יום חמישי, 18.04.2024 שעה 03:32

אלופה אמיתית: ניו אינגלנד זכתה בסופרבול 49

באחד הגמרים המדהימים, הפטריוטס מחקו פיגור 10 ברבע האחרון וזכו באליפות רביעית עם 24:28 על סיאטל. בריידי כיכב עם 37 מסירות (שיא סופרבול)

|
בריידי חוגג עם גרונקובסקי (רויטרס)
בריידי חוגג עם גרונקובסקי (רויטרס)

באחד ממשחקי הסופרבול המרתקים ובעיקר האיכותיים, הצליחה הלילה (אור לשני) ניו אינגלנד לזכות באליפות הרביעית שלה בהיסטוריה, כשגברה על סיאטל 24:28, בפיניקס, אריזונה.

המשחק היה מלא תהפוכות ורגעים מדהימים ובסופם הניסיון והאופי הבלתי נגמר של שחקן הפוטבול אולי הטוב בהיסטוריית המשחק, טום בריידי, איפשרו לפטריוטס לרשום אליפות מדהימה ויוקרתית למדי.

בריידי סיפק נתונים סטטיסטיים מדהימים שכללו 37 מסירות מ-50 ניסיונות (שיא סופרבול), 328 יארדים, ארבעה טאצ'דאונים ולצערו גם שני איבודים, שבסופו של דבר לא שינו דבר והספיקו לו כדי לזכות בטבעת רביעית בקריירה. 

מנגד סיאטל, הייתה פשוט נפלאה בשלבים מסוימים במשחק ואף רשמה ריצת 0:17 אדירה, אך ברגעי האמת, הקוורטרבק שלה, ראסל ווילסון, איבד כדור משמעותי ומנע ממנה זכייה שנייה ברציפות בסופרבול.

בריידי ולה-פל חוגגים (רויטרס)
בריידי ולה-פל חוגגים (רויטרס)
 

הרבע הראשון ייזכר בעיקר כלחוץ מאוד עבור שתי הקבוצות האיכותיות, שהתקשו לייצר מהלכים טובים על המגרש. הפטריוטס היו הראשונים להיכנס לעניינים, אך ממש לפני שהם השיגו את הנקודות הראשונות במשחק, ג'רי ליין חטף כדור לבריידי ו-15 הדקות הראשונות הסתיימו ב-0:0.

הרבע השני היה מדהים. החבורה של ביל בליצ'ק עלתה פעמיים ליתרון הודות למסירות איכותיות של טום בריידי לברנדן לה-פל ורוב גורקובסקי, אך סיאטל הוכיחה אופי ואיזנה פעמיים הודות לטאצ'דאונים של מארשל לינץ' ומסירה נאה של ראסל ווילסון לכריס מתיוס, ולמחצית הקבוצות ירדו ב-14:14.

החבורה מניו אינגלנד חוגגת (רויטרס)
החבורה מניו אינגלנד חוגגת (רויטרס)
 

ברבע השלישי החלה הריצה של סיאטל, שרשמה 10 נקודות רצופות, עלתה ל-14:24 וקבעה יתרון משמעותי ראשון במשחק עבור אחד הצדדים. רק שאז נכנסה ניו אינגלנד לתמונה ועם ריצה מדהימה והתעלות יוצאת דופן של בריידי, הפכה את התוצאה הודות לריצת 0:14 מטורפת ברגעי האמת והוכיחה שאופי הוא השם השני שלה. 

רבע ראשון - 0:0
סופרבול 49 יצא לדרכו. ניו אינגלנד היא זו שקיבלה את הכדור ראשונה והיא החלה את דרכה מקו ה-17 יארד שלה. טום בריידי התחיל את המשחק נהדר עם שלוש מסירות מדויקות, שהקנו לקבוצתו מעבר חלק ב-10 היארדים הראשונים. למרות זאת, הפאטס נכשלו במהלך שלאחר מכן, נאלצו לבעוט פאנט וסיאטל החלה את המהלך הראשון שלה במשחק מקו ה-16 בשטח שלה.

גרונקובסקי מתוקל (רויטרס)
גרונקובסקי מתוקל (רויטרס)
 

באופן מפתיע, סיאטל ניסתה שלושה מהלכי ריצה בתחילת הדרייב שלה, כשלה לעבור את 10 היארדים הראשונים וניו אינגלנד קיבלה שוב את האפשרות לעלות ראשונה על הלוח. בריידי פתח את הדרייב טוב עם מסירה נפלאה ל-11 יארד, אותה קלט ג'וליאן אדלמן בקלות. ניו אינגלד השיגה עוד דאון ראשון, לאחר שרוב גרונקובסקי קלט עוד מסירה מדויקת של הקוורטרבק שלו.

לינץ´ פורץ קדימה (רויטרס)
לינץ´ פורץ קדימה (רויטרס)
 

ריצה נהדרת של לגרט בלאונט סידרה לקבוצה של בליצ'ק דאון ראשון נוסף. הפטריוטס המשיכו ביכולת המופלאה, כשהשיגו עוד דאון ראשון לאחר תפיסה של דני אמנדולה. דווקא לאחר שהיה נראה שהפאטס בדרך לנקודות ראשונות, בריידי שיגר כדור איום שנחטף באיזור הטאצ'דאון ע"י ליין. מרשון לינץ' סידר לקבוצתו דאון ראשון עם ריצה איכותית. הלחץ עשה את שלו על שתי הקבוצות והרבע הראשון הסתיים ב-0:0.

בלאונט חודר בין השחקנים (רויטרס)
בלאונט חודר בין השחקנים (רויטרס)
 

רבע שני - 14:14
ההגנה של ניו אינגלנד המשיכה לעשות לראסל ווילסון בעיות. הקוורטרבק, שהרוויח לעצמו זמן בעזרת המהירות שלו, לא הצליח למצוא חבר פנוי והפאטס קיבלו את הכדור שוב. בריידי פתח מהר והשיג דאון ראשון הודות למסירה טובה לאמנדולה, שהשיג 17 יארד בעזרת המהירות שלו. הקוורטרבק הוותיק השיג דאון ראשון נוסף, לאחר שמצא היטב את שיין וארין. בריידי להט. מסירה נהדרת לאדלמן סידרה לפאטס 23 יארד נוספים. וגם הטאצ'דאון הגיע לבסוף. בריידי מצא בכדור נהדר את ברנדון לה-פל, שתפס בקלות וקבע 0:7 לניו אינגלנד.

לה-פל קובע יתרון ראשון (רויטרס)
לה-פל קובע יתרון ראשון (רויטרס)
 

המשבר של סיאטל המשיך. ראסל ווילסון פשוט לא הצליח להסתדר עם ההכנה הנהדרת שעשתה הקבוצה של ביל בליצ'ק אליו. הזורק חטף את הסאק הראשון שלו במשחק ושוב לא הצליח להשיג אפילו דאון ראשון אחד במהלך הראשון של קבוצתו בדרייב והכדור חזר לניו אינגלנד התוססת. בריידי התקרר מעט, לא הצליח להשיג דאון ראשון אחד והכדור חזק לסיהוקס. מהלך ראשון אדיר לווליסון. הזורק מצא בכדור מדוד את כריס מתיוס למהלך של לא פחות מ-44 יארד, שהציב את קבוצתו במרחק של 10 יארד מנקודות ראשונות. מרשון לינץ' הצליח בעזרת ריצה קצרה לאזן את התוצאה ל-7:7, שתי דקות ו-16 שניות להפסקה.

מתיוס חוגג (רויטרס)
מתיוס חוגג (רויטרס)
 

הפטריוטס החלו את הדרייב הבא שלהם היטב, לאחר שבריידי מצא את אמנדולה למהלך של 11 יארד. שתי דקות לסיום הרבע, הפאטס המשיכו בריצה החיובית והשיגו דאון ראשון נוסף, הרבה בזכות הרץ בלאונט, שנראה נפלא מהפתיחה. אופסייד של סיאטל איפשר לניו אינגלד להמשיך בהתקפה ו-49 שניות לסיום הרבע הפטריוטס היו על קו ה-43 של סיאטל. מסירה מדהימה של בריידי לווארין סידרה לניו אינגלנד 16 יארד נוספים. הדרייב המוצלח של הפאטס הסתיים עם טאצ'דאון. מסירה מדודה של בריידי מצאה את גרונקובסקי לתפיסה מדהימה של 22 יארד, שקבעה  7:14 לניו אינגלנד. חשבתם שהמחצית הסתיימה ממש לא. הסיהוקס רשמו 80 יארד (ב-29 שניות) לקראת ההפסקה והשוו הודות לתפיסה של מי אם לא מתיוס והתוצאה 14:14. זו גם הייתה התוצאה בהפסקה.

גרונקובסקי חוגג (רויטרס)
גרונקובסקי חוגג (רויטרס)
 

סיכום המחצית: הזורק של הפטריוטס, טום בריידי, זרק 2 טאצ'דאונים, איבד פעם אחת ורשם 177 יארדים ב-20 זריקות שנתפסו מה-27 שהוא שזרק. לגרט בלאונט הוביל את רצי הפטריוטס עם 37 יארדים מ-10 ניסיונות. מנגד, ראסל ווילסון זרק טאצ'דאון אחד, רשם 84 יארדים אווירים (בארבע זריקות משבע ניסיונות) ועוד 24 יארדים (בשני ניסיונות) על הקרקע. מארשון לינץ' הוביל את רצי הסיהוקס עם 45 יארדים מ-12 ניסיונות.

ווילסון חוגג (רויטרס)
ווילסון חוגג (רויטרס)
 

רבע שלישי - 14:24 לסיאטל
סיאטל החלה את הרבע השלישי מקוו ה-20 שלה. לינץ' נכנס לעניינים ועם הריצה הארוכה שלו במשחק (15 יארדים) השיג דאון ראשון עבור קבוצתו. כוכב הערב הפך להיות כריס מתיוס. התופס הנהדר רשם עוד תפיסה מדהימה ל-45 יארד וסיאטל הגיע כבר לקו ה-17 של הפאטס. הסיהוקס לא הצליחו לעבור יארד אחד במשך שני ניסיונות ונאלצו לבעוט. הבועט האוושקה עשה את העבודה והכניס בעיטה בת 27 יארדים פנימה, 14:17 לסיאטל.

ווגנר חוטף כדור נוסף מבריידי (רויטרס)
ווגנר חוטף כדור נוסף מבריידי (רויטרס)
 

הדרייב של הפטריוטס החל עם מסירה נהדרת של בריידי לגרונקובסקי, שסידרה להם דאון ראשון, אך ממש לאחר מכן בריידי איבד שוב את הכדור, הפעם לווגנר וסיאטל התחילה את הדרייב הבא שלה מקו 50 היארד. ריצה של ווילסון ל-15 יארד ואחת נוספת של לינץ' ל-14 אפשרה לסיהוקס להגיע מרחק 5 יארדים בלבד מטאצ'דאון. ווילסון מצא את בולדווין לטאצ'דאון קל וסיאטל ברחה ל-14:24.

בולדווין חוגג (רויטרס)
בולדווין חוגג (רויטרס)
 

הדרייב של ניו אינגלנד הסתיים במהרה לאחר שטום בריידי לא הצליח לייצר אפילו דאון ראשון אחד. מנגד, ווליסון במסירה הראשון שלו רשם 25 יארד, כשמצא את ריקארדו לוקארט, אך השמטה של ג'רמיין קאריס בדאון השלישי, הכריחה את סיאטל לבעוט פאנט.

נינקוביץ´ מנסה לעצור את לינץ´ (רויטרס)
נינקוביץ´ מנסה לעצור את לינץ´ (רויטרס)
 

רבע רביעי
בריידי נכשל שוב והכדור עבר לסיאטל, אך סאק מדהים של רוב נינקוביץ' אילץ את הסיהוקס לבעוט שוב וניו אינגלנד קיבלה את הכדור שוב. בריידי הצליח לספק את הסחורה, כשזרק כדור חזק לאדלמן, שהספיק ל-21 יארדים ודאון ראשון. הזורק הוותיק עשה את העבודה שוב, כשזרק ל-21 יארדים בניסיון השלישי והתקרב מרחק של 4 יארדים מטאצ'דאון. המהלך הבא כבר הסתיים במסירה של בריידי לאמנדולה, שתפס וקבע טאצ'דאון לפאטס. ניו אינגלנד צימקה ל-24:21.

אמנדולה תופס טאצ´דאון אדיר (רויטרס)
אמנדולה תופס טאצ´דאון אדיר (רויטרס)
 

ווילסון חזר לאבד שליטה וגם הפעם לא הצליח לייצר דאון ראשון אחד. האם הפטריוטס ינצלו זאת? בריידי עלה חד גם הפעם ועם שתי מסירות אדירות הצליח להגיע כבר לטווח בעיטה. הקוורטרבק המשיך בשלו ומסירה נוספת של 13 יארד לגרונקובסקי הביאה את הפטריוטס למצב מעולה על המגרש. במהלך לאחר מכן, החבורה של בליצ'ק עשתה את העבודה. בריידי מצא את אדלמן לטאצ'דאון קל והתוצאה 24:28 לניו אינגלנד.

סיאטל החלה ללחוץ על הדוושה ומספר מהלכים טובים הביאו אותה למצב נהדר על המגרש. תפיסה בלתי אפשרית עם הרגל של קאריס הביאה אותה ל-5 יארדים בלבד מטאצ'דאון, אך דווקא אז סיאטל קרסה. איבוד כדור מטורף של ווילסון על קו היארד האחרון מנע מסיאטל אליפות שנייה ברציפות וסיים את הסיפור.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */