יום שישי, 19.04.2024 שעה 10:17
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אבו עביד זכה לגיבוי: אין הצדקה למה שהוא עבר

בנתניה תמכו במגן ("מודה על כל האהבה שקיבלתי") אחרי האירועים ב-0:2 על בית"ר, רול: "דברים שאסור שיקרו, הגיע אדום לאיציק כהן". צפו בתקציר

|
איציק כהן תוקף את אבו עביד (רדאד ג`בארה)
איציק כהן תוקף את אבו עביד (רדאד ג`בארה)

מכבי נתניה עולה על הגל. נכון, משכורת חודש דצמבר עוד לא שולמה, אבל השחקנים שלה כבר לא מתעסקים בכך במהלך השבוע. ברור שזה יושב להם בראש, אבל רוני לוי הצליח לעשות משהו שלא נעשה לפני כן - לנתק את המסביב ממה שקורה בהכנות ובמשחקים עצמם.

רוני לוי ממש לא אוהב שמזכירים כל הזמן את מה שהיה לפני כן. הוא מרגיש, כך נראה לפחות על פי דבריו בסיום המשחק, שמנסים דרכו להוציא ציטוטים נגד יוסי מזרחי.

"יוסי הוא מאמן נהדר ואדם יקר, והוא עשה דברים נהדרים בכדורגל הישראלי ובמכבי נתניה", אמר לוי, "אני לא רוצה להתייחס יותר לתקופה שהייתה לפני כן, גם אז קרו פה דברים טובים אלא רק לתקופה שלי. מהרגע שהגעתי למועדון גיליתי שחקנים מחויבים, מלוכדים, שזה דבר חיובי מאוד כמובן והמטרה שלי כמאמן היא לשמור על כך".

מכבי נתניה מנצחת 0:2 את בית"ר

"מרגיש שהשחקנים מאוד מחוייבים"

מדהימה היא טבלת ליגת העל. אחרי ה-0:2 על בית"ר ירושלים, נתניה במקום השמיני עם 24 נקודות, אותו מאזן שבו מחזיקות כל הקבוצות עד למקום הרביעי, שם נמצאת בית"ר.

השורה התחתונה והכי חשובה עבור היהלומים היא שכעת הפער מהקו האדום הוא כבר שבע נק' וביום שבת הוא יוכל לעמוד על עשר אם נתניה תנצח את הפועל פתח תקווה באצטדיון המושבה. "זאת ליגה של שלושה משחקים", אמרו במועדון, "עכשיו אנחנו צריכים לעשות את הניצחון השלישי כדי לתת עוד שקט מקצועי".

רוני לוי (רדאד ג´בארה)
לוי. גיליתי שחקנים מחויבים ומלוכדים" (רדאד ג´בארה)
 

לפני המשחק כולם דיברו על אריאל הרוש והסאגה עם אלי טביב. כלפי השוער קיים חוב של למעלה מ-800 אלף שקל, אך בשל 450 אלף שקל שנתניה לא שילמה עדיין לטביב, הוא נכון לעכשיו לא רשום כשחקנה של מכבי נתניה.

במועדון מנסים לגייס ספונסרים כדי שיאפשרו את התשלום עבור השוער ותקפו: "אריאל הרוש הוא הקורבן פה. זה אבסורד לבקש ממנו לוותר על חוב של משכורות כדי שהוא יוכל לשחק פה. איזה מן דבר זה? הוא צריך לקבל את הכסף שמגיע לו ואנחנו צריכים לשלם לטביב את מה שמגיע לו".

אך לצד כל אלה, הסיפור מהמשחק אמש היה סביב איאד אבו עביד. גורם בנתניה הציג לאנשי בית"ר את התמונות שתפס צלם ONE, רדאד ג'בארה, שבהם נראה איציק כהן דוחף את אבו עביד, מה שזיכה אותו באדום ישיר.

אריאל הרוש ועמית בן שושן (רדאד ג´בארה)
הרוש. "הוא הקורבן פה" (רדאד ג´בארה)
 

אולם מה שקרה לאחר מכן מצד אוהדי בית"ר עבר כל גבול. הירושלמים זרקו על השחקן עשרות חפצים, מצתים וכוסות שתייה, עד למצב שבו שופט המשחק גיא ברגר כבר היה נראה כמי ששוקל לפוצץ את המשחק. 

אבו עביד היה נסער מאוד ובסיום המשחק מיהר לרדת לחדר ההלבשה. אנשי נתניה סיפרו כי הוא היה ממש על סף דמעות ולא הצליח לעכל את מה שקרה. "קראו לי מחבל וזרקו עליי כוסות ומצתים, מה זה הדבר הזה? למה לעשות לי את זה?", אמר המגן. 

למחרת רשם המגן בפייסבוק: ״תודה ענקית לקהל שלנו שבמשך כל המשחק פשוט לא הפסיק לעודד ולתמוך בנו. הייתה אווירה מאוד יפה ונהניתי לקחת חלק במשחק כזה. תודה לכל האנשים, החברים שהתקשרו ושלחו הודעות, באמת שזה מחמם את הלב לראות כמה אוהבים אותך, זה בכלל לא מובן מאליו. למרות כל הדברים הקשים שעברו עליי אתמול במשחק ואחריו, אני הכי שמח שהחברים שלי לקבוצה ואני עשינו את העבודה והבאנו שלוש נקודות חשובות מאוד. לגבי הקהל של בית"ר, פשוט חבל שהם מתנהגים ככה".

בנתניה גינו את התנהגות אוהדי בית"ר וגם את חלק מאנשי המועדון שניסו להפיל את התיק על אבו עביד. "להגיד שהוא עשה הצגה שהדליקה את הקהל זו טענה שאסור להשמיע בכלל. אין שום הצדקה למה שהוא עבר כאן".

איאד אבו עביד ושלומי אזולאי (רדאד ג´בארה)
אבו עביד. לא הצליח לעכל את מה שקרה (רדאד ג´בארה)
 

קפטן הקבוצה, ערן לוי, הדגיש כי אבו עביד לא רצה לרדת מהמגרש בעת זריקת החפצים עליו. השחקן עצמו אמר לסובבים אותו לאחר מכן כי כלל לא ידע שאיציק כהן הורחק בגלל אותו אירוע שקדם לאדום. 

בקבוצה החמיאו לאדריכלי הניצחון אמש, לארי קאיודה, שבישל שני שערים בצורה נהדרת, וערן לוי, שהחל את המהלך שקדם לשער הראשון וקינח עם ביצוע יפהפה.

"יש שחקנים שעושים את ההבדל וערן הוא שחקן כזה. הנגיעה, הבעיטה וההרמות שלו הם משהו מיוחד", החמיאו בצוות המקצועי. גם חוליית ההגנה שמעולם לא שיחקה יחדיו עם שניר דורי בין הקורות, אורי שטרית בהופעת בכורה כמגן שמאלי, עידו לוי וירין חסן הבלמים ואבו עביד, עשתה את עבודתה בצורה משביעת רצון.

לוי וקאיודה (רדאד ג´בארה)
לוי וקאיודה. אדריכלי הניצחון על בית"ר (רדאד ג´בארה)
 

כובש השער הראשון, רן רול, שלאורך העונה התמודד עם קריאות מהיציע כנגדו, זכה אמש לכמה רגעים של עדנה ואל משחק טוב מאוד שלו התווסף גם שער יפה: "יש הבדל עצום כי באה רוח חדשה לקבוצה ורואים את זה. עשינו שש נקודות מאוד חשובות ופתאום הכל נראה אחרת. גם לפני שלושה שבועות אמרתי שבסוף יהיו תוצאות. המצב לפני כן לא היה קל, הבעיות מסביב לקבוצה, לא שיחקנו נקודות, לא צברנו נקודות וברור שעכשיו הכל נראה שונה", אמר.

רול התייחס גם לרגעים הלא נעימים שעברו על אבו עביד: "לצערי אלה דברים שקורים במגרשים ואסור שיקרו. הוא עוד צעיר והיה נרגש ונסער, הוא ילמד מזה להמשך. הוא ממש לא אשם בזה שתקפו אותו. הוא נבהל קצת מהמצב שקרה ומכל הדברים שנזרקו עליו. אני הייתי ליד האירוע שקרה והגיע אדום לאיציק כהן, הייתה מכה, הוא תפס אותו בגרון וראיתי שהוא דוחף אותו".

רן רול חוגג (רדאד ג´בארה)
רול חוגג. "באה רוח חדשה לקבוצה ורואים את זה" (רדאד ג´בארה)
 

על השינוי שרוני לוי הביא לקבוצה אמר רול לסיכום: "קשה לי להסביר. אנחנו עומדים נכון על המגרש וגם כשלא שיחקנו טוב בפתיחה לא ספגנו גול. שיחקנו נכון, השחקנים נותנים מעצמם יותר ונותנים את התחת שלהם".

"אין לי ספק שהסגל הזה יכול להשאיר את נתניה בליגת העל. נתניה לדעתי לא תרד, יש פה שחקנים מצוינים. מצפה לנו משחק מאוד קשה נגד הפועל פתח תקווה, והכל אפשרי שם. אם ננצח אז נהיה עם הפנים קדימה, להתרחק עוד יותר מהקו האדום".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */