יום שישי, 19.04.2024 שעה 10:31

אחד מאנשי האיגוד עשוי להפוך לעד מדינה

פרשת התרומה מישראל ביתנו מסתעפת. באיגוד חוששים: "מישהו יהפוך לעד מדינה ויפיל אחרים". הגזבר שהעביר את דמי התיווך, פריש: "קיבלתי הוראה"

|
אבנר קופל ודורון שמחי
אבנר קופל ודורון שמחי

אווירה עכורה באיגוד הכדורסל לנוכח פרשת 'ישראל ביתנו' שהגיעה עד מסדרונות האיגוד וחושפת התנהלות חובבנית ומושחתת לכאורה. הפרשה נחשפה לראשונה ביולי 2013, כאשר בינואר 2014 חשפנו כי המשטרה החלה בחקירה סביב הפרשה שעשויה עוד להגיע עד לצמרת המדינה.

כעת באיגוד חוששים שאחד מאנשי האיגוד יהפוך לעד מדינה כדי להציל את עורו. סביב האיגוד אמרו היום (חמישי) ל-ONE: "יש הערכה כי אחד האנשים יהפוך לעד מדינה, ישתף פעולה ויפיל את האחרים". בינתיים, מחכים לראות האם בכירים אחרים שמעורבים בפרשה, בה האיגוד קיבל תרומה של ישראל ביתנו בסך מיליון שקל לטובת האקדמיה במכון וינגייט והעביר עמלה בגובה של 98,600 שקל לחברת ייעוץ באופן תמוהה, גם יחקרו.

כזכור, המשטרה מאשימה כי ח"כ פאינה קירשנבאום קיבלה כספי שוחד מהאיגוד, זאת בתמורה לכך שהיא הייתה זו שסדרה לאיגוד את התרומה. איש האיגוד משה קליסקי הובא אתמול לבית המשפט ומעצרו הוארך בחמישה ימים. קליסקי חשוד, בין היתר, שתיווך בעסקה וקיבל כספי ציבור עבור איגוד הכדורסל בסיוע של קירשנבאום. כמו כן, הוא חשוד במתן שוחד ובתיווך לשוחד בפרשיות נוספות.

דוד פריש, מי שהיה בעת ששולם הכסף גזבר האיגוד ויו"ר ועדת הכספים בלי שאושר ע"י הנהלת האיגוד או הנשיאות אמר ל-ONE בתגובה: "כנראה קבלתי הוראה לחתום".

ממי?
"לא זוכר. אני בהחלט חש שלא בנוח. מנגד יש אנשים באיגוד שמקבלים כסף כדי להביא כספים וכשאתה מקבל כסף אז כנראה צריך לשלם עמלה. אני לא פועל על דעת עצמי".

פשוט לקרוא ולהבין איך איגוד הכדורסל פועל. איפה משרד הספורט? איפה מועצת ההימורים? איפה רשם התאגידים?

שמעון מזרחי (יניב גונן)
פריש לצד שמעון מזרחי. "אני בהחלט חש שלא בנוח" (יניב גונן)
 

ח"כ פריג': "למנות מפרק זמני לאיגוד"
בינתיים, פנה היום ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ לשרת הספורט לימור לבנת ודרש ממנה למנות מפרק זמני לאיגוד. פריג', שלא חושש להביע את דעתו נגד התנהלות האיגוד במהלך השנתיים החולפות, האשים לפני מספר חודשים כי ישראל ביתנו הפכה למכבסה להלבנת כספים.

פריג': "בשנה האחרונה פניתי לכל גורם אפשרי, ממבקר המדינה, דרך ועדת הביקורת של הכנסת והתרעתי על השחיתות באיגוד הכדורסל ועל הפיכתו למכבסת כספים בשירות מפלגת ישראל ביתנו. הכתובת הייתה על הקיר ואני שמח שהמשטרה לא התעלמה ממנה".

פריג' עוד האשים כי: "ענף הכדורסל בישראל ראוי למשהו יותר מהאיגוד הקיים, המושחת והרקוב. על מנת להציל את הענף יש למנות מפרק שיעקור את השחיתות הקיימת ויפעל להקמת איגוד חדש עם בלמים ואיזונים שימנעו את שובה של השחיתות. חשיפת הפרשייה האחרונה היא הזדמנות אמיתית לנקות את האורוות ולהתחיל מחדש".

עיסוואי פריג´´´´- יו&qout;ר השדולה (חגי ניזרי)
עיסוואי פריג'. "ענף הכדורסל ראוי למשהו יותר מהאיגוד הקיים" (חגי ניזרי)
 

יש לציין  כי ל-ONE נודע כי אנשי מבקר הפנים של האיגוד בראשות רו"ח אריה ברסקי נקראו אף הם במהלך השבועות האחרונים לבוא להעיד במשרדי יחידת להב. בזמנו, בעקבות תלונה של סיעת עוז, רו"ח ברסקי החל לחקור את הפרשה ובתחילה לא זכה לשיתוף פעולה.

שרף: "יש עוד דברים נוראיים"
צביקה שרף, מראשי סיעת עוז, שהגיש את התלונה הראשונה במשטרה על הפרשה המסעירה יחד עם שאול אייזנברג, כאשר חבר סיעת עוז צביקה ליבר גם בדק את ההתנהלות הבזיונית, אמר בין השאר: "למרות שהוכחה צדקתי וצדקת סיעתי, אני עצוב כי לא הקשיבו לי. אמרתי שקופל לא מתאים, אבל כולם עמדו מאחוריו. המרכזים לא רצו אותנו בניהול ונדחקנו לאופוזיציה ואז כאשר נכנסתי לעומק החלטות באיגוד ולעומק ההתנהלות וההתנהגות, חשכו עיני".

צביקה שרף. &qout;חשכו עיני&qout; (יניב גונן)
צביקה שרף. "חשכו עיני" (יניב גונן)
 

שרף המשיך: "מה שהתגלה אתמול, בהעברת הכסף של ישראל ביתנו, זה רק דבר אחד, יש עוד דברים נוראיים. קופל התפטר מזמן, אבל גם מחליפיו מוחזקים ומתומרנים על ידי מנגנון נוראי של אינטרסנטים שהכדורסל הוא חלק משני עבורם".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */