יום שישי, 19.04.2024 שעה 08:44
יורוליג 23-24
79%2668-291033ריאל מדריד1
67%2554-269833פנאתינייקוס2
67%2610-269233מונאקו3
64%2612-272733ברצלונה4
64%2476-260033אולימפיאקוס5
59%2948-298534מכבי ת"א6
58%2669-280333פנרבחצ'ה7
52%2725-265733וירטוס בולוניה8
52%2815-284833אנדולו אפס9
52%2807-277733באסקוניה10
50%2661-266432פרטיזן בלגרד11
44%2496-250632ארמני מילאנו12
42%2619-262233ז'לגיריס קובנה13
39%2699-259433באיירן מינכן14
39%2617-250333ולנסיה15
32%2816-275434הכוכב האדום16
27%2803-260133וילרבאן17
15%2853-250733אלבה ברלין18
לוח משחקים
  • באסקוניה
  • שישי, 19/04, 19:00
  • וירטוס בולוניה

אוחיון ורנדל כיכבו עם 8.5, סופו איכזב עם 4.5

מכבי ת"א גימגמה, אך סיימה את שלב הבתים עם עלייה לטופ 16. פארגו וטיוס רק עם 6.5, סמית' היה ענק עם 9, מי איכזב? מי לא קיבל ציון? ומה עם גודס?

|
שחקני מכבי. הגיע הזמן לציונים (משה חרמון)
שחקני מכבי. הגיע הזמן לציונים (משה חרמון)

תם הטקס. חלום הטופ 16 של אלופת אירופה הושלם ונחתם באופן רשמי כאשר מכבי תל אביב העפילה מהמקום השני בבית עם מאזן של שבעה ניצחונות ושלושה הפסדים.

זהו לא דבר מובן מאליו לנוכח המרירות בקרב שחקני הקבוצה והבעיות שפקדו את המועדון לאורך כל העונה הסדירה. עכשיו הגיע הזמן לסיכומי ביניים ולציונים של אנשים הקבוצה.

גיא גודס: בעונתו הראשונה על הקווים כמאמן יורוליג, הוביל את הצהובים לשלב הבא מהמקום השני והמכובד עם מאזן חוץ מרשים של ארבעה ניצחונות מחמישה משחקים.

אחרי מספר שנים כעוזר מאמן, גודס השתדרג לכס המלכות, אך במקום לאמן טוטאל, התעסק בעיקר בלכבות שריפות בין השחקנים לבין עצמם. 

גודס. עשה את העבודה שלו (משה חרמון)
גודס. עשה את העבודה שלו (משה חרמון)
 

השקט והנינוחות שהמאמן מקרין על הקווים הם בדיוק מה שדרוש כדי להרגיע את הרוחות הסוערות במועדון. בשורה התחתונה, בין אם הצהובים הרשימו או לא במסע העפלה לסיבוב השני ביורוליג, במבחן התוצאה גודס עמד ויאמר לזכותו שחווה לא מעט פאנצ'רים בדרך.

ולהלן הרשימה: 1. צירופו המאוחר של סופוקליס שחורציאניטיס, 2. השביתה איטלקית של אלכס טיוס, 3. ההימור של גרשון להוציא את ג'רמי פארגו מהחמישייה, 4. רוח הרפאים של אלכס מאריץ', 5. בזבוז הכסף על נייט לינהרט, 6. יכולת מאכזבת לפרקים ארוכים של מארקיז היינס, 7. סיום העונה של גיא פניני, 8. פציעות חוזרות של בראיין רנדל. בקיצור, היה בלאגן לא פשוט בכלל למאמן החדש.

נקודת השפל: הפסד ביתי למדורגת אחרונה בבית, צדביטה זאגרב, 83:73.

נקודת השיא: הפסד אחד בלבד לכל הקבוצות שלא קוראים להן צסק"א מוסקבה.

ציון: 9.

ג'רמי פארגו
הפספוס הכי גדול של מכבי עד כה הוא עם הגארד האמריקאי שאמור היה להיות הבאנקר של הקבוצה. בפועל, אחרי שלוש שנים בהם חימם בעיקר את הספסלים ב-NBA וברוסיה, פארגו חזר לראות פרקט ולא ספר אף אחד, אפילו לא את חבריו לקבוצה בדרך.

הממוצעים של פארגו בסך הכל טובים (למעט הקליעה ממעבר לקשת, 24%) ויחס האסיסטים-איבודי כדור מספק בהחלט. עם זאת, פארגו לא הגיע מוכן מנטאלית לעונה, או שכן, ולאורך רוב השלב הראשון התעסק בהכל למעט כדורסל. זה התחיל במלחמה אישית (פעמיים) מול צסק"א שעלתה למכבי בשני הפסדים והמשיך בכך שפארגו מעולם לא היה שומר גדול, אך צורם לראות כי מתוך עשרה משחקים, ארבעה הוא סיים עם עבירה אחת, ושניים נוספים בלי עבירות כלל.

פארגו. לא תמיד ספר את החברים (משה חרמון)
פארגו. לא תמיד ספר את החברים (משה חרמון)
 

עם זאת, למרות שנדחק לספסל, בניגוד למתכונת ה-DNA שלו, פארגו הצליח יותר מפעם אחת להציל למכבי משחקים ולאחרונה נראה שיפור משמעותי בבגרות של השחקן.

נקודת שפל: 4 מ-23 מהשדה ועבירה אחת במצטבר ב-51 דקות בשני משחקים מול צסק"א מוסקבה.

נקודת השיא: דאבל-דאבל של 15 נקודות ו-10 ריבאונדים בניצחון החוץ על אלבה ברלין וסלים גדולים במאני טיים מול לימוז' בצרפת והגרמנים בת"א.

ציון: 6.5.

מארקיז היינס
מחליפו של טייריס רייס הגיע למכבי אחרי קדנציית יורוליג קצרה ורעה במילאנו והתפוצץ כבר בבכורה העונתית מול לימוז' עם 15 נקודות, חמישה אסיסטים וסל ניצחון ענק מחצי מגרש. אלא שמאז היינס נעלם לגמרי ולאורך רוב העונה במועדון שקלו להתנער מחוזהו.

היינס. ממשיך לעבוד ולהשתפר (יניב גונן)
היינס. ממשיך לעבוד ולהשתפר (יניב גונן)
 

להיינס היו לא מעט הופעות חלשות בהן לא תרם דבר, אולם יאמר לזכותו כי בדומה לרייס, היינס מסרב להוריד את הראש וממשיך לעבוד יותר ולדבר פחות. לקח למכבי לא מעט זמן להבין כיצד להשתמש ביכולותיו של הגארד ולאחרונה ניכר שיפור משמעותי ביכולתו בליגה הישראלית כאשר נבחר פעמיים למצטיין מול מכבי ראשל"צ ועירוני נס ציונה. כעת, היינס צריך לתרגם את הכישרון הגלום בו לבמה הגדולה באירופה.

נקודת שפל: 0 נקודות, 0 אסיסטים ומדד שלילי בניצחון על אלבה. שתי נקודות ללא סלי שדה בהפסד לזאגרב.

נקודת השיא: המשחק הראשון נגד לימוז'.

ציון: 5.

דווין סמית'
העוגן והאיש הכי יציב בסגל של גודס שמר על סטאטוס קוו כמעט לאורך כל העונה. סמית' חזר העונה לפעילות אחרי ניתוח ברכיים בפגרה והגיב מצויין כשהוא רושם ממוצע נקודות דו-ספרתי ולאחרונה העמיד שיא קריירה ביורוליג עם 26 נקודות ומדד 28 פעמיים בניצחונות על אלבה ומלאגה.

דווין סמית´. העוגן של מכבי (חגי ניזרי)
דווין סמית´. העוגן של מכבי (חגי ניזרי)
 

נקודת השפל: בצרפת זרק סמית' שבע פעמים מטווח שלוש הנקודות ולא ראה אף כדור צולל לטבעת.

נקודת השיא: 72 נקודות, ו-24 ריבאונדים סך הכל בשלושת הניצחונות הצמודים על מלאגה וברלין.

ציון: 9.

בראיין רנדל
שר ההגנה של מכבי תל אביב הוא הפספוס הכי גדול של הפועל ירושלים העונה. הפורוורד הוותיק מדורג שלישי ביורוליג בחסימות, שמיני בנקודות בתוך הקשת, ו-14 באחוזים מקו העונשין (11 קליעות מ-12 נסיונות). רנדל, שהיה אמור לעלות מהספסל כשחקן גיבוי, אך פתח בחמישייה בכל המשחקים בהם שיחק, הוא ללא ספק ההפתעה הנעימה של מכבי העונה והדבק שמחבר את כל ההגנה.

רנדל. שר ההגנה של מכבי ת&qout;א (משה חרמון)
רנדל. שר ההגנה של מכבי ת"א (משה חרמון)
 

נקודת השפל: לא היו לרנדל יותר מדי הופעות רעות ורק פעמיים ירד מספרות כפולות.

נקודת השיא: 25 נקודות על הראש של האקסית מגרמניה לצד ערב קליעה חלומי ונדיר של 3 מ-3 לחוץ לקשת.

ציון: 8.5.

נייט לינהארט
לא נעים לומר אבל, את המעידה של מכבי עם לינהארט צפינו, כמו כולם, מראש. מדובר בנפילה קשה של הצוות המקצועי ומערך הסקאוטינג שקיווה למצוא תואם אידסון-אינגלס באמריקאי החביב, אך לצערם של כולם במכבי זה לא קרה ולעולם לא יקרה.

נייט לינהארט. לא התחבר לקבוצה (משה חרמון)
נייט לינהארט. לא התחבר לקבוצה (משה חרמון)
 

לינהרט סיים קדנצייה קצרה מבחינתנו במדי אלופת אירופה, אך מן הראוי לציין כי לא קיבל צ'אנסים להוכיח כי יש באפשרותו לתרום. באימונים השחקנים מספרים על שחקן בעל אופי חיובי עם קליעה טובה מאוד לשלוש, יכולת לשחק פיק-אנד-רול ועין טובה למסירות.

נקודת השפל: אין.

נקודת השיא: 11 נקודות במחצית הראשונה והובלת הקאמבק של מכבי על צדביטה זאגרב.

ציון: 2.

אלכס טיוס
בשנה שעברה המתאזרח הישראלי חגג ביורוליג. טיוס היה ראשון בדירוג שחקני היורוליג בשבע קטגוריות שונות ובמקום השלישי בחמש קטגוריות נוספות. בסך הכל אם משווים מספרים, התפוקה של טיוס לא זינקה או צנחה באופן משמעותי כאשר הוא עדיין סובב סביב השבע נקודות וחמישה ריבאונדים בממוצע.

אלא שבמקרה של טיוס חשובה יותר הדרך מאשר התוצאות ובדיוק כמו אשתקד, טיוס נכנס למערבולת של חוסר אמון מול הצוות המקצועי וההנהלה כאשר טען במהלך הנסיעה בארה"ב כי הוא סובל מפציעה בכף הרגל. אחר כך הוסיף חטא על פשע ופתח בשביתה גלויה כאשר בין לבין החסיר את שני המשחקים הראשונים של הצהובים ביורוליג. אלא שמיד עם חזרתו במשחק מול ברלין טיוס תרם 10 נקודות באחוזים מצויינים מהשדה.

טיוס. שומר על יציבות (משה חרמון)
טיוס. שומר על יציבות (משה חרמון)
 

אם בעונה שעברה לקח לטיוס כמה חודשים למצוא כימיה משותפת עם טייריס רייס בפיק-אנד-רול, אז שהעונה המצב עם פארגו והיינס – שני שחקנים בעלי אוריינטציה של סקוררים – מצבו גרוע בהרבה. שלא באשמתו, טיוס לא מקבל כדורים במקומות הנכונים ומוצא עצמו מתקן זריקות של אחרים מאשר מאיים מהשדה בשטף של ההתקפה. עדיין, טיוס מתייצב ובמחזורים 8, ו-9 עמד על 18 נקודות ו-100% מהשדה.

נקודת שפל: 1 מ-6 מהשדה לצד 1 מ-4 מקו העונשין בהפסד הביתי לצסק"א מוסקבה.

נקודת השיא: 13 נקודות באחוזים מושלמים מהשדה בנוסף לתשעה ריבאונדים מול זאגרב בקרואטיה.

ציון: 6.5.

ג'ייק כהן
המתאזרח הישראלי חזר מחצי עונת השאלה במכבי ראשל"צ ועדיין לא נראה מחובר לרמות הגבוהות באירופה. ממוצעיו של כהן נמוכים מאוד, אך כך גם דקות המשחק שלו הפאוור-פורוורד, שאינו מגוון או אתלטי מספיק לעמדת ארבע וחלש די להתמודד עם עמדה חמש, נמוכות.

ג´ייק כהן. עדיין לא מחובר לרמות הגבוהות באירופה (חגי ניזרי)
ג´ייק כהן. עדיין לא מחובר לרמות הגבוהות באירופה (חגי ניזרי)
 

אחרי כשנתיים בצהוב, חוזהו של כהן יעמוד בפגרה בסימן שאלה כאשר למכבי אפשרות להאריכו או להשתחרר מהשחקן. בשלב יש להדגיש כי בליגה כהן יכול לעשות את העבודה, אך לאירופה מדובר בשחקן לרמות יורוקאפ. נגד צסק"א כהן היה מהגורמים העיקריים לבריחה של הרוסים ברבע האחרון כאשר איבד שלושה כדורים ברציפות. בתום המשחק התנצל כהן בפני חבריו על חוסר האחריות והניסיון.

נקודת שפל: לא הוכיח שמגיע לו קרדיט.

נקודת השיא: שבע נקודות וחמישה ריבאונדים מול לימוז' כממלא מקום של בראיין רנדל.

ציון: 4.

יוגב אוחיון
מצד אחד, בעקבות פציעתו של פניני, הרכז הישראלי הפך לזר בחדר הלבשה מלא אמריקאים. מצד שני, אוחיון קיבל בברכה את סרט הקפטן של אלופת אירופה ומאז הצהובים הפסידו רק משחק אחד, לצסק"א.

אוחיון. רושם עונה מצוינת מבחינתו (משה חרמון)
אוחיון. רושם עונה מצוינת מבחינתו (משה חרמון)
 

אוחיון שדרג את ממוצעיו ואת האחריות ובעיקר את קבלת ההחלטות סביב המשחק שלו והיכולת לנהל את הקבוצה כאשר בד בבד הפך לאיום קטלני מחוץ לקשת עם ממוצע עונתי מרשים של כמעט 48% לשלוש. מעבר לזאת, אחרי ניסוי לא מוצלח של הצוות עם פארגו-היינס בחמישייה, אוחיון שוב קיבע את מעמדו כרכז המוביל של מכבי.

נקודת שפל: 0 נקודות בבכורה הביתי מול לימוז'.

נקודת השיא: 11 נקודות, שישה אסיסטים ושיא קריירה של שמונה חטיפות בגומלין בצרפת.

ציון: 8.5.

סילבן לנדסברג
מידי עונה ובכל טרום עונה, הסיפור עם לנדסברג חוזר על עצמו. המתאזרח של הצהובים ממעט לקבל צ'אנסים על הפרקט ומשקיע שעות מזמנו מעבר לשעות העבודה בכדי להשתפר.

בפועל, לנדסברג, שפתח את העונה לוהט עם מספר תצוגות של 30+ נקודות, הבין כי בדומה לקדנצייה עם דייויד בלאט, שחקן שלא שומר לא משחק, ולא משנה כמה גודס אוהב אותך. לנדסברג היה ונותר חור בהגנה וגם העונה ביורוליג לנדסברג לא השאיר חותם.

לנדסברג. לא נוהג לשמור (רדאד ג´בארה)
לנדסברג. לא נוהג לשמור (רדאד ג´בארה)
 

האמריקאי-ישראלי סיים עם שני משחקים ללא נקודות או ריבאונדים ושישה מבלי למסור אסיסט אחד, דבר שעורר את זעמם של חבריו לחדר ההלבשה שמתיגיים אותו כשחקן אנוכי שמחפש רק לזרוק לסל.

לנדסברג מתגלה כשחקן לא יציב ומבט חטוף בסטטיסטיקה שלו מעיד על רכבת הרים בתפוקה בריאונד. 6, 0, 7, 0, 9, 1, 2 בסדר עוקב. העובדה שמכבי מחפשת פורוורד ממחישה את חוסר האמון בלנדסברג גם בעונתו השלישית בקבוצה.

נקודת שפל: כפי שהוזכר לעיל, צמד הופעות עם אפס גדול בטור הנקודות והריבאונד.

נקודת השיא: שיא קריירה של 22 נקודות ותשעה ריבאונדים בניצחון על לימוז'.

ציון: 5.

סופוקליס שחורציאניטיס
אכזבה אדירה בקרב אנשי מכבי בכל הקשור לענק היווני החל מההפקרות בפגרה כשחזר ארצה עצום מיתר הרגיל, דרך התנהלותו מסביב ועד להופעותיו על המגרש. אם יש סיבה לכך שמכבי משוועת לחיזוק בצבע זה בגלל חוסר היציבות של שחורציאניטיס.

אין ספק כי הגיל, המשקל, והקליומטרז' עושים את שלהם וסופו, מסתמן, מתקשה לסחוב. להלן מבט על נתנוניו מהעונה שעברה לעומת העונה הנוכחית. 8.7 נקודות (62% מהשדה) ו-3.4 כדורים חוזרים (34 בעשרה משחקים) ב-15 דקות בממוצע אשתקד, כולל חמישה משחקים בדאבל פיגרס.

סופו. יש עוד מה לשפר והרבה (משה חרמון)
סופו. יש עוד מה לשפר והרבה (משה חרמון)
 

העונה: 5.4 נקודות (48% מהשדה), ו-1.6 ריבאונדים (16 בעשרה משחקים) ב-14 דקות בממוצע, כולל שני משחקים בלבד בספרות כפולות ושמונה ללא ריבאונד התקפה כלל.

נקודת שפל: סופו רשם שלושה משחקים עם ריבאונד הגנתי אחד ושלושה נוספים ללא כדורים חזורים בכלל.

נקודת השיא: 11 נקודות ב-11 דקות מול לימוז', אכן מר נקודה לדקה ביורוליג.

ציון: 4.5.

גיא פניני
הקפטן החוזר של הצהובים רשם עונת שיא ביורוליג עם 9.5 נקודות בממוצע לצד 47% מחוץ לקשת, אך החלום נקטע כבר במחזור הרביעי כאשר קרע את גיד האכילס וסיים את העונה בצורה טראומטית. פניני, אחד המוסרים הטובים באירופה בתפקידו, היה הדבק בחדר ההלבשה והשחקן הישראלי הבכיר שידע לדבר לליבם של שחורציאניטיס ופארגו המתוסכלים.

גיא פניני. פציעה קשה (חגי ניזרי)
גיא פניני. פציעה קשה (חגי ניזרי)
 

לפניני לא נמדד נקודות שיא או שפל ואינו מקבל ציון.

אלכס מאריץ'
הסנטר האוסטרלי-סרבי החביב שהוחתם כפלסטר זמני על חשבונו של היווני הענק, לא סיפק את הסחורה באף משחק בו שותף. רגליים עצלות, תגובות איטיות, וחוסר אתלטיות הובילה לכך שמכבי חייבת נואשות חיזוק לא רק במשחקים, אלא גם באימונים.

אלכס מאריץ´. לא מורגש (יניב גונן)
אלכס מאריץ´. לא מורגש (יניב גונן)
 

מאריץ' לא שותף מספיק בכדי שימדד לו נקודות שיא/שפל ואינו מקבל ציון.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */