יום שישי, 29.03.2024 שעה 15:26

ג'וקוביץ' מול ראוניץ' ברבע, סרינה נגד סיבולקובה

אוסטרליה: המדורג 1 בעולם גבר על מולר 4:6, 5:7 ו-5:7 ויפגוש בקנדי, ואורינקה מול נישיקורי. הראשונה בעולם תפגוש את הסלובקית, שעצרה את אזרנקה

|
נובאק ג´וקוביץ´. העפיל לרבע הגמר (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´. העפיל לרבע הגמר (רויטרס)

הראשונה בעולם סרינה וויליאמס, שרדה הבוקר (שני) קרב קשה על כל כדור מהספרדיה בת ה-21, גרבין מוגורוסה, פיגרה במערכה, והתעלתה כדי לנצח 6:2, 3:6 ו-2:6. זהו משחק שני רצוף בטורניר בו סרינה מפסידה את המערכה הראשונה מול שחקנית צעירה, אבל מגייסת כוחות ועוצמה כדי לחזור ולנצח.

הפעם סרינה ידעה את היכולת של מוגורוסה, שהביסה אותה ברולאן גארוס האחרון, אבל בכל זאת לא הצליחה לעמוד מולה במערכה הראשונה בו ניצלה הספרדיה כל סרב שני של סרינה לצורך התקפה.

במערכה השנייה סרינה חזרה לעצמה עם הגשות טובות יותר, אבל הסכנה לא חלפה כשמוגורוסה שמרה בפתיחת המערכה השלישית ועלתה לנקודות שבירה כדי לעלות ל-0:2, סרינה המשיכה להיות עקבית, ראו בעניים שלה את המלחמה, והיא אכן יצארה מזה, שברה בעצמה ל-2:3 ומשם לקחה את שלושת המשחקונים הקובעים כדי לנצח. 

"מה ששינה את המשחק הייתה קריאה מהקהל, 'סרינה תני יותר ספין עם הכדור', אני מודה לאותו אדם שהיה לי כמאמן באותו רגע, ושינה לי את המחשבה" הסבירה סרינה בראיון את השינוי שהצליחה לעשות אחרי המערכה הראשונה.

סרינה וויליאמס. הקהל עזר לה להעפיל לרבע הגמר (רויטרס)
סרינה וויליאמס. הקהל עזר לה להעפיל לרבע הגמר (רויטרס)
 

סרינה תשחק ברבע הגמר מול פיינליסטית 2014, דומיניקה סיבולקובה, ששוב מגיעה רחוק בטורניר במלבורן וזאת אחרי תקופה חלשה ארוכה מאוד. סיבולקובה השיגה נצחון אדיר על אלופת הטורניר פעמיים והראשונה בעולם לשעבר, ויקטוריה אזרנקה המתקמבקת, 2:6, 6:3 ו-3:6.

גרבין מוגרוסה (רויטרס)
מוגרוסה. הניצחון במערכה הראשונה לא עזר (רויטרס)
 

סיבולקובה, שהפסידה בגמר השנה שעברה ל-נה לי, עלתה כאנדרדוג מול אזרנקה, שניצחה אותה שבע פעמים מתוך תשעה מפגשים, אבל עלתה חדורת אמונה בעצמה.

"כשעליתי למגרש המרכזי, כל הרגעים הגדולים של השנה שעברה חזרו אלי וחשבתי לעצמי: 'את שחקנית נפלאה, את תעשי את זה'". המשחק הוכרע בשבירה במשחקון השביעי במערכה השלישית, סיבולקובה שברה ל-3:4 והמשיכה משם לנצחון ולמקום ברבע הגמר.

דומיניק סיבולקובה (רויטרס)
סיבולקובה. "כל הרגעים הגדולים של השנה חזרו אליי" (רויטרס)
 

לראשונה מזה 5 שנים, ונוס וויליאמס בת ה-34 חוזרת למעמד רבע הגמר במלבורן אחרי נצחון אדיר על השישית בעולם, אגה רדוונסקה 3:6, 6:2 ו-1:6. ונוס שסבלה מבעיות רפואיות בשנים האחרונות, החלה את 2015 בצורה פנטסטית כשהיא זוכה בתואר באוקלנד וחוזרת לטופ 20. אחרי האליפות הזו היא עשויה אפילו להיכנס לטופ 10.

וויליאמס ניצחה כמה משחקונים צמודים מול הפולניה שמלווה במרטינה נברטילובה במערכה הראשונה ואף הוליכה 0:1 ו-15:40 במערכה השנייה, אבל אז רדוונסקה העלתה הילוך יצאה מהבור זכתה בחמישה משחקונים ברצף ולקחה את המערכה השנייה, אבל ב-1:1 במערכה השלישית המומנטום התהפך שוב.

ונוס הוותיקה שמעולם לא זכתה באוסטרליה למרות שהיא לוקחת חלק בטורניר מאז 1998, החלה שוב לחבוט מדויק ואגרסיבי ועם המון בטחון עצמי. מדיסון קיז בת ה-19 תעמוד בינה וביו פגישה אפשרית עם אחותה סרינה בחצי הגמר.

ונוס ווילאמס (רויטרס)
ונוס ווילאמס. קיז וסיבולקובה יעמדו בינה ובין מפגש עם אחותה בחצי (רויטרס)
 

קיז, האמריקאית בת ה-19 שהעיפה את פטרה קביטובה בסיבוב השלישי, המשיכה גם לרבע הגמר אחרי 2:6 ו-4:6 מול עוד אמריקאית מפתיעה, מדיסון ברנגל (56) בת ה-24.

תמונת רבעי הגמר לנשים: סרינה וויליאמס (1) - דומיניקה סיבולקובה (11), ונוס וויליאמס (18) - מדיסון קיז (35), אקטרינה מקרובה (10) - סימונה האלפ (3), יוג'יני בושאר (7)- מריה שראפובה (2).

ג'וקוביץ' גבר על מולר ויפגוש בראוניץ', גם ואורינקה ברבע
אצל הגברים, נובאק ג'וקוביץ ניצח את ז'יל מולר מלוקסמבורג, 4:6, 5:7 ו-5:7. המדורג ראשון בעולם רדף בכל מערכה אחרי מולר שהגיש מצוין עד שהשיג את השבירה.

המשימה לקחה שעתיים ושבע דקות, כאשר מולר לא סיכן בכלל את ההגשה של ג'וקוביץ' עצמו. זהו גראנד סלאם 23 ברציפות שהסרבי מגיע לרבע הגמר והוא יפגוש את מילוש ראוניץ' הקנדי, שעבורו תהיה זו הופעה ראשונה בשמונה האחרונים באוסטרליה. 

"בהתחשב בנסיבות וביכולת ההגשה של מולר, אני מרוצה", אמר ג'וקוביץ' בסיום, "לא שיחקתי נגדו בעבר והוא קשה לפיצוח, אבל השגתי שבירה בכל מערכה וזה מה שחשוב. תפקדתי טוב ברגעים הקריטיים".

ג´וקוביץ´ חותם לאוהדים. &qout;תפקדתי טוב ברגעים הקריטיים&qout; (רויטרס)
ג´וקוביץ´ חותם לאוהדים. "תפקדתי טוב ברגעים הקריטיים" (רויטרס)
 

ראוניץ' הקנדי עלה לרבע הגמר במלבורן אחרי מאבק קשה בן חמש מערכות מול המדורג 12 פליסיאנו לופס הספרדי 4:6, 6:4, 3:6, 7:6 (9:7) ו-3:6. ראוניץ יחכה לראשון בעולם נובאק ג'וקוביץ או לז'יל מולר מלוקסמבורג.

אלוף 2014, סטן ואורינקה השווייצרי, עלה לרבע הגמר, לא לפני שאיבד מערכה מול הספרדי גיז'רמו גארסיה לופס, 6:7 (2:7), 4:6, 6:4 ו-6:7 (8:10) בתוך שלוש שעות ושתי דקות. ואורינקה שלט במשחק, ניצח את שתי המערכות הראשונות והוביל עם שבירה 3:4 במערכה השלישית, אבל אז משום מקום הספרדי לקח 3 משחקונים במפתיע ולקח את המשחק למערכה רביעית.

המערכה הרביעית הייתה צמודה, הגיעה לשובר שוויון , בו לכל אחד מהשחקנים היתה נקודת מערכה שהוחמצה, עד שב-8:8, גארסיה לופס חבט פעמיים החוצה והאלוף עלה לרבע הגמר.

ואורינקה (רויטרס)
ואורינקה (רויטרס)
 

בגזרה הגברית, ואורינקה ישחק ברבע גמר מול המדורג חמישי ופייניליסט אליפות ארה"ב, קאי נישיקורי היפני, שהוכיח שוב כי מקומו בטופ 5 אינו מקרי, כשניצח בקלות את המדורג 9 דוד פרר 3:6, 3:6 ו-3:6.

רבעי הגמר לגברים כוללים שבעה משמונת הראשונים בעולם, כשרוג'ר פדרר הוא היחיד שהודח. התמונה המלאה: נובאק ג'וקוביץ (1) - מילוש ראוניץ' (8), סטן ואורינקה (4) - קאי נישיקורי (5), רפאל נדאל (3) - תומס ברדיך (7), אנדי מארי (6) - ניק קריוס.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */