יום שישי, 29.03.2024 שעה 08:08
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

תעלומת 98,600 השקלים בפרשת ישראל ביתנו

מי נתן את הוראת תשלום העמלה לכהן? עו"ד של קופל: "כששילמו הוא לא היה בתפקיד", מזרחי, שהיה הדמות הבכירה: "לא יודע דבר". ONE חושף פרטים חדשים

|
קופל ומזרחי (שי לוי)
קופל ומזרחי (שי לוי)

פרשת 'ישראל ביתנו' ואיגוד הכדורסל לא יורדת מהכותרות. הפרשה כזכור נחשפה לראשונה ב-ONE עוד בחודש יולי 2013, עוד לפני שהמשטרה החלה לחקור אותה.

אך כעת ONE חושף עוד נדבך חשוב לפרשה שעדיין אין עליה תשובות, וכדאי מאוד שהמשטרה תחקור גם אותה, מי נתן באיגוד הכדורסל את ההוראה לשלם לגברת בתיה כהן בעלת חברת ב.כ. עומר ייעוץ בע"מ עמלה בסך של 98,600 שקלים?

ONE גם חושף את שינוי הגרסאות של מי שמעורב בפרשה, איש האיגוד משה קליסקי, ששוחרר אתמול למעצר בית. שינוי הגרסאות של קליסקי גם מדהים ומדליק נורה אדומה, ותוכלו לקרוא על כך בהמשך תחקיר ONE, בהמשך לחשיפות בנושא הפרשה.

קודם כל, השאלה שצריכה להיבדק והאיגוד חייב לתת עליה תשובות בהקדם, מי בכלל נתן את ההוראה לשלם עמלה עבור המיליון שקל שקיבל האיגוד מ'ישראל ביתנו'.

אבנר קופל היה יו"ר איגוד הכדורסל בתקופה בה קיבל האיגוד את התרומה בסך מיליון שקל מ'ישראל ביתנו' עבור האקדמיה במכון וינגייט. אך שימו לב מה אומר לנו עורך דין מיכה פטמן שמייצג את קופל הנמצא במעצר בית: "עפ"י הנתונים שבידי, העמלה עברה בחודש יולי 2013, וקופל סיים את תפקידו כיו"ר איגוד הכדורסל בחודש אפריל 2013".

מוטי אמסלם (יוסי ציפקיס)
מוטי אמסלם (יוסי ציפקיס)
 

קופל למעשה מסיר מעליו את האחריות של תשלום העמלה לבתיה כהן אשתו של מנכ"ל משרד החקלאות רמי כהן. התקשרתי למוטי אמסלם, איש הפועל אילת, חבר הנהלת איגוד הכדורסל שהיה באותו תקופה סגן יו"ר האיגוד והאיש ששום דבר לא יכול לזוז בלי שהוא יודע. אמסלם בתגובה: "אני לא נתתי שום הוראה כזו ולא הייתי מעורב בכך. תשאל את מי שחתם הגזבר דוד פריש ושמעון מזרחי היה אז מו"מ של קופל. אני לא יודע כלום על זה".

היית בזמנו סגן של קופל?
"אתה יודע שאף אחד לא היה באמת סגן אצל קופל".

דוד פריש, הייתה בתקופה הזו גזבר ויו"ר ועדת הכספים באיגוד, מי נתן לך הוראה לשלם?
"אני לא זוכר ממי קבלתי הוראה לשלם". פריש איש המפתח בפרשה, לא זוכר.

אז פניתי לשמעון מזרחי, שהיה באותה תקופה מו"מ יו"ר האיגוד ולמעשה ניהל את האיגוד בתקופה שבין ההתפטרות של קופל ועד שדני חלוץ נכנס לתפקיד היו"ר בחודש אוגוסט 2013.

דוד פריש (מערכת ONE)
דוד פריש (מערכת ONE)
 

שמעון, שבת שלום וסליחה על ההפרעה. עו"ד של קופל אומר שהעמלה לבתיה כהן שולמה כאשר הוא כבר לא היה יו"ר, אמסלם אומר שצריך לשאול את פריש ואותך, אז מי נתן את האישור תשלום 98,600 לבתיה כהן?
"לא יודע שום דבר, לא זוכר שום דבר. אני לא זוכר דבר כזה כרגע. תשאל את מי שחתם על הצ'ק. הכסף התקבל באיגוד בתקופה שקופל היה יו"ר האיגוד, הוא לא ידע מי אמור לקבל על כך תשלום?"

כאשר פוצצנו את הפרשה אמר לנו אז ביולי 2013 מזרחי: "שמעתי על כך רק לפני זמן קצר, אין ספק שמדובר בדברים חמורים". וכעת, כל חד מסיר מעליו את אחריות תשלום העמלה שהגיעה עד לצמרת המדינה. ואיפה יו"ר האיגוד עמירם הלוי? מדוע הוא לא מקים מידית ועדת בדיקה בלתי תלויה שתספק תשובות?

שמעון מזרחי (משה חרמון)
שמעון מזרחי (משה חרמון)
 

ח"כ קירשנבאום שטענה שאף אחד לא קיבל עמלה
'גיבורת' הפרשה, ח"כ פאינה קירשנבאום, טענה בחודש יולי 2013 כאשר פוצצנו את הפרשה כי אף אחד לא קיבל עמלה. :"תראה לי את זה, אין דבר כזה. מי צריך לקבל עמלה, מה זה השטויות האלה".

האם את מכירה את גברת בתיה כהן?
"לגמרי לא. לא ידוע לי. אף אחד לא צריך לקבל עמלות על דבר כזה".

אם משהו קיבל, איך את רואה את זה?
"אף אחד לא יכול לקבל כי זו סגירה שלי. אני לא מודעת לזה".

פאינה קירשנבאום (משה חרמון)
פאינה קירשנבאום (משה חרמון)
 

האם צריך לערב את המשטרה?
ח"כ קירשנבאום ניתקה בשלב זה את הטלפון.

מדוע מנהל הספורט אישר בכלל את העברת הכספים מישראל ביתנו לוינגייט?
הפרשייה של ישראל ביתנו ואיגוד הכדורסל החלה למעשה בעצם העברת הכספים מישראל ביתנו לאיגוד. הכסף לא עבר ישירות, אלא דרך מנהל הספורט.

לא ברור מדוע בכלל מנהל בספורט בראשות ד"ר אורי שפר אישר את העברת הכספים של מפלגת ישראל ביתנו כתרומה לאקדמיה של איגוד הכדורסל במכון וינגייט. מדוע מפלגה צריכה בכלל לממן פעילות של גוף כמו איגוד הכדורסל? איך משרד הספורט בכלל אישר כזה דבר שנראה מריח לא טוב?

השערורייה הגדולה כאשר חשפנו את הפרשה, משרד הספורט מינה דרך החשכ"ל רו"ח שבדק את העניין ולא מצא שהיה משהו חריג. כאשר אז כבר התרעתי על כך בפני משרד הספורט, מנהל הספורט, הסתפקו שהם עשו בדיקה.

אורי שפר (יוסי ציפקיס)
אורי שפר (יוסי ציפקיס)
 

אם אורי שפר לא היה מאשר את כל המהלך שמפלגה תעביר כספים לאיגוד ספורט, אז כיום לא היינו בכל הפרשה הקשה הזו לפחות מבחינת הכדורסל. מישהו במשרד הספורט חייב לתת הסברים על כך. השרה לבנת גם חייבת להגיב לפרשה. קולה של השרה לא נשמע מאז התפוצצה הפרשה הזו.

ממשרד הספורט נמסר כי: ״בניגוד לנטען, ועדת הכספים של הכנסת היא שאישרה העברת סכום בהיקף של 1 מיליון ש״ח. למכון וינגייט ולמשרד הספורט לא היתה שום מעורבות באישור העברת הסכום האמור. הסכום במלואו הועבר לווינגייט ע״פ מבחן התמיכה שבאמצעותו נתמך המכון ולא נגבתה עבור כך שום עמלה מצד גורם כלשהו".

"יודגש כי בעקבות תלונות שהתקבלו, יזם משרד הספורט כבר לפני כשנה בדיקה של הנושא על ידי רו״ח מטעם החשב הכללי במשרד האוצר. בממצאי הדו"ח שפירסם רואה החשבון נקבע כי הסכום האמור הועבר במלואו ע״י מכון וינגייט לטובת הפעילות השוטפת של האקדמיה לכדורסל בספורט ולא לאף גורם. יובהר כי כל המידע בנושא הועבר לרשות המשטרה ע״י משרד הספורט. כל עוד החקירה מתנהלת משרד הספורט לא ימסור מידע נוסף שיש בו כדי לפגוע ולהכשיל את החקירה".

שינוי הגרסאות המדהים של משה קליסקי
אחד מאלו שנעצרו השבוע ושוחרר אתמול (שישי) למעצר בית הוא איש איגוד הכדורסל משה קליסקי. הוא חשוד בכך שאיגוד הכדורסל שילם שוחד לחברת הכנסת פאינה קירשנבאום בתיווך שלו ושל בתיה כהן. כמו כן, החשד הוא שקליסקי קיבל כספי ציבור במירמה בנסיבות מחמירות עבור איגוד הכדורסל בסיועה של בתיה כהן ואחרים. בנוסף, חשוד קליסקי במתן שוחד ובתיווך לשוחד בפרשיות נוספות.

כאשר חשפנו בחודש יולי 2013 את הפרשה אמר לי בתגובה קליסקי והודה: "אכן דאגתי לתרומה ואני יודע שגורם מתווך עם הכנסת קיבל את העמלה. זו לא בתיה כהן".

למעשה, קליסקי הודה אז בתגובה שלו שיש לו היכרות עם כהן, אך טען כי היא לא זו שקיבלה את העמלה אלא מישהו אחר.

בתיה כהן (רדאד ג´בארה)
בתיה כהן (רדאד ג´בארה)
 

אבל קליסקי אומר כיום דברים אחרים לגמרי. באמצעות עו"ד אדי אבינעם הוא מסר ל-ONE כי: "אני מברך על החלטת המשטרה לקצר את מעצרו של מרשי בשחרורו למעצר בית למרות החלטת בית המשפט מיום רביעי שחלף לעוצרו עד יום שלישי הקרוב. כולי תקווה שהחלטה זו של המשטרה נובעת מהבנה שאין ולא היה כל פסול פלילי במעשיו של מרשי".

לא היה פסול להעביר עמלת תיווך?
"מרשי לא ראה כל פסול כי תינתן עמלה למי שפעלה ועשתה כדי שהאקדמיה לכדורסל תקבל סכום לקידום הספורט בכלל והכדורסל בפרט".

משה קליסקי (יניב גונן)
משה קליסקי (יניב גונן)
 

כאשר חשפתי את הפרשה בחודש יולי 2013 מרשך אמר בתגובה כי לא בתיה כהן קבלה את העמלה אלא משהו אחר?
"גידי זוהי תגובתי ולא אוסיף עליה".

למי התכוון קליסקי בחודש יולי 2013? מדוע הוא פתאום שינה גירסה? הוא הרי טען בזמנו שלא בתיה כהן קבלה את העמלה? מה יודע קליסקי, האם היה אכן צד שלישי שנהנה מסך של 98,600 שקל או מחלקו?.

האיגוד העביר את הכסף לבתיה כהן, אבל האם ומי קיבל בדרך עוד כסף לכאורה? כנראה שלקליסקי יש את התשובות לכך.

ממשרד הספורט נמסר בתגובה: ״בניגוד לנטען, ועדת הכספים של הכנסת היא שאישרה העברת סכום בהיקף של 1 מיליון ש״ח למכון וינגייט ולמשרד הספורט לא הייתה שום מעורבות באישור העברת הסכום האמור. הסכום במלואו הועבר לווינגייט ע״פ מבחן התמיכה שבאמצעותו נתמך המכון ולא נגבתה עבור כך שום עמלה מצד גורם כלשהו".

"יודגש כי בעקבות תלונות שהתקבלו, יזם משרד הספורט כבר לפני כשנה בדיקה של הנושא על ידי רו״ח מטעם החשב הכללי במשרד האוצר. בממצאי הד"וח שפירסם רואה החשבון נקבע כי הסכום האמור הועבר במלואו ע״י מכון וינגייט לטובת הפעילות השוטפת של האקדמיה לכדורסל בספורט ולא לאף גורם. יובהר כי כל המידע בנושא הועבר לרשות המשטרה ע״י משרד הספורט. כל עוד החקירה מתנהלת משרד הספורט לא ימסור מידע נוסף שיש בו כדי לפגוע ולהכשיל את החקירה".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */