יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:59

ברדיך הדיח את נדאל, יפגוש את מארי בחצי הגמר

אוסטרליה: הצ'כי ("הכל עבד לי") ניצח 2:6, 0:6 ו-6:7 (5:7) את הספרדי ועלה לחצי הגמר, שם יתמודד מול הבריטי. שראפובה נגד מקרובה ב-4 האחרונות

|
רפאל נדאל מאוכזב (רויטרס)
רפאל נדאל מאוכזב (רויטרס)

17 פעמים ברציפות הפסיד תומס ברדיך הצ'כי לרפאל נדאל, אבל הבוקר (שלישי) הוא עצר את הרצף האיום כשניצח את הספרדי ברבע גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה, 2:6, 0:6 ו-6:7 (5:7), אחרי מערכה שלישית צמודה ומותחת שבה החמיץ שלוש נקודות משחק לפני שניצח.

בכך עולה הצ'כי, שדורג שביעי בטורניר בפעם השנייה ברציפות, לחצי-הגמר במלבורן אחרי שבשנה שעברה הפסיד לסטן ואורינקה. עבור נדאל מדובר כמובן באכזבה, אם כי הספרדי הגיע ללא ציפיות לטורניר, עבר בקושי את הסיבוב השני וכעת נפגש לראשונה עם שחקן מהטופ 10 מאז גמר הרולאן גארוס 2014 מול ג'וקוביץ'. לרמות הגבוהות האלה רפא כנראה עדיין לא מספיק טוב.

בשתי המערכות הראשונות ברדיך שיחק מצוין ונדאל כמעט ולא היה במשחק. הצ'כי שבר ל-1:3 במערכה הראשונה ועלה ל-1:4, נדאל השיג עוד משחקון וצימק ל-2:4, אבל מכאן הצ'כי תפס מומנטום אדיר של תשעה משחקונים רצופים השלים 2:6, 0:6 (29 דקות של מערכה שנייה) ועלה ל-0:1 במערכה השלישית .

נדאל עצר את השטף והשווה ל-1:1, ומכאן השניים שמרו על ההגשה כשמתח רב באוויר ונדאל נכנס אמוציונלית למשחק. ביתרון 5:6 לברדיך, נדאל ביצע כמה טעויות לא מחויבות והצ'כי עלה ל-15:40 עם שתי נקודות משחק. אולם שתי הגשות טובות של הספרדי מול הצ'כי הלחוץ לקחו את המערכה לשובר שוויון.

רפאל נדאל מאוכזב (רויטרס)
נדאל. כנראה עדיין לא מספיק טוב לרמות הגבוהות (רויטרס)
 

ברדיך פתח עם מיני-ברייק ועלה ל-0:2 ומשם ל-1:4. ווינר נהדר הביא לצ'כי עוד מיני ברייק בדרך ל-1:5. ב-2:5 הצ'כי היה זקוק לשתי הגשות טובות, אבל דווקא אז זה לא קרה. נדאל צימק ל-4:5 אבל החזרה נהדרת של הצ'כי העניקה לו עוד שתי נקודות משחק ביתרון 4:6. חבטה לרשת של הספרדי העניקה לצ'כי את הינצחון והוא סגר 5:7 בשובר שוויון והחל בחגיגות.

"הייתה לי תוכנית משחק והצלחתי להתמיד איתה. זו הרגשה נפלאה לנצח בשלוש מערכות ולהסתכל קדימה", אמר ברדיך בסיום, "המטרה הייתה לגרום לרפא לרוץ, ולא לתת לו להחזיר כל הזמן. הייתי מוכן, הרגשתי חזק מנטלי ופיזי, והכל עבד לי. זו הדרך הנכונה להסביר למה ניצחתי אחרי 17 הפסדים רצופים מולו".

תומאס ברדיך (רויטרס)
ברדיך. "המטרה הייתה לגרום לרפא לרוץ ולא לתת לו להחזיר כל הזמן" (רויטרס)
 

בחצי הגמר ברדיך יפגוש במדורג שישי אנדי מארי הבריטי, ששם קץ למסע החלומות של ניק קריוס האוסטרלי בן ה-19 עם 3:6, 6:7 (5:7) ו-3:6. מארי שלט במשחק לכל אורכו למרות המלחמה של האוסטרלי האנרגטי על כל כדור. זו הפעם החמישית של מארי בחצי הגמר במלבורן, כאשר רשומות לזכותו גם שלוש הופעות בגמר.

שראפובה ומקרובה ייפגשו בחצי הגמר
אצל הנשים, מריה שראפובה ואקטרינה מקרובה ישחקו בדרבי רוסי בחצי הגמר אחרי ניצחונות קלים ברבע הגמר. בפעמיים בהן השתיים נפגשו בשמונה האחרונות במלבורן, הייתה ידה של שראפובה על העליונה.

השנייה בעולם, שזכתה בתואר גם ב-2008, היתה גדולה על יוג'יני בושאר הקנדית וניצחה 3:6 ו-2:6. למרות הציפייה למשחק צמוד בעקבות חצי גמר הרולאן גארוס האחרון בין השתיים, שראפובה ניצחה תוך 78 דקות, שברה פעמיים בכל מערכה ולא איבדה את ההגשה לאורך כל המשחק. "הייתי חייבת הופעה טובה מולה. היא מלאת ביטחון ואגרסיבית", אמרה שראפובה.

מקרובה הביסה במפתיע את השלישית בעולם, סימונה האלפ 4:6 ו-0:6. עבור הרוסייה בת ה-26 זהו הישג השיא שלה באוסטרליה, אחרי שנעצרה פעמיים בשמונה האחרונות וחצי גמר שני ברציפות בגראנד סלאם, אחרי שעשתה זאת גם בניו יורק.

מריה שראפובה (רויטרס)
שראפובה חוגגת. לא איבדה את ההגשה לאורך כל המשחק (רויטרס)
 

מקרובה שלטה במשחק מתחילתו, הוליכה 3:5 עם שתי נקודות מערכה שהאלפ הצילה, אבל ניצחה לבסוף. הרוסייה שברה את משחקון ההגשה הראשון של השלישית בעולם במערכה השנייה וכשעלתה ליתרון 0:2 דרכה לחצי הגמר כבר הייתה סלולה. "אני אוהבת את המגרשים האלה, אני כ"כ שמחה שניצחתי" אמרה מקרובה.

מנגד, אמרה האלפ בעצב: "הייתי לחוצה, אין לי הסבר לזה כי הייתי כאן ברבע הגמר גם בשנה שעברה. לא הרגשתי את המשחק, את הכדור, זה היה יום רע מאוד עבורי".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */