יום שישי, 29.03.2024 שעה 03:58
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

תסביך ירושה: הדרך של באלדה להפועל ת"א

הוא התחיל כהבטחה גדולה בספורטינג, פרח בוויטוריה, אך החלום להגיע לנבחרת פורטוגל לא התממש וגם הצהרות מפוצצות לא עזרו. הפועל מצאה יורש לדמארי?

|
אמידו באלדה. מה יגיד גארי הופר?
אמידו באלדה. מה יגיד גארי הופר?

בדקה ה-83 של משחק הגביע מול הפועל ראשון לציון עלה על המגרש, כך מקווים בהפועל תל אביב, האיש שיעזור לקבוצה לפתור את בעיית ההתקפה. אותה התקפה שרק הפועל רעננה והפועל עכו כבשו פחות ממנה העונה.

אמידו באלדה, שנולד בגינאה ביסאו לפני 23 שנים ומתנשא לגובה של 193 סנטימטרים, אמור להיות זה שישפר את המאזן העגום של האדומים בחלק ההתקפי, שעומד על 18 שערים בלבד ב-17 מחזורים.

אחרי שאלירן עטר הבריז וצפוי לחתום במכבי חיפה ולצד צירופו המפתיע של דודו ביטון, תקוות רבות תלויות בחלוץ גבה הקומה שאמור לתרגם את הכדורים שימסרו לו גילי ורמוט וחבריו לשערים.

הבטחה גדולה בספורטינג, היסטוריה בגימרייש
באלדה נולד אמנם בגינאה ביסאו, אך עבר לפורטוגל בגיל צעיר וגדל בפורטוגל. את הקריירה ככדורגל הוא התחיל בספורטינג ליסבון, כשחתם על חוזה לשלוש שנים בקבוצה הפורטוגלית, לאחר שייצג את פורטוגל בנבחרת הנוער ובנבחרת הצעירה (לאחר שהחליט לשחק עבור המדינה בה גדל ולא עבור המדינה בה נולד).

אמידו בלאדה (משה חרמון)
אמידו באלדה (משה חרמון)
 

למרות ההבטחות הרבות, את רוב תקופת החוזה הוא בילה בהשאלות, עד שעבר לוויטוריה גימראייש הפורטוגלית, בה שיחק בעונת 12/13. בעונה זו הוא כבש תשעה שערים ב-27 משחקים ואף הניף את הגביע לאחר 1:2 הירואי בגמר על בנפיקה ליסבון הגדולה - זכיה ראשונה של המועדון הצנוע בגביע הפורטוגלי.

בלאדה במדי ויקטוריה גימראייש
באלדה במדי ויקטוריה גימרייש. גביע היסטורי מול בנפיקה
 

באירופה החלו הדיבורים על החלוץ הפורטוגלי הצעיר והמבטיח ויש הטוענים שבזכות אותו משחק (בו לא כבש, אך היה מצוין) סלטיק החליטה להרים את הכפפה ולהחתים את באלדה על חוזה לארבע שנים, במטרה לעצור סוף סוף את הרצף השלילי של חלוצים שהגיעו למועדון במהלך השנים האחרונות ולא הצליחו להטביע את חותמם, אולי מלבד חלוץ אחד, בלתי נשכח.

בלאדה במדי ויקטוריה (מערכת ONE)
באלדה במדי ויקטוריה. חולל עניין רב באירופה
 

מהיורש של גארי הופר לאחד הפלופים הגדולים של סלטיק
סלטיק שילמה על הפורטוגלי שני מיליון פאונד, ולאחר שחתם על החוזה, אמר באלדה בביטחון רב: "כשאסיים את תקופת החוזה שלי בסלטיק, אני אגרום לאוהדים לשכוח את גארי הופר".

ובכן, למי שלא יודע, הופר נחשב לאגדה בסלטיק. החלוץ כבש 63 שערים ב-95 הופעות במדים הירוקים-לבנים בין השנים 2010 ל-2013 ונחשב לאחד החלוצים הפוריים אי פעם במועדון הפאר הסקוטי. וההצהרה? ללא ספק הצהרה שאותה ירצה באלדה לשכוח, לבטח אחרי מה שקרה בהמשך.

גארי הופר. הצהרה שבלאדה ירצה לשכוח (רויטרס)
גארי הופר. הצהרה שבאלדה ירצה לשכוח (רויטרס)
 

המחמאות הגיעו מכל פינה. גם מאמנו בויטוריה גימרייש, רוי ויטוריה, אמר לתקשורת הסקוטית: "אני בטוח שאמידו יהיה שחקן מוביל בסקוטלנד. הוא חזק מאוד ומצוין עם הראש. לשמור עליו זו תמיד הייתה עבודה קשה עבור כל בלם בגלל הנוכחות האדירה שלו". באלדה האמין שבסוף העונה הוא יוזמן, לראשונה בקריירה, לסגל של הנבחרת הבוגרת בפורטוגל, שהשתתפה במונדיאל האחרון בברזיל.

"זה מגיע לי", הביט באלדה היישר בעיניו של המראיין הסקוטי, שלא ידע ככל הנראה מה נחת עליו במהלך הראיון הראשון שהעניק לתקשורת בסקוטלנד. "אני עובד קשה כדי להשיג מטרות, אני לוחם ואני מאמין בעצמי. לכן אני לובש את החולצה של סלטיק".

אמידו באלדה מוצג בסלטיק (מערכת ONE)
אמידו באלדה מוצג בסלטיק. 'הסופר קונפידנט' הפציץ עם הצהרה
 

בסקוטלנד הוא כונה "הסופר קונפידנט" ("הסופר בטוח בעצמו", בתרגום חופשי) בחצי לעג, מכיוון שכשהגיע הבטיח הרים וגבהות ונכנס לפינה שככל הנראה לא היה צריך להיכנס אליה, אולי אותה פינה שגרמה לכולם לפתח ציפיות גבוהות מדי מילד בן 21. אחד המשפטים שגרמו לאנשים בסקוטלנד להרים גבה היה: "יש לי יכולות יותר מלכל חלוץ אחר שהיה בסלטיק". האוהדים ציפו לעילוי, והתבדו.

לאחר פרק זמן לא קצר, הופר, כיום חלוצה של נוריץ' מהליגה השנייה באנגליה, הבין שהוא ככל הנראה יכול להמשיך לישון בשקט. באלדה לא הצליח להשתלב בסלטיק וחווה רק רגעים מעטים של תהילה. החלוץ יכול להתגאות בשלושה שערים בלבד ב-20 הופעות במדים הירוקים-לבנים של האלופה הסקוטית, ההבטחה לא מומשה, וההתקדמות נעצרה.

באלדה חוגג במדי סלטיק. ב-BBC לא החמיאו לו
באלדה חוגג במדי סלטיק. הופר יכול היה לישון בשקט
 

אגב, ב-13 בינואר בחרה רשת ה-BBC את חמש ההחתמות הגרועות ביותר של סלטיק בשנים האחרונות, באלדה נבחר ביניהן, כאשר בנימוק של הבחירה הוזכר שוב המשפט המפורסם עם השכחתו של גארי הופר. טעות, כבר אמרנו?

שער ענק מ-40 מטרים בבכורה בבוורן, ושוב בצורת
לאחר עונה אחת בלבד, עבר החלוץ בהשאלה לבוורן הבלגית, בה החל את העונה הנוכחית. באלדה לא הצליח להרשים וכבש שער אחד בלבד ב-14 משחקים, לא תפוקה כל כך מרשימה כשמדובר בחלוץ, אבל כן אפשר לזקוף לזכותו את השער עצמו, שער מדהים שלא רואים בכל יום.

בלאדה עם החולצה של בוורן
באלדה עם החולצה של בוורן
 

היה זה משחק הבכורה של באלדה, משחק חוץ זניח מול זולטה וורגם החלשה, מפגש אותו בוורן הייתה צפויה לנצח ואף עשתה זאת עם 1:4 גדול, אלא שהרגע של המשחק היה שייך לאמידו באלדה.

במצב של 1:1, קיבל החלוץ כדור במרחק של 40 מטרים מהשער, עצר בחזה, הכדור קפץ על הדשא פעם אחת, באלדה הניף את רגל ימין החזקה והדביק פצצה לחיבורים של סמי בוסוט, שוערה של וורגם, שהיה חסר אונים.

אמידו בלאדה במדי בוורן (מערכת ONE)
אמידו באלדה בבוורן. שער בלתי נשכח מ-40 מטרים
 

בבלגיה החלו הציפיות להרקיע שחקים. "שער מדהים לבאלדה", צעקו הכותרות בעיתון, "הפורטוגלי החל לפרוע שטרות", ועוד. אלא שגם הפעם, הייתה זו הבלחה חד פעמית, ובאלדה לא הצליח להותיר את חותמו בקבוצה הבלגית ולא כבש ב-13 המשחקים הבאים. וכך הגיע החלוץ המבטיח, שעד לא מזמן חלם להוביל את נבחרת פורטוגל במונדיאל בברזיל - להפועל ת"א.

למד לקח מהמקרה של הופר, ישכיח את דמארי?
"הוא אמנם חדש, אך רואים שהוא בטוח בעצמו", מודים בהפועל ת"א לאחר התרשמות ראשונית מהחלוץ גבה הקומה, "אבל כבר אפשר לראות שמדובר בשחקן-שחקן, כל בעיטה שלו הולכת למסגרת, יש לו טכניקת בעיטה מהטובות ביותר ועוצמה אדירה, הוא יוסיף לנו המון בחלק ההתקפי".

אסי דומב (רדאד ג´בארה)
אסי דומב. מצא את הפתרון בהתקפה? (רדאד ג´בארה)
 

רצה הגורל ובאלדה חתם בהפועל ת"א בדיוק ביום בו חתם עומר דמארי, החלוץ אותו הוא בא להשכיח, על חוזה עתק בקבוצה מהליגה השנייה בגרמניה. למרות זאת, הפעם רואים שבאלדה למד.

הוא הסתפק בהצהרה צנועה, ולא אמר שהוא הולך להשכיח את עומר דמארי מראשם של האוהדים האדומים בבלומפילד. בשביל זה, הוא כבר יודע, צריך קודם כל להרעיד את הרשת עם מספר דו ספרתי של שערים לפחות.

עומר דמארי בטירוף (שי לוי)
עומר דמארי. בהפועל רוצים לשכוח, אבל צריך שמישהו ייתן להם סיבה (שי לוי)
 

בבלומפילד משוועים לחלוץ ברמה גבוהה, שיכבוש בצרורות, כזה שבאים בשבילו בכל שבוע למגרש. לאחר שגם דודו ביטון צורף, ייתכן שיש להם ביד שניים כאלה. אבל בעוד שמו של ביטון הולך לפניו בארץ, חובת ההוכחה היא על אמידו. בהפועל ישמחו לשכוח את דמארי, רק צריך שבאלדה ייתן להם סיבה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */