית, אבל מעל הכל, מכבי תל אביב נמצאת בהכחשה. לא רק שהיא לא רגילה להיות במשבר, היא מסרבת להכיר בקיומו של המשבר. וזה מצב מאוד לא בריא. 

אחד ההישגים הגדולים של ג'ורדי קרויף הוא מסך המגן שנוצר בין הקבוצה לתקשורת. הוא נטרל את "הגורמים" ו"המקורבים" והפך את המועדון הלחוץ בישראל לסביבת עבודה מעורפלת, חשאית ומוגנת מחדר ההלבשה ועד משרד המנכ"ל. המידע זורם החוצה בצורה מבוקרת ולעיתונאים יש גישה עד גבול מסוים. בלי הכאוס ואווירת הכולם נגד כולם שכל כך מאפיינת את הפועל תל אביב ומכבי חיפה, למשל, קל יותר להתאושש מתקופות לא טובות. 

אלא שבתקופה האחרונה, אפשר לזהות סדקים באידיליה. אי שקט. תחושה לא מוכרת. מכבי תל אביב משחקת רע, מכבי תל אביב לא מנצחת, מכבי תל אביב חוטפת בתקשורת. ופתאום פאקו אייסטרן המנומנם עולה להתקפה במסיבות עיתונאים, מסביר החלטות מקצועיות ועוקץ את ברק בכר, שרן ייני מסיט את האש לכיוון המצב במכבי נתניה ועוקץ את ברק בכר וערן זהבי עסוק (כהרגלו) במה כותבים עליו בתקשורת. אבל אף אחד לא קורא לילד בשמו. הכחשה כבר אמרנו? 

רצף ארבעה משחקים ללא ניצחון לקבוצה ששולטת בליגה אינו דבר שכיח. כמה לא שכיח? בפעם האחרונה שזה קרה לריאל מדריד וברצלונה השנה הייתה 2009. מה קורה בספרד כשתתי הגדולות מראות סימנים קלים של קרטוע? הן התרגלו להתמודד עם לחצים, שערי ענק בעיתונים ותמונות שערורייתיות ממסיבות יום הולדת פרטיות או בתי קזינו. הן גם למדו להגן על הקורבן התורן, השעיר לעזאזל עליו תפרו את המשבר. 

שרן ייני ופאקו אייסטרן. מתעלמים מהמשבר (חגי ניזרי)
שרן ייני ופאקו אייסטרן. מתעלמים מהמשבר (חגי ניזרי)
 

גם למשבר של האלופה הישראלית יש קורבן. באופן טבעי, פאקו האלמוני והאפור מקבל כאן פחות כבוד מאוסקר ופאולו סוזה ולכן הוא הכתובת למרבית הביקורות, שחלקן או אפילו רובן מוצדקות. הרצף הנוכחי החל כשפאקו זלזל במופגן במשחק נגד מכבי נתניה שבוע לפני משחק העונה. המפגן האיום ב-3:3 גרם לאובדן מסוים של כוח ההרתעה וחיזוק התלות בערן זהבי, שפתח באותו משחק על הספסל. מכבי תל אביב שידרה חולשה, הראתה כמה פגיעה היא יכולה להיות, איבדה ביטחון ואיפשרה למאמני הליגה לפתוח פנקס ולרשום את המתכון.  

פאקו עומד בפרונט וחוטף והתחושה היא שאף אחד, אולי למעט זהבי, לא מנסה להגן עליו כי כולם עסוקים בהתעלמות מהמצב והס מלהזכיר את מילת ה-מ'. והבאסקי, לו ניסיון מועט כמאמן ראשי להזכירכם, מתחיל לאט לאט לאבד את זה. למזלו, היריבות שלו הן הפועל באר שבע השבעה והאנמית ועירוני קריית שמונה שלא לגמרי סגורה על היכולת שלה לזכות באליפות ולפיכך, הוא עדיין במקום הראשון. מעניין מה עוד צריך לקרות כדי שמישהו במכבי תל אביב, קרויף למשל, ישמיע קול, ייצא להגנת המאמן ויתערב בניהול המשבר המקצועי. כן, משבר. 

ג´ורדי קרויף. ישמיע בקרוב את קולו? (יניב גונן)
ג´ורדי קרויף. ישמיע בקרוב את קולו? (יניב גונן)
 

2. מאבק אליפות. שער השוויון שהבקיע שמעון אבוחצירה בדקה ה-92 של משחק הגביע השבוע הגביר את השיח סביב המאזן של פאקו והצהובים מול באר שבע וקריית שמונה העונה - חמישה משחקים ללא ניצחון. הנתון הזה יכול להתברר כבעייתי מאוד בפלייאוף העליון במיוחד לאור העובדה, שהצהובים לא באמת התנסו במאבק אליפות במאני טיים. אוסקר הגיע לפלייאוף ביתרון 10 על מכבי חיפה, סוזה ביתרון שבע על באר שבע ושניהם סגרו את הסיפור מוקדם וזכו בתואר בפער של 13 ו-16 נקודות, בהתאמה. 

לפאקו יש על הראש מאבק משולש ויתרון שכרגע הוא מזערי מאוד. כרגע נראה שלראשונה בעידן קרויף, האלופה באמת תצטרך להילחם על התואר ולפלייאוף העליון תהיה משמעות נוספת מעבר למאבק על הכרטיסים לאירופה. איך הצהובים יתמודדו עם עוד סיטואציה לא מוכרת? ראשית הם יצטרכו לשפר עמדות במשחקים מול "הקטנות" שנותרו להם עד תום העונה הסדירה. 

ערן זהבי . מתעסק בתקשורת בלי הפסקה (רדאד ג´בארה)
ערן זהבי . מתעסק בתקשורת בלי הפסקה (רדאד ג´בארה)
 

להוציא את הדרבי שלא הגיע לסיומו, הצהובים איבדו השנה שבע נקודות מול הקבוצות מהמקום הרביעי ומטה: תיקו מול בית"ר ירושלים ונתניה וההפסד האחרון להפועל חיפה. לצורך ההשוואה, בעונה הסדירה אשתקד הקבוצה של סוזה הפסידה בבאר שבע ובקריית שמונה, אבל איבדה שש נקודות בלבד מול שאר הקבוצות. הקבוצה של אוסקר הפסידה בקרית אליעזר למכבי חיפה וסחטה תיקו בקריה ובשאר המשחקים לפני הפלייאוף איבדה 12 נקודות.

פאקו נמצא באמצע, אבל הנה נתון שהוא פחות יאהב. גם אם הצהובים ישמרו על מאזן מושלם עד הפלייאוף במשחקים מול בני סכנין, בית"ר והפועל פתח תקווה אחוזי ההצלחה של הבאסקי בעונה הסדירה (73) יהיו נמוכים משל הפורטוגלי (84.6) והקטאלוני (75.6). 

אוסקר גארסיה. פאקו לא יצליח לעקוף אותו בתום העונה הסדירה (רדאד ג´בארה)
אוסקר גארסיה. פאקו לא יצליח לעקוף אותו בתום העונה הסדירה (רדאד ג´בארה)
 

3. משחק העונה. באסיפה הראשונה של גיא לוי עם שחקני בית"ר, נתקל המאמן הטרי בתומר סוויסה ואמר לו, חצי בצחוק: "לא רצית לבוא אליי לסכנין, עכשיו אני אראה לך מה זה". במשחק הבכורה של לוי, סוויסה פתח והוחלף. במשחק השני נכנס כמחליף למספר דקות, בשלישי לא שותף וברביעי הוצא מהסגל בטענה שהוא עושה פרצופים. לוי כנראה לא באמת עושה בכוונה לחלוץ שהגיע מבאר שבע, אבל בפועל בית"ר עלתה למשחקים גורליים עם שחקן התקפה אחד על הספסל, אבישי כהן הצעיר. 

אחרי שני ניצחונות משני משחקי הפתיחה, קסם החלפת המאמן פג. בית"ר לקחה רק נקודה אחת מהמשחקים מול סכנין ומכבי פ"ת שהיו יכולים לבסס אותה במקום החמישי. היא עדיין תלויה בעצמה, אבל המשוכות שמחכות לה קשות יותר. מכבי ת"א במשחק רדיוס בשבוע הבא, קרב ישיר מול רעננה העיקשת במחזור האחרון וכמובן, מפגש עם האקס מנחם קורצקי בשבת במושבה. 

תומר סוויסה. אז גיא לוי צחק או לא? (יניב גונן)
תומר סוויסה. אז גיא לוי צחק או לא? (יניב גונן)
 

שחקני בית"ר מרגישים היטב את ההבדל בין קורצקי ללוי. הראשון היה רגיש וקרוב לשחקנים, מוטיבטור שגילה המון חום. לוי שונה. מהאימון הראשון הוא תפס דיסטנס, המרחק חשוב לו ולא אחת אמר לשחקנים: "לא מוכן למה שהיה כאן, לא רוצה לראות חיוכים באימונים".  כשמדובר בסגל צעיר ובטח במקום לחוץ כמו בית"ר, לא בטוח שמדובר בגישה הנכונה. 

הלחץ להגיע לפלייאוף העליון ולסיים בחלק העליון של הטבלה לראשונה מאז 2009 נותן היטב את אותותיו בשבועיים האחרונים ודווקא מעמדת כוח, הקבוצה כאמור נחנקה וכעת מצבה הורע. המפגש עם האקס קורצקי, שבעצמו נהנה מאותו אפקט מיידי של החלפת מאמן, גורלי. אפשר לנחש שאם בית"ר לא תנצח במושבה, היא לא תהיה בפלייאוף העליון וגיא לוי לא יהיה המאמן שלה בעונה הבאה. 

גיא לוי . תפס דיסטנס מהשחקנים שלו (יניב גונן)
גיא לוי . תפס דיסטנס מהשחקנים שלו (יניב גונן)
 

4. קאיודה בממלכת השוקולד. זעקות שבר עלו השבוע מבית משפחת קאיודה. מכבי נתניה מנהלת מגעים למכירת הכוכב הניגרי שלה לקריית שמונה ומנגד, החלוץ וסוללת מקורביו יצאו במתקפת נגד. הגברת זיני קאיודה מובילה את מאבק דעת הקהל ברשתות החברתיות. "לא יחליטו על עתידנו, לא יכפו עלינו את המעבר", כתבה רעייתו של השחקן במה שנשמע כמו שורה של סיסמאות בחירות שסחפו בהתלהבות את קהל הבוחרים, אוהדי נתניה.  

רק לפני שלושה חודשים הייתה זו אותה זיני קאיודה שעמדה מאחורי ההחלטה של בעלה לעבור לסוכנות השחקנים של דודו דהאן ולקרב מעבר לאירופה. קאיודה לא הסתיר את רצונו לעזוב, בינואר, והקבוצה חיפשה קונה. במקביל, הוא חווה תקופה איומה על הדשא, שיחק באנוכיות, חשב על מספרים ורב עם חבריו לקבוצה. עד ההגעה של רוני לוי, קאיודה היה מוכן לעשות הכל כדי לעזוב את נתניה. המאמן הטרי הבין שהשחקן נמצא במצוקה, שהפילו עליו את תיק העתיד הכלכלי של המועדון ולקח אותו למספר שיחות. התוצאה: קאיודה התעורר מקצועית ורוני לוי הפך מבחינתו לאביו הרוחני. 

קאיודה עם אישתו זיני וילדו. קמפין משפחתי מביך (רדאד ג´בארה)
קאיודה עם אישתו זיני וילדו. קמפין משפחתי מביך (רדאד ג´בארה)
 

עכשיו, כשחלון ההעברות סגור, קל מדי לקאיודה להציג את עצמו כמושיע. רק שההתנהגות שלו גובלת בצביעות. הרצונות שלו לא השתנו, הוא פשוט מרגיש שעכשיו יש לו יותר אופציות פתוחות ולא מעוניין לסגור אותן בשלהי פברואר. וחוץ מזה, האם זיני ולארי היו מגיבים באותה צורה לו הרוכש היה מיץ' גולדהאר ולא איזי שירצקי? 

נתניה עושה מה שהיא צריכה בשביל לשרוד. משפטית, כל עוד יש אפשרות למכירת נכסים, מדובר בסיטואציה עדיפה על פירוק. ובנוסף, הניסיון לצייר את קאיודה כעבד מודרני שנמכר בניגוד לרצונו מגוחך כמו אותו ציטוט אומלל של ספ בלאטר על כריסטיאנו רונאלדו מ-2008. מה למשל ההבדל בין המקרה הזה לשחקן NBA שחי על מזוודות ונשלח בטרייד? הרי בינינו, קאיודה לא יהיה חייב לשחק בקרית שמונה גם אם נתניה תמכור את הזכויות בכרטיסו לשירצקי. אותו שירצקי שבעבר הלא רחוק החזיק 20 אחוז מכרטיסו של איתי שכטר, שכלל לא שיחק אצלו.

איזי שירצקי . ישים בסוף את ידו על היהלום הניגרי? (רדאד ג´בארה)
איזי שירצקי . ישים בסוף את ידו על היהלום הניגרי? (רדאד ג´בארה)
 

קאיודה חייב להבין שאם הוא ימשיך להתעסק בקמפייני דעת קהל בפייסבוק ולא בכדורגל, הערך שלו יירד ושוב לא יהיו עליו קופצים באירופה בדיוק כמו שקרה לו בינואר. כי בינתיים, הצעקות של ושל מקורביו מביכות כמו אלה של הנוסעים שדורשים מהדייל למכור להם שוקולד. 

5. במחזור ה-24 בעונה שעברה: פער ארבע הנקודות בפסגה נשמר בעקבות ה-0:2 של מכבי ת"א על רעננה וה-1:3 של באר שבע על מכבי פ"ת. פטר אורלנדיץ' הציל את הפועל ת"א עם 1:1 ביתי מול ק"ש, בעוד מכבי חיפה איכזבה עם 1:1 בעכו. בתחתית, בני יהודה ספגה שוב בדקה ה-90 והפסידה 1:0 לרמת השרון (אבו לאבן כבש), הישאם כיוואן כבש פעמיים ב-0:2 של הפועל חיפה על סכנין ואילו בית"ר ניצחה באותה תוצאה את אשדוד. 

פריצה ובדש חוגגים מול רעננה במחזור ה-24 אשתקד. אחד מהם יצליח לחגוג השבת? (משה חרמון)
פריצה ובדש חוגגים במחזור ה-24 אשתקד. אחד מהם יחגוג השבת? (משה חרמון)
 

6. קטנות לשבת 

הפועל עכו - הפועל ת"א: המארחים השלימו סיבוב שלם ללא ניצחון ובעיצומו של רצף מדהים: 12 משחקי בית ללא ניצחון (10 חודשים).  

במשפט: כל שבוע אלי כהן מדבר על "משחק החיים". הפעם, הוא גם צודק. 

מ.ס אשדוד - מכבי פ"ת: המארחת סגרה חודש ללא ניצחון ליגה וחודשיים ללא ניצחון בית.  האורחת ללא הפסד ב-2015. 

במשפט: מתי באשדוד יבינו שהם מועמדים מובילים לירידה? 

ניר קלינגר. מתי הוא יבין שקבוצתו מועמדת מובילה לירידה? (מרטין גוטדאמק)
ניר קלינגר. מתי הוא יבין שקבוצתו מועמדת מובילה לירידה? (מרטין גוטדאמק)
 

הפועל רעננה - הפועל חיפה: בששת מפגשי הליגה האחרונים בין הקבוצות, האדומים רשמו ארבעה ניצחונות, תיקו והפסד. 

במשפט: הפועל חיפה תקבל בשבת תמיכה ממקור לא צפוי - אוהדי מכבי חיפה. 

מכבי ת"א - בני סכנין: השבוע העלתה יובנטוס את רצף משחקי הבית ללא הפסד שלה ל-47. מכבי ב-43. 

במשפט: פאקו יקבל קצת אוויר במוצאי שבת ויוכל לצפות בשקט במשחק בבאר שבע בראשון. 

חיימוב מעל ברדה. המשחק שמכבי ת&qout;א מחכה לו (יניב גונן)
חיימוב מעל ברדה. המשחק שמכבי ת"א מחכה לו (יניב גונן)
 

הפועל פ"ת - בית"ר ירושלים: בששת משחקי החוץ האחרונים שלה, בית"ר נוצחה פעם אחת. המאזן של המלאבסים בדיוק הפוך: ניצחון אחד בששת משחקי הבית האחרונים. 

במשפט: יום טעון לקורצקי. אם הוא ינצח אקסית אחת והשנייה תעשה עבורו את העבודה, הוא יכול למצוא עצמו מעל הקו האדום.

אסור לפספס
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
נגןפחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
פחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */