יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:24
צביקה שרף

רנדל המצטיין, פארגו המאכזב

צביקה שרף מסכם סיבוב ביורוליג בטור אישי ל-ONE: ההישג של מכבי, הסיכויים בשלב הבא, החיוניות של סמית' והקשיים עם סופו. וגם: קצת על פאו וגלא

מכבי תל אביב סיימה הערב (חמישי) את הסיבוב הראשון ביורוליג במקום השני, בדרך לשלב הטופ 16. מדובר בהישג יפה עבור הצהובים, למרות שבעונה שעברה הם סיימו את השלב בראש הבית.

רק מחר בערב, עם סיום השלב הראשון של המפעל, הצהובים יידעו מי יהיו היריבות שלהם בשלב הבא, כשבינתיים בקבוצה יודעים שפנאתינאיקוס וגלאטסראיי נכללות ברשימה. ככל הנראה גם ברצלונה, לה קו קדמי מצוין עם אנטה טומיץ' וטיבור פלייס, תשובץ לאותו בית עם אלופת אירופה.

פנאתינאיקוס, יריבה מוכרת של מכבי, עדיין עם דימיטריס דיאמנטידיס שכבר לא עומד בקצב אבל בעל ניסיון רב, ועם אנטוניוס פוטיס הוותיק, אבל עם זרים אתלטיים אבל לא מפחידים, ועם סגנון משחק מהיר ולחץ על כל המגרש.

אוחיון מכוון את החברים (משה חרמון)
אוחיון מכוון את החברים (משה חרמון)
 

קבוצה נוספת שתשחק עם מכבי היא גלאטסראיי, ששיחררה שחקנים רבים בשל בעיות כספיות, ובמקומם אמורים להגיע זרים אחרים וזולים יותר. אקס הצהובים, קרלוס ארויו, יחזור לנוקיה, ותמיד צריך לזכור שלשחק באיסטנבול זו לא חוויה נעימה.

מאמן הצהובים, גיא גודס, סיים את הסיבוב כמאמן טוב בהרבה מאשר היה בתחילת הסיבוב. הוא התמודד יפה עם המשבר, עם הפציעה של גיא פניני ועם בעיית ג'רמי פארגו.

אגב פארגו, לעניות דעתי מדובר באכזבת הסיבוב מבחינת מכבי תל אביב, אבל עוד לא מאוחר מבחינתו. המרחב לשיפור אצלו גדול, והסיכוי שישתפר בהמשך הוא גבוה.

ג´רמי פארגו חוגג (חגי ניזרי)
ג´רמי פארגו חוגג. עוד יש מה לראות ממנו (חגי ניזרי)
 

בנוסף, גם סופו, המלא בבעיות מהיום שנחת בישראל בקיץ האחרון, שלא תרם הרבה לקבוצה ומאכזב מאוד. אי אפשר לבנות על הסנטר היווני בעל עודף המשקל ועם הפציעות והחסרונות הגדולים. ומה עם אלכס מאריץ' ונייט לינהארט? טוב, עליהם אין שום טעם להרחיב, כי הם לא היו משמעותיים וייתכן שלא יהיו פה כבר עם פתיחת הסיבוב הבא. לגבי מרקיז היינס, שהתאושש בשבועיים האחרונים, צריך לראות איך הוא יתמודד בטופ 16.

כעת נעבור לנקודות האור אצל אלופת אירופה. מצטיין הסיבוב מבחינתי הוא בראיין רנדל, שהצליח להוכיח עד כמה הוא חשוב לסתימת כל החורים ההגנתיים וגם ההתקפיים. הוא עשה עבודה טובה בריבאונד והשתלב מהר במנה הקבוצתי. מדובר בשחקן שהקבוצה חשובה לו יותר מהאגו שלו, אבל הרבה תלוי בפציעות שלו.

דווין סמית' של אחרי הניתוח חזר בכושר נפלא ובמועדון יצטרכו להשתמש בו מבלי לשחוק אותו. יוגב אוחיון, אחרי פתיחה מהוססת, השתלט על עמדת הרכז המוביל המנוסה, החכם והקבוצתי, אם כי הכל תלוי הרבה בכושר הקליעה שלו משלוש נקודות.

דייוין סמית´ (רדאד ג´בארה)
דייוין סמית´. במכבי צריכים להיזהר איתו (רדאד ג´בארה)
 

לאלכס לטיוס הייתה התחלה נוראית בשל "שרירי החשק", אבל לאחרונה הוא השתפר והקבוצה שיפרה את השימוש ביכולות שלו. סילבן לנדסברג עדיין לא הוכיח יציבות בעיקר נגד הגדולות והוא צריך להפסיק להיות חור בהגנה. 

ומילה על הניצחון במשחק נגד הספרדים: ההתמודדות בין הקבוצות הייתה משונה. מכבי פתחה בצורה מוחצת ונתנה הרגשה שהכל גמור, אבל כשגודס פנה לספסל כדי לאפשר לשחקנים נוספים לשחק חלה ירידה בתפוקה והמשחק החל להתפזר. פעם נוספת ראינו שהשחקנים החשובים של הקבוצה הם סמית', אוחיון, רנדל וגם פארגו שתרם, כמו גם טיוס ומאריץ', שכרגע טובים יותר מסופו שלא נראה טוב..

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים