יום חמישי, 28.03.2024 שעה 16:52
לוח משחקים
  • עירוני ק"ש
  • שלישי, 02/04, 19:30
  • הפועל נוף הגליל
  • מכבי פ"ת
  • שלישי, 02/04, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל פ"ת
  • רביעי, 03/04, 19:30
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • רביעי, 03/04, 20:00
  • מכבי נתניה

מכתום לאדום: שרון מימר חולם לחזור להפועל

מאמן ראשל"צ יפגוש את קבוצת נעוריו ב-19:00 בגביע, ומדבר על התקופה באדום ("חייב את הקריירה לסיני, תקווה הכי גדול") ועל הדרך: "רוצה לנצח"

|
שרון מימר. חולם לחזור להפועל ת
שרון מימר. חולם לחזור להפועל ת"א

"החלום שלי הוא לאמן בהפועל תל אביב", מודה שרון מימר, מאמנה של הפועל ראשון לציון, שתפגוש הערב (חמישי, 19:00) את הקבוצה של אסי דומב למשחק במסגרת סיבוב ח' של גביע המדינה.

שנייה לאחר שפקח את עיניו, הוא אמר באותה נשימה: "אני רוצה לנצח במשחק הזה יותר מכל דבר, ספורטאי הייתי וספורטאי אשאר. לא משנה מה כתוב על החולצה, מי שבא מולי, אני רוצה לנצח אותו".

אז למה הפועל תל אביב? התשובה פשוטה. מימר (41) התחיל את דרכו במדים האדומים בגיל 8 ופילס את דרכו עד לקבוצה הבוגרת, שבה שיחק במשך 4.5 שנים.

"אני חייב את הקריירה שלי למשה סיני והעוזר שלו יעקב כהן צדק שאימנו אותי בנוער", נזכר שחקן העבר ומוסיף: "היה לי קשה עם הצבא, הלכתי לליגה ב' והם אלה שהחזירו אותי להפועל תל אביב. בזכותם הייתה לי קריירה ככדורגלן. זה היה כיף לשחק במועדון שגדלת בו ושאתה מחויב לו ברמות הכי גבוהות".

אחרי אותה תקופה הגיע השריף, אלי כהן, שהנחית שחקן על תפקידו של מימר ולמעשה שיחרר את הקשר האחורי של הקבוצה, ששימש גם כבלם במהלך הקריירה הארוכה שלו, שנמשכה כ-20 שנים.

אלי כהן (עמית מצפה)
אלי כהן. שחרר את מימר (עמית מצפה)
 

מהפועל תל אביב יצא מימר למסע נדודים שכלל את הפועל אשקלון, הפועל ראשון לציון ועוד מספר קבוצות. הוא חווה עליות וירידות וסיים את הקריירה בהפועל בני לוד תחת הדרכתו של ניסן יחזקאל כאשר הוא בן 37 וחצי. לאחר מכן עבר להיות עוזר מאמן לצידו של יחזקאל ב...ראשון לציון. ניסן אמר למימר: "תפרוש ובוא איתי, זה ישתלם לי וישתלם לך". בפועל, גם מימר מודה שניסן צדק: "היו לי עוד שנתיים לפחות לשחק וזו הייתה החלטה קשה אבל בסופו של דבר ניסן צדק".

חצי עונה הירואית בראשל"צ
אחרי אותה עונה, שבסופה ירדה הקבוצה ללאומית, מימר הרגיש שהוא רוצה להתחיל לאמן בוגרים. המאמן הצעיר ניגש לשיחה אצל רביב ספיר ואמר לו שהוא מיצה את תפקיד עוזר המאמן, ושהוא מבין שאייל לחמן חתום, ולכן הוא מעוניין לסיים את תפקידו במועדון.

שרון מימר
שרון מימר. מיצה את תפקיד עוזר המאמן
 
"החלטתי שלא אמשיך בתור עוזר מאמן", אמר מימר והוסיף: "היה לאייל חוזה ואמרתי לרביב שאני רוצה להיות מאמן ראשי. אני לא האיש שיהיה 15 שנים עוזר מאמן. אני מסמן מטרות ורוצה להגיע אליהן. רביב אמר שהוא לא רוצה להפסיד אותי וביקש ממני להיות מנהל מקצועי. בנוסף, הוא הבטיח לי שאחרי אייל אני אהיה מאמן הקבוצה הבוגרת".

מימר ניהל במשך ארבעה חודשים את מחלקת הנוער וכשלחמן פוטר, רביב ספיר עמד בהבטחה ומינה את שרון למאמן הקבוצה הבוגרת. מאותו רגע מימר לקח את הקבוצה לחצי עונה הירואית שבסופה הקבוצה נשארה בליגה והייתה רחוקה נקודה מהפלייאוף העליון. אחוזי ההצלחה מהרגע שמונה? טובים יותר מהפועל פתח תקווה, שעלתה בסוף אותה עונה לליגת העל.

"אף פעם לא קיבלתי מתנות"
לקראת העונה הנוכחית חשב מימר שיקבל תקציב גדול יותר לאחר שהקבוצה עברה לעירייה. בפועל, הקבוצה התחילה להתאמן שלושה שבועות בלבד לפני תחילת הליגה. לא התנאים האופטימליים ביותר, בלשון המעטה. בנוסף, לא היו חוזים חתומים, התקציב ירד משמעותית והיו צריכים להביא הרבה שחקנים מליגה א' ועוד מספר שחקנים מהנוער, שהחליפו 12 שחקנים ששוחררו.

שרון מימר. חשב שיקבל תקציב גדול יותר
שרון מימר. חשב שיקבל תקציב גדול יותר
 

בהתאם, המטרה השתנתה והקבוצה רוצה להישאר בליגה. "התחלנו טוב אבל עדיין יש לנו הרבה מה לשפר, אומר מימר: "אבל אם נבטיח את ההישארות עשינו את שלנו בעונה הזו". כשהמאמן מסתכל על ליגת העל ורואה את כל המאמנים הצעירים, זה לא כל כך צורם לו. הוא מאמין בלב מלא שזמנו יגיע. דרך המחשבה שלי היא שאני צריך להיות בליגת העל לא כי מישהו יהיה חלש, אלא בזכות זה שאני חזק. אני לא כזה מקושר. אני איש של עבודה, זה האופי שלי".

כל מי שתזכיר לו את השם שרון מימר, בדרך כלל יהיה לו רק מילים טובות להגיד עליו. מימר לא מלכלך על אף אחד ומכבד את כולם. הדרך שלו לקדם את עצמו היא רק דרך העבודה הקשה, לא דרך סוכנים או עיתונאים.

"באופי שלי אני מעדיף שיתנו עליי מילים טובות ואני לא אגיד כל הזמן כמה שאני טוב", אומר מימר: "אני מבין את זה שיש עוד הרבה אלמנטים מסביב. אני לא פראייר ואני מבין שזה חשוב שיהיו גם קשרים, אבל יהיה קשה מאוד לשנות את זה. זה האופי שלי. אף פעם לא קיבלתי מתנות ואני אוהב שלוקחים אותי בגלל שמעריכים אותי".

שרון  מימר
שרון מימר. מכבד את כולם
 

"לא אפספס את הצ'אנס שאקבל"
מימר בן ה-41 מאמן בוגרים רק עונה וחצי. אף  אחד לא הבטיח לו שהוא יגיע ישר לליגת העל וגם הוא לא ציפה שזה יקרה במהירות. "אני ארוויח הרבה כלים, אגיע יותר שלם ויותר מוכן ולא אפספס את הצ'אנס שאקבל", אומר המאמן בביטחון.

עידן בראון קיבל הזדמנות בהפועל פתח תקווה, חיים סילבס קיבל את הפועל רעננה וגם אסי דומב קיבל הזדמנות בהפועל ת"א. "כל אחד מקבל הזדמנות, אם הוא לוקח אותה הוא מרוויח ואם לא הוא בבעיה", אומר מימר: "הם הרוויחו, אבל עדיין חובת ההוכחה עליהם. הם חייבים לקחת את הצ'אנס. יש פה דור צעיר, שרעב ומשנה את דרך העבודה שהייתה נהוגה פעם. אני רואה את המאמנים הצעירים ויש כאן ידע עצום שיעבור לשחקנים".

עידן בראון. קיבל הזדמנות בהפועל פ&qout;ת (יניב גונן)
עידן בראון. קיבל הזדמנות בהפועל פ"ת (יניב גונן)
 
מימר מוסיף: "לפעמים מקבלים ישר את הדובדבן וקשה מאוד לרדת אחורה. אם אני חס וחלילה לא מצליח, אני בסך הכל יורד קומה בבניין, אבל אם אתה מתחיל ישר מליגת העל, אתה יכול לעשות צניחה חופשית במקרה שבו אתה נכשל".

מימר הוא לא מהמאמנים הקשוחים, אבל גם לא בדיוק החבר של השחקנים. שלומי אזולאי מבית"ר ירושלים קורא לו "המלאך שלי" ועמרי שקל, שהגיע מליגה א' ואף אחד לא האמין בו, כבש כבר 8 שערים ופוזל לליגת העל. מימר הוא מאמן של שחקנים, מאמן שמקדם אותם ונותן להם את מה שכל ילד צריך, מבוגר שיאמין בו.

הפועל תל אביב, הקבוצה שבה גדל ושאותה הוא אוהד היא היריבה הבאה שלו. לא רבים יודעים, אבל למימר יש מנוי להפועל תל אביב. הוא מגיע לכל משחק, מחובר להמון אנשים במועדון, אך לא חותר תחת דומב. "אני מקווה שלאחר שיעקבו אחרי מה שאני עושה, יחליטו להחתים אותי. שמישהו יגיד 'יש פה מישהו שעבד קשה, עם זיקה למועדון והוא יבוא עם אנרגיות'. כשאהיה בהפועל תל אביב, אני אהיה בבית שלי".

אסי דומב. לא חותר תחתיו (משה חרמון)
אסי דומב (משה חרמון)
 
"הכי זכור? הדרבי הראשון, ניצחנו 2:4"
"זכיתי לשחק עם שחקנים גדולים כמו שלום תקווה, שמבחינתי הוא הגדול מכולם", נזכר מימר בערגה באותם ימי זוהר של הקבוצה האדומה. "שיחקתי מול השחקנים הגדולים ביותר, דור הזהב של הכדורגל. ברקוביץ', עטר, נמני, זוהר, זה היה הדור הטוב ביותר שהיה פה בארץ".

והזיכרון? מימר אפילו לא צריך להתאמץ כדי לחזור אל היום ההוא: "אני הכי זוכר את הדרבי הראשון שלי באצטדיון רמת גן. אחרי שחמש שנים הפועל תל אביב לא ניצחה, ניצחנו 2:4 את מכבי. זה הזיכרון הכי גדול, אלה היו רגעים גדולים".

לקראת המשחק עצמו אמר: "אני מקווה שננצח את המשחק. אני חושב שזה יגרום לאחרים לחשוב עליי ועל השחקנים שלי. כל ניצחון כזה זה הוא חשיפה תקשורתית. בשנה שעברה ניצחנו את סכנין בחוץ והדהמנו את כולם. זה נתן חשיפה גדולה והוביל לכך ששלומי אזולאי עבר לבית"ר ירושלים".

שלומי אזולאי (ניסן עייש)
שלומי אזולאי. החשיפה עזרה לו לעבור לבית"ר (ניסן עייש)
 
ואיפה שרון מימר יהיה בעוד כמה שנים? כאדם שמציב יעדים ובדרך כלל עומד בהם, הוא אומר: "המטרה הבאה היא להשאיר את הקבוצה בליגה. ומבחינת קריירה? להגיע כמה שיותר מהר לליגת העל. אני מאמין שמי שייתן לי את הצ'אנס יידע מה הוא מקבל. אני חושב שאני יכול להצליח ומחכה להזדמנות. כשהיא תגיע, אני אקח אותה בשתי ידיים".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */