יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:24
ליגה אנגלית 23-24
7332-7632מנצ'סטר סיטי1
7126-7532ארסנל2
7131-7232ליברפול3
6349-6833אסטון וילה4
6049-6532טוטנהאם5
5052-6932ניוקאסל6
5048-4732מנצ'סטר יונייטד7
4858-5233ווסטהאם8
4752-6131צ'לסי9
4450-5232ברייטון10
4351-4632וולבס11
4251-4933פולהאם12
4257-4732בורנמות'13
3354-3732קריסטל פאלאס14
3258-4733ברנטפורד15
2748-3232אברטון16
2658-4233נוטינגהאם פורסט17
2570-4633לוטון18
2068-3333ברנלי19
1684-3032שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • לוטון
  • שבת, 20/04, 17:00
  • ברנטפורד
  • שפילד יונייטד
  • שבת, 20/04, 17:00
  • ברנלי
  • וולבס
  • שבת, 20/04, 21:30
  • ארסנל
  • אברטון
  • ראשון, 21/04, 15:30
  • נוטינגהאם פורסט
  • אסטון וילה
  • ראשון, 21/04, 17:00
  • בורנמות'
  • קריסטל פאלאס
  • ראשון, 21/04, 17:00
  • ווסטהאם
  • פולהאם
  • ראשון, 21/04, 18:30
  • ליברפול
  • טוטנהאם
  • שלישי, 14/05, 22:00
  • מנצ'סטר סיטי
  • ברייטון
  • רביעי, 15/05, 21:45
  • צ'לסי
  • מנצ'סטר יונייטד
  • רביעי, 15/05, 22:00
  • ניוקאסל

שוליה או קוסם? אדן הזאר נלחם בסימני השאלה

מוריניו הקריב את מאטה ודה ברוין, שינה עבורו את הסגנון ונתן גב, אבל בכל פעם שהקשר עשה צעד קדימה הגיעה הדעיכה. ב-19:30 הוא מול מנצ'סטר סיטי

|
הזאר חוגג. בלי ססק וקוסטה המפתחות אצלו מול הסיטי
הזאר חוגג. בלי ססק וקוסטה המפתחות אצלו מול הסיטי

ז'וזה מוריניו כנראה לא מסוגל לסיים חלון העברות בלי מהלך דרמטי ומפתיע שגורם ליריבים שלו לחשוב. בינואר 2015, הוא מכר את אנדרה שורלה לוולפסבורג כדי לפנות מקום לחואן קוואדראדו. שנה קודם לכן, המיוחד החליט בצעד מפתיע למכור את חואן מאטה למנצ'סטר יונייטד תמורת 37.1 מיליון ליש"ט.

באנגליה הרימו גבה ומוריניו ספג ביקורת והיו שהגדירו את הצעד כ"חסר אחריות". המיוחד כמובן לא התרשם. מהלכים כאלה נעשים אצלו בראייה קדימה. עבורו, הזמן של מאטה נגמר ולכן הוא גם לא חשש שהשחקן יעבור ליריבה בצמרת.

הוא רצה לפנות את הדרך למנהיג הבא, אדן הזאר. גם לפנות כסף לרכש בקיץ וגם לעקוץ את יונייטד ובעצם להפוך אותה ללא רלוונטית. מאטה, שנחשב עד אותה העברה לחביב ליבם של יושבי הסטמפורד ברידג', היה חלק מהראייה ארוכת טווח של מוריניו לגבי המעמד לו זוכה הזאר.

העסקה עם יונייטד המתפוררת של דיוויד מויס סימנה יותר את המצוקה שחווה המנג'ר הסקוטי באולד טראפורד, מאשר את חילופי השלטון אצל צ'לסי, אבל תסמכו על מוריניו שהכל נלקח בחשבון. כמה הוא נהנה למכור ביוקר את השאריות שלו ליריבה בצרות ובכך להפגין עליונות. הקשר הספרדי, שלא זכה לדקות רבות ולטענת רבים יצר מרמור בחדר ההלבשה, נזרק תמורת סכום שיא.

מאטה מכדרר (רויטרס)
מאטה. נמכר למנצ`סטר יונייטד ופינה לבלגי את הדרך (רויטרס)
 
שוליית קוסם עם כישרון ברגליים
הזאר ידע מאז הרבה עליות וירידות. על הקסם שיש לו ברגליים אין עוררין, אבל בכל פעם שנראה שהוא עושה את קפיצת המדרגה לליגה של הסופרסטארים מברצלונה וריאל מדריד, משהו מכריע אותו והוא קורס תחת הלחץ והציפיות. למעשה, סביב הזאר עדיין מרחפת שאלה גדולה: האם הוא מסוגל באמת לקחת את צ'לסי על הגב או שהוא בסך הכל שוליה.

אחרי עזיבתו של מאטה, העונה של צ'לסי לא הצליחה לנסוק. הבלוז איבדו קשר עם מאבק האליפות באנגליה וכל מה שנותר למוריניו ושחקניו היה להרוס לסטיבן ג'רארד את חלום התואר. גם במסגרת האירופית, שנחשבת למועדפת על ידי רומן אברמוביץ' ולאבן הנגף של מוריניו בקדנציה הראשונה, הבלוז לא רוו נחת.

ג´רארד מאוכזב (רויטרס)
ג´רארד. צ'לסי הרסה לו את חלום התואר (רויטרס)
 
אחרי שצלחה את שלב הבתים בצורה שקטה, ודילגה מעל גלאטסראיי והאקס (שהספיק לחזור) דיידיה דרוגבה, צ'לסי צלחה גם משוכה גבוהה בדמות פאריס סן ז'רמן בדרך לחצי הגמר מול אתלטיקו מדריד. הקרב הראשון בוויסנטה קלדרון היה קשה לצפייה, הפורטוגלי הציב מערך סגור במטרה להעביר את ההכרעה ללונדון והזאר היה על תקן נוכח/נפקד.

אחרי 0:0 משמים בספרד, צ'לסי חזרה לאנגליה וספגה 3:1 אכזרי, הודחה והתסכול אצל הבלגי התפוצץ. הזאר, שזעם על סגנון המשחק הנרפה וחסר הרעיונות של קבוצתו, תקף לא אחר מאשר את מוריניו: "אנחנו בצ'לסי לא בנויים לשחק כדורגל יוזם, אנחנו טובים אך ורק בהתקפות מתפרצות וחסרים לנו דברים כדי להצליח ברמות האלו. גם אחרי שהובלנו מול אתלטיקו, איבדנו שליטה על הנעשה".

אכזבה במונדיאל
אך יותר מהביקורת החדה כלפי הסגנון של המנג'ר שכל כך האמין בו, דווקא המשפט האחרון מסמן את הקדנציה של הבלגי בממלכה: "לפעמים מבקשים ממני לעשות הכל לבד, זה לא תמיד אפשרי". ואז הגיע המונדיאל והמפקפקים ביכולתו של הגאון הבלגי קיבלו קייס רציני לביקורות נגדו.

אדן הזארד (רויטרס)
אדן הזארד. העביר ביקורת על מוריניו (רויטרס)
 

הנבחרת הסופר כישרונית של מארק וילמוטס הגיעה לברזיל כמרעננת הרשמית של הגביע העולמי. המאמן, שהתנסה בעבר גם כפרשן וסוכן שחקנים, גיבש סגל צעיר ומלא איכות כאשר בראש הרשימה ניצב הזאר. הקשר של צ'לסי סומן ככוכב, המנהיג והשחקן לראות, אבל לצדו כלל לא היה חסר כישרון. רומלו לוקאקו, דריס מרטנס, קווין דה ברויין, מרוואן פלאיני ואקסל ויטסל. כולם הגיעו לברזיל. מספר 10 פחות.

בבלגיה קיוו שהכוכב של צ'לסי יסחוף את השדים האדומים עד לחצי הגמר, שחזור ההישג של הנבחרת של וילמוטס מ-1986 ורצו לראות נבחרת שמשחקת כדורגל אטרקטיבי בהתאם לשמות שיש לה בסגל, אך קיבלו גרסה חיוורת של מי שסומן כמנהיג והתקשה להתמודד עם הציפיות. בשלב הבתים זה עוד עבר בהבנה כאשר דיבוק אוריגי ומרטנס גנבו את ההצגה עם יכולת מרשימה.

הזאר פורץ (מערכת ONE)
הזאר. אוירגי ומרטנס גנבו לו את ההצגה בשלב הבתים
 

"מסי ורונאלדו מחוללים את ההבדל, אני עדיין לא שם"
בשמינית הגמר מול ארצות הברית הזאר הפושר הוחלף בדקה ה-111 בנאסר צ'אדלי והמסר היה ברור, גם לוילמוטס נמאס. הסוף ידוע, בלגיה הודחה ברבע מול ארגנטינה, שרק לשם השוואה הגיעה לגמר עם סגל פחות איכותי מזה של הבלגים, אך עם מספר 10 שידע לסחוב נבחרת על הגב, בסיוע של חאבייר מסצ'ראנו יחיד ומיוחד. במילים אחרות, המונדיאל הוכיח: הזאר עדיין לא בשל להשוואה עם הגדולים באמת.

בבגרות מופלאה הזאר הפנים את הביקורת ואף דיבר על כך בצורה גלויה כשנשאל על ההבדלים בינו לבין כדורגלני העילית. "יש לי עוד על מה לעבוד בסגנון המשחק שלי. ההבדל אצל שחקנים גדולים כמו מסי ורונאלדו שהם מחוללים את ההבדל בכל משחק. אני עדיין לא שם, אבל אני בדרך".

בפתיחת העונה הנוכחית נדמה היה שהמסר נקלט. אחרי קיץ ארוך ומלא פלרטוטים עם מעבר לפאריס סן ז'רמן, הזאר זכה להארכת חוזה וגם קיבל חיזוק משמעותי לסגל בדמות דייגו קוסטה וססק פברגאס, שהבהירו שהסגנון ההגנתי מחצי הגמר מול אתלטיקו עובר פרפרזה.

דייגו קוסטה. הגיע לחזק את ההתקפה של צ´לסי (רויטרס)
דייגו קוסטה. הגיע לחזק את ההתקפה של צ´לסי (רויטרס)
 

בתחילת אוקטובר, בראיון שהעניק מוריניו לגארי נוויל, סיפר המנג'ר: "אני בטוח שבעוד חמש שנים אני אזכה לפירות הטובים ביותר מאדן, אוסקר, וויליאן וזומה. הם יגיעו לגיל המתאים והם יביאו לצ'לסי תארים רבים. לגבי אדן באופן ספציפי יש לי את תחושה כי הוא הבין את המסר. הוא לא חושש לקחת אחריות, הוא חייב להיות החלטי יותר במגרש".

לגבי ההצהרה של הבלגי כי הוא אינו נמנה על חמשת השחקנים הטובים בעולם, סיפר המנג'ר: "הוא יכול להיות שם, זה תלוי בו וברצון שלו". המחמאות תרמו לביטחון העצמי של הזאר ושיתוף הפעולה העיוור עם ססק שוב גרם לעיתונות האנגלית לכנות אותו כדבר הקרוב ביותר למסי ורונאלדו.

מוריניו (רויטרס)
מוריניו. נתן מחמאות להזאר (רויטרס)
 

המחמאות אולי היו מעט מוקדמות. שוב הזאר הראה שאחרי תקופת מימוש הפוטנציאל מגיעה אצלו גם הדעיכה. כשהציפיות ממנו עולות, הוא נחנק. הבלוז, שנראו כמו הקבוצה היחידה שמסוגלת לשבור את תואר הבלתי מנוצחים של ארסנל ותיירי הנרי מעונת 2003/4, פיתחו תלות מוחלטת בשילוב בין נמניה מאטיץ' לפברגאס, כאשר הזאר רק מצליח להבליח עם רגעים של גאונות.

ההוכחה לכך הגיעה כבר בפעם הראשונה בה הענק הסרבי נעדר כאשר הבלוז הפסידו בפעם הראשונה העונה לניוקאסל. משחק בו הזאר היה שוב פושר. מוריניו, שככל הנראה למד לקח מסיום הקדנציה שלו בריאל מדריד, דואג לתחזק את הקשר עם הזאר בתקווה כי הביטחון שהוא מעניק לו יוביל ליציבות, אך בשבועות האחרונים הקבוצה שלו נראית פחות דורסנית ובטוחה בעצמה.

רוז מתקל את הזאר (רויטרס)
הזאר. מוריניו דואג לתחזק איתו את הקשר (רויטרס)
 

מאבק האליפות, שנראה כמו מירוץ של סוס בודד נפתח וכשליגת האלופות עומדת לחזור, מוריניו יודע שהקבוצה שלו, והכוכב שלו, צריכים להיראות הרבה יותר טוב. ההפסד לברדפורד בגביע האנגלי היה בגדר קטסטרופה, כאשר גם כניסתו של הבלגי במחצית השנייה לא חוללה שינוי משמעותי על כר הדשא. בשבועות האחרונים מספרים באנגליה כי הפורטוגלי, שהקריב בעבר את מאטה ודה ברווין עבור הזאר ולאחרונה את שורלה, ביצע את מהלך החתמת קוואדראדו בגלל אותה אכזבה מהיכולת. 

הבשורה על הגעתו של ה'וספה' מפירנצה לסטמפורד ברידג' עלולה להיות קריאת השכמה עבור הזאר רגע לפני שהפוקוס עובר לקולומביאני. בינתיים, בהיעדרם של ססק ודייגו קוסטה מול מנ'צסטר סיטי (19:30) במשחק העונה, הוא שוב יידרש להיות המנהיג והכוכב.

קווארדדו חוגג (טוויטר) (מערכת ONE)
קווארדדו. הגעתו מהווה קריאת השכמה (טוויטר)
 

למעשה, זו עלולה להיות ההזדמנות האחרונה של הזאר להוכיח שהוא לא עוד שוליה אלא קוסם אמיתי. אתם יודעים, גם מוריניו מאבד לפעמים סבלנות. תשאלו את מאטה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */