יום שבת, 20.04.2024 שעה 13:25
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

קרויף: עדן בן בסט? הטובים ביותר משחקים

המנהל הספורטיבי של מכבי דיבר במסע"ת על הקבוצה ("איכותית יותר מבעונה שעברה"), זהבי ("עתידו לא תלוי בנו") ועל החלוץ. וגם: רמז לקראת ינואר

|
ג´ורדי קרויף (יניב גונן)
ג´ורדי קרויף (יניב גונן)

אחרי שקבוצתו העפילה לגמר גביע הטוטו עם 0:1 על הפועל חיפה ואחרי סיבוב אחד של ליגה, המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף, דיבר במסיבת עיתונאים על הקבוצה, עתידו, השחקנים החדשים ועוד. מסיבת העיתונאים הועברה בשידור ישיר בערוץ ONE, ערוץ 50, ערוץ 550 ב-HD של הוט וכאן באתר.

"היו לנו קשיים רבים בחמשת החודשים הראשונים של העונה", אמר ג'ורדי קרויף, "זה התחיל עם הקמפיין האירופי ועם זה שנאלצנו להחליף מאמן אחרי פתיחת העונה. לוקח זמן להסתגל, אבל אני חושב שבאופן כללי מכבי תל אביב הייתה טובה. בכללי, אחרי 12 משחקים, אם הקבוצה מנצחת בתשעה, אין סיבה להתלונן. לא היה לנו קל לא לשחק בבית בעקבות העונש שספגנו, מכיוון שהמגרש הביתי שלנו מוסיף לנו המון. מלבד זה, אין לנו על מה להתלונן".

ההולנדי הוסיף: "אני לא מרגיש שהשחקנים שהגיעו בקיץ לא מוסיפים. אני לא חושב שיש משהו שלילי בכך, אלא רק דברים חיוביים. אני חושב שמדובר במחמאה לסגל של הקבוצה שיש כל כך הרבה שחקנים טובים ושיש תחרות. אני חושב שכל השחקנים נותנים את מה שהם יכולים לתת עבור הקבוצה. הטריק הוא לשפר את השחקנים וזה מה שאנחנו עושים בכל יום".

קרויף דיבר על ההבדלים בין הקבוצה העונה, לקבוצה בעונה שעברה: "יש יותר איכויות בקבוצה מבעונה שעברה ויש יותר תחרות. כולם רוצים לשחק, וזה חלק מתחרותיות. זה דבר מצוין עבור מכבי תל אביב. הכוח העיקרי של הקבוצה בשנים האחרונות הוא האחדות בחדר ההלבשה. לפעמים לא קל לשחקנים לא לשחק, אבל אפשר לעשות שני דברים - להתלונן או להמשיך ולהתאמן חזק".

קרוייף מדבר על העתיד שלו ושל זהבי

המנהל הספורטיבי דיבר על ערן זהבי: "הוא שחקן נהדר ואין צורך להרחיב על כך יותר. זה ברור לכולם, רואים את זה בסטטיסטיקה. הקבוצה קיבלה הרבה מערן ומהאופי שלו. אנחנו רוצים ששחקנים אחרים ייראו את התחרותיות שלו וילמדו מכך. אני לא הייתי כך מעולם. הוא כבש 16 משחקים ברציפות ועדיין מגיע רעב לכל משחק. מגיע לו כבוד גדול. אני מקווה שהוא ימשיך כך. הוא אחראי לאחוז גבוה מהשערים שלנו, אבל אני יודע שרוב השערים שלנו מגיעים משחקני ההתקפה".  

ג´ורדי קרויף (יניב גונן)
ג´ורדי קרויף (יניב גונן)
 

ההולנדי המשיך לדבר על זהבי: "הוא שחקן של מכבי תל אביב. יש לו חוזה במועדון. מה שיקרה בעתיד לא בידיים שלנו. מכבי בוודאות לא רוצה למכור את השחקן הכי טוב שלה, במיוחד בינואר. אנחנו רוצים להשתפר ולא ההיפך. אבל לפעמים זה לא תלוי בנו. אני יודע שזהבי חושב רק על המשחק הבא ועל ניצחון. אם אקח את זהבי איתי אם אעזוב? קשה לדעת עכשיו מה יהיה בעתיד. הכל זה אם ואם. אני יודע שערן שמח פה, ואני יכול להגיד את אותו הדבר. אני מרוצה פה ועובד על העתיד".

על פאקו: "כל מאמן הוא שונה. עם אוסקר גארסיה היה לנו קשה כי היה סגל קצר. אבל למרות זאת זכינו באליפות. עם פאולו סוזה הסגל היה טוב יותר, אבל היו לנו משחקים באירופה, שזה קשה מאוד לשחק גם במפעל הזה וגם בליגה הישראלית. עם פאקו אנחנו משחקים כדורגל התקפי ויוצרים הזדמנויות רבות. אנחנו משתדלים לשחק בצורה פתוחה וקצבית, אבל כמובן שהמאמן צריך להסתגל כי ישראל קצת שונה מבחינת הכדורגל ממדינות אחרות. למאמנים זרים קשה להסתגל, אך אני חושב שפאקו עשה זאת בצורה מצוינת".

ג´ורדי קרויף (יניב גונן)
ג´ורדי קרויף (יניב גונן)
 
 

על עתידו אמר: "אני באמת לא חושב על העונה הבאה. קשה מאוד לזכות באליפות, אבל יותר קשה לשמור עליה. במיוחד בפעם השלישית. כל כולי מרוכז בזכייה באליפות, בתקווה שנצליח גם בגביע המדינה בניגוד לשנים קודמות. אחרי חודש ינואר, בערך חודש או חודשיים, יתקבלו החלטות. אפגש עם הבעלים כמו בשנה שעברה, בסביבות מארס, ונראה לאן אנחנו הולכים. אני מרוצה פה, מהאוהדים ומהמדינה. לא קל פה לפעמים, אבל אני נהנה. אם שואלים אותי, החוזה בכלל לא משמעותי. פאוק סלוניקי? לא דיברתי מעולם עם אף אחד משם".

"לעולם אל תאמין למה שאתה קורא בעיתונים", ציין ההולנדי, "אוהדים, תפסיקו לקרוא את העיתונים. עדן בן בסט? יש הרבה תחרות בקבוצה. אם הוא ישחק, אחרים יגידו למה טל בן חיים או ראדה פריצה לא משחק? זאת תחרות וזה כדורגל. הטובים ביותר ישחקו. המאמנים שלנו מקבלים את ההחלטות בעצמם. אין עליהם לחץ מצד ההנהלה לבצע החלטה כזו או אחרת. כל מאמן פועל לפי רצונו. התפקיד שלי הוא לתת למאמן את הסגל הטוב ביותר שאפשר לקבל. אנחנו מרוצים מכל השחקנים שלנו. נכון, אי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד. הדלתות שלנו תמיד פתוחות לדבר עם שחקנים שלא מרוצים".

ג'ורדי המשיך לדבר על בן בסט: "הוא צריך להסתגל. יש סולידריות בין השחקנים ורואים זאת. האחווה בחדר ההלבשה השתפרה פי 10 מבעונה שעברה. כשיש סגל כזה עם שחקנים מצוינים, דברים כאלה קורים. אני מנסה לראות את הצד החיובי בסיפור. רכש? אנחנו בודקים את השוק תמיד. אנחנו תמיד מוכנים להזדמנויות אם הן טובות עבורנו. אנחנו תמיד עושים משהו בינואר אם תסתכלו על שנים קודמות".

בן בסט ופריצה על הספסל (רדאד ג´בארה)
בן בסט ופריצה על הספסל (רדאד ג´בארה)
 

"לא שמעתי שמכבי חיפה רוצה את בן בסט, אם אלכסנדר סטנוייביץ' רוצה אותו אתן לו את המספר שלו והוא יכול להתקשר אליי", הוסיף המנהל הספורטיבי, "מרטין ביין? יש לו ניסיון רב. הוא בטח רגיל מריינג'רס לכל מה שקורה. היחסים שלנו טובים ובריאים. יש תקשורת טובה. לכל אחד מאיתנו יש תפקיד, ואנחנו מנסים למלא אותו בצורה הטובה ביותר".

על ליגת האלופות: "היינו קרובים מאוד לרכש מעניין בקיץ. בכל שנה נהיה קשה יותר ויותר להחתים שחקנים. קשה לשפר את הקבוצה הזו בעזרת תקציב שפוי. מעולם לא ראיתי 100 מיליון שקל בתקציב שלנו. כולם מדברים על התקציב הזה. אני יכול להבטיח שזה פחות מחצי אפילו. השמועה מתפזרת כמו אש בשדה קוצים. מיץ'? אני מניח שהוא שמח. אנחנו מביאים תוצאות טובות".  

"הסטטיסטיקה שלנו מרשימה בבית, וזה לא רק בזכות השחקנים, אלא גם בזכות האוהדים. הם לא תמיד השחקן ה-12, אלא לפעמים גם השחקן ה-1. אנחנו הקבוצה שהפסידה הכי פחות נקודות בליגה, אבל אנחנו עדיין לא במקום הראשון. הטבלה כרגע נקבעה על ידי בית המשפט או איך שתרצו לקרוא לזה. המסר שלי לאוהדים הוא - תתמכו באוהדים. המאמנים מחליטים לפי האימונים ולא לפי מי שהאוהדים אוהבים. בכל מקרה, אני אוהב את ישראל וטוב לי פה. נוסא איגייבור אמנם מקבל ביקורת, אבל הוא שחקן נהדר. אתם תראו את זה. אין לי תלונה אחת לגביו. הוא פשוט קצת שונה משחקנים אחרים".  

אוהדי מכבי ת&qout;א. השחקן ה-1 (ניסן עייש)
אוהדי מכבי ת"א. השחקן ה-1 (ניסן עייש)
 

קרויף נשאל האם הקריאות הגזעניות ישפיעו על עתידו ושל גולדהאר: "הייתה לנו בעיה קשה כששיחקנו הרבה משחקי חוץ ברציפות. זה הקשה עלינו לנצח משחקים. אני אומר שנשקיע את כל האנרגיה כדי להיות מאוחדים. בואו ניתן הכל כדי לנצח. שחקנים צעירים והם עושים טעויות, כמו כל אדם אחר. מעולם לא ראיתי מדינה עם כל כך הרבה עונשי רדיוס כמו ישראל. צריך לפתור את זה, ואני לא אומר את זה בתור מנהל מכבי, אלא בתור מישהו שאוהב כדורגל".

על חואן פאבלו קולינאס: "ההחלטות של ההרכב הן של המאמן. התקשורת רואה איך השחקנים מתחממים, ואי אפשר להעביר ביקורת על כך. אני מכבד את ההחלטה של המאמנים. אני חושב שהוא שוער נהדר, וברק לוי שוער כישרוני מאוד. הוא השתפר בצורה נהדרת, בעיקר ראש. הוא החל להתבגר. יש לי את דעתי האישית, אבל אין סיבה שאגיד אותה. הדבר הכי חשוב שעשיתי היה להרחיק את התקשורת מהקבוצה. החלום שלי? אין לי חלום לשים חליפה וללכת למועדון גדול. מכבי תל אביב עזרה לי מאוד. הליגה הישראלית ובכלל המדינה מאוד מאתגרים. לא תמיד זרים כישרוניים מצליחים כאן, אלא זרים עם חוסן מנטלי".    

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */